Nowe przystanki kolejowe w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 06 cze 2006, 10:41

Dziennik pisze:Władze miasta myślą o zbudowaniu nowych przystanków kolejowych. Ale stanie się to nieprędko, podobnie jak nieprędko kolej wspomoże metro i tramwaje.
(...)I tak, na linii z Pruszkowa planuje się w nim dobudowanie przystanku Niedźwiadek - mniej więcej na wysokości obecnej pętli autobusowej. Przesiadka (...) pozwoliłaby zaoszczędzić 15 min w drodze do centrum. Mieszkańcy Otwocka, Wawra czy Falenicy powinni ucieszyć się ze stacji Wiatraczna. (...) Przewidywany jest też przystanek Utrata w okolicach ul. Zabranieckiej oraz przystanek Zacisze. Ten ostatni znajdowałby się na linii wołomińskiej, w pobliży skrzyżowania z ul. Łodygową.
- Nie możemy na razie określić, kiedy zaczniemy budowę planowanych przystanków - mówi [Michał] Borowski - ale połączenie układu kolejowego z komunikacją miejską jest niezbędne.
(...)
Warszawiacy rzadko korzystają z kolei w ruchu miejskim, bo do najbliższego przystanku mają często dwa albo i więcej kilometrów. Dopóki nie zostaną zbudowane nowe przystanki, dopóty pociągi będą pojawać się co godzinę, a ludzie będą korzystać z autobusów. Często na tych samych trasach, wzdłuż których biegnie kolej.
Reszta artykułu jest o niedoborach taboru, który to niedobór, wraz z fatalnym stanem torowisk, uniemożliwia zwiększenie częstości kursowania pociągów.

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-04-12, 00:04 ]
Zmiana koloru tematu. MeWa

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 06 cze 2006, 10:48

O, to już Warszawa Krucza, Warszawa Targowa, Warszawa Żaba i Warszawa Bródno wypadły :-k
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 06 cze 2006, 10:51

boh. pisze:O, to już Warszawa Krucza, Warszawa Targowa, Warszawa Żaba i Warszawa Bródno wypadły :-k
może po prostu o nich nie napisano... :mrgreen:

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 06 cze 2006, 11:10

nie no bez sensu, na co komu przystanek przy Wiatracznej, podobnie z Utratą, ludzie się wcale nie uciesza z postoju na słabo wykorzystanej stacji(no może jak na Pradze to jakieś osiedla zamist fabryk zrobią) . Natomiast Niedźwiadek powinien powstac jak najszybciej, zreszta mogliby też przesunąć Stadion do Targowej.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 06 cze 2006, 11:14

Tm pisze:Utratą
Dudziarska. Chcą w ten sposób rozwiazać problem.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 06 cze 2006, 12:30

Oczami wyobraźni już widzę zarastające nowiutkie perony na Wiatracznej i Utracie opanowane wieczorami przez hordy okolicznej młodzieży....a tak na serio to jak zrobią Utratę to chyba krańce dla 138 i 307 opustoszeją...nie ma sensu puszczania dwóch linii w teren bezpośrednio objęty obsługą kolejową.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14785
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 cze 2006, 14:16

Karol pisze:nie ma sensu puszczania dwóch linii w teren bezpośrednio objęty obsługą kolejową
Pod warunkiem, że komunikacja miejska jest z koleją zintegrowana taryfowo. No bo jak masz do wyboru w granicach miasta kupić miesięczny kolejowy i autobusowy, to chyba raczej lepiej kupić autobusowy i jechać 138...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 cze 2006, 17:16

boh. pisze:O, to już Warszawa Krucza, Warszawa Targowa, Warszawa Żaba i Warszawa Bródno wypadły :-k
taaa Krucza to chyba nigdy nie powstanie - teraz mieliby szansę ją zbudować wraz z remontem, ale to chyba tak samo realne jest jak przedłużenie WKD do stacji Centrum. Ja też słyszałem o takich przystankach jak Chełmżyńska i na skrzyżowaniu linii wołomińskiej z linią obwodową ;)

W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m. st. Warszawy są następujące stacje:
> Zacisze (na przedł. Kraśnickiej/Bieżuńskiej)
> Utrata
> Wiatraczna
> Obozowa
> Niedźwiadek
> Główna
> Lotnisko Okęcie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 cze 2006, 17:38

Z tych wszystkich stacji najprędzej powinna powstać stacja Warszawa- Niedźwiadek.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7765
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 06 cze 2006, 17:45

a zmniejszając dalej prędkości szlakowe i dodając nowe przystanki to komfort podróży dla osób spoza Warszawy do stolicy wielce wzrośnie...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 cze 2006, 17:46

Ważniejsze jest to, żeby mieszkańcy stolicy mieli ułatwiony dojazd do pracy/szkoły
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 06 cze 2006, 17:48

R-11 Kleszczowa pisze:Ważniejsze jest to, żeby mieszkańcy stolicy mieli ułatwiony dojazd do pracy/szkoły
ważniejsze, bo?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 cze 2006, 17:51

utrudnienia związane z funkcjonowaniem tych przystanków nie przyciemniają korzyści wynikających z budowy stacji... Czas podróży wydłuży się, ale nieznacznie. Zresztą bez stacji w dogodnych lokalizacjach kolej nie będzie pełniła ważnej roli w przejazdach wewnątrzmiejskich.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 cze 2006, 18:31

R-11 Kleszczowa pisze:Ważniejsze jest to, żeby mieszkańcy stolicy mieli ułatwiony dojazd do pracy/szkoły
BZDURA. Zobacz sobie dowolny zachodni system SKMu - S-Bahn, RER, co chcesz. Możęmy się założyć o piwo - za kazdy system, gdzie odległość średnia miedzyprzystankowa jest powyżej 2km Ty stawiasz piwo, za każdy gdzie mniej - ja. Trzeźwy z tego nie wyjdę. =P~

Pomijając już fakt, że nawet gdyby ta nieszczęsna kolej miała przystanki jak tramwaj, to i tak nie rozwiążałaby problemów komunikacyjnych stolicy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36642
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lip 2006, 1:23

dzidek pisze:
zaciszanin pisze:Bez wątpienia Zacisze. Jeśli przyjmiemy, że niewydolność podlega pod niewystarczającą obsługę to także Ursus.
zgadza się. Ogromna dzielnica Ursus a także Zacisze cierpią na zbyt słabą komunikację miejską od bardzo dawna.
Ursus to przede wszystkim powinien walczyć za wszelką cenę o przystanek SKM-ki na Niedźwiadku. Już raz się tam do torów przyspawali, mogliby powtórzyć... ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ