[Łódź] Okrojony Łódzki Tramwaj (Regionalny)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 gru 2005, 12:24

Tak gwoli ciekawostki, moze ktos sie tym interesowal.

Wniosek miasta Zgierzm o dofinansowanie budowy nowego torowiska na Os. 650-lecia w ramach ŁTR został odrzucony ze względów formalnych.
W związku z tym z wielkiego projektu ŁTR (Pabianice-Łódź-Zgierz) ostał się jedynie łódzki odcinek, który ma już zagwarantowane pieniądze z Brukseli (który wygrał z wa-wskim metrem:>) i w przyszlym roku maja ruszyc prace na trasie dzisiejszej 11-tki.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 28 gru 2005, 13:51

Którędy miałaby być poprowadzona trasa w Zgierzu na os. 650-lecia :?:
Nie można było wogóle tego projektu dać jako całociowy, aby pienieądze były dane na całość, a nie tylko na fragmenty :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 gru 2005, 17:10

Nowy odcinek miał przebiegać ulicami Gałczyńskiego i Parzęczewską, a krańcówka miała znaleźć się na końcu osiedla w rejonie SP 12. Zgierz starał się o 27 mln złotych, cała inwestycja miała kosztować 35 mln (w tej kwocie były też pieniądze na nowe pojazdy).

Mapa całego projektu: http://jote.pai.net.pl/!temp/IMG_1288.JPG
(czerwonym kolorem zaznaczono torowiska niewymagające wymiany;) nie znaznaczono kilku przystanków na trasie ŁTRu)
Tutaj nowy odcinek:
http://www.zgierz.pl/miasto/tramwaj/mapa_d.jpg
A tu informacje ze strony m. Zgierza:
http://www.zgierz.pl/miasto/tramwaj/index_1.htm

Czy nie mogli złożyć jednego wniosku?
Niestety nie.
Pabianice wypięły się na tramwaj w ogóle (dzięki Bogu rozpisali chociaż przetarg na utrzymanie i drobne prace remontowe torów na ich terenie)- istnieje tylko dzięki dobrej woli MPK oraz Łodzi i dlatego jest to odcinek 'komercyjny'.
Nie wiem czemu Łódź i Zgierz nie porozumiały się. Albo nie mogli się dogadać ze sobą, albo prace nad łódzkim wnioskiem był bardziej zaawansowany (na terenie Łodzi nie będzie budowany nawet metr nowego odcinka). Ale przede wszystkim te dwa wnioski były zgłoszone do dwóch różnych działań.
Zgierz zgłosił swój do 1.1.1, Łódź do innego (tego samego co metro).
Na ZPORR się niestety nie znam ;)

Przede wszystkim Zgierz miał problem z nowym rozporządzeniem któregoś tam ministra, które nakazywało zabezpieczenie w budżecie pieniędzy na poczet VATu (w tym wypadku: 8 mln)...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 28 gru 2005, 22:23

Dzięki :-D Szkoda, ze się nie udało. Bardzo ciekawy ten projekt rozowju w Zgierzu.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 gru 2005, 2:10

geograf pisze:ostał się jedynie łódzki odcinek, który ma już zagwarantowane pieniądze z Brukseli (który wygrał z wa-wskim metrem:>) i w przyszlym roku maja ruszyc prace na trasie dzisiejszej 11-tki.
wygrał nie wygrał - to nie o to chodzi:) po ocenie merytorycznej i tak projekt metra kwalifikował się do dofinansowania, zaś ŁTR otrzymał lepsze noty. Zaś projekt metra spadł ze względów politycznych po ocenie KKS
Zgierz zgłosił swój do 1.1.1, Łódź do innego (tego samego co metro).
Działanie 1.6. (dostępne tylko dla aglomeracji z mieszkańcami pow. 500 tys. osób, refundaowanie do 50%), Działanie 1.1.1. jest dla miast pow. 50 tys. osób i tutaj refundowanych jest 75% kosztów.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 01 sty 2006, 22:36

A kto by pomyślał, że kiedyś tramwaje miały jeździć z Łodzi do Brzezin i Koluszek, Zduńskiej Woli, Tomaszowa Maz. i Piorkowa. To były ambitne plany!
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 sty 2006, 14:18

TLG pisze:A kto by pomyślał, że kiedyś tramwaje miały jeździć z Łodzi do Brzezin i Koluszek, Zduńskiej Woli, Tomaszowa Maz. i Piorkowa. To były ambitne plany!
Amibitne i do zrealizowanie :wink: Warto zauważyć, że dawniej 43 łączyło dwa województwa :wink:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 sty 2006, 14:25

TLG pisze:A kto by pomyślał, że kiedyś tramwaje miały jeździć z Łodzi do Brzezin i Koluszek, Zduńskiej Woli, Tomaszowa Maz. i Piorkowa. To były ambitne plany!
Ale plany te pochodziły z czasów, gdy komunikacja autobusowa była w -lekko mówiąc- powijakach, a tramwaj/kolej była właściwie jedynym środkiem komunikacji zbiorowej;)

W dzisiejszych czasach te linie już dawno byłyby zlikwidowane...

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 sty 2006, 14:26

marzenia to byly nawet o połączeniu systemem wąskotorówek z Warszawą
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 sty 2006, 14:54

Tm pisze:marzenia to byly nawet o połączeniu systemem wąskotorówek z Warszawą

Ale był system wąskotorowy relacji Łódź - Włocławek :twisted: Najpierw tramwajem do Ozorkowa, a potem wąskotorówką przez Krośniewice i Boniewo do Włocławka....w latach 60 jakoś to istniało -tylko podróz by trochę czasu zabrała :wink: :o
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 sty 2006, 16:30

R-11 Kleszczowa pisze:tylko podróz by trochę czasu zabrała :wink: :o

Wcale nie tak wiele ;) :twisted:. RRJP Łódź 76/77:

Ozorków Centralny 6.28 - Krośniewice 8.20
Krośniewice 10.55 - Boniewo 12.12
Boniewo 12.26 - Włocławek Wąski 13.42

Co to jest pół dnia ;) i jeszcze do Ozorkowa dojechać...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 mar 2006, 13:39

No to ruszamy z inwestycją na terenie Łodzi!
Obrazek
218 milionów złotych na łódzkie tramwaje

Piotr Anuszczyk 24-03-2006 , ostatnia aktualizacja 24-03-2006 16:43

Wczoraj do Łodzi dotarła informacja, która oznacza rewolucję w komunikacji miejskiej. Już wkrótce ruszy gigantyczna inwestycja. Pasażerów ze Zgierza przez Łódź do Pabianic zawiozą nowe tramwaje, a czas podróży skróci się nieco ponad pół godziny.

Łódzki Tramwaj Regionalny będzie jeździł trasą linii 11. Łódź zainwestuje w projekt 218 mln złotych. Połowę tej sumy dostaniemy z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowity koszt może wynieść nawet 265 mln zł.

Dobrą wiadomość prezydent Jerzy Kropiwnicki otrzymał wczoraj z Brukseli przez telefon: - To inwestycja, która wyraźnie poprawi byt łodzian, zgierzan i pabianiczan. Ten projekt od początku zbierał bardzo wysokie oceny i cieszę się, że te pieniądze już na pewno mamy - mówi prezydent Kropiwnicki. Na zatwierdzenie wniosku miasto czekało prawie 1,5 roku.

Teraz musi szybko przygotować przetargi, aby zdążyć wykorzystać pieniądze. - Prace musimy zakończyć do końca 2007 roku, a do połowy 2008 przedstawić rozliczenia - mówi Alina Giedryś z Zakładu Dróg i Transportu. - Najtrudniejsze będzie zaprojektowanie i wprowadzenie systemu zarządzania ruchem. Będzie on "czytał" sytuację na 60 skrzyżowaniach i odpowiednio sterował ruchem. Potrzeba jednak czasu, by go uruchomić i dostroić.

Gdy zakończą się prace, znacznie poprawi się komfort i szybkość podróży. Jest szansa, że część osób zdecyduje się wtedy pozostawić auta na parkingach. Do pracy dotrą jednym z nowych, cichych i szybkobieżnych tramwajów.
:mrgreen:

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 mar 2006, 14:07

Cieszą te informacje. Ciekaw jestem bardzo kiedy te nowe tory się wykrzywią ;-) :mrgreen:

BTW czy przy okazji tej inwestycji planuje się na terenie Zgeirza i Pabianic (które to raczej cała inwestycja nie były przecież zaintersowane) stworzyć system P&R :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 maja 2006, 20:14

Otwarto oferty na tramwaje dla LTR. Nie uwierzycie
1. KONČAR
Wartosc: 24 mln 217 tys.
Termin wykonania od podpisania umowy: 18 miesiecy
Gwarancja: 30 miesiecy

2. PESA
Wartosc: 104 mln 66 tys. zl
Termin wykonania od popisania umowy: 23 miesiace
Gwarancja: 24 miesiace

Bombardier nie zlozyl oferty. Wygląda na to, że wygrają chorwaci ze swoją zabawką. Ale swoją drogą coś za niska ta cena. Chorwacka zabawka wygląda tak.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 maja 2006, 22:09

Wygląda niebrzydko, tylko po jakiemu 4 razy tańsza? :shock: :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ