Powstaną Koleje Wielkopolskie?

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 wrz 2006, 13:47

Obrazek
Gazeta pisze: Bliskie powstanie Kolei Wielkopolskich

Spółka Koleje Wielkopolskie zacznie działać już w styczniu. Dzięki jej powołaniu pasażerowie mogą się spodziewać większego komfortu jazdy, częstszych i szybszych połączeń.
Prace nad utworzeniem spółki Koleje Wielkopolskie trwały od roku. Urząd Marszałkowski zlecił wykonanie dla niej biznesplanu, negocjował wejście do spółki z PKP Przewozy Regionalne, nie wykluczając zaproszenia do niej Deutsche Bahn. Ostatecznie do KW wejdą Przewozy Regionalne. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana jeszcze we wrześniu, trwa ostatni etap negocjacji. Później pozostaną już szczegóły, takie jak wystąpienie o licencję i świadectwo bezpieczeństwa, zakup kas fiskalnych, skompletowanie załogi, opracowanie rozkładu jazdy i przejęcie taboru od poznańskiego zakładu Przewozów Regionalnych na własność Kolei Wielkopolskich. Rozpoczęcie działalności operatorskiej planowane jest już na styczeń 2007 r. Niewykluczone, że do spółki przystąpią też samorządy lokalne, czyli władze Piły, Konina, Leszna, Kalisza czy Ostrowa Wlkp.

Zarząd Województwa negocjuje nie tylko z władzami spółki PKP Przewozy Regionalne, ale także z przedstawicielami kolejowych związków zawodowych, bo przejmie pracowników. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że centralne władze związków próbowały wczoraj odebrać prawo do negocjacji z Kolejami Wielkopolskimi związkowym władzom regionalnym w Poznaniu. Dlaczego? Bo liczba związkowych zarządów PKP zależy od liczby pracowników. W przypadku powołania spółki Koleje Wielkopolskie grupie PKP ubędzie pracowników. A im mniej będzie pracowników, tym mniej etatów w związkach zawodowych. A centralnym władzom związków zależy na jak największej liczbie etatów.

Dzięki powołaniu spółki pasażerowie będą jeździć lepszymi pociągami. Do końca przyszłego roku pojawi się na wielkopolskich torach kolejnych 10 szynobusów. Do naszego regionu trafi ostatecznie 19 modernizowanych z dotacji unijnych pociągów elektrycznych. Pięć z nich już jeździ, kolejne przybędą jeszcze we wrześniu. Zarząd Województwa sprowadzi też z Włoch i państw byłej Jugosławii składy elektryczne wyprodukowane przed laty w Polsce. Wyremontuje je konsorcjum złożone z Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego, Zakładów Cegielskiego i Solarisa. Wpłynęła już jedna taka oferta. Pociągów nie można natomiast sprowadzić z Europy Zachodniej, bo ich systemy elektryczne są inne niż polskie i nie dałoby się ich przystosować do naszych warunków. Całkowicie nowy tabor będzie wprowadzany przez najbliższe 6-7 lat równocześnie z modernizacją linii kolejowych, które przyspieszą podróż do Poznania ze wszystkich kierunków. Na wszystkich stacjach i przystankach pojawią się automaty biletowe, co znacznie skróci czas zakupu biletu i ułatwi pracę konduktorom.
A to się porobiło...
Fragment o związkach zawodowych jest tak żałosny, że szkoda tego komentować.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 06 wrz 2006, 14:08

Przyzwyczajenie widzę ;)

A tak po za tym coś mi się wydaje, że niedługo PKP PR nie będą miały EN57 i wszytko przejmą rózne KoLeje Mazowieckie, Wielkopolskie, Pomorskie, Śląskie.... itp. W sumie i dobrze.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 wrz 2006, 14:14

Dziękuję, już poprawiłem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 wrz 2006, 14:56

Widzę, że samorządy coraz chętniej tworzą własne spółki na bazie PR. W sumie i dobrze, że władze województw dostrzegły rolę pasażerskiego transportu kolejowego. Pozostaje mieć nadzieję, że poprawi się rozkład jazdy (ale od 2008r.) i będzie przyjazna oferta taryfowa...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 06 wrz 2006, 16:44

...i jadąc z przesiadkami przez Polskę będziemy kupować 5 różnych biletów. Do bani z taką koleją.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 wrz 2006, 17:06

Połączenia międzyregionalne będą nadal obsługiwane przez PRy (albo inną firmę, daj Boże jak najszybciej!), a regionalne...No cóż, lepsze wieczne cięcia połączeń, redukcje itd.?
Kupno różnych biletów jest kwestią umów między przewoźnikami...
Ja bym tego nie demonizował, tylko wyrażał nadzieję, że dzięki temu powrócą zlikwidowane relacje.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 wrz 2006, 10:16

Karol pisze:...i jadąc z przesiadkami przez Polskę będziemy kupować 5 różnych biletów.
Zamierzasz jechać tranzytem np. 400 km. pociągami osobowymi :shock: ?
geograf pisze:Ja bym tego nie demonizował, tylko wyrażał nadzieję, że dzięki temu powrócą zlikwidowane relacje.
Właśnie po to każde województwo powinno mieć własnego przewoźnika kolejowego, który realizowałby połączenia lokalne. A że byłaby to spółka samorządowa, to i mniej kłopotów z dogadaniem się o fundusze.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 wrz 2006, 11:59

Busmann pisze:
Karol pisze:...i jadąc z przesiadkami przez Polskę będziemy kupować 5 różnych biletów.
Zamierzasz jechać tranzytem np. 400 km. pociągami osobowymi :shock: ?
A co w tym dziwnego? Czy jeździ się tylko między głównymi miastami?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 wrz 2006, 13:42

Właśnie po to każde województwo powinno mieć własnego przewoźnika kolejowego, który realizowałby połączenia lokalne.
Tylko trzeba brac poprawkę, że potrzebne są też połączenia lokalne, ale między województwami...A znając polską zdolność do dogadywania się...:)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 07 wrz 2006, 19:12

Busmann pisze:Zamierzasz jechać tranzytem np. 400 km. pociągami osobowymi :shock: ?
Niekoniecznie. Można chcieć podrózować 10km i trzeba będzie kupić 2 bilety, bo inny przewoźnik...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 wrz 2006, 19:46

Busmann pisze:
Karol pisze:...i jadąc z przesiadkami przez Polskę będziemy kupować 5 różnych biletów.
Zamierzasz jechać tranzytem np. 400 km. pociągami osobowymi :shock: ?
A co w tym dziwnego?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 wrz 2006, 19:50

Powtórzyłeś mój post :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 wrz 2006, 19:54

Bastian pisze:Czy jeździ się tylko między głównymi miastami?
W zeszłym rj było fantastyczne połączenie osobówkami z Warszawy do Poznania, z jedną przesiadką w Kutnie... Ja bym BARDZO chętnie jeździł między głównymi miastami TYLKO osobówkami, gdybym oferta była rozsądna.
Bastian pisze:Powtórzyłeś mój post :P
Bo się wcinasz bez czekania na doczepkę :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 wrz 2006, 15:30

Bastian/Fikander pisze:A co w tym dziwnego?
Nie, nic dziwnego. Mój rekord w jeździe osobówkami to Radom - Zakopane i chwilowo mi się odechciało... Na to jest tylko jedna rada: integracja taryf lub możliwość łączenia przewoźników.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

EMU 6011
Posty: 133
Rejestracja: 07 maja 2006, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EMU 6011 » 12 wrz 2006, 13:49

A jak sprawy taryfowe wyglądają w Niemczech :?: Czy tam mamy też koleje regionalne :?:
Zarząd Województwa sprowadzi też z Włoch i państw byłej Jugosławii składy elektryczne wyprodukowane przed laty w Polsce.
Nareszcie ktoś poszedł po rozum do głowy. Są w chorwacji i Slowenii (czekają na kasację). Wyobraźcie sobie, że proponowaliśmy to rozwiązanie SKMce. Oni powiedzieli nam, że wolą kupić jednostki czterowagonowe z trójmiasta :), a wogóle to każdy pociąg SKM musi mieć klimę. Tak ponoć jest w umowie ZTM-SKM.[/list]
Jeden lud! Jeden wawkom! Jeden MeWa!

ODPOWIEDZ