Strona 1 z 2

: 03 sty 2006, 0:07
autor: person
Dlaczego w Warszawie przy okazji tworzenia nowych przystanków tramwajowych nie buduje się wysokich peronów, o pomyśle podwyższania już istniejących nie wspominając?

105-tki i 13N niskich wejść nie mają, a przy niewielkim nakładzie finansowym można zrównać peron z pierwszym stopniem, jak np. uczyniono na trasie W-Z w Łodzi (ale nie tylko tam).
Jest to wielkie ułatwienie przede wszystkim dla osób starszych.

Zatem- czy ktoś zna przyczyny?

: 03 sty 2006, 0:26
autor: Bastian
Hmm... A do u-boota byłby krok w dół, czy też może źle rozumiem?

: 03 sty 2006, 1:02
autor: person
Bastian pisze:Hmm... A do u-boota byłby krok w dół, czy też może źle rozumiem?
Jaka jest wysokość pierwszego stopnia w 105, 13N i U-Boot'cie (czy jak to tam się pisze)?

: 03 sty 2006, 3:46
autor: hafilip84
Bastian pisze:Hmm... A do u-boota byłby krok w dół, czy też może źle rozumiem?
a nawet jesli, to co w tym zlego? i tak bylby to mniejszy krok niz z obecnych "peronow" do wysokopodlogowych tramow...

: 03 sty 2006, 14:34
autor: Brzydal
geograf pisze: Zatem- czy ktoś zna przyczyny?
W ciemno można przyjąć, że nikt z urzędników nawet o tym nie pomyślał. Oczywiście mogliby uznać, że to zły pomysł ale na 99% nigdy nie zastanawiali się nad tym.

: 03 sty 2006, 16:02
autor: Plesim
Z uwagi na to że każdy tabor eksploatowany w naszym mieście ma inną wysokość pierwszego stopnia jest tak jak jest. W tym roku w trakcie modernizacji Jerozolimskich wszystkie przystanki mają być nieco podniesione. Boje się jednak że skończy się jak na Towarowej. Przez pewien czas na przystanku Muzeum Powstania Warszawskiego (jeszcze przed zmianą nazwy) Ubooty miały problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi.
hafilip84 pisze:
Bastian pisze: Hmm... A do u-boota byłby krok w dół, czy też może źle rozumiem?
a nawet jesli, to co w tym zlego? i tak bylby to mniejszy krok niz z obecnych "peronow" do wysokopodlogowych tramow...
Jasne, powiedze to ludziom na wózkach i z wózkami. =D> Świetne rozwiązanie.

Cytat poprawiony.
(Bastian)

: 03 sty 2006, 16:50
autor: person
Plesim pisze:Z uwagi na to że każdy tabor eksploatowany w naszym mieście ma inną wysokość pierwszego stopnia jest tak jak jest. W tym roku w trakcie modernizacji Jerozolimskich wszystkie przystanki mają być nieco podniesione. Boje się jednak że skończy się jak na Towarowej. Przez pewien czas na przystanku Muzeum Powstania Warszawskiego (jeszcze przed zmianą nazwy) Ubooty miały problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi.
No tak, zapomniałem o drzwiach otwieranych na zewnątrz :/
Co nie zmienia faktu, że perony mógłby by być spokojnie podniesione chociaż do poziomu pierwszego stopnia U-boota. Zawsze to nieco wyżej.

: 03 sty 2006, 16:55
autor: hafilip84
Plesim pisze:Jasne, powiedze to ludziom na wózkach i z wózkami. Świetne rozwiązanie.
po pierwsze zle cytowanie... po drugie powiedz to samo tym samym ludziom w chwili obecnej... to czy ktos musi im pomoc wejsc kilka stopni, czy kilka stopni zejsc nie robi zadnej roznicy... a w koncu uboot tez nie ma wejscia na poziomie chodnika...

: 03 sty 2006, 17:26
autor: Glonojad
(usunięto)

: 03 sty 2006, 20:25
autor: bohunu
hafilip84 pisze:a w koncu uboot tez nie ma wejscia na poziomie chodnika...
Ale ma platforme która mogła by być przeszkodą po otwarciu przy wyższym peronie...

: 03 sty 2006, 21:18
autor: Tm
wyskokie perony to wybudowali w Grudziądzu- i to naprawde wysokie- wchodzi sie po trzech schodkach, ale jest równe wejście do GT6

: 06 sty 2006, 11:35
autor: Glonojad
Ile to będzie w cm nad główką szyny? Tak na oko?

: 06 sty 2006, 14:44
autor: Tm
inż. Glonojad pisze:Ile to będzie w cm nad główką szyny? Tak na oko?
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=58822
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=36785

: 06 sty 2006, 15:05
autor: Glonojad
Jakieś 25, góra 30 cm. Mniej - więcej tak, jak będzie w Warszawie standardem przy budowach i modernizacjach od 2006 roku :)

: 09 sty 2006, 14:25
autor: tarantula01
inż. Glonojad pisze:Mniej - więcej tak, jak będzie w Warszawie standardem przy budowach i modernizacjach od 2006 roku
Rozumiem, że przy budowie odcinka Bemowo - Piaski nie wzięto pod uwagę możliwoœci lepszego umiejscowienia chodnika na przystanku względem główki szyny?