SieÄ tramwajowa - kilka pytaĹ
Moderator: Wiliam
1. Które pętle tramwajowe, oprócz Potockiej i Banacha, dysponują ślepym torem? Czy te tory są/były używane?
2. Gdzie w Warszawie, poza zajezdniami, można spotkać przejścia międzytorowe? Widziałem takie na Woronicza (prawie w zajezdni), oraz na Ząbkowskiej.
3. Czy na terenie ZTB przy Obozowej istnieje połączenie sieci tramwajowej z kolejową?
4. Które skręty na skrzyżowaniu Al. Niepodległości z Nowowiejską są używane (niekoniecznie liniowo)? Co ze skrętami przy pl. Bankowym?
Przy okazji witam wszystkich forumowiczów. Przybył żem ja z kresów wschodnich (http://www.kolejowepodlasie.pl/) do Stolycy i powoli odkrywam uroki Waszej (naszej?) komunikacji miejskiej, w czym bardzo pomaga mi to forum.
Pozdrawiam,
Michal
2. Gdzie w Warszawie, poza zajezdniami, można spotkać przejścia międzytorowe? Widziałem takie na Woronicza (prawie w zajezdni), oraz na Ząbkowskiej.
3. Czy na terenie ZTB przy Obozowej istnieje połączenie sieci tramwajowej z kolejową?
4. Które skręty na skrzyżowaniu Al. Niepodległości z Nowowiejską są używane (niekoniecznie liniowo)? Co ze skrętami przy pl. Bankowym?
Przy okazji witam wszystkich forumowiczów. Przybył żem ja z kresów wschodnich (http://www.kolejowepodlasie.pl/) do Stolycy i powoli odkrywam uroki Waszej (naszej?) komunikacji miejskiej, w czym bardzo pomaga mi to forum.
Pozdrawiam,
Michal
Ślepy tor na Banacha w przypadku zatoru na pętli służy tramwajom czekającym na swoją kolej. Ale to bardzo rzadka sytuacja, ja raz widziałem skład N13 na tym torze.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Tylko te dwie pętle. Na wielu jest tor techniczny wykorzystywany awaryjnie. Tak, te tory są wykorzystywane.michalg pisze:1. Które pętle tramwajowe, oprócz Potockiej i Banacha, dysponują ślepym torem? Czy te tory są/były używane?
Na Ząbkowskiej to trudno by była przelotka, ale na Kawęczyńskiej i owszem. Woronicza przed zajezdnią -tak. Oprócz tego Prymasa przed T-1 i dziękuje.michalg pisze:2. Gdzie w Warszawie, poza zajezdniami, można spotkać przejścia międzytorowe? Widziałem takie na Woronicza (prawie w zajezdni), oraz na Ząbkowskiej.
Jak najbardziej. Bardzo często można tam spotkać skład wagonów z tłuczniem, torami itp.michalg pisze:3. Czy na terenie ZTB przy Obozowej istnieje połączenie sieci tramwajowej z kolejową?
Wszystkie. Liniowo jeden, pozostałe jako zjazdowe (wyjazdowe) i awaryjne.michalg pisze:4. Które skręty na skrzyżowaniu Al. Niepodległości z Nowowiejską są używane (niekoniecznie liniowo)?
A co ma być? Sprawne.michalg pisze:Co ze skrętami przy pl. Bankowym?
Witam serdecznie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Istniejące kolega Plesim zdaje się wyczerpał.michalg pisze: 2. Gdzie w Warszawie, poza zajezdniami, można spotkać przejścia międzytorowe? Widziałem takie na Woronicza (prawie w zajezdni), oraz na Ząbkowskiej.
Jeśli zostanie zrealizowana trasa do Wilanowa, to pojawi się kilka przejść międzytorowych na ciągu Belwederska - Sobieskiego - Rzeczypospolitej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak. Znajduje sie ono nawet pod drutem tramwajowej sieci trakcyjnej. Podczas DTP wagon typu N1 nawet dwukrotnie przejechal sobie przez zwrotnice kolejowamichalg pisze:3. Czy na terenie ZTB przy Obozowej istnieje połączenie sieci tramwajowej z kolejową?
Uzywane sa oba od strony GUS przez wagony wyjezdzajace i zjezdzajace do zajezdni Mokotow. Co do Bankowego to skret relacji Marszalkowska (Ogrod Saski) - Solidarnosci (Femina) jest dopuszczony i czasem uzywany, skret relacji Marszalkowska (Ogrod Saski) - Solidarnosci (Stare Miasto) jest dla tramwajow jadacych od strony Starego Miasta niedopuszczony ze wzgledu na brak osygnalizowania.michalg pisze:4. Które skręty na skrzyżowaniu Al. Niepodległości z Nowowiejską są używane (niekoniecznie liniowo)? Co ze skrętami przy pl. Bankowym?
A czemu nie pojawiaja sie dzis? Bardzo duzo by pomogly przy awariach i kierowaniach.inż. Glonojad pisze:Jeśli zostanie zrealizowana trasa do Wilanowa, to pojawi się kilka przejść międzytorowych na ciągu Belwederska - Sobieskiego - Rzeczypospolitej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bo przy taborze jednokierunkowym musiałyby byc co przystanek-dwa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Cóz. Rozjazd jest jednym z bardziej kosztownych elementów, jeśli chodzi o utrzymanie torowisk. Najwyraźniej ktoś przeprowadził rachunek zysków i strat i wyszło mu, że się to nie opłaca.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A mi sie wydaje, ze nikt w TW jeszcze do tego stosowanego z powodzeniem rozwiazania nie dojrzal....inż. Glonojad pisze:Cóz. Rozjazd jest jednym z bardziej kosztownych elementów, jeśli chodzi o utrzymanie torowisk. Najwyraźniej ktoś przeprowadził rachunek zysków i strat i wyszło mu, że się to nie opłaca.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Miejmy więc nadzieję, że trasa do Wilanowa wykaże zalety tego rozwiązania na tyle jasno, że zostanie zastosowane także na odcinkach obsługiwanych taborem jednokierunkowym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Miejmy nadzieje, byle nie nastapilo to za 20 lat, jakie byly na przyklad potrzebne niektorym do przekonania sie, ze tramwaj powinien posiadac piasecznice, bo wtedy nagle i rusza i hamuje bez problemu-:)inż. Glonojad pisze:Miejmy więc nadzieję, że trasa do Wilanowa wykaże zalety tego rozwiązania na tyle jasno, że zostanie zastosowane także na odcinkach obsługiwanych taborem jednokierunkowym.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W ciągu tych dwudziestu lat, pojawiły się między innymi wagony o dwa razy większej niemal mocy na kole (a więc bardziej "skore" do poślizgu) i o osiach wleczonych, oraz piasecznice z automatycznym dozowaniem piasku (interwencja motorniczego jest przecież opcją...). Tak więc sprawa wcale ne jest taka jednoznaczna
Poza tym - wciąż pozostaje kwestia finansowa - zwrotnice dodatkowe trzeba utrzymać. Jeśli miasto chce mieć większą niezawodnośc systemu, musi na to groszem sypnąć, podobnie, jak na wagony niskopodłogowe czy klimatyzację...
Poza tym - wciąż pozostaje kwestia finansowa - zwrotnice dodatkowe trzeba utrzymać. Jeśli miasto chce mieć większą niezawodnośc systemu, musi na to groszem sypnąć, podobnie, jak na wagony niskopodłogowe czy klimatyzację...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W kwestii zwrotnic: po ostatnim wypadku jedynek pisano tu, że składy nie powinny się mijać na lewoskrętach. Dodatkowo zwrotnice to przecież ograniczenia prędkości - jak to się ma do tego pomysłu o przejściach na trasie do Wilanowa?inż. Glonojad pisze:Poza tym - wciąż pozostaje kwestia finansowa - zwrotnice dodatkowe trzeba utrzymać. Jeśli miasto chce mieć większą niezawodnośc systemu, musi na to groszem sypnąć, podobnie, jak na wagony niskopodłogowe czy klimatyzację...
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
Podejrzewam, że mówimy o zwrotnicach zjazdowych a nie najazdowych, więc problemu nie ma.Siecool pisze:W kwestii zwrotnic: po ostatnim wypadku jedynek pisano tu, że składy nie powinny się mijać na lewoskrętach. Dodatkowo zwrotnice to przecież ograniczenia prędkości - jak to się ma do tego pomysłu o przejściach na trasie do Wilanowa?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36873
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No dobra, ale aby zwrotnice miały sens, muszą być w obie strony...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow