Sieć tramwajowa - kilka pytań

Moderator: Wiliam

michalg
Posty: 4
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Warszawa / Mokotów

Post autor: michalg » 19 lis 2006, 23:50

1. Które pętle tramwajowe, oprócz Potockiej i Banacha, dysponują ślepym torem? Czy te tory są/były używane?
2. Gdzie w Warszawie, poza zajezdniami, można spotkać przejścia międzytorowe? Widziałem takie na Woronicza (prawie w zajezdni), oraz na Ząbkowskiej.
3. Czy na terenie ZTB przy Obozowej istnieje połączenie sieci tramwajowej z kolejową?
4. Które skręty na skrzyżowaniu Al. Niepodległości z Nowowiejską są używane (niekoniecznie liniowo)? Co ze skrętami przy pl. Bankowym?

Przy okazji witam wszystkich forumowiczów. Przybył żem ja z kresów wschodnich (http://www.kolejowepodlasie.pl/) do Stolycy i powoli odkrywam uroki Waszej (naszej?) komunikacji miejskiej, w czym bardzo pomaga mi to forum.

Pozdrawiam,
Michal

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 19 lis 2006, 23:55

Ślepy tor na Banacha w przypadku zatoru na pętli służy tramwajom czekającym na swoją kolej. Ale to bardzo rzadka sytuacja, ja raz widziałem skład N13 na tym torze.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 20 lis 2006, 10:27

michalg pisze:1. Które pętle tramwajowe, oprócz Potockiej i Banacha, dysponują ślepym torem? Czy te tory są/były używane?
Tylko te dwie pętle. Na wielu jest tor techniczny wykorzystywany awaryjnie. Tak, te tory są wykorzystywane.
michalg pisze:2. Gdzie w Warszawie, poza zajezdniami, można spotkać przejścia międzytorowe? Widziałem takie na Woronicza (prawie w zajezdni), oraz na Ząbkowskiej.
Na Ząbkowskiej to trudno by była przelotka, ale na Kawęczyńskiej i owszem. Woronicza przed zajezdnią -tak. Oprócz tego Prymasa przed T-1 i dziękuje. ;-)
michalg pisze:3. Czy na terenie ZTB przy Obozowej istnieje połączenie sieci tramwajowej z kolejową?
Jak najbardziej. Bardzo często można tam spotkać skład wagonów z tłuczniem, torami itp.
michalg pisze:4. Które skręty na skrzyżowaniu Al. Niepodległości z Nowowiejską są używane (niekoniecznie liniowo)?
Wszystkie. Liniowo jeden, pozostałe jako zjazdowe (wyjazdowe) i awaryjne.
michalg pisze:Co ze skrętami przy pl. Bankowym?
A co ma być? Sprawne. ;-)

Witam serdecznie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lis 2006, 11:04

michalg pisze: 2. Gdzie w Warszawie, poza zajezdniami, można spotkać przejścia międzytorowe? Widziałem takie na Woronicza (prawie w zajezdni), oraz na Ząbkowskiej.
Istniejące kolega Plesim zdaje się wyczerpał.
Jeśli zostanie zrealizowana trasa do Wilanowa, to pojawi się kilka przejść międzytorowych na ciągu Belwederska - Sobieskiego - Rzeczypospolitej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 lis 2006, 15:00

michalg pisze:3. Czy na terenie ZTB przy Obozowej istnieje połączenie sieci tramwajowej z kolejową?
Tak. Znajduje sie ono nawet pod drutem tramwajowej sieci trakcyjnej. Podczas DTP wagon typu N1 nawet dwukrotnie przejechal sobie przez zwrotnice kolejowa
michalg pisze:4. Które skręty na skrzyżowaniu Al. Niepodległości z Nowowiejską są używane (niekoniecznie liniowo)? Co ze skrętami przy pl. Bankowym?
Uzywane sa oba od strony GUS przez wagony wyjezdzajace i zjezdzajace do zajezdni Mokotow. Co do Bankowego to skret relacji Marszalkowska (Ogrod Saski) - Solidarnosci (Femina) jest dopuszczony i czasem uzywany, skret relacji Marszalkowska (Ogrod Saski) - Solidarnosci (Stare Miasto) jest dla tramwajow jadacych od strony Starego Miasta niedopuszczony ze wzgledu na brak osygnalizowania.
inż. Glonojad pisze:Jeśli zostanie zrealizowana trasa do Wilanowa, to pojawi się kilka przejść międzytorowych na ciągu Belwederska - Sobieskiego - Rzeczypospolitej.
A czemu nie pojawiaja sie dzis? Bardzo duzo by pomogly przy awariach i kierowaniach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lis 2006, 20:09

Bo przy taborze jednokierunkowym musiałyby byc co przystanek-dwa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 23 lis 2006, 11:34

inż. Glonojad pisze:Bo przy taborze jednokierunkowym musiałyby byc co przystanek-dwa?
Nawet co 3-4. Mowimy o elastycznosci przy sytuacjach awaryjnych, a nie normalnej obsludze.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2006, 11:49

Cóz. Rozjazd jest jednym z bardziej kosztownych elementów, jeśli chodzi o utrzymanie torowisk. Najwyraźniej ktoś przeprowadził rachunek zysków i strat i wyszło mu, że się to nie opłaca.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 23 lis 2006, 12:52

inż. Glonojad pisze:Cóz. Rozjazd jest jednym z bardziej kosztownych elementów, jeśli chodzi o utrzymanie torowisk. Najwyraźniej ktoś przeprowadził rachunek zysków i strat i wyszło mu, że się to nie opłaca.
A mi sie wydaje, ze nikt w TW jeszcze do tego stosowanego z powodzeniem rozwiazania nie dojrzal....

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2006, 13:42

Miejmy więc nadzieję, że trasa do Wilanowa wykaże zalety tego rozwiązania na tyle jasno, że zostanie zastosowane także na odcinkach obsługiwanych taborem jednokierunkowym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 23 lis 2006, 17:18

inż. Glonojad pisze:Miejmy więc nadzieję, że trasa do Wilanowa wykaże zalety tego rozwiązania na tyle jasno, że zostanie zastosowane także na odcinkach obsługiwanych taborem jednokierunkowym.
Miejmy nadzieje, byle nie nastapilo to za 20 lat, jakie byly na przyklad potrzebne niektorym do przekonania sie, ze tramwaj powinien posiadac piasecznice, bo wtedy nagle i rusza i hamuje bez problemu-:)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2006, 21:06

W ciągu tych dwudziestu lat, pojawiły się między innymi wagony o dwa razy większej niemal mocy na kole (a więc bardziej "skore" do poślizgu) i o osiach wleczonych, oraz piasecznice z automatycznym dozowaniem piasku (interwencja motorniczego jest przecież opcją...). Tak więc sprawa wcale ne jest taka jednoznaczna :-"

Poza tym - wciąż pozostaje kwestia finansowa - zwrotnice dodatkowe trzeba utrzymać. Jeśli miasto chce mieć większą niezawodnośc systemu, musi na to groszem sypnąć, podobnie, jak na wagony niskopodłogowe czy klimatyzację...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 23 lis 2006, 21:38

inż. Glonojad pisze:Poza tym - wciąż pozostaje kwestia finansowa - zwrotnice dodatkowe trzeba utrzymać. Jeśli miasto chce mieć większą niezawodnośc systemu, musi na to groszem sypnąć, podobnie, jak na wagony niskopodłogowe czy klimatyzację...
W kwestii zwrotnic: po ostatnim wypadku jedynek pisano tu, że składy nie powinny się mijać na lewoskrętach. Dodatkowo zwrotnice to przecież ograniczenia prędkości - jak to się ma do tego pomysłu o przejściach na trasie do Wilanowa?
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 23 lis 2006, 22:14

Siecool pisze:W kwestii zwrotnic: po ostatnim wypadku jedynek pisano tu, że składy nie powinny się mijać na lewoskrętach. Dodatkowo zwrotnice to przecież ograniczenia prędkości - jak to się ma do tego pomysłu o przejściach na trasie do Wilanowa?
Podejrzewam, że mówimy o zwrotnicach zjazdowych a nie najazdowych, więc problemu nie ma.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 lis 2006, 22:18

No dobra, ale aby zwrotnice miały sens, muszą być w obie strony... :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ