Trasa tramwajowa na Trasie Łazienkowskiej

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 10 lis 2006, 11:19

:shock: To na Trasie Łazienkowskiej był projektowany tramwaj.... hoho ciekawie by to dziś wyglądało.

Korekta tytułu. Kolejna zresztą :D (B.)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36664
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 lis 2006, 11:24

inż. Glonojad pisze:
Bastian pisze: I do pl. Zbawiciela? Można coś więcej?
Nic więcej nie ma. Gocław jest jedynie w planach miejskich zasygnalizowany do rozpatrzenia. Czy o III linię pytasz?
Nie, pytam o trasę, którą podałeś. Jak by to miało/mogło wyglądać? Np. przeprowadzenie przez pl. Na Rozdrożu i fontannę? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2006, 11:24

R-11 Kleszczowa pisze: :shock: To na Trasie Łazienkowskiej był projektowany tramwaj.... hoho ciekawie by to dziś wyglądało.
Zwycięski projekt (był konkurs nawet) autorstwa Politechniki Warszawskiej obejmował budowę tramwaju, jednak w koncepcji programowej i potem projekcie budowlanym pomysł pominięto. Tak więc w istniejących obiektach bym się rezerw na tram nie dopatrywał.

Próbowałem dotrzeć do tej koncepcji konkursowej, ale mi się to nie udało jak na razie... może kiedyś...

Nadmienię też, że TŁ miała być pierwotnie włączona w ciąg Banacha - Bitwy Warszawskiej (wówczas zdrajczyni Wery Kostrzewy) - pasowałaby wówczas jak ulał do planowanego przez wiele lat ciągu tramwajowego w Alei Prymasa Tysiąclecia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 10 lis 2006, 11:27

inż. Glonojad pisze:
Nadmienię też, że TŁ miała być pierwotnie włączona w ciąg Banacha - Bitwy Warszawskiej (wówczas zdrajczyni Wery Kostrzewy) - pasowałaby wówczas jak ulał do planowanego przez wiele lat ciągu tramwajowego w Alei Prymasa Tysiąclecia.
Miała iść środkiem Pola Mokotowskiego :-s Ale tak wogóle to dobra opcja byłaby wówczas jako samochodowa małą obwodnica- dobry ciag- Trasa AK- TŁ.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2006, 11:30

Bastian pisze: Nie, pytam o trasę, którą podałeś. Jak by to miało/mogło wyglądać? Np. przeprowadzenie przez pl. Na Rozdrożu i fontannę? :-k
Raczej mogło, bo oprócz wcześniej wspomnianej koncepcji nikt tego nie projektował później. Mnóstwo estakad, na pewno, raczej po północnej stronie (kolizja z kładką i potencjalnie łącznica wjazdową z TŁ, na pewno skrzyżowanie z Traktem na jednym poziomie). To jest pomysł na co najmniej pracę doktorską i na pewno nie przy obecnym systemie rozwoju tramwajów, który - ze względów finansowych, ale także i funkcjonalnych - wyklucza inwestycje mocno obiektochłonne. Sądzę jednak, że zyski ekonomiczne (tj. czasu), które nie uzasadniły budowy metra z Gocławia w tym korytarzu, na szybki tramwaj / LRT w jedynie częściowo bezkolizyjnym przebiegu by wystarczyły.

Zaznaczam jednak, że to moje gdybanie, a plany miejskie ponad trasę na Gocław wzdłuż korytarza Al. Tysiąclecia mniej więcej, nigdy nie wyszły, a jeśli zostanie podjęta decyzja polityczna o faktycznej realizacji metra na Gocław, raczej nie wyjdą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36664
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 lis 2006, 11:36

Plany obwodnicy tramwajowej można by reaktywować wraz z Al. Tysiąclecia i mostem na Siekierki - potem Nowobartycka, Gagarina i przez Pole Mokotowskie. Ale przynajmniej środkowy odcinek to obecnie marzenie ściętej głowy, a i pierwszy (Żaba - Grochowska) też pozostaje w sferze moich (i nie tylko) marzeń...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2006, 11:37

R-11 Kleszczowa pisze: :shock: To na Trasie Łazienkowskiej był projektowany tramwaj.... hoho ciekawie by to dziś wyglądało.

Zwycięski projekt (był konkurs nawet) autorstwa Politechniki Warszawskiej obejmował budowę tramwaju, jednak w koncepcji programowej i potem projekcie budowlanym pomysł pominięto. Tak więc w istniejących obiektach bym się rezerw na tram nie dopatrywał.

Próbowałem dotrzeć do tej koncepcji konkursowej, ale mi się to nie udało jak na razie... może kiedyś...

Nadmienię też, że TŁ miała być pierwotnie włączona w ciąg Banacha - Bitwy Warszawskiej (wówczas zdrajczyni Wery Kostrzewy) - pasowałaby wówczas jak ulał do planowanego przez wiele lat ciągu tramwajowego w Alei Prymasa Tysiąclecia.

EDIT:
myself pisze: Nie, po południowej krawędzi Skry, być może za GUSem, ale tego akurat pewien nie jestem.
Przypomniałem sobie - zdecydowanie za GUSem, z odgięciem zaraz za RJP - z tego powodu wydział Lądowy miał stać prostopadle do trasy - miast równolegle - i dla ochrony przed hałasem miał zaprojektowane "żyletki" (wówczas dałoby się otworzyć okna). Ale trasę przesunięto, wydział odwrócono (a żyletki zostały), a o drugim budynku z aulami i basenem zapomniano...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 10 lis 2006, 11:44

inż. Glonojad pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: Miała iść środkiem Pola Mokotowskiego :-s
Nie, po południowej krawędzi Skry, być może za GUSem, ale tego akurat pewien nie jestem.
Zrezygnowano z tego pomysłu ze względu na uwarunkowania... polityczne. Niestety, na podobny pomysł wpadł Starzyński i nazwał go nieszczęśliwie Aleją Piłsudskiego, więc trzeba było trasę przesunąć, żeby się "nie kojarzyła"...
Kurcze fajna opcja. No wielka szkoda, że taka trasa nie powstała.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36664
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 lis 2006, 11:49

inż. Glonojad pisze:
Bastian pisze:Plany obwodnicy tramwajowej można by reaktywować wraz z Al. Tysiąclecia i mostem na Siekierki - potem Nowobartycka, Gagarina i przez Pole Mokotowskie. Ale przynajmniej środkowy odcinek to obecnie marzenie ściętej głowy, a i pierwszy (Żaba - Grochowska) też pozostaje w sferze moich (i nie tylko) marzeń...
Na pewno realizacyjnie ta obwodnica jest prostsza, niemniej między Waszyngtona - Alejami a Gagarina -Nowobartycką zieje i tak spora dziura i boję się, że część potoku, nawet przy podłączeniu Gocławia do obu tras, przepadnie.
Jeszcze pytanie, co ostatecznie powstanie na Siekierkach. Bo i tak nie ma co nawet myśleć o budowie takiej trasy przez tereny w ich obecnym stopniu zagospodarowania. Natomiast w plany rozwoju całego tamtego rejonu wpisałaby się idealnie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2006, 11:57

Jakoś tak za tydzień będzie I etap Studium Wykonalności, do lutego chyba ma być gotowa całość. Zobaczymy, czy ekonomicznie się w ogóle uzasadni, oczywiście, przy założeniu rozwoju tego terenu.
Jest pewien problem z siecią drogowouliczną - plany miejskie są, hm... bardzo artystyczne - tj. nie ma typowej siatki ulic; najbardziej logiczna jest Nowoczerniakowska, będąca przedłużeniem Gagarina, ale tam z kolei w zasięgu dojścia pieszego są tereny zielone, a całe Siekierki leżą jednokierunkowo z boku trasy.
Nie wiem, co Wykonawca zaproponuje, zresztą i przy formułowaniu przedmiotu zamówienia mieliśmy problemy ze wstępną definicją wariantów.
Co do linii - prawdopodobnie jedna silna, ale nie z Marszałkowskiej lecz z Zachodniego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36664
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 lis 2006, 12:05

inż. Glonojad pisze:Zobaczymy, czy ekonomicznie się w ogóle uzasadni, oczywiście, przy założeniu rozwoju tego terenu.
Uzasadnienie ekonomiczne to jedno (choć oczywiście najważniejsze), jednak istotny jest też aspekt urbanistyczny.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ