Ulica Puławska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
piechocinski
Posty: 57
Rejestracja: 17 gru 2006, 22:18
Lokalizacja: www.Piechocinski.blog.onet.pl
Kontakt:

Post autor: piechocinski » 19 gru 2006, 9:50

Ruch na Puławskiej

W połowie 2005 roku odbył się powszechny pomiar ruchu na polskich drogach.Na terenie aglomeracji warszawskiej (miasto Warszawa plus okalające powiaty) przeprowadzono dodatkowe reprezentacyjne badania ankietowe gospodarstw domowych w zakresie korzystania z komunikacji.Łącznie badaniem objęto ponad 4,5 tyś .osób Zakres pytań obejmował oceny,opinie i preferencje mieszkańców dotyczące :funkcjonowania komunikacji zbiorowej,funkcjonowania systemu komunikacji indywidualnej,warunków ruchu rowerowego i pieszego,kierunków modernizacji i rozwoju komunikacji zbiorowej,kierunków rozwoju systemu drogowego i systemu płatnego parkowania.Znacząco wzrosła aprobata dla uprzywilejowania komunikacji zbiorowej,mimo ,że może to pogorszyć warunki ruchu samochodów z 64 procent poparcia w 1993 r.do 81.4 % w roku 2005.
Pomiaru dokonywano we wtorek 7 czerwca .W strukturze rodzajowej pojazdów w obu kierunkach z i do Warszawy dominują pojazdy osobowe –ponad 87 %,dostawcze-6.5% i ciężarowe – 4.3%.Porównujac te dane z innymi wjazdówkami i wyjazdówkami z Warszawy widać o prawie 10 procent wyższy udział niż to jest na Trakcie Brzeskim czy Alei Krakowskiej.Po prostu dynamika przyrostu nowych osiedli mieszkaniowych i centrów handlowych jest wyższa niż centrów logistyczno- magazynowych czy zakładów przemysłowych.Poludniowa otulina Warszawy przekształca się w silnie zurbanizowana sypialnie aglomeracji warszawskiej.W dzień pomiaru ruch na Puławskiej do Warszawy wyniósł łącznie 30 361 pojazdów kiedy w przeciwnym kierunku przemieściło się 28 651 pojazdów.Szczegolowa analiza rozkładu dobowego pokazuje duże zróżnicowanie ruchu ogółem jak i ruchu poszczególnych środków transportowych.Na kierunku do Warszawy mamy silniej zarysowany szczyt poranny, powroty z Warszawy rozłożone są w czasie ,zapewne po pracy ,uczelni czy szkole pozostajemy w stolicy na dłużej-zakupy,kultura,usługi
Szczyt poranny do Warszawy występuje w godzinach 8-9 i wynosił w dzień pomiaru2591 pojazdów,szczyt popołudniowy dla tego samego kierunku ( 1951 pojazdów )od 16-17.Z Warszawy do Piaseczna szczyt poranny występuje w godzinach 8-9 i wynosił 1902 pojazdy a szczyt popołudniowy w godzinach 16-17 i wynosił 2150 pojazdów.
Łącznie w dzień pomiaru do Warszawy jechało 27773 samochody osobowe,1536 samochodów dostawczych,1287 samochodów ciężarowych ,400 autobusow,183 mikrobusy,99 motocykli i 72 rowery.Dla porównania z Warszawy wyjechało na punkt pomiarowy 24 717 samochodów osobowych ,1717 samochodów dostawczych,1265 cięzarowych,413 autobusów ,398 mikrobusów,80 motocykli i 52 rowerów.

Janusz Piechociński Zespół doradców gospodarczych TOR ,Janusz.Piechocinski@tor.net.pl

Korekta tytułu. (B.)

Zmiana tytułu w związku z łączeniem tematów. (B.)
lubię naszą okolicę

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 19 gru 2006, 12:30

Ciężko to przeczytać, bo spacji i akapitów brakuje :(
A co do samej Puławskiej (jak i wielu innych dróg wjazdowo-wylotowych Stolicy, np. Alei Jerozolimskich) to jest jeszcze jedno ciekawe zagadnienie. Sygnalizacja świetlna. A ścislej mówiąc nasza stara dobra polska czerwona fala :) Jest to zjawisko tyleż wnerwiające co wpływające negatywnie na czas jazdy niezależnie od natężenia ruchu!

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 19 gru 2006, 12:59

"Szczyt poranny do Warszawy występuje w godzinach 8-9"
Warto zwrócic na to uwage i uwzględnic w przewozach KM. Szczyt obecnie nie trwa już od 6 do 8 a po południu do 18.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 19 gru 2006, 14:08

Jeśli chodzi o trwanie godzin szczytu - ich długośc jest w tej chwili zależna nie od godzin dojazdu i powrotu z pracy, tylko od stopnia przekroczenia przepustowości ukladu drogowego. I i mjest ono większe, tym bardziej przedłuża sie czas trwania "godzin szczytu". Obserwując obowiązująca aktualnie polityke transportową w Warszawie (choćby rezygnacja z Cezara, mającego zoptymalizuować rozplyw ruchu samochodowego)zaryzykuje twierdzenie, że w ciągu najbliższego roku dwoch godziny Szczytu obejmą z 80% przedziału 6-20.

Awatar użytkownika
Janeczek
Posty: 443
Rejestracja: 24 wrz 2006, 11:36
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Janeczek » 19 gru 2006, 19:56

Moje pytanie brzmi : i co z tego? Czy pan Piechociński chciał się pochwalić, że wynajął ekspertów, swoją wiedzą na temat ruchu do Piaseczna. Przecież każdy widzi ile samochodów jedzie codziennie Puławską, i żeby to stwierdzić nikt nie musi ich liczyć 7 czerwca. W tym tekscie nie ma żadnych propozycji ani rozwiązań. A gdy Pan Poseł się bardziej postarał...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27028
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 gru 2006, 20:05

Protestuję. Obserwacje na zasadzie "każdy widzi" mają dokładnie zerową wartość naukową!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Janeczek
Posty: 443
Rejestracja: 24 wrz 2006, 11:36
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Janeczek » 19 gru 2006, 20:11

To nie miało mieć wartości naukowej, tak jak tekst p.Piechocińskiego! Chce się tylko dowiedzieć czy założyciel tego tematu chciał się tylko pochwalić, że jego ludzie policzyli wszystkie wozy na Puławskiej, czy też chce jako ,,ważny'' na mazowszu zmienić ilość aut jadących tą drogą.

[ Dodano: 2006-12-19, 20:11 ]
Na mniejszą oczywiście 8-[

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5441
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 19 gru 2006, 20:43

Zgadzam się. Brak wniosku, czyli planu jak to rozwiązać. No a potem realizacja :twisted: .

Awatar użytkownika
Janeczek
Posty: 443
Rejestracja: 24 wrz 2006, 11:36
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Janeczek » 19 gru 2006, 20:50

Nie mając planu ani pomysłu, lecz tylko suche liczby nie można nic wprowadzać ani polepszać.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 20 gru 2006, 2:51

Janeczek pisze:Nie mając planu ani pomysłu, lecz tylko suche liczby nie można nic wprowadzać ani polepszać.
A na jakiej podstawie chcesz opracowywać projekty, jeśli nie na podstawie pomiarów? Obserwując chmury?

Awatar użytkownika
piechocinski
Posty: 57
Rejestracja: 17 gru 2006, 22:18
Lokalizacja: www.Piechocinski.blog.onet.pl
Kontakt:

Post autor: piechocinski » 07 sty 2007, 15:22

Technologia przebudowy Puławskiej

Trwają końcowe procedury przetargowe na wykonawcę przebudowy Puławskiej na
odcinku granica Warszawy –Piaseczno ul. Energetyczna .w związku z licznymi
kierowanymi do mnie pytaniami przedstawiam planowaną technologię remontu.

Zatwierdzono następujący wariant przebudowy ;
-usunąć istniejące warstwy asfaltowe jezdni ze względu na zawartość
lepiszcza smołowego
-usunąć istniejące pobocza ,ze względu na niewystarczającą nośność i zmianę
przebiegu obu jezdni
-usunąć istniejącą podbudowę jezdni lewej (do Warszawy ) ze względu na
zmieniony przebieg jezdni lewej. Jezdnia lewa będzie wykonana praktycznie
całej długości po nowym śladzie
-wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejącą podbudowę jezdni prawej, po
istniejącym pasie rozdziału oraz częściowo po istniejącej jezdni lewej. Ze
względu na różnice wysokościowe istniejących jezdni można wykorzystać tylko
podbudowę jednej jezdni.
-na poszerzeniach wykonać ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego
cementem i podbudowę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie.
-wykonać nowe warstwy asfaltowe.

Zalety rozwiązania :
-usunięcie niestabilnych warstw bitumicznych
-możliwość korekty geometrii oraz dostosowanie jej do nowo zaprojektowanych
elementów organizacji ruchu
-możliwość dostosowania konstrukcji do obciążeń 115 kN
-możliwość dość szybkiej realizacji prac
-nieograniczony dostęp do licznej infrastruktury podziemnej


Janusz@ Piechociński.pl WWW.Piechocinski.blog.onet.pl
lubię naszą okolicę

Awatar użytkownika
piechocinski
Posty: 57
Rejestracja: 17 gru 2006, 22:18
Lokalizacja: www.Piechocinski.blog.onet.pl
Kontakt:

Post autor: piechocinski » 08 sty 2007, 10:58

Janeczek,

trwa przetarg na wykonawstwo granica Wawy energetyczne w Piasecznie pozdro
lubię naszą okolicę

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 08 sty 2007, 20:33

Janeczek pisze:Moje pytanie brzmi : i co z tego? Czy pan Piechociński chciał się pochwalić, że wynajął ekspertów, swoją wiedzą na temat ruchu do Piaseczna. Przecież każdy widzi ile samochodów jedzie codziennie Puławską, i żeby to stwierdzić nikt nie musi ich liczyć 7 czerwca. W tym tekscie nie ma żadnych propozycji ani rozwiązań. A gdy Pan Poseł się bardziej postarał...
Janeczek.

Zuepłnie nie rozumiem Twojego ataku na Pana Piechocińskiego.
7 czerwca 2005 był przeprowadzany generalny pomiar ruchu. Czynność powtarzana co 5 lat po to, by zbadać jakie jest natężenie na poszczególnych trasach w całej Polsce.
Każdy widzi ile samochodów jeździ, ale nikt nie wie ile ich dokładnie jest. A ten, kto nie jeździ Puławską, to tego nie wie. Po to wykonuje się raz na 5 lat GPR.
Poza tym modernizacją Puławskiej ma zająć się GDDKiA, a nie pan Piechociński.

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 09 sty 2007, 1:12

piechocinski pisze:Technologia przebudowy Puławskiej

Trwają końcowe procedury przetargowe na wykonawcę przebudowy Puławskiej na
odcinku granica Warszawy –Piaseczno ul. Energetyczna .w związku z licznymi
kierowanymi do mnie pytaniami przedstawiam planowaną technologię remontu.
Technologia mi nic nie mówi - to nie moje wykształcenie ani krąg zainteresowań. Natomiast jedna rzecz mnie dosłownie dręczy. Mianowicie - taki remont (nawet j.w. stoi: "możliwość dość szybkiej realizacji prac") trwa. W jaki sposób projektanci zamierzają uniknąć codzennych 2-3 godznnych korków ? Czy może nie pomyśleli o tym ? W końcu ktoś kto nie jechał Puławską w czasie remontu tejże w Wawie może nie być w stanie sobie wyobrazić koszmaru drogowo-korkowego, który tam powstanie...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27028
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2007, 8:36

No ta, to najlepiej w ogóle nie remontować?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ