Modernizacja trasy tramwajowej Dw.Gdański - Bródno

Moderator: Wiliam

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 02 sty 2007, 3:17

A co mi tam! Skoro władze się u nas pojawiają - wrzucę taki temat.

Ostatnio testując kiełbasę wyborczą a'la Marcinkiewicz w postaci (dość niezłej i szybkiej, choc chyba potrzebnej jeszcze nie w tym momencie) linii 407, pozwolilem sobie na refleksję odnośnie transportu dla dużo większego osiedla jakim jest Bródno. I obserwując trasę Dw. Gdański - Bródno zaczyna mnie ogarniać współczucie wobec mieszkańców tego drugiego. Ma 500 z dziwnym rozkładem, o szybkiej fajnej trasie, ale zatrzymującą sie na niemal każdym przystanku. W sumie na tym odcinku jest najszybsza i w pewnych punktach niezastąpiona, ale stoi w korkach. Ma też linię 127 (w sumie funkcja lokalna dużo przystanków, znowu korki). Oraz ma tramwaj pełzający po CAŁKOWICIE WYDZIELONYM TOROWISKU zatrzymujący sie co 50 m by wymienić powietrze (ew. dwa "mohery" + jednego bezdomnego). I tak sobie myśle, ze to marnotrwastwo, totez mam pewnien pomysł.


************************************************************************
Otóż jest przebudowywana trasa Mostu Gdańskiego + R. Starzyńskiego. Mówi sie rownież o Szybkim Tramwaju na Tarchomin. Zróbmy go poki co na trasie Dw. Gdański - Bródno, za pomocą paru prostych i mało kosztownych posunięć:

1. :arrow: Likwidacja przystanku "Bonifraterska" . Jest on oddalony o ok 50 m od Dw. Gdańskiego. Komu się nie chce podejść - wystarczy mu linia 103.
2. :arrow: Przeniesienie przystanku "Park Traugutta" w ul Międzyparkową i likwidacja dla ciągu jadącego na wprost (to najpoważniejsza inwestycja w moim pomyśle)
3. :arrow: Wywalić "Wybrzeże Helskie" . ZOO generuje w tym rejonie tak nikłe potoki,że można skorzystać z Autobusu 103 i 127.
4.
:arrow: "Rondo Starzyńskiego". Po Diabła tam po 2 przystanki?? Tramwaje zostawić na starym miejscu (przy zjeździe z mostu) i NIE URUCHAMIAĆ PO PRZEBUDOWIE (!!!) drugiego przystanku w Słomińskiego (jego niedawne uruchomienie było błędem). Natomiast 127 + 500 w strone Bródna przenieść za skrzyżowanie. Zapewnią obsługę tegoż rejonu i odciążą przystanek 518 i PKS przed wjazdem na rondo. W przeciwnym kierunku brak tramwaju może co prawda wywołać płacz staruszek, ale mają czas i linię 103. Młodzi pracujący przejda i tak na drugą stronę, gdzyz tam mają wszystkie linie tramwajowe nie tylko bródnowskie.
5. :arrow: Ostatni manewr - usunięcie przystanków "Staniewicka" . Na obsługe tych rejonów wystarczy linia 176 z przesiadką przy Żabie. Umożliwi to poprowadzenie linii tramwajowej w koordynacji z ruchem kołowym.
6. :arrow: Zastanowiłbym sie nad usunięciem "Pożarowej". Choć tam są chyba nieco większe potoki, niz na Staniewickiej. Poza tym nie jest to tak newralgiczny punkt jeśli chodzi o koordynację sygnalizacji świetlnej. Jednak jeśli już przyspieszamy linię, strukturę wymian pasażerów jak i położenie z punktu widzenia inzymierii ruchu należałoby poddać analizie.

Dalej wjeżdżamy w osiedle, więc liczba przystanków bez zmian. Nie przyglądałem się tam koordynacji, więc nie rozważam chwilowo polożenia przystankow względem skrzyżowań. Intuicyjnie stawiam na ok 4-minutowy odzysk. To wbrew pozorom dużo! Toteż zachęcenie pasażerów do korzystania z transportu szynowego.

Władzom pod rozwagę, forumowiczom pod dyskusję.
Have Fun
:)

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 02 sty 2007, 10:06

Pomysł jest dobry. Ostatnio jechałem 2 na odcinku Namysłowska-Annopol to na połowie przystanków nikt nie wsiadał, ani nie wysiadał. Nawet na Żabie nikt nie wsiadł, ani nie wysiadł. Poza tym zauważyłem, że zawsze na tym odcinku zacina się BUSE, nie wiem z jakiego powodu ;-)

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 02 sty 2007, 11:10

Pożarowa jednak nie, bo tam to zespół szkół, ale cieszę się, że ktoś zrobił jakiś fajniejszy projekt =D>
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 02 sty 2007, 11:56

Pożarowej chyba faktycznie usunąc się nie da. Po za szkołą, jest jest kilka działających firm, których pracownicy czymś tam muszą dojeżdżac, ale apropo można stamtąd usunąc chociażby 416. Resztę projektu popieram. O-)
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 sty 2007, 11:59

Ale nie będzie żadnego odważnego, kto by taki projekt chciał urzeczywistniać...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sty 2007, 14:13

Rzeczywiście, przystanek BONIFRATERSKA powinien być wyłącznie dla autobusów, a tramwaje powinny jeździć szybko i zatrzymywać się nieco rzadziej, niż autobusy. dzięki temu KM zostałaby zhierarchizowana pod względem funkcji transportu (metro i tramwaje byłyby szkieletem, a autobusy dopełnieniem). I idealną relacją jako "poligon" dla takiego systemu (osiągalne minimalnymi kosztami) jest relacja Dw. Gdański - Bródno.
Piotrek pisze:Ale nie będzie żadnego odważnego, kto by taki projekt chciał urzeczywistniać...
Jeśli władza jest proszynowa, to czemu nie?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 02 sty 2007, 14:45

IMO najważniejsza sprawa (niezaleznie od wprowadzenia całości projektu), to niedopuszczenie do dubla przystanku przy R.Starzyńskiego. Myślę o skrobnięciu jakiegoś pisemka...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 02 sty 2007, 15:39

Ja się mogę podpisać O-)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 sty 2007, 15:39

A czy naprawdę tak potrzebny też jest zespół "Bonifraterska". Bardzo rzadko jezdzę tramwajem w ciągu Słomińskiego, ale wydaje mi się, że i ten przystanek mógłby powiedziec bye bye :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 02 sty 2007, 15:41

Hmm, bywam tam regularnie w każdy czwartek około 14.45 i na przystanku autobusowym kłębi się spory tłumek.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 02 sty 2007, 15:42

Czekają na prywaciarza? :-k :D

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 02 sty 2007, 15:44

Kursy do Ostrołęki i Załubic zgarniają trochę narodu, ale nadal zostaje sporo osób.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sty 2007, 15:45

na autobusowych - a na tramwajowych?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 02 sty 2007, 15:48

Na tramwajowych już jest dużo mniej chętnych.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 sty 2007, 15:50

Siecool pisze:Na tramwajowych już jest dużo mniej chętnych.
Wywalić :D Do Gdańskiego jest naprawdę blisko :roll: Chociaż przejście pod wiaduktem do zbyt atrakcyjnych nie należy 8-[
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ