[KrakĂłw] Lotnisko Balice

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36642
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 sty 2006, 23:48

Obrazek
10 grudnia koleją z dworca na lotnisko

kf 12-10-2005 , ostatnia aktualizacja 13-10-2005 10:02

- Połączenie kolejowe pomiędzy stacją Kraków Główny a portem lotniczym w Balicach ruszy 10 grudnia - zapowiada Paweł Jastrzębski, wiceprezes spółki zarządzającej lotniskiem.

Pasażerowie podróżować będą szynobusem. Jeden taki skład utrzymywać ma połączenie, kursując wahadłowo, stąd przewidywana częstotliwość odjazdów z dworca i Balic to 30-40 minut. Według Pawła Jastrzębskiego, wiceprezesa spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków Balice, podróż w jedną stronę zajmie 12-15 minut. Przejazd, z przystankami pośrednimi w Łobzowie i Mydlnikach, kosztować ma 2,50 zł - jak w taryfie dla strefy miejskiej.

- Prowadzimy rozmowy z wykonawcą, który wyremontuje torowisko, przystosowując je do wymogów połączenia. Zakładamy, że standard modernizacji będzie wysoki, zapewniając możliwość korzystania z linii przez przynajmniej 20 lat - informuje wiceprezes Jastrzębski. Przystanek końcowy przy lotnisku zlokalizowany będzie na trenie jednostki wojskowej. Stąd pasażerom pozostanie do pokonania 300 m na piechotę do terminalu. - Traktujemy to rozwiązanie jako tymczasowe. Docelowo chcemy podciągną torowisko pod sam terminal, do czego potrzeba dobudować 400 m szyn - deklaruje Jastrzębski.

Pieniądze na uruchomienie linii Kraków-Balice (3,3 mln zł) pochodzą z budżetu regionalnego. - Fundusze zostaną przekazane jako dokapitalizowanie spółki MPL i spowodują odpowiednie podniesienie naszych udziałów w firmie - wyjaśnia Jan Bereza, członek zarządu województwa małopolskiego. Obsługę linii przejmie spółka PKP Przewozy Regionalne. - Jako województwo mamy dwuletnią umowę z tą firmą na świadczenie usług przewozowych. Umieszczenie w rozkładzie jazdy nowego połączenia wiązać się będzie tylko z uzgodnieniem aneksu do umowy - dodaje Jan Bereza.

Na przyszły tydzień zwołana została komisja terenowa z udziałem spółki MPL, województwa, gminy Kraków, wojska, kolei i zarządców dróg. Jej celem będzie m.in. ustalenie sposobu organizacji przejazdu kolejowego w poprzek ul. Balickiej w Mydlnikach. Od zapewnienia bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu kolejowo-drogowym zależy w dużej mierze, czy przewidziany na 10 grudnia termin uruchomienia połączenia z lotniska do centrum Krakowa zostanie dotrzymany. Wedle przyjętych ustaleń koszty urządzenia bezpiecznego przejazdu przez ul. Balicką wzięła na siebie gmina Kraków.
Załączniki
SA109.jpg
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36642
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 sty 2006, 0:00

Obrazek
Balice i obietnice premiera

WP 12-01-2006 , ostatnia aktualizacja 13-01-2006 10:38

Będą dodatkowe pieniądze na rozbudowę lotniska w Balicach? Prezes portu po rozmowie z premierem przekonuje, że jest duża szansa.

Szef MPL Balice Kamil Kamiński spotkał się z premierem Kazimierzem Marcinkiewiczem w Warszawie. "Efektem tych rozmów był pomysł premiera, aby w budżecie przeznaczonym na realizację kontraktów wojewódzkich znalazła się specjalna pula środków przeznaczonych właśnie na krakowskie lotnisko. W tej sprawie prezes Kamiński rozmawiał też z przewodniczącym Komisji Finansów Publicznych Wojciechem Jasińskim" - przeczytaliśmy w komunikacie prasowym przygotowanym przez krakowskie lotnisko.

- Mamy deklaracje polityków. Ważne, żeby przełożyć je teraz na konkrety, ale jesteśmy bliżej pozytywnych rozstrzygnięć - zaznacza Kamiński.

Przypomnijmy, że chodzi o sprawę, którą nagłośniliśmy w "Gazecie" w ubiegłym tygodniu. Ministerstwo Finansów nie zaplanowało bowiem pieniędzy na rozbudowę Balic w przyszłorocznym budżecie państwa. Nasze lotnisko zostało tymczasem wytypowane do odprawiania pasażerów w ramach tzw. wymogów układu z Schengen (w praktyce polega to na separacji obywateli państw członków Unii Europejskiej, których nie będzie obowiązywać kontrola celna i paszportowa, od pasażerów z pozostałych krajów). Inwestycję rozpoczęto, ale na jej dokończenie brakuje około 22 mln zł.

Wczoraj w Balicach był też wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Wiesław Tarka. W rządzie odpowiada m.in. za pracę departamentu współpracy międzynarodowej. I z jego strony padło zapewnienie, że pieniądze dla Balic znaleźć się powinny.
Obrazek
Plany zagospodarowania przestrzennego Balic i Zabłocia

Magdalena Kursa 11-01-2006 , ostatnia aktualizacja 11-01-2006 20:55

Wzrosła szansa na utworzenie w pobliżu lotniska w Balicach centrum targowego. Radni przyjęli wczoraj plan zagospodarowania otoczenia wokół portu. Własnego planu nie doczekało się natomiast na razie Zabłocie.

Centrum targowo-wystawiennicze w Balicach to inwestycja, która na razie istnieje tylko w marzeniach radnych. Miasto nie ma pieniędzy, by je zbudować, nie jest też właścicielem działek, na których miałoby powstać. Nikt nie ma natomiast wątpliwości, że otoczenie lotniska to idealne miejsce pod tego typu działalność. Przyjęcie planu ułatwi inwestorowi targów (wciąż poszukiwanemu) realizację tego przedsięwzięcia.

- Pod funkcję targową zarezerwowaliśmy w Balicach kilkanaście hektarów. Inwestorowi pomoże to w negocjacjach z właścicielami działek, którzy muszą pożegnać się z myślą, by na przykład przeznaczyć te tereny pod budownictwo mieszkaniowe - wyjaśnia Kajetan d'Obyrn, przewodniczący komisji planowania przestrzennego.

Więcej trudności będą mieć przyszli inwestorzy na Zabłociu - dzielnicy, której od kilku lat wróży się szybki rozwój. Wczoraj okazało się, że na własny "miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego" Zabłocie będzie musiało poczekać jeszcze kilka miesięcy. Wszystko przez to, że zaakceptowane wczoraj zmiany w projekcie planu wymuszają kolejne konsultacje.

- Przyjęliśmy poprawkę, by na terenie Starego Zabłocia, gdzie znajduje się m.in. fabryka Schindlera, dopuścić obok kulturalnej i edukacyjnej również funkcję komercyjną. Chodziło o to, by powstałe tam Muzeum Sztuki Współczesnej mogło choć w części zarabiać na siebie. By ten ciężar nie spadł tylko na budżet miasta - tłumaczy Kajetan d'Obyrn.

Obejmujący 175 hektarów plan dla Zabłocia przewiduje podział tego obszaru na trzy części, wspomniane już Stare Zabłocie, okolice placu Bohaterów Getta, które nadal pozostaną dzielnicą mieszkaniową, oraz na Zabłocie Wschód, które ma mieć charakter komercyjny. Choć planiści widzieli tu głównie hotele i nowoczesne zakłady przemysłowe, radni dopisali również funkcję mieszkaniową, przypominając, że na razie ten teren zamieszkuje zaledwie 350 osób.
Obrazek
Nowy plan zagospodarowania otoczenia portu Kraków Balice

kf 16-01-2006 , ostatnia aktualizacja 16-01-2006 21:48

Na prawie 30 ha przylegających do lotniska w Balicach rozwijać się mogą inwestycje targowe, wystawiennicze i magazynowe. Realizacja nowego planu zagospodarowania będzie bardzo kosztowna - tylko układ komunikacyjny pochłonie niemal 60 mln zł.

Rada miasta uchwaliła w zeszłym tygodniu plan dla 174 ha terenów leżących na obszarze gminy Kraków w sąsiedztwie lotniska w Balicach. Uporządkowanie urbanistyczne tego rejonu miasta, powstające w uzgodnieniu z władzami przyległych gmin Zabierzów i Liszki, otwiera możliwości lokowania w sąsiedztwie lotniska pożądanych przez Kraków inwestycji. Za mało oczekiwany kierunek rozwoju uznano mieszkalnictwo, rezerwując pod budownictwo, połączone z usługami, nieco ponad 11 ha.

W założeniach planistycznych otoczenie lotniska stać się ma "oknem wystawowym" Krakowa. Ponad 16 ha przewidziano pod centrum wystawiennicze i tereny wystawowe. Dla działalności targowej zarezerwowano 17,3 ha. Grunty pod usługi logistyczne zajmują prawie 18 ha. Na działalność komercyjną urbaniści wyznaczyli ponad 13 ha.

Stosunkowo dużo, bo prawie 33 ha, zajmie zieleń i zbiorniki wodne. Utrzymanie tak dużej rezerwy terenów niezabudowanych będzie kosztowne. Z prognozy skutków finansowych przyjęcia planu wynika, że około 23 mln zł gmina będzie musiała wydać na wykup ziemi pod inwestycje i tereny zielone. I to tylko przy założeniu, że uda się założenia planu zrealizować w krótkim czasie - dziesięć lat. Wyposażenie całego tego obszaru w infrastrukturę, wybudowanie nowego układu komunikacyjnego to wydatek prawie trzykrotnie wyższy. Kolej i projektowane drogi to prawie 63 ha gruntów.

Wprowadzenie planu oznacza też, że objęte nim tereny zaczną gminie przynosić dochody, np. z opłaty planistycznej. Na 1,6 mln zł oszacowano wpływy z obrotu nieruchomościami gminnymi. Natomiast 17 mln zł powinno wpłynąć do kasy miasta dzięki corocznemu wzrostowi podatku od nieruchomości.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 28 sty 2006, 11:37

Wszystko pięknie a komunikacja na linii Lotnisko Balice - Centrum Krakowa leży i kwiczy. Słabe połączenie nocne (choć lepsze obecnie niż dawne 692) krótkie wozy na linii 192 z powodu za małego ronda przy Terminalu.....a termin oddania do użytku kolejki na lotnisko przekładany jest co chwilę :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 09 lut 2006, 21:26

Obrazek

Plany rozbudowy lotniska w Balicach imponują: za dwa lata port ma być przygotowany do obsługi 3 mln pasażerów rocznie, a przyjmowanie samolotów odbywać się będzie nawet przy najgorszej pogodzie. Pod znakiem zapytania stoi jednak majowy termin uruchomienia szynobusu na trasie do Krakowa

W ciągu najbliższych dwóch lat Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice zamierza wydać ponad 120 mln zł na rozbudowę. Zaplanowano postawienie nowych hangarów, drugiego terminalu i wielopoziomowego parkingu. Zostanie też powiększona płyta postojowa dla samolotów, a lotniskowa straż pożarna otrzyma nowy budynek.
Obrazek

- Zakładamy dalszą rozbudowę, w tym wydłużenie pasa startowego. Liczymy na dotacje z budżetu Unii Europejskiej - mówił ww wtorek prezes zarządu lotniska Kamil Kamiński.

Balice mają teraz dwa priorytety. Pierwszy to ograniczenie do minimum wpływu pogody na działanie lotniska. Na razie bardzo często z powodu mgły lub wiatru loty są wstrzymywane. Dlatego już tej jesieni ma być uruchomiony nowoczesny system naprowadzania samolotów oraz postawiona nowa wieża kontrolna. Drugą ważną inwestycją ma być rozbudowanie płyty postojowej dla samolotów. - Kiedy przyjmujemy większą liczbę maszyn, musimy parkować je na terenach wojskowych - wyjaśnia Paweł Jastrzębski, członek zarządu MPL. Teraz Balice mają miejsce dla 15 samolotów, po rozbudowie będzie go dwa razy tyle.

Między istniejącym terminalem a budynkiem cargo stanie nowy terminal dla pasażerów przylatujących do Krakowa. Wcześniej trzeba jednak wybudować nowe centrum administracyjne i hangary z warsztatami, które teraz znajdują się w barakach stojących na miejscu przyszłego terminalu, a w dalszej kolejności - budynek do obsługi pasażerów, zgodnie z wymogami traktatu z Schengen.

- Finansowo jesteśmy zabezpieczeni. Jedyną przeszkodą może być pozyskiwanie gruntów. Największą niewiadomą są tereny zajęte przez wojskową oczyszczalnię ścieków, gdzie ma powstać nowa płyta postojowa. W pozostałych przypadkach przejęcie gruntów jest już tylko kwestią czasu - mówił Paweł Jastrzębski.

Przy tych ambitnych planach zagadką pozostaje data pierwszego odjazdu szynobusu kursującego między Krakowem a Balicami. - Jesteśmy gotowi od dawna, zleciliśmy nawet prace projektowe, choć nie doszło jeszcze do porozumienia między miastem a kolejami - stwierdził Kamil Kamiński.

- 1 marca przekażemy kolei tereny potrzebne do wybudowania ostatnich 450 m torów prowadzących pod terminal lotniska. W zamian za nie dostaniemy od PKP SA działki, pozwalające na powiększenie cmentarza na Grębałowie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by szynobusy kursowały już w maju - uspokaja prof. Andrzej Oklejak pełnomocnik prezydenta Krakowa do spraw prawnych.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 10 lut 2006, 9:06

R-11 Kleszczowa pisze:Wszystko pięknie a komunikacja na linii Lotnisko Balice - Centrum Krakowa leży i kwiczy. Słabe połączenie nocne (choć lepsze obecnie niż dawne 692) krótkie wozy na linii 192 z powodu za małego ronda przy Terminalu...
Jak tam jechałem pierwszy raz, to spodziewałem się jakiejś pętli z prawdziwego zdarzenia. Jak zobaczyłem to małe rondo i zatoczkę na dwa autobusy tuż przed bramą, to się przeraziłem :o :lol:.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 10 lut 2006, 9:48

R-11 Kleszczowa pisze:Nic nie stoi na przeszkodzie, by szynobusy kursowały już w maju - uspokaja prof. Andrzej Oklejak pełnomocnik prezydenta Krakowa do spraw prawnych.
Krakusy coś pomrukiwały o tym, by z w przyszłości te trase obsługiwały jednostki elektryczne. A co do maja-troche im sie spieszy chyba, czy wystarczy im tych autobusów szynowych? Dopiero co zabrali sie za zakup 6 nowych jednostek.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 10 lut 2006, 15:37

TLG pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Nic nie stoi na przeszkodzie, by szynobusy kursowały już w maju - uspokaja prof. Andrzej Oklejak pełnomocnik prezydenta Krakowa do spraw prawnych.
Krakusy coś pomrukiwały o tym, by z w przyszłości te trase obsługiwały jednostki elektryczne. A co do maja-troche im sie spieszy chyba, czy wystarczy im tych autobusów szynowych? Dopiero co zabrali sie za zakup 6 nowych jednostek.
Swego czasu słyszałem, że linia do Balic wystartuje jesienią 2005 :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27399
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lut 2006, 15:38

Chwilowo to Krakusy swoją wspaniałą kolejkę aglomeracyjną zaczynają zwijać, likwidując bodajże 4 czy 5 par Kraków - Krzeszowice :roll:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 10 lut 2006, 16:47

Fikander pisze:Chwilowo to Krakusy swoją wspaniałą kolejkę aglomeracyjną zaczynają zwijać, likwidując bodajże 4 czy 5 par Kraków - Krzeszowice
A jak to tłumaczą? Spadkiem przewozów?
Problem z Balicami natomiast jest taki, że: od kiedy tanie linie zaczeły latać do Krakowa to zaczął sie najazd zachodnich "weekendowych" turystów (swego czasu piały o tym wszystkie media). Ale z Balic trzeba ich jakoś przewieźć.
Sama idea w Krakowie nie od dzisiaj jest forsowana. A zaczeło się od testów, jak zachowa się "stopiątka" na torach kolejowych. Potem prace teoretyczne nt. pojazdu TRAMKOL itd. Miało być pięknie, a wyszło "jak zwykle".
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27399
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lut 2006, 1:08

TLG pisze:A jak to tłumaczą? Spadkiem przewozów?
Dublowaniem kursów z regionalnymi osobówkami Kr-Kat. Co może i słuszne, ale tylko w jedną stronę akurat ;) w drugą bowiem tego dublowania nie było.

[ Dodano: 2006-02-11, 00:39 ]
gazwyb pisze:Samorząd małopolski nie dołoży pieniędzy kolejarzom - dołoży natomiast do połączenia z Balicami

pil 10-02-2006 , ostatnia aktualizacja 10-02-2006 20:53

Pociągi regionalnych PKP oznaczone w rozkładach literą "F" na pewno będą zlikwidowane, bo urząd marszałkowski nie przekaże dodatkowych pieniędzy dla kolei. Zamiast tego chce zainwestować w połączenie kolejowe Kraków-Balice.

Na początku roku firma PKP Przewozy Regionalne zapowiedziała, że 1 kwietnia zlikwidują część połączeń kolejowych. - Brakuje nam pieniędzy, żeby je utrzymywać. Liczymy, że małopolski samorząd wojewódzki zwiększy dotację. Część połączeń miałaby szansę pozostać w rozkładach - mówił wtedy Ryszard Rębilas, dyrektor regionalnych PKP.

Teraz jest już prawie pewne, że PKP nie dostanie więcej pieniędzy, bo samorząd chce wspomóc kolej finansowo na... jednym konkretnym połączeniu. Chodzi o uruchomienie pociągu między lotniskiem w Balicach a krakowskim dworcem. - Planujemy pomóc PKP, by to połączenie nie borykało się od samego początku z kłopotami finansowymi - mówi Jan Bereza, wicemarszałek małopolski.

- Oprócz tych pieniędzy do kolejarzy trafi 26,2 mln zł zaplanowanych w budżecie. Na więcej nie możemy sobie pozwolić - wyjaśnia Bereza. Powód: samorząd województwa małopolskiego nie chce topić pieniędzy w długach kolejarzy. - Te pieniądze byłyby przeznaczone na wyrównywanie deficytu kolei, a nie na poprawę jakości połączeń - wyjaśnia Bereza.

Wicemarszałek przypomina, że samorząd pomaga PKP inaczej. - W tym roku kolejarze dostaną od nas w prezencie sześć szynobusów. Dla budżetu Małopolski oznacza to wydatek ponad 40 mln. zł. To niemałe pieniądze, a przekładają się na poprawę atrakcyjności aglomeracyjnych połączeń - twierdzi Bereza.

Od 1 kwietnia co siódmy regionalny pociąg nie wyjedzie na trasę. - Likwidacja jest nieunikniona, bo nie potrafimy wygospodarować na nie pieniędzy. Chodzi o 54 połączenia. Spróbujemy jednak przeorganizować rozkład, by nie było to zbyt dotkliwe dla pasażerów - tłumaczy Rębilas. Czy w takim razie uruchamianie tych 54 połączeń miało sens, skoro PKP zakładały, że nie wystarczy im pieniędzy? - Miało. Po pierwsze, kiedy powstawał rozkład, były szanse na większe pieniądze. Po drugie, chcieliśmy pokazać klientom, że kolej może być dobrym środkiem transportu - uzasadnia Rębilas.
http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3158656.html



](*,)](*,)](*,)](*,)](*,)](*,)](*,)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 mar 2006, 18:32

Nowe informacje z frontu #-o



Obrazek
Kolejka łącząca Kraków z lotniskiem w Balicach będzie wysadzać pasażerów w odległości 500 m od terminalu, aż do chwili gdy w ramach wielopoziomowego parkingu powstanie przeznaczony dla kolejki dworzec

Niedawno pisaliśmy, że pociąg łączący centrum Krakowa z Międzynarodowym Portem Lotniczym Kraków-Balice nie ruszy przed końcem maja tego roku, ponieważ krakowski magistrat nie wydał jeszcze "wuzetki" na budowę brakującego odcinka torów. Opóźnienie jest spowodowane problemem ze znalezieniem właściciela jednej z działek, przez którą ma przebiegać trasa.

- Człowiek zapisany w dokumentach jako właściciel działki już nie żyje i nie możemy odnaleźć jego spadkobierców - wyjaśnia Andrzej Oklejak, doradca prezydenta Krakowa ds. prawnych. Jego zdaniem nie oznacza to wstrzymania prac przy rozruchu połączenia. - Kolejka pojedzie, zanim jeszcze MPL zbuduje dworzec i torowisko, ale pasażerowie będą musieli wysiadać 500 m od terminalu, skąd zabierze ich lotniskowy autobus - tłumaczy. Jak twierdzi, nie można obarczać urzędu miasta całą winą za opóźnienie. - MPL, któremu przecież zależy na tej inwestycji, powinien sam się bardziej postarać i spróbować odnaleźć właścicieli na własną rękę. Jeśli dalej będziemy to robić drogą urzędową, wydawanie warunków zabudowy może jeszcze długo potrwać - narzeka Oklejak. Sugeruje zarazem, że MPL może spróbować zmienić przebieg linii kolejowej.

- Złożyliśmy wszystkie niezbędne dokumenty i na tym kończy się nasza rola, bo to miasto jest zobowiązane przeprowadzić całą procedurę. Nie uważam, żeby opóźnienie było zawinione przez brak zainteresowania ze strony lotniska - ripostuje członek zarządu MPL Paweł Jastrzębski. Dodaje, że zmiana przebiegu niewiele pomoże, jeśli w ogóle będzie możliwa ze względów technicznych. - Jeśli tor nie będzie przebiegał przez tę działkę, to będzie z nią sąsiadował, a wtedy i tak trzeba znaleźć jej właściciela - mówi Jastrzębski.

Władze lotniska zainteresowane są jak najszybszym uruchomieniem przejazdu kolejowego do Balic. - Choć nie jest to najlepsze wyjście, plan tymczasowego dworca kilkaset metrów od terminalu był brany pod uwagę. Trzeba jednak ruszyć z tym na wiosnę, żeby zdążyć przed szczytem sezonu turystycznego i przyzwyczaić turystów do szybkiego i wygodnego połączenia z miastem. Nawet to tymczasowe połączenie będzie przecież szybsze niż autobusowe - twierdzi Jastrzębski.


Bartosz Piłat
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Ikarusomaniak
Posty: 365
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
Lokalizacja: znad Tagu

Post autor: Ikarusomaniak » 18 mar 2006, 18:43

Ożeszwmordę ](*,) .

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 maja 2006, 23:10

Wreszcie coś drgneło z linią 192 :dance:

Obrazek
Linia nr 192 będzie obsługiwać jedynie mieszkańców Woli Justowskiej. Na lotnisko będzie prowadzić nowa ekspresowa linia autobusowa.

Takie rozwiązanie zaproponował Zarząd Dróg i Komunikacji po spotkaniach z mieszkańcami Woli Justowskiej, walczącymi o poprawę komunikacji w swojej dzielnicy. - Do niedawna nie mogli przekonać ZDiK, że trzeba im więcej autobusów. Urzędnicy posługiwali się bowiem oficjalną liczbą mieszkańców Woli, ci zaś przypominali, że oprócz nich z autobusów korzystają studenci wynajmujący na Woli mieszkania. Efekt zna każdy. Do autobusów ledwo można się wcisnąć, tym bardziej że pełne są już na lotnisku, a w środku raj dla kieszonkowców - opowiada Piotr Chechelski, szef Dzielnicy VII.

Przyspieszona do Balic

Projekt zmian ma być gotowy w pierwszej połowie maja. Bez zmian pozostanie linia 152. Na pewno też powstanie linia przyspieszona łącząca lotnisko z centrum Krakowa. - Zakładamy, że po opuszczeniu terminalu w Balicach autobusy tej linii zatrzymają się dopiero koło Cracovii - opowiada Henryk Kamski, odpowiedzialny w ZDiK za organizację komunikacji. Twierdzi, że nim rozpocznie się wakacyjny sezon turystyczny, nowa linia będzie działać.

Zdaniem Kamskiego, aby nowe połączenie miało sens, potrzebne są co najmniej trzy autobusy na godzinę. - Czy będzie więcej, zależy od tego, ile pieniędzy wygospodarujemy - wyjaśnia. Na razie ZDiK nie bierze pod uwagę wprowadzania wyższych cen za bilety na nowej linii. - Jest na to zbyt późno. Jeśli chcemy zdążyć z uruchomieniem linii przed wakacjami, musi ona funkcjonować jako linia miejska - żali się Kamski. - W trakcie roku opracujemy lepszy pomysł na jej finansowanie - dodaje.

Do niedawna między lotniskiem a centrum Krakowa kursowały autobusy firmy Rad-Tur. - Zawiesiliśmy to połączenie, bo zżerały nas opłaty za korzystanie z nowego dworca autobusowego. A korzystać z pobliskich przystanków MPK nie mogliśmy - wyjaśnia Jan Chorzępa z Rad-Turu. Uważa, że nowa linia ma szanse powodzenia. - Muszą tylko jeździć w miarę często, żeby klienci nie uciekali taksówkami. A pomysł z ekspresowym przejazdem pod Cracovię to strzał w dziesiątkę. Autobus nie może kluczyć po mieście, jak zlikwidowana linia X08, musi być szybki - argumentuje.

Gdzieś dodać, gdzieś ująć

- Nie wiemy jeszcze, jak skrócić trasę linii 192, tak żeby mieszkańcy okolic lotniska nie pozostali bez dojazdu do centrum - wyjaśnia Kamski. Problemem jest brak pętli w tym rejonie. - Jedyne miejsce, gdzie autobus może zawrócić, to lotnisko, a przecież idea jest taka, żeby tam nie jeździł. Prawdopodobnie pojedzie w ten rejon jakiś mały autobus, który będzie kursował raz na godzinę - zastanawia się Kamski. Linia 192 poprowadzi na Zakamycze albo skończy na rondzie w Chełmie.

- Nie rozumiem, dlaczego autobusy nie mogą zawracać na lotnisku. Przecież nie muszą zabierać jego pasażerów. To byłoby tylko kilkaset dodatkowych metrów do przejechania - ripostuje Chechelski.

Wprowadzenie nowego rozwiązania pociągnie za sobą likwidację innych kursów, również na Woli. - Jeśli chcemy gdzieś dodać połączenia, w innym miejscu musimy je likwidować, bo suma pieniędzy na komunikację w tym roku się nie zmieni - rozkłada ręce Kamski. - Na Woli Justowskiej ubędą najwyżej dwa, trzy autobusy na dobę - uspokaja.

Dla mieszkańców Woli to mała pociecha, bo liczba kursów autobusów co roku maleje. Przy ostatniej zmianie rozkładu "192" (na czas remontu ul. Piłsudskiego) liczba kursów spadła z 54 do 50 w dni powszednie.


Bartosz Piłat
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 15 maja 2006, 20:07

http://www.rmf.fm/fakty/?id=99732


Kto wyprodukował to cudo :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 15 maja 2006, 20:08

Tak jak jest napisane na burcie jest to (Contrac) Cobus 3000 :)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ