Strona 26 z 27
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 12 sty 2021, 14:19
autor: KwZ
Oj tam, literówka. Lepszą wrzuciłem do wątku Humor.
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 12 sty 2021, 14:52
autor: kveld
Glonojad pisze: ↑12 sty 2021, 12:54
Miara nie jest absurdalna - mogłaby oznaczać na przykład łączną gęstość instalacji podziemnych, w terenie zabudowanym to jest duży problem.
Absurdalność polega na podawaniu prędkości z użyciem tej jednostki. Tak czy owak robi nam się bezsensowny offtop.
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 14 sty 2021, 21:46
autor: Glonojad
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 15 sty 2021, 9:26
autor: kveld
Polecam się na przyszłość
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 15 mar 2021, 10:11
autor: kajo
Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 15 mar 2021, 10:16
autor: Stary Pingwin
Rowerem to chyba dłużej, niż 6 godzin?
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 15 mar 2021, 10:24
autor: Glonojad
kajo pisze: ↑15 mar 2021, 10:11
Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Z tego co słyszalem, niemiecka infrastruktura rowerowa z nawiązką wynagradza. Ja myślalem o dwudniówce Szczecin - Świnoujście przez Niemcy, przy czym o ile w piątek po południu da się z Warszawy do Szczecina na noc dojechac, o tyle na poniedziałkowy powrót potrzebny urlop.
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 15 mar 2021, 10:53
autor: kajo
Glonojad pisze: ↑15 mar 2021, 10:24
kajo pisze: ↑15 mar 2021, 10:11
Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Z tego co słyszalem, niemiecka infrastruktura rowerowa z nawiązką wynagradza. Ja myślalem o dwudniówce Szczecin - Świnoujście przez Niemcy, przy czym o ile w piątek po południu da się z Warszawy do Szczecina na noc dojechać, o tyle na poniedziałkowy powrót potrzebny urlop.
Ja bym chciał po Covidzie zrobić tygodniowego Tripa z Szczecina z Zgorzelca
Ale po ostatnich perypetiach w podróż do Berlina z z godzinną obsuwą wolę chyba poczekać na koniec remontu.
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 15 mar 2021, 13:40
autor: Os0
kajo pisze: ↑15 mar 2021, 10:11
Mam pytanie o remont linii do Poznania, może mi ktoś powiedzieć kiedy można się spodziewać końca tego remontu? Tak samo linii Poznań-Szczecin? Chciałbym sobie pojechać na rower daleko w tym roku, ale jazda 6h do Szczecina jakoś mnie zniechęca.
Warszawa - Poznań na pewno nie w tym roku, Poznań - Szczecin na pewno do końca 2022 roku.
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 02 sty 2022, 21:23
autor: Emyl
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 02 sty 2022, 21:30
autor: Flash8222
Kolejowy
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 03 sty 2022, 9:18
autor: fik
Zakładam, że @Emyl chciał zapytać "czemu ten rozjazd prowadzi wprost w nasyp?".
Prawidłowa odpowiedź najprawdopodobniej brzmi: "bo w docelowym układzie nie będzie tam nasypu".
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 03 sty 2022, 10:25
autor: Emyl
W międzyczasie znalazłem schemat ze stanem docelowym - no likwidacji tego nasypu się nie spodziewałem
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 03 sty 2022, 10:33
autor: kveld
Toż to rozjazd nr 1 nowego układu torowego st. Warszawa Zachodnia!
W praktyce - coś w stylu półtrapezu - dość długiego (bo nasyp jednak będzie, tylko przebudowany w kolejnych fazach budowy):
Edit: nie wiem, czy można to nazywać dalej półtrapezem, skoro udało się projektantom wsadzić tam dwa semafory i dwa It...
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
: 03 sty 2022, 10:45
autor: fik
W praktyce to dość ważny element układu torowego, umożliwiający jazdę z toru 1 linii 2 od Centralnego w część podmiejską Zachodniej, a co za tym idzie inne perwersje takie jak jazda na Aleje Jerozolimskie czy Włochy układem podmiejskim. W układzie wyjściowym były pełne przejścia rozjazdowe między torami 2, 3 i 4, ale tor 1 fizycznie się oddalał od pozostałej trójki ze względu na widoczny na filmie wiadukt pod linią na Główną Osobową i jazda z niego możliwa była tylko na linie 1/3/8. To przepięcie, jakkolwiek mocno kolizyjne i pewnie nie do użycia w ruchu rozkładowym, znacząco zwiększy elastyczność i możliwości prowadzenia ruchu.