Propozycje dla Pragi, Rembertowa, Wesołej z okazji SKM i KM

Moderator: Wiliam

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 26 maja 2007, 22:21

Projekt i jego uzasadnienia są dość długie, bo długo to powstawało.
Mimo to, zapraszam do przeczytania i podzielenia się opinią.


Propozycje zmian w komunikacji miejskiej w Wesołej, Rembertowie i na Pradze po uruchomieniu SKM oraz uruchomieniu ‘wspólnego biletu’

Zmiany mają na celu:
- usprawnić dojazd do Szybkiej Kolei Miejskiej z każdego osiedla, przy zachowaniu dogodnych połączeń międzydzielnicowych
- uwzględniają inwestycje: budowa pętli w ul. Brata Alberta, dokończenie ul. Jana Pawła II, budowa ulicy Głowackiego w Wesołej Centrum
- skomunikowanie ulicy Ostrobramskiej z rejonem Dworca Wschodniego
- obsługa ulicy Brata Alberta
- poprawa komunikacji lokalnej Wesołej i Starej Miłosnej przez stworzenie połączenia obwodowego na tym osiedlu, z jednoczesnym skomunikowaniem ul. Jana Pawła z Grochowem, przy zachowaniu dojazdu do stacji PKP Wesoła; wiąże się to też z brakiem miejsc postojowych na pętli Stara Miłosna, trzeba je ograniczyć – by uzyskać postoje dla pozostałych tam linii
- połączenie bezpośrednie Gocławia z metrem Politechnika (przekształconymi liniami 514 i 521)

114 – WIATRACZNA Grochowska Płowiecka Błękitna Widoczna Patriotów Bysławska FALENICA
15/20/20

115 – WIATRACZNA Grochowska Zamieniecka Łukowska Rodziewiczówny Ostrobramska Marsa Okularowa Stepowa Korkowa Kościuszkowców Kajki Pożaryskiego Patriotów-wschodnia Walcownicza Bystrzycka Ochocza Narcyzowa Walcownicza Petunii Techniczna Złotej Jesieni Wiązowska ALEKSANDRÓW
30/30/30

137 – DW. WSCHODNI (LUBELSKA) Bliska Żupnicza Chodakowska Mińska (powrót: Terespolska Mińska Podskarbińska) Dwernickiego Wiatraczna al. Stanów Zjednoczonych Grenadierów Ostrobramska Marsa Ilskiego al. Komandosów Grzybowa Wspólna Niemcewicza 1 Praskiego Pułku Armii Krajowej Żółkiewskiego WOLA GRZYBOWSKA
30/30/30

173 – DW. WSCHODNI (LUBELSKA) Bliska Żupnicza Chodakowska Mińska (powrót: Terespolska Mińska Podskarbińska) Dwernickiego Wiatraczna Grochowska Płowiecka Marsa Okularowa Stepowa Korkowa Wspólna Niemcewicza 1 Praskiego Pułku Głowackiego Żółkiewskiego Armii Krajowej Moraczewskiego Piłsudskiego STARA MIŁOSNA
20/30/30

183 – WIATRACZNA Grochowska Płowiecka Marsa Ilskiego al. Komandosów Grzybowa Wspólna Brata Alberta BRATA ALBERTA
20/30/30

196 – REMBERTÓW-KOLONIA Szatkowników Frontowa Republikańska Chruściela Cyrulików Marsa Ilskiego al. Komandosów Grzybowa Szosowa Wspólna Zielona Wspólna Korkowa Stepowa Okularowa Marsa Płowiecka Grochowska WIATRACZNA
30/30/30


198 – PKP WESOŁA (powrót: Głowackiego Armii Krajowej Moniuszki) 1 Praskiego Pułku Trakt Brzeski al. Jana Pawła Trakt Brzeski Czecha Płowiecka Grochowska WIATRACZNA
15/15/20

502 – EMILII PLATER (powrót: al. Jerozolimskie, al. Jana Pawła, rondo ONZ Świętokrzyska) E. Plater Aleje Jerozolimskie Marszałkowska pl. Konstytucji Waryńskiego al. Armii Ludowej most Łazienkowski al. Stanów Zjednoczonych Ostrobramska Płowiecka Czecha Trakt Brzeski Jana Pawła II STARA MIŁOSNA
12/15/20

514 – DW. CENTRALNY (powrót: E. Plater al. Jana Pawła II) Aleje Jerozolimskie Marszałkowska pl. Konstytucji Waryńskiego al. Armii Ludowej most Łazienkowski Wał Miedzeszyński Fieldorfa Bora – Komorowskiego Trasa Siekierkowska Ostrobramska Marsa Ilskiego al. Komandosów Grzybowa Wspólna Niemcewicza 1. Praskiego Pułku Głowackiego Żółkiewskiego WOLA GRZYBOWSKA
20/30/30

521 – SZCZĘSLIWICE (powrót: Dickensa Szczęśliwicka Opaczewska) Białobrzeska Bitwy Warszawskiej 1920 roku Grójecka pl. Narutowicza Grójecka pl. Zawiszy Aleje Jerozolimskie Marszałkowska pl. Konstytucji Waryńskiego al. Armii Ludowej most Łazienkowski (powrót: Saska Wał Miedzeszyński Ateńska) Egipska al. Bora-Komorowskiego Trasa Siekierkowska Wał Miedzeszyński Bronowska Trakt Lubelski Zwoleńska Patriotów Bysławska FALENICA
15/20/20

W skrócie:
->Linia 521 zostaje rozbita na 2 linie: 114 i 521. Pierwsza stanowi utrzymanie dojazdu na Grochów z Falenicy. Druga obsłuży na nowej trasie rejony Wawra pozbawione kolejki i dojazdu do Centrum, oraz skomunikuje Gocław z najbliższą stacją metra
->Linia 115 ze skróconą trasą we wszystkie dni tygodnia. W rejonie Dworca Wschodniego zastąpiona liniami 137 i 173
->Linie 173 i 514 obsłużą nowy, podstawowy odcinek w Wesołej na ulicy Głowackiego, komunikując Wolę Grzybowską, Wesołą i Groszówkę ze stacją PKP Wesoła, zaś linie 183 i 514 oraz 196 dowiozą do stacji PKP Rembertów z Rembertowa i Zielonej
->Linia 137 wycofana ze Starej Miłosnej na skutek stworzenia silnej linii 198, dowożącej zarówno na al. Jana Pawła (jak obecnie), jak i na Trakt Brzeski (w zastępstwie za linię 137)
Linia 137 obsłuży jako jedyna odcinek Armii Krajowej, jak i będzie stanowić połączenie Wesołej i Nowego Rembertowa z ulicą Ostrobramską, po skierowaniu linii 514 przez Gocław
->Linia 196 jest nieefektywna na trasie wyłącznie do Marysina, zatem może być wydłużona na Grochów, przejmując podstawowy odcinek linii 137, skierowanej przez Nowy Rembertów i ulicę Ostrobramską
->doraźnie wzmocniona linia 502 zastąpi na ulicy Ostrobramskiej linię 514, a jej kraniec zostanie przeniesiony na ul. E. Plater, z racji ograniczonej pojemności przy Dworcu Centralnym

Dodatkowo:
***
125 – 12/15/20 (koordynacja ze 105 i 525)
525 – 12/15/20 (koordynacja ze 125 i 502)
Podstawą cztery silne linie przyspieszone na Trasie Łazienkowskiej: 502 i 525 oraz 515 i 520.
***
Częstotliwości linii 198 i 502 uzależnione od szczegółowych potrzeb i ilości wolnych brygad; mogą być mniejsze: 198: 20/20/20 i 502: 15/15/20.
***
Linie 137, 173, 183, 196 i 198 obsługiwane wyłącznie przez autobusy krótkie.
Z powodu zwiększenia podaży miejsc w relacji Stara Miłosna – Płowiecka, linie podmiejskie 704, 720, 722 obsługiwane także przez wozy krótkie.
Linie 502 i 514 obsługiwane przez autobusy wielkopojemne.
***
Koordynacja – na wspólnych odcinkach – linii: 173 i 514; 183 i 514; poza szczytem i w święto: 173 i 196
***
Dla wszystkich linii krańcujących w Wesołej postój minimum 7 minut.

Inne sugestie na przyszłość..
515 – skierowanie przez Koło na Bemowo
520 – połączenie z linią 405
N21 – (…), 1 Praskiego Pułku Trakt Brzeski STARA MIŁOSNA (powrót: al. Jana Pawła, 1. Praskiego Pułku…)
N71 – 1 Praskiego Pułku, Głowackiego Żółkiewskiego WOLA GRZYBOWSKA
Obie linie wycofane spod Dworca Wschodniego (Kijowska), w zamian: Zamoyskiego Lubelska Dworzec Wschodni (Lubelska) Bliska Żupnicza Chodakowska Stanisławowska Dwernickiego
147 – przedłużenie do Starej Miłosnej
720 – trasa podstawowa: Glinianka – Wiatraczna (120 minut)
722Wiązowna, Zagórze, Wiatraczna (120 minut)
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 26 maja 2007, 22:26

A skąd brygady?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 26 maja 2007, 22:28

198. Nie uważasz że linia dowozowa powinna mieć jak najkrótszą trasę, a przede wszystkim nie powinna jechać przez węzeł Marsa.

Jednak myślę że najważniejszym problemem w najbliższym czasie to to że Jana Pawła II/ Gościniec podobno ma nie być ronda. I to już niedługo - zbliża sie przebudowa ostatniego odcinka Jana Pawła II.
Polityka złym doradcą w pracy!

Piobuko
Posty: 21
Rejestracja: 24 maja 2007, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piobuko » 26 maja 2007, 22:29

R-9 Chełmska pisze:A skąd brygady?
pytanie stare jak świat, ale właśnie w projekcie zabrakło tego wyjaśnienia :)
http://pl.youtube.com/watch?v=rgZlxvzfjZY zapraszam serdecznie do odwiedzania!!! :D

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 26 maja 2007, 22:30

Andrzej pisze:196 – REMBERTÓW-KOLONIA Szatkowników Frontowa Republikańska Chruściela Cyrulików Marsa Ilskiego al. Komandosów Grzybowa Szosowa Wspólna Zielona Wspólna Korkowa Stepowa Okularowa Marsa Płowiecka Grochowska WIATRACZNA
30/30/30
Dziękuję, za oddanie głosu..
1. Połączenie Rembertowa(chyba Starego) z Wiatraczną w ten sposób, to jakiś absurd.
2. 196 Łapałoby takie spóźnienia na Marsa..
3. Odcinek dublujący się ze 173 i 115 na trasie Marysin-Wiatraczna nie ma sensu, zupełnie. Ta linia ma służyć jako dojazd do stacji PKP, ewentualnie do Ratusza, no ale wątpię, więc zrobienie z niej takiego dziwoląga, absolutnie nie!
Przykro mi, ale Ci się nie udało :smile:

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 26 maja 2007, 22:30

JotPeCet pisze:198. Nie uważasz że linia dowozowa powinna mieć jak najkrótszą trasę, a przede wszystkim nie powinna jechać przez węzeł Marsa
=D> Dokładnie
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 maja 2007, 22:30

To w Głowackiego w Wesołej da radę wjechać autobus w kierunku Sulejówka :?: Byłem tamże w czwartek, ale nie zwróciłem nawet uwagi na tą uliczkę 8-[
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 26 maja 2007, 22:31

R-11 Kleszczowa pisze:Byłem tamże w czwartek, ale nie zwróciłem nawet uwagi na tą uliczkę 8-[
Bośmy się czym innym zajmowali :-$
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 26 maja 2007, 22:32

JotPeCet pisze:198. Nie uważasz że linia dowozowa powinna mieć jak najkrótszą trasę, a przede wszystkim nie powinna jechać przez węzeł Marsa.

Jednak myślę że najważniejszym problemem w najbliższym czasie to to że Jana Pawła II/ Gościniec podobno ma nie być ronda. I to już niedługo - zbliża sie przebudowa ostatniego odcinka Jana Pawła II.
to gdzie będą krańcować 137, 173 i 502?

[ Dodano: 2007-05-26, 22:34 ]
Piobuko pisze:
R-9 Chełmska pisze:A skąd brygady?
pytanie stare jak świat, ale właśnie w projekcie zabrakło tego wyjaśnienia :)
przelicze, ale myśle, że nie zabraknie, ewentualnie może brakować na lepsze częstotliwości 198 i 502, co podkreśliłem
(a skąd się wzięły brygady na 196, 198, 199, 142?)

[ Dodano: 2007-05-26, 22:36 ]
R-9 Chełmska pisze:
JotPeCet pisze:198. Nie uważasz że linia dowozowa powinna mieć jak najkrótszą trasę, a przede wszystkim nie powinna jechać przez węzeł Marsa
=D> Dokładnie
Tym więcej tego węzła powstanie, tym mniejsze będą korki.
198 może mieć podwójną funkcję, a Starej Miłosnej nie ma odpowiedniego krańca.

[ Dodano: 2007-05-26, 22:37 ]
R-11 Kleszczowa pisze:To w Głowackiego w Wesołej da radę wjechać autobus w kierunku Sulejówka :?: Byłem tamże w czwartek, ale nie zwróciłem nawet uwagi na tą uliczkę 8-[
Bo będzie przebudowana.

[ Dodano: 2007-05-26, 22:40 ]
Petuś pisze:
Andrzej pisze:196 – REMBERTÓW-KOLONIA Szatkowników Frontowa Republikańska Chruściela Cyrulików Marsa Ilskiego al. Komandosów Grzybowa Szosowa Wspólna Zielona Wspólna Korkowa Stepowa Okularowa Marsa Płowiecka Grochowska WIATRACZNA
30/30/30
Dziękuję, za oddanie głosu..
1. Połączenie Rembertowa(chyba Starego) z Wiatraczną w ten sposób, to jakiś absurd.
2. 196 Łapałoby takie spóźnienia na Marsa..
3. Odcinek dublujący się ze 173 i 115 na trasie Marysin-Wiatraczna nie ma sensu, zupełnie. Ta linia ma służyć jako dojazd do stacji PKP, ewentualnie do Ratusza, no ale wątpię, więc zrobienie z niej takiego dziwoląga, absolutnie nie!
Przykro mi, ale Ci się nie udało :smile:
nie będziesz tą linią jeździł na Grochów. będzie pomocna w dojeździe na stację PKP (do podstawowych częstszych linii już istniejących), jednocześnie zachowa lokalną rolę, a od Zielonej zastąpiłaby 137.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 26 maja 2007, 22:44

Andrzej pisze: 137 – DW. WSCHODNI (LUBELSKA) Bliska Żupnicza Chodakowska Mińska (powrót: Terespolska Mińska Podskarbińska) Dwernickiego Wiatraczna al. Stanów Zjednoczonych Grenadierów Ostrobramska Marsa Ilskiego al. Komandosów Grzybowa Wspólna Niemcewicza 1 Praskiego Pułku Armii Krajowej Żółkiewskiego WOLA GRZYBOWSKA
30/30/30
Rozumiem ideę zastąpienia 514 na Ostrobramskiej i stworzenia połączenia z Wiatrakiem, ale brak wspólnego zespołu i konieczność łażenia naokoło zniechęci pasażerów, a co za tym idzie spowoduje jego zmuchowozienie.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 26 maja 2007, 22:46

Colony pisze:
Andrzej pisze: 137 – DW. WSCHODNI (LUBELSKA) Bliska Żupnicza Chodakowska Mińska (powrót: Terespolska Mińska Podskarbińska) Dwernickiego Wiatraczna al. Stanów Zjednoczonych Grenadierów Ostrobramska Marsa Ilskiego al. Komandosów Grzybowa Wspólna Niemcewicza 1 Praskiego Pułku Armii Krajowej Żółkiewskiego WOLA GRZYBOWSKA
30/30/30
Rozumiem ideę zastąpienia 514 na Ostrobramskiej i stworzenia połączenia z Wiatrakiem, ale brak wspólnego zespołu i konieczność łażenia naokoło zniechęci pasażerów, a co za tym idzie spowoduje jego zmuchowozienie.
Sama Wiatraczna nie wpłynie na linię. od tramwaju (8,21,26) do 173 jest tak daleko jak do nowego przystanku 137, jeśli nie dalej.poza tym podstawowe połaczenie z Wiatrakiem będą zapewniać 173, 183 i 196.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 26 maja 2007, 22:58

Do czasu pełnego dokończenia węzła Marsa/Płowiecka oraz dalej bezkolizyjnego skrętu Marsa - Żołnierska można zapomnieć o wydłużeniu tamtędy dowozówek do SKM, kompletny bezsens, a i nawet nie wiem czy wtedy będzie to w ogóle możliwe (zobaczymy jak będą wyglądały korki w tym rejonie).

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 maja 2007, 23:00

Co tak skromnie? Jeszcze z 10 pięćsetek na/przez Gocław by się przydało.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 26 maja 2007, 23:18

Andrzeju drogi, ja pytam któryś już raz z kolei, skąd Ty weźmiesz tylu pasażerów w Miłosnej [-o< :?:
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 27 maja 2007, 0:06

JotPeCet pisze:Jednak myślę że najważniejszym problemem w najbliższym czasie to to że Jana Pawła II/ Gościniec podobno ma nie być ronda. I to już niedługo - zbliża sie przebudowa ostatniego odcinka Jana Pawła II.
:arrow: Czy to oznacza, że dojeżdżające tam autobusy będą dojeżdżały wtedy dalej - do obecnej pętli STARA MIŁOSNA (POGODNA)?
Jeśli tak, to wtedy drugi człon nazwy tej będzie niepotrzebny.

ODPOWIEDZ