Jak kształtować układ komunikacyjny?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Dla 107 w Śródmieściu najbardziej opóźnieniogenny jest skręt w lewo na rondzie Dmowskiego, a wcześniej jeszcze światła na placu Bankowym i korek na Marszałkowskiej. Linia funkcjonowała lepiej (choć wciąż nie do końca idealnie), gdy kursowała przez plac Piłsudskiego, plac Powstańców i plac Pięciu Rogów. Przez budowę parkingu na placu Powstańców linię najpierw wycofano tylko w kierunku Esperanto, a później wycofano także i w kierunku Siekierek, co ZTM tłumaczyło w komunikacie "obserwowanymi utrudnieniami w przejeździe ulicami Jasną i Brokla" (ja widuję korek tylko przed światłami na skrzyżowaniu Świętokrzyska/Jasna, stanowczo mniejszy niż np. na Marszałkowskiej).
Sądzę zatem, że ponowne skierowanie linii na trasę przez plac Pięciu Rogów (na razie tylko w stronę Siekierek, czyli w stronę gdzie sytuacja drogowa jest z moich obserwacji raczej gorsza) rozwiąże nieco problem ruchu w Śródmieściu. Pozostaje jeszcze zakorkowana Piękna, ale tutaj nie widzę rozwiązania z kategorii doraźnych bez dużej rewolucji w funkcjonowaniu linii.
Przy okazji warto wspomnieć, że po otwarciu parkingu podziemnego, plac Powstańców i Mazowiecka będą dwukierunkowe – tworzy się naturalny, prosty ciąg objazdowy dla Traktu Królewskiego. Sądzę, że funkcjonujące dzisiaj ograniczenie ruchu dla samochodów prywatnych na placu Pięciu Rogów przyczyni się do płynnego przejazdu ciągiem plac Piłsudskiego - Mazowiecka - plac Powstańców - plac Pięciu Rogów. Problem tylko w tym, że oprócz ograniczenia dla samochodów prywatnych istnieje defacto ograniczenie dla transportu publicznego...
Sądzę zatem, że ponowne skierowanie linii na trasę przez plac Pięciu Rogów (na razie tylko w stronę Siekierek, czyli w stronę gdzie sytuacja drogowa jest z moich obserwacji raczej gorsza) rozwiąże nieco problem ruchu w Śródmieściu. Pozostaje jeszcze zakorkowana Piękna, ale tutaj nie widzę rozwiązania z kategorii doraźnych bez dużej rewolucji w funkcjonowaniu linii.
Przy okazji warto wspomnieć, że po otwarciu parkingu podziemnego, plac Powstańców i Mazowiecka będą dwukierunkowe – tworzy się naturalny, prosty ciąg objazdowy dla Traktu Królewskiego. Sądzę, że funkcjonujące dzisiaj ograniczenie ruchu dla samochodów prywatnych na placu Pięciu Rogów przyczyni się do płynnego przejazdu ciągiem plac Piłsudskiego - Mazowiecka - plac Powstańców - plac Pięciu Rogów. Problem tylko w tym, że oprócz ograniczenia dla samochodów prywatnych istnieje defacto ograniczenie dla transportu publicznego...
Największy generator opóźnień to obecnie szeroko rozumiane okolice al Witosa. Dodatkowo zostałą zabrana brygada dzięki czemu postoje w szczycie na Siekierkach to kilka minut.
@KM Skąd info o dwukierunkowej Mazowieckiej?
ZDM pokazywał projekt
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Postanowiłem obejrzeć rozkład 414 na okres świąteczno-noworoczny. Może ktoś będzie mógł mi wytłumaczyć:
1) odjazdy z Instalatorów o 15 w odstępie 25-15 to błąd czy celowa koordynacja z czymś? 15:30 15:55 16:10
2) kursy zjazdowe są tak ułożone, żeby nikomu nie udało się do nich dostać. Rano postój przed nimi wynosi 2 minuty. A wieczorem kurs zjazdowy jest minutę po pełnym 20:31. Kurs dojazdowy jak jest to tylko po południu i też chwilę po kursie pełnym 13:44 - 13:47.
1) odjazdy z Instalatorów o 15 w odstępie 25-15 to błąd czy celowa koordynacja z czymś? 15:30 15:55 16:10
2) kursy zjazdowe są tak ułożone, żeby nikomu nie udało się do nich dostać. Rano postój przed nimi wynosi 2 minuty. A wieczorem kurs zjazdowy jest minutę po pełnym 20:31. Kurs dojazdowy jak jest to tylko po południu i też chwilę po kursie pełnym 13:44 - 13:47.
Z cyklu: "Jak nie kształtować układu komunikacyjnego", czyli co się dzieje, gdy oprzemy dojazd do Fortu Radiowo na linii jadącej z drugiego końca Warszawy, w dodatku zaliczajacej najbardziej korkogenny bardach w całym mieście:
Linia 167 dzisiaj, podjazdy do FORT RADIOWO rozkładowe i rzeczywiste:
13 | 14 43 44
14 | 15 28 43 46
15 | 07 18 49
16 | 06 15 51 51
17 | 15 32 33 47 51
18 | 11 13
Chwilę przed 17:15 na pętli STARE BEMOWO stały 3 brygady 167, ale żadna nie wykonała widniejącego w rozkładzie podjazdu do Fortu, bo żadna z nich nie miała go wpisanego w rozkład w tym kółku.
Z kolei gdy 15 minut później przyjechały 2 kolejne brygady, to jechały jedna za drugą do Fortu, bo obie miały ten podjazd w rozkładzie.
Obyśmy dożyli czasów, gdy ktoś będzie takimi rzeczami zdalnie sterował
Linia 167 dzisiaj, podjazdy do FORT RADIOWO rozkładowe i rzeczywiste:
13 | 14 43 44
14 | 15 28 43 46
15 | 07 18 49
16 | 06 15 51 51
17 | 15 32 33 47 51
18 | 11 13
Chwilę przed 17:15 na pętli STARE BEMOWO stały 3 brygady 167, ale żadna nie wykonała widniejącego w rozkładzie podjazdu do Fortu, bo żadna z nich nie miała go wpisanego w rozkład w tym kółku.
Z kolei gdy 15 minut później przyjechały 2 kolejne brygady, to jechały jedna za drugą do Fortu, bo obie miały ten podjazd w rozkładzie.
Obyśmy dożyli czasów, gdy ktoś będzie takimi rzeczami zdalnie sterował
Tylko że tam nie bardzo masz z czym kombinować. Kiedyś naiwnie wierzyłem że do Fortu Radiowo powinno dojeżdżać co 3 523. Ale w szczycie opóźnienia są niewiele mniejsze od 167, więc to też odpada. Po Bemowie kręci się jeszcze tylko 220, które też jest na bakier z punktualnością. Myślę że kursy Stare Bemowo - Fort Radiowo to zadanie dla telebusa. Ale to bardzo daleka przyszłość.
Wszystko fajnie, tylko do Fortu Radiowo jadą kursy wydłużone i mają tam kraniec. Podjazdy to miało 154. O ile można puścić dodatkowy kurs przez Fort Radiowo, tak te spóźnione kursy z Siekierek i tak by tam musiały dojechać.Asesino pisze: ↑22 gru 2023, 20:48Z cyklu: "Jak nie kształtować układu komunikacyjnego", czyli co się dzieje, gdy oprzemy dojazd do Fortu Radiowo na linii jadącej z drugiego końca Warszawy, w dodatku zaliczajacej najbardziej korkogenny bardach w całym mieście:
Linia 167 dzisiaj, podjazdy do FORT RADIOWO rozkładowe i rzeczywiste:
13 | 14 43 44
14 | 15 28 43 46
15 | 07 18 49
16 | 06 15 51 51
17 | 15 32 33 47 51
18 | 11 13
Chwilę przed 17:15 na pętli STARE BEMOWO stały 3 brygady 167, ale żadna nie wykonała widniejącego w rozkładzie podjazdu do Fortu, bo żadna z nich nie miała go wpisanego w rozkład w tym kółku.
Z kolei gdy 15 minut później przyjechały 2 kolejne brygady, to jechały jedna za drugą do Fortu, bo obie miały ten podjazd w rozkładzie.
Obyśmy dożyli czasów, gdy ktoś będzie takimi rzeczami zdalnie sterował
Ja bym zaczął od zatrzymania tam L-6. Tak, wiem jaką ma częstotliwość, ale i tak przejeżdża obok pętli.Georg pisze: ↑22 gru 2023, 20:57Tylko że tam nie bardzo masz z czym kombinować. Kiedyś naiwnie wierzyłem że do Fortu Radiowo powinno dojeżdżać co 3 523. Ale w szczycie opóźnienia są niewiele mniejsze od 167, więc to też odpada. Po Bemowie kręci się jeszcze tylko 220, które też jest na bakier z punktualnością. Myślę że kursy Stare Bemowo - Fort Radiowo to zadanie dla telebusa. Ale to bardzo daleka przyszłość.
Wprowadzanie całkowicie nieobecnego w Warszawie mechanizmu telebusa i puszczanie brygady, która 3/4 dnia będzie stać na Starym Bemowie, jest rozwiązaniem skądinąd bardziej kosztownym od przedłużenia którejś z linii ze Starego Bemowa na stałe o ledwo jeden przystanek.Georg pisze: ↑22 gru 2023, 20:57Tylko że tam nie bardzo masz z czym kombinować. Kiedyś naiwnie wierzyłem że do Fortu Radiowo powinno dojeżdżać co 3 523. Ale w szczycie opóźnienia są niewiele mniejsze od 167, więc to też odpada. Po Bemowie kręci się jeszcze tylko 220, które też jest na bakier z punktualnością. Myślę że kursy Stare Bemowo - Fort Radiowo to zadanie dla telebusa. Ale to bardzo daleka przyszłość.
Chyba nie muszę dodawać, że minute po dwóch kursach 414 mamy jeszcze 228? W efekcie mamy trzy kursy, co minutę, przez całą Instalatorów.Georg pisze: ↑15 gru 2023, 22:12Postanowiłem obejrzeć rozkład 414 na okres świąteczno-noworoczny. Może ktoś będzie mógł mi wytłumaczyć:
1) odjazdy z Instalatorów o 15 w odstępie 25-15 to błąd czy celowa koordynacja z czymś? 15:30 15:55 16:10
2) kursy zjazdowe są tak ułożone, żeby nikomu nie udało się do nich dostać. Rano postój przed nimi wynosi 2 minuty. A wieczorem kurs zjazdowy jest minutę po pełnym 20:31. Kurs dojazdowy jak jest to tylko po południu i też chwilę po kursie pełnym 13:44 - 13:47.
P.S: teoretycznie NIEDASIE puścić wiekszych autobusow na 228 do PKP/WKD. A kierowcy po zadaniu na 414 często zjeżdżają z Instalatorów przez Szybką i ronda przy Mercedesie.
I P.S.2: w święta w godzinach 10-13 będziemy mieli lepsza częstotliwość na Instalatorów niż w dni powszednie
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27397
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Na Starym Bemowie jest tramwaj, dwa przystanki od Starego Bemowa jest inny tramwaj, a kilka przystanków dalej jest jeszcze metro, w związku z czym autobusy tam pełnią przede wszystkim funkcję dowozową, mają krótkie trasy i wysoką regularność są wyłącznie eszelonami przez pół miasta z opóźnianiami idącymi w godziny, bo to jest Warszawa.Georg pisze: ↑22 gru 2023, 20:57Tylko że tam nie bardzo masz z czym kombinować. Kiedyś naiwnie wierzyłem że do Fortu Radiowo powinno dojeżdżać co 3 523. Ale w szczycie opóźnienia są niewiele mniejsze od 167, więc to też odpada. Po Bemowie kręci się jeszcze tylko 220, które też jest na bakier z punktualnością. Myślę że kursy Stare Bemowo - Fort Radiowo to zadanie dla telebusa. Ale to bardzo daleka przyszłość.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Na Forcie Radiowo to podstawą nie jest 320?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
L-6 robi tam chyba robotę na Forcie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .