[Łódź] Przetarg na 69 nowych autobusów rozstrzygnięty

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lut 2006, 13:19

Obrazek
Przetarg na autobusy MPK rozstrzygnięty

W maju przyjadą do Łodzi nowe mercedesy i jelcze. Będą wozić łodzian na najbardziej i najmniej zatłoczonych trasach.

Przetarg na kupno 69 autobusów ogłosiło MPK dwa miesiące temu. Wczoraj zapadła decyzja. Do Łodzi do końca roku przyjadą:

* 7 przegubowych mercedesów citaro o długości 18 m,

* 30 przegubowych mercedesów conecto o długości 18 m,

* 15 dwunastometrowych jelczy (podobne do tych, które spółka kupiła w zeszłym roku)

* i 17 autobusów marki Jelcz MB 083 VERO o długości 8 m, czyli tzw. midi.

Te ostatnie jelcze to zupełna nowość, bo tak krótkie autobusy jeszcze w Łodzi nie jeździły. - Są znacznie tańsze w eksploatacji, zużywają do 25 proc. paliwa mniej niż większe autobusy - mówi Bogumił Makowski z MPK. - Obsłużą głównie linie peryferyjne, którymi jeździ niewielu pasażerów. Najprawdopodobniej będą to linie: 54, 56, 63, 66, 67, 88, 89 i 93.

To drugi etap wymiany taboru, który MPK zaplanowało na lata 2005/2006. W zeszłym roku miejski przewoźnik kupił 19 dwunastometrowych jelczy 121 MB. Razem z autobusami, które przyjadą do Łodzi w tym roku, autobusy niskopodłogowe będą stanowiły 70 proc. wszystkich, które stoją w łódzkich zajezdniach. Mercedesy i jelcze zastąpią stare ikarusy, których remont i modernizacja nie są już opłacalne.

W tym roku MPK obiecuje nie tylko inwestycje w autobusy. - Planujemy też remonty tramwajów - mówi Makowski. - Średni wiek wagonów poza cityrunnerami to około 20 lat. Po remontach będą mogły jeszcze jeździć blisko 15 lat. W ubiegłym roku "drugą młodość" zyskały 24 wagony, w tym wyremontujemy 30.
Szkoda, że wygrało nie do końca niskopodłogowe Connecto, ale i tak lepsze to, niż Jelcze- które niestestety też wygrały.
Nareszcie w Łodzi zagoszczą krótkie autobusy, szkoda że nie pójdzie za tym zwiększenie częstotliwości na tych liniach, co będzie powodem nadmiernego tłoku...

Ale i tak dobrze, że są inwestycje.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 lut 2006, 14:27

lepszy rydz niż nic :)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 09 lut 2006, 14:28

8315 pisze:lepszy rydz niż nic
oczywiście tu nie ma żadnych podtekstów? :lol:

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 lut 2006, 14:39

no jasne że nie ma :twisted:

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 09 lut 2006, 14:40

No to sie Jelcz odkuje za wszystkie przegrane lata. Ciekawe jest za to zwycięstwo Citaro G (chociaż proporcje z Connecto powinny być odwrotne).
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 09 lut 2006, 14:56

Widze że łódż odniosła wielką porażkę. Tylko 7 autobusóe niskopodlogowych (a może aż 7). W ilości posiadanych gniotów to będzie chyba numer jeden w Polsce.
Z artykułu wynika, że Connecto są traktowane jako niskopodlogowe. :-D

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 09 lut 2006, 15:39

Plesim pisze:Z artykułu wynika, że Connecto są traktowane jako niskopodlogowe. :-D
Tak jak swego czasu Scanie CN113ALB w MPK Kraków.
Plesim pisze:Widze że łódż odniosła wielką porażkę. Tylko 7 autobusóe niskopodlogowych (a może aż 7)
Pewnie mogliby wziąć więcej, pytanie tylko czy potrafiliby to utrzymać w należytym porządku. Jednak jest to delikatny tabor.
Plesim pisze:W ilości posiadanych gniotów to będzie chyba numer jeden w Polsce.
To Warszawa już nie przoduje? Ile jest w łodzi gniotów? Czekajcie-już nie długo, a pozycja gniota spadnie. Na rynek wejdzie białoruski MAZ (podróbka Neoplana 4016) może też SOR BN12. Tylko pytanie czy to aby na pewno wyjdzie nam na zdrowie?
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lut 2006, 18:55

Plesim pisze: Z artykułu wynika, że Connecto są traktowane jako niskopodlogowe. :-D
W takim razie jak one są klasyfikowane? Jako niskowejściowe?

A artykuł...no cóż...w łózkiej GW nie ma kompetentnej osoby piszącej o KM, w większości to przedruki informacji MPK, tak jak w tym przypadku.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 09 lut 2006, 19:01

geograf pisze:W takim razie jak one są klasyfikowane? Jako niskowejściowe?
W zasadzie jako HF, ale czasem jako "średniopodłogowe" i to drugie określenie jest bardziej trafne. LE to właśnie gnioty.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 09 lut 2006, 20:01

Już spotkałem sie, że stwierdzeniem, że w Łodzi nalezy ogłosić załobę gdyż kupią Conecto :D
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 09 lut 2006, 20:16

Już spotkałem sie, że stwierdzeniem, że w Łodzi nalezy ogłosić załobę gdyż kupią Conecto :D
Już niech biorą to Connecto, zanim im sie te ich sztrucle do końca rozsypią. W końcu nie jest to zly autobus. Przynajmniej ma przyjemne zawieszenie.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 lut 2006, 20:21

szkoda, że więcej rodzajó nie wybrali
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 09 lut 2006, 20:23

MeWa pisze:szkoda, że więcej rodzajó nie wybrali
A to swoją drogą :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 09 lut 2006, 20:28

MeWa pisze:szkoda, że więcej rodzajó nie wybrali
Tymbardziej, że gdyby troche zmienić wymagania (wywalenie przegubów HF na rzecz LF, a mini zamienić na midi) całe zamówienie mógłby zrealizować jeden krajowy producent. Przeca gdy Connecto G kosztuje ok. 900tys, tak najtańsze U18 zaczyna sie od ok. 1 miliona (tyle mniej więcej płacił Kraków za swoje U18).
Ale tu od razu widać, że ktoś chce dać zarobić Mercedesowi-wszak Vero jest na podwoziu Mercedesa Medio, a gnioty dostaną silnik MB.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lut 2006, 21:06

Solaris jest na cenzurowanym w Łodzi.
Przecież nawet chcą sprzedać te marnych kilka sztuk Solarek i MANów, które mają na Nowych Sadach.
Za to Mercedes jest drogą do ujednolicenia taboru w Łodzi...

ODPOWIEDZ