Rewitalizacja Chłodnej i "Dzikiego Zachodu"
: 02 sie 2023, 0:49
Grójecka 184 figuruje w gminnym rejestrze zabytków (Kamienica Brunona i Leona Wilmanów) jako ID: OCH05263, pod numerem porządkowym 2886. Została doń włączona 24.07.2012 i posiada kartę ewidencyjną (nie dziwi, skoro dzielnica była użytkownikiem budynku):
https://um.warszawa.pl/documents/63122/ ... 4498783658
Powinieneś być w stanie sam to sprawdzić - mnie znalezienie statusu tej budowli zajęło 10 minut, choć nie jestem specjalistą od wygrzebywania zabytków.
Obecnie to własność prywatna, zwrócona przez miasto kilka lat temu (około momentu, gdy wyprowadził się stamtąd GGKO - Gminna Gospodarka Komunalna Ochota Sp. z o.o. i pojawiły się tabliczki o terenie prywatnym, zagrożeniu budowlanym, spadających tynkach i groźbie ujęcia przez agentów ochrony jednej ze znanych firm, gdyby ktoś ośmielił się wtargnąć do wnętrza, przy czym obecnie ta ochrona jest chyba już tylko za pomocą owych tabliczek i okolicznych mieszkańców, przewalających się tam tłumnie od świtu do nocy - obok stoi gmach na przeszło 500 mieszkań z częścią hotelową).
Przestań zatem marzyć o jakichś lewoskrętach i przebudowie układu drogowego kosztem tej kamienicy i działki, na której ona stoi - nic takiego nie nastąpi, bo dopóki się ta kamienica nie zawali, współwłaściciele będą ze sobą walczyć o maksymalizację zysku za pomocą prawników, a jak już się zawali, sprzedadzą pod patodeweloperkę, bo planu miejscowego NIE MA.
Po prostu ZAPOMNIJ.
Pomijam tu fakt, że nade wszystko tramwaje POTRZEBUJĄ przystanku przy Harfowej, wręcz KRZYCZĄ o niego i... ON TAM NIE POWSTAŁ - nawet przy okazji gruntownej przebudowy skrzyżowania. Tak samo tramwaje będą krzyczały o przystanki na Sobieskiego i Gagarina, ale ich tam nie będzie - bo tak jest taniej i wygodniej... miastu budować miasto, wyrzucając grube miliony w błoto na budowę szyny, która jest środkiem transportu dla wybranych, bo żal jeszcze paru dodatkowych na poszerzenia, wyburzenia i wykupy, żeby te przystanki miały fizycznie gdzie powstać. To (niestety dla miasta i jego Planu Transportowego) potwierdza WYŻSZOŚĆ komunikacji autobusowej nad tramwajową - autobus 154 co kilkanaście/kilkadziesiąt minut otrzymał przystanek przy Harfowej - tramwaje co 3 minuty już NIE! 519 i 522 mają przystanki wzdłuż Sobieskiego co 300m - tramwaj do Wilanowa będzie znacznie bardziej pospieszny i około połowy z nich mieć NIE BĘDZIE, więc te PRZYSPIESZONE autobusy będą musiały jeździć nadal, że nie wspomnę o 116, którego sporą część tramwaj ów także powinien zeżreć, gdyby tylko rzeczywiście spełniał potrzeby komunikacyjne wszystkich okolicznych i był DOSTĘPNY w rozsądnej odległości od ich siedzib (i bynajmniej mam tu na myśli wasze normatywy - mówię o ROZSĄDNEJ, inaczej będą ŻĄDAĆ autobusów dla emerytów, a posiadacze pojadą samochodem) - można by to 116 zawracać wręcz na Piaseczyńskiej, jak dawniej 122/422 - dalej podróżowano by tramwajem.
https://um.warszawa.pl/documents/63122/ ... 4498783658
Powinieneś być w stanie sam to sprawdzić - mnie znalezienie statusu tej budowli zajęło 10 minut, choć nie jestem specjalistą od wygrzebywania zabytków.
Obecnie to własność prywatna, zwrócona przez miasto kilka lat temu (około momentu, gdy wyprowadził się stamtąd GGKO - Gminna Gospodarka Komunalna Ochota Sp. z o.o. i pojawiły się tabliczki o terenie prywatnym, zagrożeniu budowlanym, spadających tynkach i groźbie ujęcia przez agentów ochrony jednej ze znanych firm, gdyby ktoś ośmielił się wtargnąć do wnętrza, przy czym obecnie ta ochrona jest chyba już tylko za pomocą owych tabliczek i okolicznych mieszkańców, przewalających się tam tłumnie od świtu do nocy - obok stoi gmach na przeszło 500 mieszkań z częścią hotelową).
Przestań zatem marzyć o jakichś lewoskrętach i przebudowie układu drogowego kosztem tej kamienicy i działki, na której ona stoi - nic takiego nie nastąpi, bo dopóki się ta kamienica nie zawali, współwłaściciele będą ze sobą walczyć o maksymalizację zysku za pomocą prawników, a jak już się zawali, sprzedadzą pod patodeweloperkę, bo planu miejscowego NIE MA.
Po prostu ZAPOMNIJ.
Pomijam tu fakt, że nade wszystko tramwaje POTRZEBUJĄ przystanku przy Harfowej, wręcz KRZYCZĄ o niego i... ON TAM NIE POWSTAŁ - nawet przy okazji gruntownej przebudowy skrzyżowania. Tak samo tramwaje będą krzyczały o przystanki na Sobieskiego i Gagarina, ale ich tam nie będzie - bo tak jest taniej i wygodniej... miastu budować miasto, wyrzucając grube miliony w błoto na budowę szyny, która jest środkiem transportu dla wybranych, bo żal jeszcze paru dodatkowych na poszerzenia, wyburzenia i wykupy, żeby te przystanki miały fizycznie gdzie powstać. To (niestety dla miasta i jego Planu Transportowego) potwierdza WYŻSZOŚĆ komunikacji autobusowej nad tramwajową - autobus 154 co kilkanaście/kilkadziesiąt minut otrzymał przystanek przy Harfowej - tramwaje co 3 minuty już NIE! 519 i 522 mają przystanki wzdłuż Sobieskiego co 300m - tramwaj do Wilanowa będzie znacznie bardziej pospieszny i około połowy z nich mieć NIE BĘDZIE, więc te PRZYSPIESZONE autobusy będą musiały jeździć nadal, że nie wspomnę o 116, którego sporą część tramwaj ów także powinien zeżreć, gdyby tylko rzeczywiście spełniał potrzeby komunikacyjne wszystkich okolicznych i był DOSTĘPNY w rozsądnej odległości od ich siedzib (i bynajmniej mam tu na myśli wasze normatywy - mówię o ROZSĄDNEJ, inaczej będą ŻĄDAĆ autobusów dla emerytów, a posiadacze pojadą samochodem) - można by to 116 zawracać wręcz na Piaseczyńskiej, jak dawniej 122/422 - dalej podróżowano by tramwajem.