Tram-Pas na Młynarskiej

Moderator: Wiliam

was
Posty: 70
Rejestracja: 07 kwie 2008, 19:51

Post autor: was » 16 sie 2008, 14:14

http://www.zw.com.pl/artykul/2,279069_M ... a_aut.html
ZW pisze:Młynarska nie dla aut
Konrad Majszyk 15-08-2008, ostatnia aktualizacja 16-08-2008 12:53

Tramwaje mają dostać bezwzględny priorytet na ul. Młynarskiej. Urzędnicy rozważają zamknięcie tej ulicy dla samochodów od tej jesieni – dowiedziało się „ŻW“.

Propozycję wydzielenia na Młynarskiej tzw. trampasa przedstawiło ratuszowi Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji. Członkowie tej organizacji chcą, żeby samochody nie miały w ogóle wjazdu na odcinek między Płocką a Górczewską.

– Dzisiaj tramwaje stoją na Młynarskiej w korku razem z samochodami. W porannym szczycie przejechanie krótkiego odcinka między Płocką a Górczewską zajmuje nawet 20 minut – mówi Robert Chwiałkowski z SISKOM.Na Młynarską mogłyby wjeżdżać tylko auta mieszkańców. Reszta musiałaby jeździć objazdem przez Płocką.

Po zamknięciu Młynarskiej Chwiałkowski proponuje też: zwiększyć częstotliwość tramwajów linii 23 i 24; przedłużyć linię 13 do pętli Nowe Bemowo, a 46 – do pętli Koło; zmienić ustawienie świateł na skrzyżowaniu Młynarskiej i Górczewskiej tak, żeby uprzywilejować tramwaje.

Ratusz planował wytyczyć na Młynarskiej pas dla tramwajów nawet nadłuższym odcinku – od Płockiej aż do Wolskiej – ale dopiero w przyszłymroku.

Dlaczego tak późno? Urzędnicy chcą zostawić na Młynarskiej także po jednym pasie dla samochodów, a ulica do tego jest za wąska. Brakuje 70 cm do wydzielenia w każdym kierunku toru dla tramwajów i pasa dla aut. Nie obędzie się więc bez przesuwania chodników i korygowania przebiegu jezdni.

Na razie nie zaczęły się nawet prace projektowe. Dyrektor Biura Komunikacji Mieczysław Reksnis powiedział nam, że jest gotowa dopiero koncepcja dla nowego układu torów na skrzyżowaniu Młynarskiej z Wolską.

Dla reszty Młynarskiej nie ma nawet koncepcji.

– Do przyszłego roku czekać nie można. Zmiany powinny wejść w życie jesienią – przekonuje Chwiałkowski. – Dojazd z Bemowa do centrum bardzo się pogorszył w związku z budową trasy S8. Ta inwestycja wymusiła zwężenie al. Prymasa Tysiąclecia, ul. Powstańców Śląskich, Lazurowej, zamknięcie Księcia Janusza, a będzie gorzej – wylicza. Jak się dowiedzieliśmy, w tej sytuacji urzędnicy biorą na poważnie propozycję SISKOM-u, czyli tymczasowego zamknięcia Młynarskiej w ogóle dla aut. Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta rozmawiał o tym z miejskim inżynierem ruchu Januszem Galasem.

– W przyszłym tygodniu spotkamy się w tej sprawie ponownie. Niewykluczone,że zmiany na Młynarskiej wejdą w życie już tej jesieni – mówi Ruta.

W ub. roku pasy tylko dla tramwajów pojawiły się na Trasie W-Z między pl. Bankowym a pomnikiem „czterech śpiących“. Od tego czasu liczba aut przejeżdżających tędy w jednym kierunku w ciągu godziny szczytu spadła z1,7 do 1,2 tys. (kierowcy omijają tę trasę), ale liczba pasażerów na godzinę wzrosła z 2 do ponad 7 tys.
  • Wybrane opinie czytelników:


    shaq-u: Nie tramwajom w Warszawie.

    1. Tramwaje są droższe od autobusów.

    2. Torowiska zajmują tyle samo co 2 pasy ruchu dla samochodów. Z tą różnicą, że po torowisku samochód jeździć nie może. A często jest tak, że obok pustego torowiska na ulicy jest ogromny korek. Może by tak dać kierowcom dodatkowe pasy ruchu?

    3. Jeżeli 1 tramwaj rozkraczy się na torach, to tramwaje za nim też nie pojadą, do czasu usunięcia usterki. A zepsuty autobus można bardzo łatwo ominąć!

    4. Tramwaje są wolniejsze od autobusów i metra! Wiem bo sprawdzałem wiele razy! A przecież chodzi nam o to żeby szybko i bezpiecznie trafić do miejsca przeznaczenia!

    J.T.: Popieram. Taki pas miał powstać do końca maja. Takie były zapewnienia. Robienie lewoskrętów dla samochodów na torowiskach tramwajowych, jest totalną głupotą. Do tego dochodzi chamstwo kierowców, którzy zajeżdżają tramwaje i blokują przejazd.Tak jest właśnie na Młynarskiej przy Żytniej.
Obrazek

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 sie 2008, 16:56

was pisze:shaq-u: Nie tramwajom w Warszawie.
Widać jest sympatykiem Janusza Korwin-Mikke.
was pisze:Po zamknięciu Młynarskiej Chwiałkowski proponuje też: zwiększyć częstotliwość tramwajów linii 23 i 24; przedłużyć linię 13 do pętli Nowe Bemowo, a 46 – do pętli Koło;
O, widzę będziemy mieli nowe tramwaje dzięki SISKOM-owi !

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 sie 2008, 17:55

W ub. roku pasy tylko dla tramwajów pojawiły się na Trasie W-Z między pl. Bankowym a pomnikiem „czterech śpiących“. Od tego czasu liczba aut przejeżdżających tędy w jednym kierunku w ciągu godziny szczytu spadła z1,7 do 1,2 tys. (kierowcy omijają tę trasę), ale liczba pasażerów na godzinę wzrosła z 2 do ponad 7 tys.
Bardzo interesujące zestawienie. Ubyło 500 samochodów, przybyło 5000 pasażerów. ktoś jeszcze ma obiekcje co do celowości priorytetów dla zbiorkomu?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 16 sie 2008, 21:06

Wychodzi na to, ze to były 10-osobowe samochody ;)
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 sie 2008, 21:31

piotram pisze:Wychodzi na to, ze to były 10-osobowe samochody ;)
no nie, nie zapominaj o autobusach, które znikły :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 sie 2008, 0:40

Zobaczymy. Z wielu "prowadzonych przez Dyrektora Rutę" rozmów nic nie wynikło. Podejrzewam, że kwestia rozbije się o podejście dyrekcji ZTM, którego autocharakterystyka brzmi "my jesteśmy od pomysłów, nie od zamawiania dokumentów" - a bez projektu stałej chociaż nie docelowej organizacji ruchu się tu nie obejdzie.

[ Dodano: Nie 17 Sie, 2008 00:42 ]
solaris8315 pisze:O, widzę będziemy mieli nowe tramwaje dzięki SISKOM-owi !
Tabor na przynajmniej część z ww. pomysłów jest - w końcu dzięki poprawie czasu przejazdu na Młynarskiej możnaby skrócić postoje na pętlach w szczycie, nawet o parę minut w kluczowej chwili.

O tym, że tramwaje są marnowane na różne chore pomysły decydentów z troski o nierekurencyjność (?) postu nie wspomnę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 19 sie 2008, 10:36

Obrazek
Spór o tramwajowy pas na Młynarskiej
Konrad Majszyk 19-08-2008, ostatnia aktualizacja 19-08-2008 08:11

Gorącą dyskusję wywołał w sieci ujawniony przez „ŻW” pomysł wyznaczenia pasa tylko dla tramwajów na ul. Młynarskiej.


Dzisiaj w tej sprawie spotkają się miejski inżynier ruchu Janusz Galas i szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. Jeśli dojdą do porozumienia w sprawie priorytetu dla tramwajów, auta nie będą miały wjazdu na odcinek między Płocką i Górczewską.

Jak zareagowali nasi internauci? Czytelnik o pseudonimie shaq-u wylicza mankamenty tramwajów: „Są droższe od autobusów. Są wolniejsze od metra. Tory zajmują tyle miejsca co dwa pasy dla samochodów. Jeżeli jeden tramwaj rozkraczy się na torach, kolejne też nie pojadą”.

W odpowiedzi internauta „mikeleg” zachwala ich efektywność: „Na Trasie W-Z tramwajami jeździ pięć razy więcej osób niż samochodami. Żeby uzyskać w Al. Jerozolimskich dla samochodów taką przepustowość, jaką mają tramwaje, należałoby poszerzyć je do siedmiu pasów ruchu”.

Czytelnik „sdfh” zauważa sceptycznie: „W naszym kraju kochają prowizorki i promują na siłę tramwaje, czyli metro dla ubogich. Tramwaje są OK, ale jako uzupełnienie metra, a nie jako podstawowy środek transportu”.„Vision” oponuje: „Tramwaj może być supernowoczesny i bardzo wygodny. Warunek to tabor XXI wieku, wyciszone tory, najlepiej trawiaste, nowe platformy, nowe wiaty i – last but not least – system zarządzania ruchem ze 100-procentowym priorytetem dla tramwajów”.

„J. T.” zauważa, że tramwajowy pas na Młynarskiej miał powstać do końca maja. Krytykuje też „chamstwo kierowców, którzy zajeżdzają drogę tramwajom i blokują przejazd. Tak jest właśnie na Młynarskiej przy Żytniej”.

„Piotrek” jest bezlitosny dla urzędników: „Wyznaczenie pasa dla tramwajów – czy to taka skomplikowana sprawa? Koncepcje, projekty? W jaki niby sposób, pytam się, miała tutaj powstać do 2012 roku druga linia metra?”.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

smoła
Posty: 47
Rejestracja: 01 cze 2006, 15:37

Post autor: smoła » 20 sie 2008, 0:16

Jeśli są takie problemy, aby zrealizować najprostsze projekty to nie ma co ukrywać, że chodzi o MAMONĘ.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2008, 12:17

Tramwaje jako "metro dla ubogich", widzę komuna wiecznie żywa...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 20 sie 2008, 12:24

inż. Glonojad pisze:Tramwaje jako "metro dla ubogich", widzę komuna wiecznie żywa...
Tram-bus pas będzie.... wiosną 2009. Po prostu KURWICA mnie strzela jak widzę takie decyzje.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 20 sie 2008, 12:47

MisiekK pisze:
inż. Glonojad pisze:Tramwaje jako "metro dla ubogich", widzę komuna wiecznie żywa...
Tram-bus pas będzie.... wiosną 2009. Po prostu KURWICA mnie strzela jak widzę takie decyzje.
Chyba osoby wydające takie decyzje uważają właśnie tramwaj za środek transportu dla ubogich. Za to ciekawe, czym się sami wożą... #-o
Ja tego nie pojmuję.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 20 sie 2008, 12:49

inż. Glonojad pisze:Tramwaje jako "metro dla ubogich", widzę komuna wiecznie żywa...
Ja bym sie takich pytał dlaczego we Francji aktualnie nie buduje się metra, a stawia sie na tramwaje, czyżby strasznie ostatnio zubożeli?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 20 sie 2008, 13:31

MisiekK pisze:
Tram-bus pas będzie.... wiosną 2009. Po prostu KURWICA mnie strzela jak widzę takie decyzje.
Jak wogóle będzie ??
w artykule jest mowa o zrobienu koncepcji.
Z pomiarów terenowych wynika że na minimalny dopuszczalny prawem przekrój 2x(1+1) brakuje tam 70 cm (między obecnymi krawężnikami).
Czyżby chcieli zwęzić chodnik, albo zrobić tam jednostonny chodnik.
Poszerzyć jezdni też za bardzo nie można bo zbliżą się za blisko z krawędzią jezdni do istniejącej zabudowy.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 20 sie 2008, 15:57

kajo pisze:
inż. Glonojad pisze:Tramwaje jako "metro dla ubogich", widzę komuna wiecznie żywa...
Ja bym sie takich pytał dlaczego we Francji aktualnie nie buduje się metra, a stawia sie na tramwaje, czyżby strasznie ostatnio zubożeli?
A może po prostu nie bardzo gdzie już jest kolejną linię metra wsadzić? Gdyby u nas było ze 20 linii metra (wliczam RER) to też by mogli się wziąc za dowozówki tramwajowe.
Nie sprawdzałem, ale podejrzewam że mimo to w ciągu ostatnich lat powstało w Paryżu więcej km metra niz km linii tramwajowych.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 20 sie 2008, 16:00

inż. Glonojad pisze:Tramwaje jako "metro dla ubogich", widzę komuna wiecznie żywa...
ale jak by nie patrzeć, bogaci nie jesteśmy ;P

ODPOWIEDZ