GAZETA WYBORCZA STOŁECZNA pisze: Na ulice Warszawy mogą niebawem wyjechać bardzo długie 20-metrowe autobusy. Chcą je kupić Miejskie Zakłady Autobusowe, bo zabierałyby o jedną czwartą pasażerów więcej niż przegubowce
O planach miejskiej spółki na najbliższe lata opowiadał wczoraj radnym z komisji infrastruktury szef MZA Mieczysław Magierski. Do 2012 r. firma ma kupić prawie 600 nowych autobusów. Wśród nich mogą to być właśnie te 20-metrowe pojazdy, które jeździłyby na najbardziej obłożonych trasach. Teraz najdłuższe przegubowce mają 18 metrów.
Gdyby udało się sprowadzić autobusy o dwa metry dłuższe, mogłyby zabrać o 25 proc. więcej osób. W takim pojeździe znalazłoby się 200 miejsc siedzących i stojących. Pierwszy taki autobus ma wyjechać na testy w styczniu. Będzie to mercedes. Potem będą sprawdzane kolejne marki i szefowie MZA podejmą decyzję, czy kupować dwudziestometrowce. - Może taki ekologiczny autobus będzie korzystniejszy do obsługi Tarchomina niż planowany na Modlińskiej tramwaj? - zastanawia się Magierski.
Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos twierdzi jednak, że na Tarchomin powinien jeździć tramwaj i to dwiema trasami: Modlińską i mostem Północnym. Problem w tym, że wciąż nie zdecydowano, jak te inwestycje będą finansowane - przez Tramwaje Warszawskie czy z budżetu miasta. Niektórzy specjaliści obawiają się, że miasto znowu postawi na autobusy. Tymczasem przy obecnych korkach komunikacja szynowa jest bardziej efektywna.
Autobusy testowane w Warszawie
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Hmmm
Czyli co, niby te 20 metrowe autobusy będą pilotowane?Prawo o ruchu drogowym, art.62 pisze:4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.
4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m
Ten temat już wałkowano parę lat temu. Autobus przegubowy jest autobusem, a nie zespołem pojazdów. Zwróć uwagę, że zespół pojazdów ma być ciągnięty przez pojazd silnikowy, a autobus jest pchany. Do tego jeszcze w przyczepie nie wolno przewozić osób. Dlatego , właśnie uznano, że autobus przegubowy należy traktować jako autobus. Przy okazji wyszło, że w takiej sytuacji, kierujący autobusem przegubowym nie musi posiadać prawa jazdy D+E.Proboszcz pisze:HmmmPrawo o ruchu drogowym, art.62 napisał/a:
4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.
4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m
Czyli co, niby te 20 metrowe autobusy będą pilotowane?
moim zdaniem zamawianie autobusów z układem siedzeń 2+1 to byłoby zabieranie się od d. strony - przede wszystkim trzeba tak rozbudowywać bazę autobusową i takie plany układać, by tłok w autobusach się zmniejszał, a nie autobusy dostosowywać do tłoku uznając, że jego obecność jest dana raz na zawsze.TGM pisze:Jak zwykle zabierają się od d. strony. Zamiast wywalić MANy (gnioty wśród przegubów) ze Stalowej. I tak pewnie te 20 metrów będzie miało układ 2+2. Zamiast zamówić 2+1, nawet 18m.
poza tym, gdy mówisz o niskopodłogowcach, to przecież wiesz, że pod siedzeniami (za środkowymi drzwiami) są podesty - więc co by dały pojedyncze siedzenia, skoro i tak podest pod nimi jest szerokości dwóch siedzeń?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Te autobusy mają mieć miejsc siedzących mniej, a przy tym - by ciężar "z metra" nie był zbyt wielki - mają być węższe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
jedyny autobus tego typu jaki kojarzę, to man lion's city glx, a on z tego co wiem nie jest wcale węższy niż standard. o wspominanych w artykule mercedesach nie wiem.inż. Glonojad pisze:Te autobusy mają mieć miejsc siedzących mniej, a przy tym - by ciężar "z metra" nie był zbyt wielki - mają być węższe.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja tam tylko piszę, co mówił prezes Magierski.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mercedes Capacity był nieco wcześniej niż wspomniany przez Ciebie MANblinski pisze:jedyny autobus tego typu jaki kojarzę, to man lion's city glx, a on z tego co wiem nie jest wcale węższy niż standard. o wspominanych w artykule mercedesach nie wiem.
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale on też ma układ siedzeń 2+2.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie jest tak, na przykład w Ikarusach.278223 pisze:Zwróć uwagę, że zespół pojazdów ma być ciągnięty przez pojazd silnikowy, a autobus jest pchany.
Tylną sekcję przegubowca trudno traktować jako przyczepę, prędzej to będzie naczepa czynna, jeśli o to chodzi.278223 pisze:Do tego jeszcze w przyczepie nie wolno przewozić osób.
Zgadza się. Ale długość autobusu też jest ograniczona do 18,75 metra o ile się nie mylę278223 pisze:Dlatego , właśnie uznano, że autobus przegubowy należy traktować jako autobus. Przy okazji wyszło, że w takiej sytuacji, kierujący autobusem przegubowym nie musi posiadać prawa jazdy D+E.
Jelcz to trup. No i nie sądzę, aby podołąli takiemu zamówieniu...Dantte pisze:Nawałnica Jelczy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
ale już inne pod inne punkty i przepisy chyba załapuje się278223 pisze:Ten temat już wałkowano parę lat temu. Autobus przegubowy jest autobusem, a nie zespołem pojazdów. Zwróć uwagę, że zespół pojazdów ma być ciągnięty przez pojazd silnikowy, a autobus jest pchany. Do tego jeszcze w przyczepie nie wolno przewozić osób. Dlatego , właśnie uznano, że autobus przegubowy należy traktować jako autobus. Przy okazji wyszło, że w takiej sytuacji, kierujący autobusem przegubowym nie musi posiadać prawa jazdy D+E.Proboszcz pisze:HmmmPrawo o ruchu drogowym, art.62 napisał/a:
4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.
4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m
Czyli co, niby te 20 metrowe autobusy będą pilotowane?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 30 kwietnia 2004 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
§ 1.
3) § 2-5 otrzymują brzmienie:
"§ 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:
1) pojazdu samochodowego, z wyjątkiem autobusu - 12,00 m;
2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy - 12,00 m;
3) pojazdu członowego - 16,50 m;
4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy - 18,75 m;
5) autobusu przegubowego - 18,75 m;
6) autobusu dwuosiowego - 13,50 m;
7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie - 15,00 m;
8) zespołu złożonego z autobusu i przyczepy - 18,75 m;
9) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy - 22,00 m;
10) motocykla, motoroweru lub roweru, pojazdu czterokołowego oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru, roweru lub pojazdu czterokołowego z przyczepą - 4,00 m.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Według dzisiejszego "Dzienika" w przyszły wtorek na jedną z tarchomińskich linii przyspieszonych na dwutygodniowe testy ruszy mega-przegubowiec Mercedes CapaCity. Po tescie ma być ogłoszony przetarg na dostawę 10 takich autobusów, które mają "zaleczyć rany" mieszkańcom Tarchomina po przesuwanym terminie rozpoczęcia budowy linii tramwajowej.