Strona 1 z 3

Liczenie brygad, czasów i innych

: 26 lis 2008, 21:56
autor: Teokryt
Jak to wszystko się liczy, bo mam pewien pomysł ale muszę go przeliczyć i przemaglować w kilometrach, czasach i całej technologii organizowania komunikacji by ZTM.
Jakieś wskazówki?

: 26 lis 2008, 21:58
autor: pawcio
Czas przejazdu plus postoje (jako dopełnienie do taktu) dzielone przez zakładaną częstotliwość daje potrzebną liczbę brygad. W teorii. A potem dochodzi praktyka i czasami odchyłki od założeń teoretycznych.

: 26 lis 2008, 22:06
autor: Teokryt
no właśnie i jeszcze BWL :)
A jak z max długością kilometrowa i czasowa linii? 733 ma np 60km długości łącznie w obie strony.
Czy może istnieć linia jednokierunkowa, tzn jedzie jako linia X a wraca jako linia Y?
Czy numer linii definiuje strefowość?
Jakie są dostępne takty?
Jak wygląda sprawa dodatków?

: 26 lis 2008, 22:08
autor: pawcio
BWL-e to wyższa szkoła jazdy na wrotkach. Zwłaszcza w wydaniu okęckim, gdzie wszystko się przebiera we wszystko.
Teoretycznie dana brygada może wykonywać każdy kurs na innej linii. Tylko po co?
Numer definiuje strefowość, ale nie ma żadnego wpływu na konstrukcję rozkładu jazdy.
Takty z zasady mają być podzielnikiem 60.
Dodatki to brygady, która po 9:25 od wyjazdu na bramę musi się na niej pojawić z powrotem, ale za to może się na mieście pojawić dwukrotnie.

: 26 lis 2008, 22:28
autor: Teokryt
pawcio pisze:Numer definiuje strefowość, ale nie ma żadnego wpływu na konstrukcję rozkładu jazdy.
Czyli linia kończąca jako 01/709 jadąca na 52/706 musi jechać jako PT? nawet gdyby była linia wykorzystująca ten PT? Czy wtedy to było by defcto eksterytorialne?
Czy linia może mieć 3 krańce "stałe"? Wiadomo, kraniec wariantowy, tylko ze ten wariant byłby za każdym razem i nie miał by cech wariantowych.
pawcio pisze:Takty z zasady mają być podzielnikiem 60.
[...] 10 12 15 20 30... co z 40 lub 90?
pawcio pisze:9:25 od wyjazdu na bramę
9h i 25min? i jest to wpisane w rozkład. czym innym sa wtyczki? jak rozpoznać Całki, Maratony, Dodatki, normalne Brygady, BWL, w rozkładzie?

: 26 lis 2008, 23:07
autor: pawcio
Krańców zasadniczo może też być nieskończenie wiele. Pytanie tylko jak to wszystko oznaczyć potem w rozkładzie.
Powyżej 30 minut siłą rzeczy takty być podzielnikiem 60 raczej nie mają dużych szans, stąd też warianty co 40, 90, czy 120 minut.
A propos zasad numeracji brygad zajrzyj do Przegubowca. Ale tak naprawdę to jest to finalna kosmetyka.

: 26 lis 2008, 23:10
autor: KwZ
Ja mam kilka podobnych pytań:
Jakie przerwy przysługują kierowcom, motorniczym, maszynistom metra?
Jak to wygląda, jeśli przy okazji następuje zmiana kierowcy?
Czy dopuszczalna jest zmiana kierowcy na pętli poza miastem/daleko od zajezdni (np. 706 w Jankach)?
W przypadku BWL-ek, ile czasu trzeba doliczyć na zmianę dekoracji? Czy raczej kierowcy wykonują to w ramach swojej przerwy?

Jak zgadywać zapotrzebowanie na postoje ze względu na korki?

Z góry dziękuję za odpowiedź O-)

: 26 lis 2008, 23:39
autor: pawcio
Normy postojów określa ustawa o czasie pracy kierowców. ZTM natomiast nie ustala miejsca zmian kierowców. To już wewnętrzna sprawa przewoźnika.

Postoje ze względu na korki? Na oko, wiedzę, doświadczenie i/lub wyczucie (kolejność przypadkowa).

: 27 lis 2008, 22:27
autor: NR
Z starych rozkładów wynika że kiedyś ZTM ustalał zmiany

Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut :?:

: 27 lis 2008, 22:28
autor: Jamnik
tygrys pisze:Z starych rozkładów wynika że kiedyś ZTM ustalał zmiany
Jeszcze do niedawna ZTM podawał sugerowane miejsce zmiany. Teraz już tego nie robi.

: 27 lis 2008, 22:55
autor: pawcio
tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut :?:
Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.

: 27 lis 2008, 22:57
autor: Adam G.
pawcio pisze:
tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut :?:
Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.
śmiesznie jest/było też na liniach, kończących na Natolinie Północnym - w DP na zdjęcie tablic było 5min, w DS już tylko 3min, tak jakby to się czymś różniło :D

: 27 lis 2008, 23:18
autor: NR
Adam G. pisze:
pawcio pisze:Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.
śmiesznie jest/było też na liniach, kończących na Natolinie Północnym - w DP na zdjęcie tablic było 5min, w DS już tylko 3min, tak jakby to się czymś różniło :D
ale tam miałeś inny dzień a tu masz literkę przed numerem brygady, i inny postój

: 28 lis 2008, 13:44
autor: Aleksander2560
pawcio pisze:
tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut :?:
Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.
Np 127 gdzie NA nowych Włochach stoi do zjazdu PT 15 minut :D

: 02 gru 2008, 2:03
autor: NR
pawcio pisze:Numer definiuje strefowość
o co chodzi :?: