Poratujcie! Deptak na Krakowskim Przedmieściu :)

Moderatorzy: Tyrystor, Szeregowy_Równoległy

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 kwie 2009, 0:16

Słuchajcie,

Potrzeba mi danych do czysto akademickiej (dosłownie, jak i w przenośni) do dyskusji o całkowitym wycofaniu ruchu z Krakowskiego Przedmieścia - i to zarówno "za", jak i "przeciw". Jak macie jakieś pomysły, piszcie :)
Byłbym wdzięczny, jeśli ktoś - jeśli ma taką możliwość - zamieścił "twarde" dane typu: ile autobusów może jechać na godzinę, jaką podaż miejsc zapewniają, ile pasażerów przewożą itp. itd.

To znaczy mam już jakiś koncept, ale może uda się coś nowego wymyślić :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 kwie 2009, 19:04

W DS masz na całym zamykanym odcinku następującą podaż miejsc na godzinę:
Odcinek Miodowa-Królewska: 3500 na południe i 2200 na północ (kursów odpowiednio 28 i 19)
Odcinek Królewska-Al. Jerozolimskie: 4300 w obu kierunkach (35 kursów)
Odcinek Świętokrzyska-Al. Jerozolimskie: 3800 w obu kierunkach (29 kursów)
Zapełnienie pewnie oscyluje w okolicach 30-45 procent zależnie od linii, pory dnia i pogody.
Objazd spowoduje wydłużenie trasy o około 3-4 minuty (z wyjątkami typu 160 i 178).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 kwie 2009, 18:55

Dzięki wielkie. A masz może dla porównania dane z DP?
Bo dyskusja dotyczyć ma całkowitego i definitywnego wycofania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 kwie 2009, 19:01

MeWa pisze:Potrzeba mi danych do czysto akademickiej (dosłownie, jak i w przenośni) do dyskusji o całkowitym wycofaniu ruchu z Krakowskiego Przedmieścia
A chodzi o porównanie całkowitego zamknięcia z całkowitym otwarciem, czy z sytuacja obecną?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 kwie 2009, 19:16

Tm pisze:
MeWa pisze:Potrzeba mi danych do czysto akademickiej (dosłownie, jak i w przenośni) do dyskusji o całkowitym wycofaniu ruchu z Krakowskiego Przedmieścia
A chodzi o porównanie całkowitego zamknięcia z całkowitym otwarciem, czy z sytuacja obecną?
z obecną sytuacją.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 kwie 2009, 19:33

To może jeszcze napisz jakie już masz argumenty, żeby się nie powtarzać.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 kwie 2009, 19:36

ARGUMENTY „ZA”
- Ogólnoeuropejską tendencją jest wycofywanie ruchu z centrów miast, które stają się zatłoczone.
- Oddanie przestrzeni dla pieszych i rowerzystów, uczynienie obszaru milszym dla spacerów i przejażdżek.
- Jest to rejon reprezentacyjny, „salon Warszawy”.
- Obecnie korzysta dużo pieszych, na chodnikach jest ciasno, a do tego kłopot z przejściem na drugą stronę.
- Obecna formuła się nie sprawdza – ruch duży, wjeżdża więcej pojazdów, niż powinno.
- Możliwość przerzucenia autobusów na inne, oblegane trasy w centrum i poprawienie warunków podróży.
- W okolicy, na innych ulicach, znajdują się przystanki, z których łatwo dostać się na Krakowskie Przedmieście i do których można skierować wycofywane linie, w przyszłości stacja II linii metra.
- Obecnie i tak rola Krakowskiego Przedmieścia jako ciągu komunikacyjnego została osłabiona, więc całkowite zamknięcie nie spowoduje znaczącego wzrostu ruchu gdzie indziej.
- Zorganizowanie deptaku nie oznacza, że nie będzie mogła przejechać głowa państwa czy pojazdy uprzywilejowane – takie przejazdy należą do wyjątków i nie będą kłócić się z ideą deptaka.
- Możliwość efektywniejszego wykorzystania przestrzeni.

ARGUMENTY „PRZECIW”
- Zabieranie dojazdu mieszkańcom, komplikowanie ludziom życia. Nie dojadą tutaj też taksówki czy autobusy.
- W okolicy brakuje miejsc, gdzie można byłoby zostawić samochód.
- Jest to ważny ciąg komunikacyjny. Przy Krakowskim Przedmieściu znajdują się instytucje (np. Uniwersytet), do których wiele osób dojeżdża autobusami – pogorszenie dojazdu, nie zachęci to innych do przesiadania się.
- Znaczne pogorszenie dojazdu dla osób z dysfunkcjami, a wiele takich osób studiuje na Uniwersytecie.
- Wzrost korków i ruchu na sąsiadujących ciągach i ulicach.
- Uniemożliwianie dojazdu do i z Pałacu Prezydenckiego.
- Już teraz chodniki są szerokie, więc po co do tego udostępniać jezdnię pieszym.
- Zrobienie deptaka nie spowoduje, że to miejsce zacznie tętnić życiem.
- Straż Miejska i tak ma problemy z pilnowaniem obecnych rozwiązań.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 kwie 2009, 20:02

Argumentem, który nie tak prosto przyporządkować jest zysk właścicieli kawiarni i sklepów leżących przy KP. Z jednej strony mogą ponosić straty związane z utrudnionym dojazdem, z drugiej - być może deptak przyciągnie większa liczbę ludzi, z których część to potencjalni klienci. Należy tez pamiętać, że do sklepów trzeba dowozić zaopatrzenie.
Wadą wynikająca z utrudnionego dojazdu jest spadek wartości okolicznych mieszkań. A same utrudnienia w dojeździe można rekompensować mieszkańcom finansowo.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 23 kwie 2009, 22:20

Tm pisze:A same utrudnienia w dojeździe można rekompensować mieszkańcom finansowo.
Ciekawe jak? Dopłatami do biletów? :D

Dorzucę jeszcze uciążliwości dla mieszkańców ulic Moliera i Senatorskiej przez duży ruch samochodów i autobusów po tej ulicy, chyba że wszystkie te linie wraz z zamknięciem traktu pójdą do piachu a ja będe miał najbliższy autobus na placu Bankowym, czyli jakieś 500 metrów od domu :sad: ...

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 23 kwie 2009, 22:38

Janek1236 pisze:Ciekawe jak? Dopłatami do biletów? :D
Raczej obniżeniem czenszu i/lub innych opłat...

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 kwie 2009, 22:42

Janek1236 pisze:Ciekawe jak? Dopłatami do biletów? :D
Nie, żadnych dopłat, żywa gotówka, którą mieszkańcy będą mogli wydać wedle upodobania. Najlepiej byłoby ich zwolnić z podatków, ale akurat te należne miastu są zbyt niskie.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 24 kwie 2009, 0:10

Tm pisze:A same utrudnienia w dojeździe można rekompensować mieszkańcom finansowo.
Bez sensu. Nikt im przecież nie gwarantował że 10 metrów od domu po wszee czasy będą miec przystanek autobusowy.

[ Dodano: |24 Kwi 2009|, 2009 00:12 ]
MeWa pisze:Zrobienie deptaka nie spowoduje, że to miejsce zacznie tętnić życiem.
co widac od paru lat na NŚ. Jakoś tłumów tam nie widywałem.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 24 kwie 2009, 11:18

jasiu pisze:Bez sensu. Nikt im przecież nie gwarantował że 10 metrów od domu po wszee czasy będą miec przystanek autobusowy.
Nie, ale kupując mieszkanie mieli prawo oczekiwać możliwości dojazdu (tak komunikacją publiczną jak i - a może zwłaszcza - samochodem) do swojego lokum.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 24 kwie 2009, 13:23

Jako przewodnik warszawski z 2-letnim juz stażem uważam ten pomysł zamykania Krakowskiego Przedmieścia za debilny.
MeWa pisze:- Ogólnoeuropejską tendencją jest wycofywanie ruchu z centrów miast, które stają się zatłoczone.
Tendencja, tendencją, ale mamy w stolicy od diabła przestrzeni, która świeci pustkami. Czy coś się dzieje na wiecznym deptaku na Chmielnej?? A uliczki Nowego Miasta (nie wspominająć o bardzo rzadko wykorzystywanym Rynku Nowego Miasta), wreszcie park wzdłuż Nowego i Starego Miasta od strony Wisłostrady będący okazyjnie wykorzystywany, Plac Dąbrowskiego, Plac Teatralny - czy to muszą być wieczne parkingi???
Imprezy z Nowego Światu spokojnie zmieściłyby się na Chmielnej.
MeWa pisze:- Możliwość przerzucenia autobusów na inne, oblegane trasy w centrum i poprawienie warunków podróży.
Pakując je w wąskie uliczki i rozwalając układ komunikacyjny. To tłuczenie termometru, żeby nie stwierdzić gorączki - wywalmy wszystkich to i kierowcy nie wjadą. Czym można będzie dojechać do tego deptaku przy remoncie Trasy W-Z?
MeWa pisze:- W okolicy, na innych ulicach, znajdują się przystanki, z których łatwo dostać się na Krakowskie Przedmieście i do których można skierować wycofywane linie, w przyszłości stacja II linii metra.
Gdzie je masz? Na Świętokrzyskiej - OK, dalej? Plac Piłsudskiego - już dalej, Stare Miasto z bieganiem po schodach (jak się skończy remont) i Kapitulna (który powinna wrócić na swoje miejsce po remoncie) - też nie za blisko.
MeWa pisze:- Obecnie i tak rola Krakowskiego Przedmieścia jako ciągu komunikacyjnego została osłabiona, więc całkowite zamknięcie nie spowoduje znaczącego wzrostu ruchu gdzie indziej.
Że co proszę? Autobusy już nie jeżdżą tamtędy? Wywalić osobówki - TAK - zgoda, ale KP jest cały czas kręgosłupowym ciągiem komunikacyjnym z racji braku alternatywy - nie powiesz, że alternatywą jest wiecznie zatkana Marszałkowska albo Jana Pawła II?
Tm pisze:Argumentem, który nie tak prosto przyporządkować jest zysk właścicieli kawiarni i sklepów leżących przy KP.
Restauratorzy z Nowego Światu wcale nie zanotowali oczekiwanego przez nich ogromnego dochodu z okazji zamykania ich ulicy...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 24 kwie 2009, 13:45

MisiekK pisze:Jako przewodnik warszawski z 2-letnim juz stażem uważam ten pomysł zamykania Krakowskiego Przedmieścia za debilny.
A ja jako przewodnik z 3 letnim stażem uwżam, że: ;-)
MeWa pisze:- Ogólnoeuropejską tendencją jest wycofywanie ruchu z centrów miast, które stają się zatłoczone.
Wycofanie ruchu autobusowego od Palmy do Zamku jest uciążliwe dla samych mieszkańców, a także dla turystów. To w końcu ponad 1.5 km. Krakowskie zostało zaprojektowane tak, że miejsca dla pieszych jest multum. Poza tym, jest jeszcze aspekt historyczny. Krakowskie zawsze było jednym z głównych szlaków komunikacyjnych Warszawy, to nie był deptak czy spacerownik. Poza tym z ludzie na Krakowskim to nie tylko spacerowicze czy turyści. Duża część użytkowników Krakowskiego korzytsa z niego dzięki temu, że może tam dojechać, lub np. ma po drodze (autobusem). Jeśli wycofamy wszystkie autobusy liczba takich użytkowników spadnie, a samo Krakowskie będzie bardziej puste.
Obrazek

ODPOWIEDZ