Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
Filipinho
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 lis 2008, 23:29
- Lokalizacja: Młochów Rulez
Post
autor: Filipinho » 19 maja 2009, 17:32
Od zawsze mnie to ciekawiło...może ktoś wie coś więcej na ten temat.
-
Jamnik
- Posty: 3835
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Jamnik » 19 maja 2009, 17:56
Zależy jakie i w jakich warunkach.
-
Premo
- Posty: 5448
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58
Post
autor: Premo » 19 maja 2009, 18:03
No to jakie jest średnie spalanie poszczególnych wozów.
-
Jamnik
- Posty: 3835
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Jamnik » 19 maja 2009, 18:07
Jeżeli nic się ostatnio nie pozmieniało, to normy zużycia paliwa ustalone przez MZA wahają się od 28,7 do 69,3 l/100 km w zależności od konkretnej linii i wozu.
-
desert_eag
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
Post
autor: desert_eag » 19 maja 2009, 18:11
Spalanie egzemplarzy jednego typu (nawet nowszych wozów) może też różnić się dość mocno. Ale jeśli powiemy, że jest to 35-60 litrów ropy na 100km, to chyba się zmieścimy w granicach.
-
Szymon
- (Mr_Kolesław)
- Posty: 7084
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
- Lokalizacja: Szamoty
-
Kontakt:
Post
autor: Szymon » 19 maja 2009, 18:12
Jamnik pisze:wahają się od 28,7 do 69,3 l/100 km w zależności od konkretnej linii i wozu.
Woow... Wole nie pytać, które wozy są przy minimalnej, a które przy maksymalnej wartości
Chyba, że jest inaczej niż myślę
-
Jamnik
- Posty: 3835
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Jamnik » 19 maja 2009, 18:15
Mr_Kolesław pisze:Jamnik pisze:wahają się od 28,7 do 69,3 l/100 km w zależności od konkretnej linii i wozu.
Woow... Wole nie pytać, które wozy są przy minimalnej, a które przy maksymalnej wartości
Chyba, że jest inaczej niż myślę
28,7 to norma Ikarusa 260.73 (w MZA jest taki tylko jeden) na linię 715, zaś 69,3 to norma wozów 6939-6975 i 6977 na linię 167.
-
Szymon
- (Mr_Kolesław)
- Posty: 7084
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
- Lokalizacja: Szamoty
-
Kontakt:
Post
autor: Szymon » 19 maja 2009, 18:20
Jamnik pisze:28,7 to norma Ikarusa 260.73 (w MZA jest taki tylko jeden) na linię 715, zaś 69,3 to norma wozów 6939-6975 i 6977 na linię 167.
Według Przegubowca to 6410
Tak się właśnie domyślałem, że Neoplany będą blisko najwyższej wartości
-
Jamnik
- Posty: 3835
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Jamnik » 19 maja 2009, 18:21
Mr_Kolesław pisze:Jamnik pisze:28,7 to norma Ikarusa 260.73 (w MZA jest taki tylko jeden) na linię 715, zaś 69,3 to norma wozów 6939-6975 i 6977 na linię 167.
Według Przegubowca to 6410
Zgadza się.
-
Premo
- Posty: 5448
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58
Post
autor: Premo » 19 maja 2009, 18:31
Jamnik pisze:28,7 to norma Ikarusa 260.73 (w MZA jest taki tylko jeden) na linię 715, zaś 69,3 to norma wozów 6939-6975 i 6977 na linię 167.
Jest gdzieś dostępny jakiś wykazik?
-
Jamnik
- Posty: 3835
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Jamnik » 19 maja 2009, 18:33
desert_eag pisze:Ale jeśli powiemy, że jest to 35-60 litrów ropy na 100km, to chyba się zmieścimy w granicach.
Neoplanem miałbyś z tym spory problem.
Premo pisze:Jamnik pisze:28,7 to norma Ikarusa 260.73 (w MZA jest taki tylko jeden) na linię 715, zaś 69,3 to norma wozów 6939-6975 i 6977 na linię 167.
Jest gdzieś dostępny jakiś wykazik?
W internecie to chyba nie.
-
desert_eag
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
Post
autor: desert_eag » 19 maja 2009, 18:49
Jamnik pisze:Neoplanem miałbyś z tym spory problem.
Cholerka, nigdy tymi trupami jeszcze nie powoziłem to w nieświadomości żyję
-
Premo
- Posty: 5448
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58
Post
autor: Premo » 19 maja 2009, 19:46
Mam takie jedno głupie pytanie. Skoro 310KM można uzyskać z 4 litrowego silnika Diesla to czemu w autobusach montuje się potwory mające 10-12l?
-
5280
- Posty: 1798
- Rejestracja: 02 sty 2006, 21:25
Post
autor: 5280 » 19 maja 2009, 20:08
Najwięcej pala MANY i ikarusy serii 52xx 55xx też nic nie brakuje
5280
-
Poc Vocem
- (volviak)
- Posty: 3612
- Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
- Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej
Post
autor: Poc Vocem » 19 maja 2009, 20:38
Premo pisze:Mam takie jedno głupie pytanie. Skoro 310KM można uzyskać z 4 litrowego silnika Diesla to czemu w autobusach montuje się potwory mające 10-12l?
Dobra, to idzie tak:
Zestawmy dwa silniki o porównywalnej mocy. Powiedzmy D2156/192kM i diesla z koncernu Volvo 2.4/185kM.
Kod: Zaznacz cały
D2156 2.4D5
Moc 192kM/przy 2100obr/min 185/4000obr. min.
Moment obrotowy 792Nm/1300obr/min 400/2000obr. min.
I jeszcze wolne obroty ok. 800 obr/min ok. 800 obr/min
Wnioski: Silnik przeciętnego autobusu z racji pojemności ma wyższy moment obrotowy oraz, co najistotniejsze znacznie korzystniejszą zarówno moc jak i moment obrotowy "na starcie", przez co podczas ruszania nie trzeba gazować do nie wiadomo ilu obrotów, aby osiągnąć żądaną moc. Do tego dochodzi znacznie korzystniejsza krzywa obu tych wartości (łagodna parabola miast skokowej łamanej), gdyż z wynalazków typu turbo w autobusie pochodzi może ze 20% mocy a w osobowych ok. 50%.
To tyle z chwilowych przemyśleń. Dane obu silników brałem z pamięci więc mogą różnić się minimalnie od rzeczywistości.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears