Strona 10 z 12

Reforma stref biletowych

: 28 gru 2016, 18:45
autor: Wiliam
Nie bardzo widzę co tu można nowego wymyślić, poza większą kasą od samorządów wpłacaną do systemu. Likwidacja drugiej strefy na rzecz biletów "I strefa + miejscowość x" po stronie kosztów wyjdzie pewnie tak samo, natomiast może pogorszyć dostępność komunikacji. Inna sprawa że w takich relacjach że pewnie nikt nie zauważy (Są jakieś dane o podróżach z II strefy przez I strefę do II strefy?).

Reforma stref biletowych

: 28 gru 2016, 19:10
autor: MichalJ
To jest wyłącznie chwyt propagandowy, pasażerów II-I-II musi być pomijalnie mało.

Reforma stref biletowych

: 28 gru 2016, 19:57
autor: Premo
Ja zrozumiałem to tak, że gmina część przystanków, które obecnie znajdują się w strefie 2 może przenieść do 1 strefy.

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 14:44
autor: reserved
Moim zdaniem błędem było wprowadzenie Marek do I strefy. Powinno się dążyć do jednego prostego systemu - w granicach Warszawy I strefa, poza jej granicami II. I tyle. Prosty, przejrzysty system, bez faworyzowania nikogo.

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 15:12
autor: px33
No ale dlaczego ktoś miałby zabraniać gminie płacić więcej - przecież to oni to finansują. Może najwyżej warto by wprowadzić strefę B na zasadzie jak w Poznaniu - rozróżniana dopiero na poziomie miesięcznych.

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 15:17
autor: reserved
px33 pisze:No ale dlaczego ktoś miałby zabraniać gminie płacić więcej - przecież to oni to finansują.
No i co z tego, że finansują? Autobusy są warszawskie. ZTM więc powinien wybrać rozsądek i traktować gminy po równo.

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 15:35
autor: ashir
Płacą więcej to mają strefę I, nie pierwsza i nie ostatnia gmina...

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 15:40
autor: Premo
reserved pisze:
px33 pisze:No ale dlaczego ktoś miałby zabraniać gminie płacić więcej - przecież to oni to finansują.
No i co z tego, że finansują? Autobusy są warszawskie. ZTM więc powinien wybrać rozsądek i traktować gminy po równo.
Masz jakieś racjonalne argumenty? Bo możliwość wywyższania się ponad innych ze z=względu na to ze jesteś z Warszawy to nie jest argument.
145,173,199 i pewnie jeszcze kilka innych linii wyjeżdża poza Warszawę mimo ze przystanki znajdują się w strefie 1 i to ci nie przeszkadza

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 15:43
autor: ashir
Zapomniałeś o 177 i WKD - Opacz-Kolonia w gminie Michałowice. ;)

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 16:34
autor: reserved
ashir pisze:Płacą więcej to mają strefę I, nie pierwsza i nie ostatnia gmina...
Czyli rozumiem, że jeśli gminy zaczną płacić miliony, to nie będzie czym po mieście jeździć?
Premo pisze: Masz jakieś racjonalne argumenty? Bo możliwość wywyższania się ponad innych ze z=względu na to ze jesteś z Warszawy to nie jest argument.
Jak to nie? Przecież priorytetem komunikacji miejskiej jest Warszawa. Jeśli tworzymy ulgi dla jakiejś gminy, dlaczego nie robimy ich dla innych gmin? Dlaczego mają być gorsze? Czy jak zapłacę w takim razie ZTM-owi odpowiednią sumę, to da 208 co minutę?

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 16:40
autor: ashir
reserved pisze:Czyli rozumiem, że jeśli gminy zaczną płacić miliony, to nie będzie czym po mieście jeździć?
Chłopie, gminom najczęściej szkoda wydawać kolejnych złotówek na dodatkowy kurs, a ty mówisz o dopłacaniu kolejnych milionów. Spokojnie to nam nie grozi. :D Zresztą co to ma wspólnego z wejściem danej gminy do strefy 1? Od tego wcale nie wzrasta liczba brygad na tych liniach. #-o
reserved pisze:Jak to nie? Przecież priorytetem komunikacji miejskiej jest Warszawa. Jeśli tworzymy ulgi dla jakiejś gminy, dlaczego nie robimy ich dla innych gmin? Dlaczego mają być gorsze?
Każda gmina może być w strefie 1 (oczywiście ma najłatwiej, gdy jest gminą sąsiadującą z Warszawą), nikt nikomu nie zabrania więcej dopłacać. Aktualnie korzystają z tego: Konstancin-Jeziorna, Marki, Michałowice, Sulejówek i Ząbki. ;)
reserved pisze:Czy jak zapłacę w takim razie ZTM-owi odpowiednią sumę, to da 208 co minutę?
Jak pokryjesz 100% kosztów to możesz porozmawiać z organizatorem może będzie zainteresowany (analogicznie jak przy zamawianiu specjalnych linii).

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 17:03
autor: KwZ
Jak gmina zapłaci miliony, to będzie z czego kupić kolejne autobusy. A ty zyskasz, że ludzie z gmin podwarszawskich nie wjadą samochodem, więc będziesz miał czystsze powietrze i mniejsze korki.

Jaka jest stopa finansowania takich linii podmiejskich pierwszostrefowych przez te gminy?

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 17:15
autor: Premo
reserved pisze:
ashir pisze:Płacą więcej to mają strefę I, nie pierwsza i nie ostatnia gmina...
Czyli rozumiem, że jeśli gminy zaczną płacić miliony, to nie będzie czym po mieście jeździć?
Premo pisze: Masz jakieś racjonalne argumenty? Bo możliwość wywyższania się ponad innych ze z=względu na to ze jesteś z Warszawy to nie jest argument.
Jak to nie? Przecież priorytetem komunikacji miejskiej jest Warszawa. Jeśli tworzymy ulgi dla jakiejś gminy, dlaczego nie robimy ich dla innych gmin? Dlaczego mają być gorsze? Czy jak zapłacę w takim razie ZTM-owi odpowiednią sumę, to da 208 co minutę?
Jakie ulgi? Gminy same muszą za to zapłacić. Nikt nie jest faworyzowany. Albo płacą 40% kosztów i są w 2 strefie albo 60% i są w 1. Układ jest uczciwy moim zdaniem

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 17:49
autor: reserved
Czyli co mam mówić przybyszom? Dawniej mówiłem, że druga strefa jest po prostu poza granicami Warszawy. A teraz? Że za każdym razem muszą sprawdzać, bo jest bałagan?

Nie wiem, nie przemawia do mnie to po prostu. Uważam, że system powinien być bardziej przejrzysty, a nie uwarunkowany tym, kto ile kasy dał.

Reforma stref biletowych

: 29 gru 2016, 18:13
autor: ashir
Przybyszom wystarczy wiedza, że cała Warszawa jest w pierwszej strefie, a jak jadą poza Warszawę to po prostu lepiej sobie sprawdzić.