Objazdy tramwajowe 2010

Moderator: Wiliam

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 02 mar 2010, 12:28

Witam,

wzorem roku ubiegłego proponuję otwarcie nowego tematu, jeżeli znane są już czasy wyłączeń ruchu to prośba o informację, tekst w Stołecznej był na tyle ogólny, iż miejscami trudno się zorientować.
Dzięki

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 mar 2010, 12:55

Miejscami nie jest znany dokładny harmonogram, więc rzeczywiście ciężko cokolwiek złapać poglądu na sprawę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 mar 2010, 19:13

Obrazek
Rok pod znakiem tramwajów: remonty i budowa nowej trasy
Jarosław Osowski
2010-03-01, ostatnia aktualizacja 2010-03-01 11:01

Przed nami kolejny sezon z licznymi objazdami remontowanych torów. Jesienią Tramwaje Warszawskie szykują też rozpoczęcie budowy linii z Jelonek na Bemowo. Jednak część przygotowań jest jeszcze w lesie.

Maraton remontów zacznie się w połowie marca od wymiany torów na pl. Narutowicza. Przez cały kwiecień i maj pasażerów czeka wyłączanie ruchu wzdłuż Puławskiej między ul. Idzikowskiego a Malczewskiego. W maju Tramwaje będą odsuwać przystanki z zagrożonego wiaduktu Towarowej przy pl. Zawiszy. Apogeum robót zaplanowano na wakacje. - Lekko nie będzie - słyszymy od naszego informatora w Tramwajach Warszawskich, bo wielu projektów nadal nie dopięto na ostatni guzik.

Targowa się spóźnia

Jeszcze niedawno jako najpoważniejszy remont w tym roku tramwajarze zapowiadali modernizację linii wzdłuż Targowej i al. Zielenieckiej koło Stadionu Narodowego. Prace związane z Euro 2012 mocno się jednak opóźniają. Od miesięcy Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zwleka z przekazaniem tramwajarzom projektu Trasy Świętokrzyskiej. Obie inwestycje spotykają się na Targowej koło nasypu linii średnicowej PKP. To w tym miejscu ma powstać nowe skrzyżowanie z dojazdem do Dworca Wschodniego. Tramwaje wciąż będą tam odbijać z Targowej w Kijowską. W planach są tu osobne tory do skręcania. - Nie jest możliwe, by torowcy zakończyli swój projekt bez uzgodnień z nami - przyznaje rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska. Tyle że dokumenty drogowców miały być gotowe już w zeszłym roku.

Tramwajarze tracą czas, a skrzyżowanie Targowej z Kijowską trzeba koniecznie przebudować, zanim jesienią na pobliski pl. Wileński wkroczą budowniczowie drugiej linii metra. Michał Powałka, rzecznik Tramwajów, liczy, że prace uda się zacząć "w drugiej połowie roku". Na przyszły zapowiada zaś przebudowę torów w al. Zielenieckiej i jej skrzyżowania z ul. Zamoyskiego.

Rusza Bemowo

Wobec kłopotów na Pradze bardziej pewne wydaje się przyspieszenie remontu linii od pętli Piaski na Bielanach do pętli Rakowiecka na Mokotowie. Przez cały lipiec mają być odnawiane tory w al. Jana Pawła II między Al. Jerozolimskimi a Koszykową. Na całe wakacje rozpisano remont rozjazdów na ruchliwym skrzyżowaniu Nowowiejskiej z al. Niepodległości. Przy okazji w sierpniu ma być wymieniany bodaj najbardziej zniszczony odcinek torów w Warszawie - od pl. Politechniki do pl. Zbawiciela. Ratusz zastanawia się, czy wystarczy też pieniędzy na porządną naprawę jezdni w tym miejscu.

Od końca lipca aż do początku września tramwaje z powodu remontu torów nie pojadą Stalową.

Na przełom sierpnia i września zaplanowano budowę dodatkowych wjazdów na pętlę przy Rakowieckiej (od strony Wołoskiej).

We wrześniu tramwaje znikną z odcinka al. Niepodległości od Nowowiejskiej do ul. Batorego.

Bez większych komplikacji w ruchu odbędzie się zaś remont nieczynnego od ponad roku odcinka wzdłuż ul. Mickiewicza - wiosną na pętli Marymont-Potok, a jesienią od ul. gen. Zajączka do pl. Inwalidów.

Wtedy też Tramwaje Warszawskie zapowiadają start pierwszej od lat nowej inwestycji: zacznie się budowa 1,5 km torów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich między Górczewską a Radiową. W tym tygodniu Tramwaje zamierzają zlecić projekt organizacji ruchu. Wszystko powinno być gotowe w 2011 r.

Jeszcze w tym roku tramwaje wrócą na Boernerowo. Na tej jednotorowej linii, którą kursowały dotąd najwyżej dwa składy, przybędzie mijanka przy Wojskowej Akademii Technicznej. Od ul. Kocjana wzdłuż ul. Dywizjonu 303 powstanie zaś drugi tor. Dzięki temu 20 będzie mogła dojeżdżać dalej niż na Koło.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... nowej.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 08 mar 2010, 11:06

Tramwajarze w papierach

Kluczowe inwestycje spoczywają na barkach Tramwajów Warszawskich, które utknęły w papierologii. Co z zapowiadaną na Euro 2012 modernizację torów tramwajowych wzdłuż Targowej i al. Zielenieckiej? Kończy się zima, a tramwajarze nawet nie mają gotowego projektu.

– Dokumentacja projektowa będzie do nas wpływać etapami od końca marca do końca czerwca. W maju planujemy ogłosić przetarg na wykonawcę – mówi kierownik Działu Strategii Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich. – Priorytet to skrzyżowanie ul. Targowej z Kijowską. Musi być gotowe przed październikiem, kiedy na pl. Wileńskim ma ruszyć budowa drugiej linii. Chodzi o zapewnienie dojazdu do zajezdni Praga – wyjaśnia.

Prace ruszą najwcześniej latem. Ile uda się zrobić do października?

Koordynator remontów Wiesław Witek chce, żeby tramwajarze wyremontowali tory na fragmencie Targowej – od Teatru Powszechnego do Kijowskiej – i na całej al. Zielenieckiej (na 2011 rok zostałaby wymiana torów na Targowej do Dw. Wileńskiego).

Oficjalnie przedstawiciele Tramwajów Warszawskich zachowują optymizm: – Na Targowej i Zielenieckiej nie mamy przecież po drodze żadnego obiektu inżynierskiego, np. wiaduktu jak na Trasie W-Z – mówi Grzegorz Madrjas. Tomasz Kunert przyznaje jednak, że nie wiadomo, czy tramwajarze wyrobią się z al. Zieleniecką. A to znaczy, że czarne chmury wiszą nad obiecywaną linią tramwajową tuż obok Stadionu Narodowego.

Więcej znaków zapytania

Latem ratusz zaplanował wymianę tramwajowych rozjazdów na skrzyżowaniu Chałubińskiego z Nowowiejską. Tory są w fatalnym stanie, a tędy tramwaje mają dojeżdżać do al. Jana Pawła II podczas zamknięcia Marszałkowskiej. Niestety, wciąż nie został ogłoszony przetarg „projektuj i buduj”. Na barkach tramwajarzy spoczywa też budowa arcyważnego łącznika torów na ul. Jagiellońskiej od al. „Solidarności” do pętli przy zoo i skrętu z ul. 11 Listopada w Ratuszową (tramwaje mają tędy omijać budowę stacji Dworzec Wileński). W tym przypadku także trwa gromadzenie dokumentacji.
całość: http://www.zw.com.pl/artykul/454630_Jak ... linia.html

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 mar 2010, 18:27

Nie no, samą al. Zieleniecką mogą robić w trakcie metra - tramwaje będą wyjeźdżać Grochowską :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Adrian1990BI
Posty: 6
Rejestracja: 23 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Adrian1990BI » 09 mar 2010, 15:30

OOOO :-k! Wygląda na to że trzeba wyremontować ulice by były nowe torowiska tramwajowe żeby można było jak dojechać.

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 29 mar 2010, 23:00

W innym wątku
ashir pisze:W związku z pracami torowymi, od 6 04 (wtorek) od godz. 0:15 do 17 04 br. (sobota) do godz. 2:00 wyłączony będzie ruch tramwajowy w ul. Puławskiej od ul. Woronicza do pętli WYŚCIGI oraz wyłączone będą z eksploatacji dwa tory na pętli ŻERAŃ FSO.W czasie wyłączenia tramwaje linii 4, 10 i 16 kursować będą wg specjalnych rozkładów jazdy trasami zastępczymi:
linia 4: ŻERAN WSCHODNI – ... – Puławska – Woronicza –Wołoska –Marynarska – SŁUŻEWIEC,
linia 10: OS. GÓRCZEWSKA – ... – Puławska – Woronicza – WORONICZA,
linia 16: WORONICZA – ... – rondo Starzyńskiego – Jagiellońska – RATUSZOWA ZOO.
Kursowanie tramwajów linii 36 i 44 zostanie zawieszone.
Skoro ZTM uważa m.in. że:
1) potrójniaki na 44 są niezbędne
2) linia 16 jest bardzo ważna na Żeraniu FSO, m.in. jako dojazd z autobusów kursujących z Białołęki (zwłaszcza z 516) na ciąg JPII
3) na Andersa jest nadpodaż miejsc w tramwajach
to dlaczego zamiast zawiesić 18 (dzięki czemu nie naruszono by powyższych aksjomatów) zawiesza się 44 w zamian kierując na Służewiec 4 (na dwuskładach), a 16 wyprowadza się z Żerania FSO na Ratuszową-ZOO? Czyżby układacz objazdów wiedział że powyższe aksjomaty to zwykłe mydlenie oczu przez ZTM?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 mar 2010, 0:43

A dokąd ty byś tą 44 pojechał? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 30 mar 2010, 1:01

Bastian pisze:A dokąd ty byś tą 44 pojechał? :>
No cóż, skoro wg ZTM jest tam popyt na potrójniaki to na miejscu ZTM starałbym się nie zmniejszać podaży.
W tym konkretnym przypadku - zakrańcowałbym 10 na PDPS (razem z 17 oraz 4, 14 i 44) a 44 puściłbym po trasie 14 aż do pl. Narutowicza. Wiem, nadpodaż na Puławskiej (czego nie lubię) ale nie powtarzasz błędu z ubiegłorocznych wakacji. Jeśli chodzi o postoje na PDPS, to dzięki skróceniu długości składów 44 dałoby się łatwiej to opanować, drugi element układanki to
a) więcej BWL 4/10/14/44 albo
b) skrócenie postoju na PDPS do minimum ze zwiększeniem liczby przesiadek motorniczych, dokonywanych właśnie na pętli a nie pod R-3

No chyba że (co miałem na myśli w pierwszym poście) te potrójniaki są zbędne i wystarczą 3 linie dwuwagonowe...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 mar 2010, 7:14

mkm101 pisze:No cóż, skoro wg ZTM jest tam popyt na potrójniaki to na miejscu ZTM starałbym się nie zmniejszać podaży.
Podaż się tam zwiększy. Przecież 18 będzie podwójna w miejsce 16 na Żeraniu i 36 na Marszałkowskiej. Daje to 6 wagoników na godzinę więcej niż obecnie.
mkm101 pisze:dlaczego zamiast zawiesić 18 (dzięki czemu nie naruszono by powyższych aksjomatów) zawiesza się 44 w zamian kierując na Służewiec 4 (na dwuskładach),
A co wówczas z 36, tudzież co wówczas z podażą na Marszałkowskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 30 mar 2010, 9:40

pawcio pisze:Przecież 18 będzie podwójna w miejsce 16 na Żeraniu i 36 na Marszałkowskiej.
jeśli 18stka będzie podwójna to tym bardziej bym na ten czas 16 wyrzucił kompletnie (w zamian być może 33 do Woronicza)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 mar 2010, 10:45

16 nie wyrzucisz, bo dla odmiany na JP2 byś zdjął podaż. A 33 już nie wzmocnisz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 mar 2010, 10:49

To może 41 po mokotowskiej trasie 16?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 mar 2010, 10:56

Cały dzień, cały tydzień czy z cięciem 1?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 mar 2010, 12:21

mkm101 pisze:W tym konkretnym przypadku - zakrańcowałbym 10 na PDPS (razem z 17 oraz 4, 14 i 44) a 44 puściłbym po trasie 14 aż do pl. Narutowicza.
4, 10, 14, 17 i 44. I to wszystko na dwóch torach PDPS-u? Dla wyłączenia kawałka Puławskiej robisz burdel w połowie miasta. Sorry, ale nie da się tego inaczej nazwac. Szwendające się po Ochocie 44 i brak 18 na Żeraniu i Muranowie. Super pomysł...

Zablokowany