[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2011

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lip 2010, 17:09

Mając chwilkę czasu, przeszukałem internet pod kątem nowego RJ.

Zaczynamy tradycyjnie od "wykazu linii kolejowych, na których wprowadzone zostały ograniczenia ich użytkowania" (dostępny tu: http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/R ... .7_w.0.pdf )

Na szybko z naszego podwórka:
Linia 1
Grodzisk Maz. - Skierniewice dopuszcza się tylko ruch pocągów regionalnych oraz międzywojewódzkich w relacji Warszawa - Łódź - Warszawa;
Grodzisk Maz. - Miedniewice - nocna przerwa technologiczna w godz. 0:00-4:00
Linia 9
1) Nasielsk - Tczew - nocna przerwa technologiczna w godz. 23:00-4:00
2) Tczew - Pruszcz Gdański - nocna przerwa technologiczna w godz. 0:00-3:00
Przecieki co do pociągów (wyguglane na Infokolej):
- 4 pary BWE + Kiepura w takcie BWE (czyżby to był powód blokowania RE?)
- likwidacja VLTAVY i SILESII (zamiana na wagony bezpośrednie z przepinaniem w Bohuminie)
- EC 178/9 Alois Negrelli Praha-Szczecin-Praha
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 06 lip 2010, 1:39

Wolfchen pisze:Na szybko z naszego podwórka:
Linia 1
Grodzisk Maz. - Skierniewice dopuszcza się tylko ruch pocągów regionalnych oraz międzywojewódzkich w relacji Warszawa - Łódź - Warszawa;
Grodzisk Maz. - Miedniewice - nocna przerwa technologiczna w godz. 0:00-4:00
Linia 9
1) Nasielsk - Tczew - nocna przerwa technologiczna w godz. 23:00-4:00
2) Tczew - Pruszcz Gdański - nocna przerwa technologiczna w godz. 0:00-3:00
W tym RJ jest taka przerwa (23-4) od Pragi do Tczewa. Biuro Sprzedaży PLK próbowało walczyć o udostępnienie linii w nocy (jest to istotna linia dla pociągów towarowych), lecz magia największej modernizacji w historii PKP wzięła górę, przy poparciu Zarządu.
Jeżdżenie obecnie towarowymi po kraju to jest kwadratura koła.
A teraz w dodatku będzie szła budowa A2 ze Strykowa do Wawy oraz modernizacja jedynki - kolejny konflikt.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 lip 2010, 9:05

Wolfchen pisze:- EC 178/9 Alois Negrelli Praha-Szczecin-Praha
O, ciekawe o której godzinie i czy w związku z tym utrzymany zostaje IC 148 do Schiphol :) DB musi naprawdę sporo oszczędzać na tankowaniu lokomotyw w Polsce, skoro opłaca im się ciągać tak długie składy wiozące głównie powietrze :)
noidea

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lip 2010, 11:16

Adam G. pisze:O, ciekawe o której godzinie i czy w związku z tym utrzymany zostaje IC 148 do Schiphol
ZTCP kolo 13 w Szczecinie i 14 ze Szczecina (da sie wyliczyc na podstawie obecnego rozkladu skrajnej pary EC Praga-Berlin), na drugie pytanie odpowiedz brzmi - nie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 lip 2010, 12:35

fik pisze:
Adam G. pisze:O, ciekawe o której godzinie i czy w związku z tym utrzymany zostaje IC 148 do Schiphol
na drugie pytanie odpowiedz brzmi - nie.
A orientujesz się, czy uruchomione będzie coś, czym da radę dojechać do Berlina względnie rano na podstawie Brandenburg-Berlin Ticket? :)
noidea

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lip 2010, 13:38

Nie mam zielonego pojęcia.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lip 2010, 22:09

Na Infokolej.pl znalazłem takie coś: http://infokolej.pl/download.php?id=4723 (planowane pociągi dla woj. dolnośląskiego)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 wrz 2010, 15:42

Obrazek
Więcej połączeń kolejowych z Warszawą i Radomiem

Marszałkowie Lubelszczyzny i Mazowsza chcą, aby kolej zgodziła się nowe połączenie między województwami. Chodzi o pociągi do Warszawy i Chełma


Jak co roku w grudniu kolej wprowadza zmiany do rozkładów jazdy. Marszałek województwa lubelskiego Krzysztof Grabczuk poinformował, że wspólnie ze swoim odpowiednikiem z mazowieckiego Adamem Struzikiem chce, aby w rozkładach znalazły się nowe połączenia. Ich propozycje na zlecenie obu samorządów opracowały Instytut Promocji i Rozwoju Kolei wspólnie ze Stowarzyszeniem Zielone Mazowsze. Gdyby przeszły, spółka Przewozy Regionalne obsługiwałyby nowe połączenia codzienne na liniach: Dorohusk (wyjazd o 7.12) - Chełm - Lublin - Radom oraz z wyjazdem z Dorohuska o godz. 12.42, ze stacją końcową w Warszawie Zachodniej. Z kolei inna spółka - Koleje Mazowieckie jeździłaby na trasach: Radom (wyjazd o 5.40) - Dęblin - Lublin - Chełm, a także Lublin (odjazd o godz. 6.27) - Dęblin - Warszawa Zachodnia (powrót ze stolicy o godz. 13.03).

Poza tym, w planach jest również uruchomienie dodatkowych połączeń na trasie Dęblin - Radom.

- Niedawno PKP Intercity zlikwidowało bezpośrednie połączeń z Chełma do Warszawy, co odbiło się negatywnie na pasażerach. Nam zależy, aby województwo się rozwijało, bez kolei to nie nastąpi - wyjaśnia Grabczuk. Samorządy przekonują, że większa liczba połączeń przyciągnie nowych pasażerów. Dodatkowo tańsze będą bilety, bo kolej stosuje tzw. taryfy degresywne - na dłuższe trasy obsługiwane przez pociągi dalekobieżne bilety są relatywnie tańsze.

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,35640, ... omiem.html
Hm, obiecująco się zapowiada... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

TOMEK
Posty: 2496
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 05 wrz 2010, 0:36

Tylko czy znowu jakiś "beton" tego nie zablokuje...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 wrz 2010, 12:56

No właśnie tego się boję...

Choć obecnie jest osobowy na trasie radom - Łódź, więc może, może...
:-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 wrz 2010, 11:08

Wolfchen pisze:Hm, obiecująco się zapowiada...
Kibel z Dorohuska do Wawy z postojami na każdym po? ;->
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 wrz 2010, 13:46

Ja tam lubię skajowe kible przez pół Polski na kółeczka... ;)

BTW, teraz spostrzegłem: godzina powrotu jest podana tylko przy Warszawa Zachodnia - Lublin... Czyżby pozostałe pociągi były w planach do uruchomienia tylko jednokierunkowo? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 wrz 2010, 14:38

Nie wiedziałem, że skala "emigracji" ze "ściany wschodniej" do Warszawy jest aż tak duża :D


MSPANC
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 09 wrz 2010, 12:43

tak sie zastanawiam jak to będzie, skoro ma zniknąć VLTAVA no bo tak teraz znikną OST - WEST ma zniknąć VLTAVA to do jakiego pociągu od grudnia beda przełączane wagony z Amsterdamu, Basel i Monachium do Moskwy które kursują w składzie EN Jan Kiepura, chyba rosyjskiej koleje RZD nie planują likwidacji tych wagonów. Czy planują po prostu zlepek wagonów na odcinku Warszawa Wschodnia - Moskwa niedostepne dla podórznych chcacych sie udac z warszawy do moskwy bo tylko tak to widze + dojdą jeszcze wagony z wiednia i pragi do moskwy które przyjadą w składzie nocnego pociągu Chopin.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 wrz 2010, 12:51

VLTAVA ZTCW pojedzie w relacji Moskwa-Bogumin, tam jej wagony będą włączane do któregoś z czeskich pociągów (albo Siravy, albo Ostravana).
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ