Strona 1 z 19
: 05 lip 2010, 17:09
autor: Wolfchen
Mając chwilkę czasu, przeszukałem internet pod kątem nowego RJ.
Zaczynamy tradycyjnie od "wykazu linii kolejowych, na których wprowadzone zostały ograniczenia ich użytkowania" (dostępny tu:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/R ... .7_w.0.pdf )
Na szybko z naszego podwórka:
Linia 1
Grodzisk Maz. - Skierniewice dopuszcza się tylko ruch pocągów regionalnych oraz międzywojewódzkich w relacji Warszawa - Łódź - Warszawa;
Grodzisk Maz. - Miedniewice - nocna przerwa technologiczna w godz. 0:00-4:00
Linia 9
1) Nasielsk - Tczew - nocna przerwa technologiczna w godz. 23:00-4:00
2) Tczew - Pruszcz Gdański - nocna przerwa technologiczna w godz. 0:00-3:00
Przecieki co do pociągów (wyguglane na Infokolej):
- 4 pary BWE + Kiepura w takcie BWE (czyżby to był powód blokowania RE?)
- likwidacja VLTAVY i SILESII (zamiana na wagony bezpośrednie z przepinaniem w Bohuminie)
- EC 178/9 Alois Negrelli Praha-Szczecin-Praha
: 06 lip 2010, 1:39
autor: chester
Wolfchen pisze:Na szybko z naszego podwórka:
Linia 1
Grodzisk Maz. - Skierniewice dopuszcza się tylko ruch pocągów regionalnych oraz międzywojewódzkich w relacji Warszawa - Łódź - Warszawa;
Grodzisk Maz. - Miedniewice - nocna przerwa technologiczna w godz. 0:00-4:00
Linia 9
1) Nasielsk - Tczew - nocna przerwa technologiczna w godz. 23:00-4:00
2) Tczew - Pruszcz Gdański - nocna przerwa technologiczna w godz. 0:00-3:00
W tym RJ jest taka przerwa (23-4) od Pragi do Tczewa. Biuro Sprzedaży PLK próbowało walczyć o udostępnienie linii w nocy (jest to istotna linia dla pociągów towarowych), lecz magia największej modernizacji w historii PKP wzięła górę, przy poparciu Zarządu.
Jeżdżenie obecnie towarowymi po kraju to jest kwadratura koła.
A teraz w dodatku będzie szła budowa A2 ze Strykowa do Wawy oraz modernizacja jedynki - kolejny konflikt.
: 11 lip 2010, 9:05
autor: Adam G.
Wolfchen pisze:- EC 178/9 Alois Negrelli Praha-Szczecin-Praha
O, ciekawe o której godzinie i czy w związku z tym utrzymany zostaje IC 148 do Schiphol
DB musi naprawdę sporo oszczędzać na tankowaniu lokomotyw w Polsce, skoro opłaca im się ciągać tak długie składy wiozące głównie powietrze
: 11 lip 2010, 11:16
autor: fik
Adam G. pisze:O, ciekawe o której godzinie i czy w związku z tym utrzymany zostaje IC 148 do Schiphol
ZTCP kolo 13 w Szczecinie i 14 ze Szczecina (da sie wyliczyc na podstawie obecnego rozkladu skrajnej pary EC Praga-Berlin), na drugie pytanie odpowiedz brzmi - nie.
: 11 lip 2010, 12:35
autor: Adam G.
fik pisze:Adam G. pisze:O, ciekawe o której godzinie i czy w związku z tym utrzymany zostaje IC 148 do Schiphol
na drugie pytanie odpowiedz brzmi - nie.
A orientujesz się, czy uruchomione będzie coś, czym da radę dojechać do Berlina względnie rano na podstawie Brandenburg-Berlin Ticket?
: 11 lip 2010, 13:38
autor: fik
Nie mam zielonego pojęcia.
: 20 lip 2010, 22:09
autor: Wolfchen
Na Infokolej.pl znalazłem takie coś:
http://infokolej.pl/download.php?id=4723 (planowane pociągi dla woj. dolnośląskiego)
: 04 wrz 2010, 15:42
autor: Wolfchen
Więcej połączeń kolejowych z Warszawą i Radomiem
Marszałkowie Lubelszczyzny i Mazowsza chcą, aby kolej zgodziła się nowe połączenie między województwami. Chodzi o pociągi do Warszawy i Chełma
Jak co roku w grudniu kolej wprowadza zmiany do rozkładów jazdy. Marszałek województwa lubelskiego Krzysztof Grabczuk poinformował, że wspólnie ze swoim odpowiednikiem z mazowieckiego Adamem Struzikiem chce, aby w rozkładach znalazły się nowe połączenia. Ich propozycje na zlecenie obu samorządów opracowały Instytut Promocji i Rozwoju Kolei wspólnie ze Stowarzyszeniem Zielone Mazowsze. Gdyby przeszły, spółka Przewozy Regionalne obsługiwałyby nowe połączenia codzienne na liniach: Dorohusk (wyjazd o 7.12) - Chełm - Lublin - Radom oraz z wyjazdem z Dorohuska o godz. 12.42, ze stacją końcową w Warszawie Zachodniej. Z kolei inna spółka - Koleje Mazowieckie jeździłaby na trasach: Radom (wyjazd o 5.40) - Dęblin - Lublin - Chełm, a także Lublin (odjazd o godz. 6.27) - Dęblin - Warszawa Zachodnia (powrót ze stolicy o godz. 13.03).
Poza tym, w planach jest również uruchomienie dodatkowych połączeń na trasie Dęblin - Radom.
- Niedawno PKP Intercity zlikwidowało bezpośrednie połączeń z Chełma do Warszawy, co odbiło się negatywnie na pasażerach. Nam zależy, aby województwo się rozwijało, bez kolei to nie nastąpi - wyjaśnia Grabczuk. Samorządy przekonują, że większa liczba połączeń przyciągnie nowych pasażerów. Dodatkowo tańsze będą bilety, bo kolej stosuje tzw. taryfy degresywne - na dłuższe trasy obsługiwane przez pociągi dalekobieżne bilety są relatywnie tańsze.
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,35640, ... omiem.html
Hm, obiecująco się zapowiada...
: 05 wrz 2010, 0:36
autor: TOMEK
Tylko czy znowu jakiś "beton" tego nie zablokuje...
: 05 wrz 2010, 12:56
autor: Wolfchen
No właśnie tego się boję...
Choć obecnie jest osobowy na trasie radom - Łódź, więc może, może...
: 06 wrz 2010, 11:08
autor: fik
Wolfchen pisze:Hm, obiecująco się zapowiada...
Kibel z Dorohuska do Wawy z postojami na każdym po? ;->
: 06 wrz 2010, 13:46
autor: Wolfchen
Ja tam lubię skajowe kible przez pół Polski na kółeczka...
BTW, teraz spostrzegłem: godzina powrotu jest podana tylko przy Warszawa Zachodnia - Lublin... Czyżby pozostałe pociągi były w planach do uruchomienia tylko jednokierunkowo?
: 06 wrz 2010, 14:38
autor: Bastian
Nie wiedziałem, że skala "emigracji" ze "ściany wschodniej" do Warszawy jest aż tak duża
MSPANC
: 09 wrz 2010, 12:43
autor: marko80
tak sie zastanawiam jak to będzie, skoro ma zniknąć VLTAVA no bo tak teraz znikną OST - WEST ma zniknąć VLTAVA to do jakiego pociągu od grudnia beda przełączane wagony z Amsterdamu, Basel i Monachium do Moskwy które kursują w składzie EN Jan Kiepura, chyba rosyjskiej koleje RZD nie planują likwidacji tych wagonów. Czy planują po prostu zlepek wagonów na odcinku Warszawa Wschodnia - Moskwa niedostepne dla podórznych chcacych sie udac z warszawy do moskwy bo tylko tak to widze + dojdą jeszcze wagony z wiednia i pragi do moskwy które przyjadą w składzie nocnego pociągu Chopin.
: 09 wrz 2010, 12:51
autor: fik
VLTAVA ZTCW pojedzie w relacji Moskwa-Bogumin, tam jej wagony będą włączane do któregoś z czeskich pociągów (albo Siravy, albo Ostravana).