http://www.zw.com.pl/artykul/10,493052_ ... _2012.html
Lotniska Modlin nie będzie na Euro 2012
Toczą się dwa przetargi na lotnisko dla tanich linii. Mimo to inwestycja po raz kolejny się opóźnia. Pod terminalem nie będzie też tunelu kolejowego
Toczą się dwa przetargi na lotnisko dla tanich linii. Mimo to inwestycja po raz kolejny się opóźnia. Pod terminalem nie będzie też tunelu kolejowego
– Robimy wszystko, żeby lotnisko zaczęło działać w 2012 roku. Wiele zależy jednak od tego, czy będą protesty w przetargach i jak srogie czekają nas zimy – mówi prezes spółki Port Lotniczy Modlin Piotr Okienczyc.
– Podczas Euro 2012 nie będzie lotniska w Modlinie. Ten termin jest już całkowicie niemożliwy do dotrzymania – ocenia Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor.
Przedstawiciele spółki Port Lotniczy Modlin otworzyli w tym tygodniu oferty na budowę terminalu pasażerskiego. Spośród czterech firm najtańszą złożył Mostostal Warszawa – 69,5 mln zł. Dwa tygodnie temu poznaliśmy oferty na remont pasa i dróg kołowania oraz budowę odwodnienia i oświetlenia. Najtańsze okazało się konsorcjum Erbudu, które zaproponowało 100 mln zł. Prace mają zacząć się przed końcem wakacji.
– Przetargi się toczą, ale niepokojące są problemy z budową połączenia kolejowego. Bez niego lotnisko w Modlinie będzie nieatrakcyjne – uważa Adrian Furgalski. Władze Mazowsza zapowiadały modernizację byłej wojskowej bocznicy kolejowej i budowę podziemnej stacji pod terminalem. Realizacja tej ostatniej stanęła pod znakiem zapytania z powodu gigantycznych problemów finansowych Mazowsza.
– W tej sytuacji zostanie zapewne wybrany tańszy wariant bez tunelu – przyznaje Piotr Okienczyc.
To znaczy, że Modlin powtórzy błąd lotniska Balice w Krakowie, gdzie z powodu oszczędności stacja kolejowa powstała „w polu“ – kilkaset metrów od terminalu.
Według obietnic władz Mazowsza i Państwowych Portów Lotniczych, już w 2005 r. Modlin miał być drugim portem dla Warszawy. Do dzisiaj działa tutaj tylko prymitywne lotnisko z tzw. nieoprzyrządowaną drogą startową, z którego korzystają samoloty sportowe i turystyczne.
Pociągiem na lotnisko w Modlinie
Moderator: JacekM
Pociągiem na lotnisko w Modlinie
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1665776 ... omosc.htmlTVN Warszawa pisze:Dworzec w Modlinie do remontu
Podupadła stacja kolejowa w Modlinie zyska nowy wygląd. Od trzech lat ten zabytkowy budynek wyłączony jest z eksploatacji i wymaga gruntownej przebudowy. - Prace budowlane zaczną się na początku sierpnia - mówi Michał Wrzosek, rzecznik, PKP.
Znaczenie tego dworca jest szczególne – będzie on bowiem między innymi obsługiwał podróżnych udających się do Warszawy z modlińskiego Portu Lotniczego, który ma powstać w 2012 roku.
Monitoring i udogodnienia dla niepełnosprawnych
Dworzec w Modlinie będzie miał nowoczesną strefę obsługi podróżnych. Powstanie tam między innymi punkt informacyjny wraz ze świetlicą internetową. Dla większego bezpieczeństwa zainstalowany zostanie monitoring. Cały budynek wyposażony będzie w rozwiązania ułatwiające korzystanie z niego przez osoby niepełnosprawne i mające trudności z poruszaniem się.
Oprócz tego odnowiona będzie elewacja, wymienione drzwi i okna oraz wszystkie rodzaje instalacji. Wprowadzony zostanie przejrzysty system informacji wizualnej.
Będzie też hotel
Na piętrze dworca ma zostać utworzony tani hotelu z wieloosobowymi pokojami. To rozwiązanie dla tych, którzy zechcą zatrzymać się na w Modlinie na nieco dłużej, nie przeznaczając na to zbyt dużo pieniędzy.
Więcej pasażerów
Obecnie przez stację w Modlinie przewija się średnio około tysiąca pasażerów dziennie. Po wybudowaniu lotniska należy spodziewać się znacznego zwiększenia tej liczby. Będzie się on znajdował cztery kilometry od położonej w centrum Modlina stacji kolejowej.
ec/par
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
ogłoszono przetarg na:
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie koncepcji programowo–przestrzennej wraz z badaniami geotechnicznymi, raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla inwestycji pn. Przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie oraz budowa stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu lotniczego w Modlinie. Projekt pn. Przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie oraz budowa stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu Lotniczego w Modlinie dotyczy realizacji następujących zadań inwestycyjnych:
1) budowa podziemnej albo naziemnej stacji/przystanku kolejowego wraz z naziemną halą obsługi pasażerów na terenie Portu Lotniczego w Modlinie (docelowy wariant stacji/przystanku kolejowego zostanie wybrany po wykonaniu koncepcji programowo-przestrzennej),
2) przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie o długości około 5 600 m,
3) przebudowa układu drogowego kolidującego z planowaną bocznicą kolejową ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie.
Przedmiotowy projekt jest przedsięwzięciem strategicznym dla Państwa w związku z realizacją finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Projekt na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29.12.2009 r. w sprawie wykazu przedsięwzięć Euro 2012 (Dz. U. nr 8, poz. 52) znajduje się w wykazie przedsięwzięć Euro 2012, zawartych w ofercie przyjętej przez Unię Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) oraz objętych zobowiązaniami i gwarancjami Rządu Rzeczypospolitej Polskiej lub jednostek samorządu terytorialnego, a także innych niezbędnych do przeprowadzenia finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.
II.3)CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w dniach 180 (od udzielenia zamówienia)
źródło: TED
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie koncepcji programowo–przestrzennej wraz z badaniami geotechnicznymi, raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla inwestycji pn. Przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie oraz budowa stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu lotniczego w Modlinie. Projekt pn. Przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie oraz budowa stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu Lotniczego w Modlinie dotyczy realizacji następujących zadań inwestycyjnych:
1) budowa podziemnej albo naziemnej stacji/przystanku kolejowego wraz z naziemną halą obsługi pasażerów na terenie Portu Lotniczego w Modlinie (docelowy wariant stacji/przystanku kolejowego zostanie wybrany po wykonaniu koncepcji programowo-przestrzennej),
2) przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie o długości około 5 600 m,
3) przebudowa układu drogowego kolidującego z planowaną bocznicą kolejową ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie.
Przedmiotowy projekt jest przedsięwzięciem strategicznym dla Państwa w związku z realizacją finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Projekt na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29.12.2009 r. w sprawie wykazu przedsięwzięć Euro 2012 (Dz. U. nr 8, poz. 52) znajduje się w wykazie przedsięwzięć Euro 2012, zawartych w ofercie przyjętej przez Unię Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) oraz objętych zobowiązaniami i gwarancjami Rządu Rzeczypospolitej Polskiej lub jednostek samorządu terytorialnego, a także innych niezbędnych do przeprowadzenia finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.
II.3)CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w dniach 180 (od udzielenia zamówienia)
źródło: TED
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Hm, rozumiem, że PF-U przesądzi o rozwiązaniach, ale czy to w ogóle może być coś innego niż stacja? Jak wygląda przystanek na końcu ślepej linii? O ile się nie mylę, może być obsługiwany tylko wahadłowo od najbliższej stacji, tak?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No tak, ale w ogłoszeniu jest stacja/przystanek jakby to też mogło być wariantowane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
To chyba wynika z tego, iż warianty podziemne/w wykopie wymyślono aby w przyszłości przedłużyć linie kolejową do Płocka.
W studium OBET - rozwój komunikacji szynowej na Mazowszu przedstawiono tylko połączenie Płocka przez linie nasielską z Warszawą, choć na logikę krócej i taniej jest przez Sochaczew, gdyż aż za Płock jest wykupiony pas ziemi pod przedłużenie CMK.
Kiedy zgłaszaliśmy do Marszałka wnioski odnośnie opz na studium wykonalności na linie kolejową do Płocka odpisano nam, iż jedyny słuszny wariant jest przez Modlin.
Trochę o stacji jest w tym dokumencie: http://siskom.waw.pl/kp-kolej-modlin.htm
Tak czy inaczej zakłada się przedłużenie linii do Płocka
W studium OBET - rozwój komunikacji szynowej na Mazowszu przedstawiono tylko połączenie Płocka przez linie nasielską z Warszawą, choć na logikę krócej i taniej jest przez Sochaczew, gdyż aż za Płock jest wykupiony pas ziemi pod przedłużenie CMK.
Kiedy zgłaszaliśmy do Marszałka wnioski odnośnie opz na studium wykonalności na linie kolejową do Płocka odpisano nam, iż jedyny słuszny wariant jest przez Modlin.
Trochę o stacji jest w tym dokumencie: http://siskom.waw.pl/kp-kolej-modlin.htm
Tak czy inaczej zakłada się przedłużenie linii do Płocka
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Czy tak taniej, to nie wiem. Raz, że potrzeba mostu nad Wisłą (jeden lub dwa tory), po drugie - ekolodzy. Więc to, że w wariancie podpięcia pod linię nasielską nie ma wykupionych gruntów, wcale nie znaczy, że będzie taniej. Ale bez wyliczenia i w ogóle studium, to jedynie gdybanie...humptyangel pisze:W studium OBET - rozwój komunikacji szynowej na Mazowszu przedstawiono tylko połączenie Płocka przez linie nasielską z Warszawą, choć na logikę krócej i taniej jest przez Sochaczew, gdyż aż za Płock jest wykupiony pas ziemi pod przedłużenie CMK.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Hm. Tak patrzę na ten rysunek:humptyangel pisze:To chyba wynika z tego, iż warianty podziemne/w wykopie wymyślono aby w przyszłości przedłużyć linie kolejową do Płocka.
http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/ ... -linii.JPG
i nie bardzo widzę, w jaki sposób. Ze zmianą czoła?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie będzie potrzebna żadna zmiana czoła dojeżdża do Portu i dalej do Płocka:]Glonojad pisze:Hm. Tak patrzę na ten rysunek:humptyangel pisze:To chyba wynika z tego, iż warianty podziemne/w wykopie wymyślono aby w przyszłości przedłużyć linie kolejową do Płocka.
http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/ ... -linii.JPG
i nie bardzo widzę, w jaki sposób. Ze zmianą czoła?
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
O racja - muszę wyciągnąć rysunki:)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tunel pod płytą lotniska czy łukami R200 z ograniczeniem do 20 na godzinę? Popatrz sobie na położenie stacji na ww rysunku i skalówkę, którą masz w lewym górnym rogu.lukasek1 pisze:Nie będzie potrzebna żadna zmiana czoła dojeżdża do Portu i dalej do Płocka:]Glonojad pisze: Hm. Tak patrzę na ten rysunek:
http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/ ... -linii.JPG
i nie bardzo widzę, w jaki sposób. Ze zmianą czoła?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No miał być wariant droższy z tunelem , wykopanym metodą odkrywkową. Na żywo widząć tą bocznice to aż taki ostry zakręt nie jest na 40 na godzine a reszta pewnie na 60. Choć to krótki odcinek to i 40 wystarcy na cały odcinek.Glonojad pisze:Tunel pod płytą lotniska czy łukami R200 z ograniczeniem do 20 na godzinę? Popatrz sobie na położenie stacji na ww rysunku i skalówkę, którą masz w lewym górnym rogu.lukasek1 pisze: Nie będzie potrzebna żadna zmiana czoła dojeżdża do Portu i dalej do Płocka:]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A nie prościej zrobić po prostu peron równolegle do pasa startowego?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jaka stacja przy lotnisku w Modlinie?
O tym, jaki jest najkorzystniejszy wariant połączenia kolejowego z modlińskim lotniskiem dowiemy się z analizy, którą zamówią władze Mazowsza – pisze „Gazeta Stołeczna”.
Fot. Mazowiecki Urząd Wojewódzki Fot. Mazowiecki Urząd Wojewódzki
W optymistyczym wariancie nowe lotnisko będzie otwarte w 2012 r. By umożliwić dojazd pociągiem do terminalu, przebudowy wymaga istniejąca bocznica. Wyłoniona w przetargu firma opracuje koncepcję połączenia, raport środowiskowy oraz przetarg na projekt i wykonanie inwestycji.
Rozważane są dwa warianty – tańszy, za około 100 mln. zł zakłada budowę naziemnej stacji kilkaset metrów od terminalu. Droższa wersja to podziemna stacja pod terminalem, za około 250 mln zł.
Choć do niedawna władze skłaniały się ku wariantowi w tunelu, teraz nie jest to przesądzone. Marta Milewska z urzędu marszałkowskiego tłumaczy „Gazecie”, że Mazowsze musi ograniczać koszty z uwagi na kiepską kondycję finansową. Władze województwa chciałyby większej dotacji unijnej na połączenie kolejowe.
Pod koniec roku zostanie wybrana ostateczna wersja projektu. Przetarg może zostać ogłoszony w połowie przyszłego roku, więc inwestycja raczej nie zakończy się przed Euro 2012. Jeżeli lotnisko zostanie otwarte wcześniej, prawdopodobnie do terminalu zawiezie podróżnych wahadłowy autobus ze stacji w Modlinie.
Jeszcze pół roku temu władze Mazowsza opowiadały się ze wersją tunelową. Teraz nie jest to już pewne. Wszystko przez fatalną kondycję finansową Mazowsza, które musi ciąć wiele wydatków. - Wykonawca dokumentacji musi wziąć pod uwagę naszą sytuację - mówi Marta Milewska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego.
Wiele też zależy od rozmów z rządem w sprawie finansowania inwestycji w Modlinie. Władze województwa chcą, by trzykrotnie wzrosła obecna dotacja unijna na połączenie kolejowe (teraz ok. 35 mln zł). Czy tak się stanie, ma być jasne pod koniec sierpnia.
Z kolei pod koniec roku władze Mazowsza zamierzają wybrać ostateczną wersję połączenia kolejowego. Przetarg na jego projekt i budowę ma być ogłoszony w połowie 2011 r. Linia kolejowa jest wpisana na listę inwestycji poprzedzających piłkarskie mistrzostwa Euro 2012, ale szanse na jej dokończenie w tym terminie są nieduże. Jeśli w 2012 r. uda się w ogóle uruchomić samo lotnisko, a Mazowsze nie zdąży z bocznicą, to najprawdopodobniej władze portu uruchomią wahadłowy autobus spod terminalu do oddalonej o kilka kilometrów stacji Modlin na linii kolejowej Warszawa - Gdańsk.
http://wyborcza.pl/1,94898,8232886,Gdzi ... edzie.html
O tym, jaki jest najkorzystniejszy wariant połączenia kolejowego z modlińskim lotniskiem dowiemy się z analizy, którą zamówią władze Mazowsza – pisze „Gazeta Stołeczna”.
Fot. Mazowiecki Urząd Wojewódzki Fot. Mazowiecki Urząd Wojewódzki
W optymistyczym wariancie nowe lotnisko będzie otwarte w 2012 r. By umożliwić dojazd pociągiem do terminalu, przebudowy wymaga istniejąca bocznica. Wyłoniona w przetargu firma opracuje koncepcję połączenia, raport środowiskowy oraz przetarg na projekt i wykonanie inwestycji.
Rozważane są dwa warianty – tańszy, za około 100 mln. zł zakłada budowę naziemnej stacji kilkaset metrów od terminalu. Droższa wersja to podziemna stacja pod terminalem, za około 250 mln zł.
Choć do niedawna władze skłaniały się ku wariantowi w tunelu, teraz nie jest to przesądzone. Marta Milewska z urzędu marszałkowskiego tłumaczy „Gazecie”, że Mazowsze musi ograniczać koszty z uwagi na kiepską kondycję finansową. Władze województwa chciałyby większej dotacji unijnej na połączenie kolejowe.
Pod koniec roku zostanie wybrana ostateczna wersja projektu. Przetarg może zostać ogłoszony w połowie przyszłego roku, więc inwestycja raczej nie zakończy się przed Euro 2012. Jeżeli lotnisko zostanie otwarte wcześniej, prawdopodobnie do terminalu zawiezie podróżnych wahadłowy autobus ze stacji w Modlinie.
Jeszcze pół roku temu władze Mazowsza opowiadały się ze wersją tunelową. Teraz nie jest to już pewne. Wszystko przez fatalną kondycję finansową Mazowsza, które musi ciąć wiele wydatków. - Wykonawca dokumentacji musi wziąć pod uwagę naszą sytuację - mówi Marta Milewska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego.
Wiele też zależy od rozmów z rządem w sprawie finansowania inwestycji w Modlinie. Władze województwa chcą, by trzykrotnie wzrosła obecna dotacja unijna na połączenie kolejowe (teraz ok. 35 mln zł). Czy tak się stanie, ma być jasne pod koniec sierpnia.
Z kolei pod koniec roku władze Mazowsza zamierzają wybrać ostateczną wersję połączenia kolejowego. Przetarg na jego projekt i budowę ma być ogłoszony w połowie 2011 r. Linia kolejowa jest wpisana na listę inwestycji poprzedzających piłkarskie mistrzostwa Euro 2012, ale szanse na jej dokończenie w tym terminie są nieduże. Jeśli w 2012 r. uda się w ogóle uruchomić samo lotnisko, a Mazowsze nie zdąży z bocznicą, to najprawdopodobniej władze portu uruchomią wahadłowy autobus spod terminalu do oddalonej o kilka kilometrów stacji Modlin na linii kolejowej Warszawa - Gdańsk.
http://wyborcza.pl/1,94898,8232886,Gdzi ... edzie.html