Pociągiem na lotnisko w Modlinie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Pociągiem na lotnisko w Modlinie

Post autor: Bernard » 07 lip 2010, 23:53

Obrazek

Lotniska Modlin nie będzie na Euro 2012

Toczą się dwa przetargi na lotnisko dla tanich linii. Mimo to inwestycja po raz kolejny się opóźnia. Pod terminalem nie będzie też tunelu kolejowego


Toczą się dwa przetargi na lotnisko dla tanich linii. Mimo to inwestycja po raz kolejny się opóźnia. Pod terminalem nie będzie też tunelu kolejowego

– Robimy wszystko, żeby lotnisko zaczęło działać w 2012 roku. Wiele zależy jednak od tego, czy będą protesty w przetargach i jak srogie czekają nas zimy – mówi prezes spółki Port Lotniczy Modlin Piotr Okienczyc.

– Podczas Euro 2012 nie będzie lotniska w Modlinie. Ten termin jest już całkowicie niemożliwy do dotrzymania – ocenia Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor.

Przedstawiciele spółki Port Lotniczy Modlin otworzyli w tym tygodniu oferty na budowę terminalu pasażerskiego. Spośród czterech firm najtańszą złożył Mostostal Warszawa – 69,5 mln zł. Dwa tygodnie temu poznaliśmy oferty na remont pasa i dróg kołowania oraz budowę odwodnienia i oświetlenia. Najtańsze okazało się konsorcjum Erbudu, które zaproponowało 100 mln zł. Prace mają zacząć się przed końcem wakacji.

– Przetargi się toczą, ale niepokojące są problemy z budową połączenia kolejowego. Bez niego lotnisko w Modlinie będzie nieatrakcyjne – uważa Adrian Furgalski. Władze Mazowsza zapowiadały modernizację byłej wojskowej bocznicy kolejowej i budowę podziemnej stacji pod terminalem. Realizacja tej ostatniej stanęła pod znakiem zapytania z powodu gigantycznych problemów finansowych Mazowsza.

– W tej sytuacji zostanie zapewne wybrany tańszy wariant bez tunelu – przyznaje Piotr Okienczyc.

To znaczy, że Modlin powtórzy błąd lotniska Balice w Krakowie, gdzie z powodu oszczędności stacja kolejowa powstała „w polu“ – kilkaset metrów od terminalu.

Według obietnic władz Mazowsza i Państwowych Portów Lotniczych, już w 2005 r. Modlin miał być drugim portem dla Warszawy. Do dzisiaj działa tutaj tylko prymitywne lotnisko z tzw. nieoprzyrządowaną drogą startową, z którego korzystają samoloty sportowe i turystyczne.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,493052_ ... _2012.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 20 lip 2010, 20:54

TVN Warszawa pisze:Dworzec w Modlinie do remontu

Podupadła stacja kolejowa w Modlinie zyska nowy wygląd. Od trzech lat ten zabytkowy budynek wyłączony jest z eksploatacji i wymaga gruntownej przebudowy. - Prace budowlane zaczną się na początku sierpnia - mówi Michał Wrzosek, rzecznik, PKP.


Znaczenie tego dworca jest szczególne – będzie on bowiem między innymi obsługiwał podróżnych udających się do Warszawy z modlińskiego Portu Lotniczego, który ma powstać w 2012 roku.

Monitoring i udogodnienia dla niepełnosprawnych

Dworzec w Modlinie będzie miał nowoczesną strefę obsługi podróżnych. Powstanie tam między innymi punkt informacyjny wraz ze świetlicą internetową. Dla większego bezpieczeństwa zainstalowany zostanie monitoring. Cały budynek wyposażony będzie w rozwiązania ułatwiające korzystanie z niego przez osoby niepełnosprawne i mające trudności z poruszaniem się.

Oprócz tego odnowiona będzie elewacja, wymienione drzwi i okna oraz wszystkie rodzaje instalacji. Wprowadzony zostanie przejrzysty system informacji wizualnej.

Będzie też hotel

Na piętrze dworca ma zostać utworzony tani hotelu z wieloosobowymi pokojami. To rozwiązanie dla tych, którzy zechcą zatrzymać się na w Modlinie na nieco dłużej, nie przeznaczając na to zbyt dużo pieniędzy.

Więcej pasażerów

Obecnie przez stację w Modlinie przewija się średnio około tysiąca pasażerów dziennie. Po wybudowaniu lotniska należy spodziewać się znacznego zwiększenia tej liczby. Będzie się on znajdował cztery kilometry od położonej w centrum Modlina stacji kolejowej.

ec/par
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1665776 ... omosc.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 07 sie 2010, 19:56

ogłoszono przetarg na:

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie koncepcji programowo–przestrzennej wraz z badaniami geotechnicznymi, raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla inwestycji pn. Przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie oraz budowa stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu lotniczego w Modlinie. Projekt pn. Przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie oraz budowa stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu Lotniczego w Modlinie dotyczy realizacji następujących zadań inwestycyjnych:
1) budowa podziemnej albo naziemnej stacji/przystanku kolejowego wraz z naziemną halą obsługi pasażerów na terenie Portu Lotniczego w Modlinie (docelowy wariant stacji/przystanku kolejowego zostanie wybrany po wykonaniu koncepcji programowo-przestrzennej),
2) przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie o długości około 5 600 m,
3) przebudowa układu drogowego kolidującego z planowaną bocznicą kolejową ze stacji kolejowej Modlin do Portu Lotniczego w Modlinie.
Przedmiotowy projekt jest przedsięwzięciem strategicznym dla Państwa w związku z realizacją finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Projekt na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29.12.2009 r. w sprawie wykazu przedsięwzięć Euro 2012 (Dz. U. nr 8, poz. 52) znajduje się w wykazie przedsięwzięć Euro 2012, zawartych w ofercie przyjętej przez Unię Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) oraz objętych zobowiązaniami i gwarancjami Rządu Rzeczypospolitej Polskiej lub jednostek samorządu terytorialnego, a także innych niezbędnych do przeprowadzenia finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.

II.3)CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Okres w dniach 180 (od udzielenia zamówienia)

źródło: TED

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sie 2010, 20:27

Hm, rozumiem, że PF-U przesądzi o rozwiązaniach, ale czy to w ogóle może być coś innego niż stacja? Jak wygląda przystanek na końcu ślepej linii? O ile się nie mylę, może być obsługiwany tylko wahadłowo od najbliższej stacji, tak?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 sie 2010, 21:16

tu raczej pytanie jak ta stacja będzie wyglądała: naziemna / podziemna / w jakiej odległości / powiązanie z układem drogowym itp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sie 2010, 21:23

No tak, ale w ogłoszeniu jest stacja/przystanek jakby to też mogło być wariantowane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 08 sie 2010, 12:50

To chyba wynika z tego, iż warianty podziemne/w wykopie wymyślono aby w przyszłości przedłużyć linie kolejową do Płocka.

W studium OBET - rozwój komunikacji szynowej na Mazowszu przedstawiono tylko połączenie Płocka przez linie nasielską z Warszawą, choć na logikę krócej i taniej jest przez Sochaczew, gdyż aż za Płock jest wykupiony pas ziemi pod przedłużenie CMK.

Kiedy zgłaszaliśmy do Marszałka wnioski odnośnie opz na studium wykonalności na linie kolejową do Płocka odpisano nam, iż jedyny słuszny wariant jest przez Modlin.

Trochę o stacji jest w tym dokumencie: http://siskom.waw.pl/kp-kolej-modlin.htm
Tak czy inaczej zakłada się przedłużenie linii do Płocka
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 sie 2010, 13:39

humptyangel pisze:W studium OBET - rozwój komunikacji szynowej na Mazowszu przedstawiono tylko połączenie Płocka przez linie nasielską z Warszawą, choć na logikę krócej i taniej jest przez Sochaczew, gdyż aż za Płock jest wykupiony pas ziemi pod przedłużenie CMK.
Czy tak taniej, to nie wiem. Raz, że potrzeba mostu nad Wisłą (jeden lub dwa tory), po drugie - ekolodzy. Więc to, że w wariancie podpięcia pod linię nasielską nie ma wykupionych gruntów, wcale nie znaczy, że będzie taniej. Ale bez wyliczenia i w ogóle studium, to jedynie gdybanie...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2010, 17:42

humptyangel pisze:To chyba wynika z tego, iż warianty podziemne/w wykopie wymyślono aby w przyszłości przedłużyć linie kolejową do Płocka.
Hm. Tak patrzę na ten rysunek:

http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/ ... -linii.JPG

i nie bardzo widzę, w jaki sposób. Ze zmianą czoła?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

lukasek1
Posty: 177
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:06

Post autor: lukasek1 » 08 sie 2010, 20:56

Glonojad pisze:
humptyangel pisze:To chyba wynika z tego, iż warianty podziemne/w wykopie wymyślono aby w przyszłości przedłużyć linie kolejową do Płocka.
Hm. Tak patrzę na ten rysunek:

http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/ ... -linii.JPG

i nie bardzo widzę, w jaki sposób. Ze zmianą czoła?
Nie będzie potrzebna żadna zmiana czoła dojeżdża do Portu i dalej do Płocka:]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 09 sie 2010, 2:26

O racja - muszę wyciągnąć rysunki:)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sie 2010, 9:04

lukasek1 pisze:
Glonojad pisze: Hm. Tak patrzę na ten rysunek:

http://siskom.waw.pl/komunikacja/kolej/ ... -linii.JPG

i nie bardzo widzę, w jaki sposób. Ze zmianą czoła?
Nie będzie potrzebna żadna zmiana czoła dojeżdża do Portu i dalej do Płocka:]
Tunel pod płytą lotniska czy łukami R200 z ograniczeniem do 20 na godzinę? Popatrz sobie na położenie stacji na ww rysunku i skalówkę, którą masz w lewym górnym rogu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

lukasek1
Posty: 177
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:06

Post autor: lukasek1 » 09 sie 2010, 9:26

Glonojad pisze:
lukasek1 pisze: Nie będzie potrzebna żadna zmiana czoła dojeżdża do Portu i dalej do Płocka:]
Tunel pod płytą lotniska czy łukami R200 z ograniczeniem do 20 na godzinę? Popatrz sobie na położenie stacji na ww rysunku i skalówkę, którą masz w lewym górnym rogu.
No miał być wariant droższy z tunelem , wykopanym metodą odkrywkową. Na żywo widząć tą bocznice to aż taki ostry zakręt nie jest na 40 na godzine a reszta pewnie na 60. Choć to krótki odcinek to i 40 wystarcy na cały odcinek.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sie 2010, 11:50

A nie prościej zrobić po prostu peron równolegle do pasa startowego?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

lukasek1
Posty: 177
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:06

Post autor: lukasek1 » 10 sie 2010, 12:23

Jaka stacja przy lotnisku w Modlinie?

O tym, jaki jest najkorzystniejszy wariant połączenia kolejowego z modlińskim lotniskiem dowiemy się z analizy, którą zamówią władze Mazowsza – pisze „Gazeta Stołeczna”.
Fot. Mazowiecki Urząd Wojewódzki Fot. Mazowiecki Urząd Wojewódzki

W optymistyczym wariancie nowe lotnisko będzie otwarte w 2012 r. By umożliwić dojazd pociągiem do terminalu, przebudowy wymaga istniejąca bocznica. Wyłoniona w przetargu firma opracuje koncepcję połączenia, raport środowiskowy oraz przetarg na projekt i wykonanie inwestycji.

Rozważane są dwa warianty – tańszy, za około 100 mln. zł zakłada budowę naziemnej stacji kilkaset metrów od terminalu. Droższa wersja to podziemna stacja pod terminalem, za około 250 mln zł.

Choć do niedawna władze skłaniały się ku wariantowi w tunelu, teraz nie jest to przesądzone. Marta Milewska z urzędu marszałkowskiego tłumaczy „Gazecie”, że Mazowsze musi ograniczać koszty z uwagi na kiepską kondycję finansową. Władze województwa chciałyby większej dotacji unijnej na połączenie kolejowe.

Pod koniec roku zostanie wybrana ostateczna wersja projektu. Przetarg może zostać ogłoszony w połowie przyszłego roku, więc inwestycja raczej nie zakończy się przed Euro 2012. Jeżeli lotnisko zostanie otwarte wcześniej, prawdopodobnie do terminalu zawiezie podróżnych wahadłowy autobus ze stacji w Modlinie.

Jeszcze pół roku temu władze Mazowsza opowiadały się ze wersją tunelową. Teraz nie jest to już pewne. Wszystko przez fatalną kondycję finansową Mazowsza, które musi ciąć wiele wydatków. - Wykonawca dokumentacji musi wziąć pod uwagę naszą sytuację - mówi Marta Milewska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego.

Wiele też zależy od rozmów z rządem w sprawie finansowania inwestycji w Modlinie. Władze województwa chcą, by trzykrotnie wzrosła obecna dotacja unijna na połączenie kolejowe (teraz ok. 35 mln zł). Czy tak się stanie, ma być jasne pod koniec sierpnia.

Z kolei pod koniec roku władze Mazowsza zamierzają wybrać ostateczną wersję połączenia kolejowego. Przetarg na jego projekt i budowę ma być ogłoszony w połowie 2011 r. Linia kolejowa jest wpisana na listę inwestycji poprzedzających piłkarskie mistrzostwa Euro 2012, ale szanse na jej dokończenie w tym terminie są nieduże. Jeśli w 2012 r. uda się w ogóle uruchomić samo lotnisko, a Mazowsze nie zdąży z bocznicą, to najprawdopodobniej władze portu uruchomią wahadłowy autobus spod terminalu do oddalonej o kilka kilometrów stacji Modlin na linii kolejowej Warszawa - Gdańsk.

http://wyborcza.pl/1,94898,8232886,Gdzi ... edzie.html

ODPOWIEDZ