Strona 1 z 2

: 14 wrz 2010, 10:25
autor: MisiekK
Wczoraj zakupiłem w sklepie bilet jednorazowy. Bilet ma numer seryjny wyglądający jak nadrukowany przez drukarkę igłową, a od strony paska magnetycznego nie ma hologramu. ZTM po latach dopuszcza do obrotu takie bilety?

: 14 wrz 2010, 10:37
autor: Teokryt
Tez miałem o to jakoś zapytać - wygląda na to że tak, ponieważ za bilet już zapłaciłeś w automacie który jest autoryzowanym "sprzedawcą" wiec kasa idzie od razu do ZTM. Pytanie tylko czy jak ktoś zacznie podrabiać bilety to czy będzie to odróżnialne? Moze ZTM pewnie nakleić napis - bilety sprzedawane w automatach są pozbawione hologramu - w pozostałych punktach brak hologramu jest nielegalny.

: 14 wrz 2010, 11:42
autor: MisiekK
Teokryt pisze:Tez miałem o to jakoś zapytać - wygląda na to że tak, ponieważ za bilet już zapłaciłeś w automacie który jest autoryzowanym "sprzedawcą" wiec kasa idzie od razu do ZTM.
Temat dotyczy biletu _ze sklepu_ a nie z automatu.
Teokryt pisze:Pytanie tylko czy jak ktoś zacznie podrabiać bilety to czy będzie to odróżnialne?
Podrabianie biletów w Warszawie istnieje od kilku lat. Już w podobnej sprawie zeznawałem na komendzie na Zakroczymskiej.

: 14 wrz 2010, 11:56
autor: SławekM
MisiekK pisze:Wczoraj zakupiłem w sklepie bilet jednorazowy. Bilet ma numer seryjny wyglądający jak nadrukowany przez drukarkę igłową, a od strony paska magnetycznego nie ma hologramu. ZTM po latach dopuszcza do obrotu takie bilety?
Czasem są takie bilety. To jest seria dodrukowywana w Polsce.

: 14 wrz 2010, 14:01
autor: Teokryt
MisiekK,
sory, niezakodowało mi sie w sklepie.
Może sprzedawca podszedł do automatu kupił ich np 50 sztuk i teraz sprzedaje? ale to przecież bez sensu...

: 14 wrz 2010, 14:18
autor: MisiekK
Teokryt pisze:Może sprzedawca podszedł do automatu kupił ich np 50 sztuk i teraz sprzedaje?
Wyciągał je z bloczka, więc nie.

: 14 wrz 2010, 14:43
autor: fik
MisiekK pisze:ZTM po latach dopuszcza do obrotu takie bilety?
Tak.

: 14 wrz 2010, 15:31
autor: MisiekK
fik pisze:Tak.
Fałszerze na 100% się z tego cieszą.

: 31 gru 2010, 19:22
autor: Michalk001
A ja mam takie pytanie odnośnie biletów bo wczoraj byłem świadkiem głupiej sytuacji która nigdy nie powinna mieć miejsca. Otóż wsiadłem do tramwaju linii 9 i stanąłem obok kasownika. Na następnym przystanku wsiadła dziewczyna i chciała skasować bilet - do momentu wciągnięcia biletu było wszystko normalnie a później pokazało się ''próba odblokowania'' i przeszedł w tryb ''tylko karta'' ale biletu nie oddał. Według mnie takie coś jest niedopuszczalne - co potem w razie kontroli? I czemu Monetel jest tak głupi żeby zżerać bilety?

: 31 gru 2010, 19:27
autor: Paweł D.
Michalk001 pisze:a później pokazało się ''próba odblokowania'' i przeszedł w tryb ''tylko karta'' ale biletu nie oddał. Według mnie takie coś jest niedopuszczalne - co potem w razie kontroli?
O matko jedyna. Kasownik to urządzenie i też może się popsuć. Jeżeli to jednorazówka to stać przy kasowniku i powiedzieć kontrolerowi jak było. Jeśli to np. 24h to dojechać do krańca. Podobno ekspedytorzy mają klucze do kasowników, reset wozu też może spowodować wyplucie biletu.

: 31 gru 2010, 21:41
autor: reserved
Czyli najlepiej po prostu zgłosić kierowcy. ;-)

: 31 gru 2010, 22:03
autor: SG
Mam podobny problem. Ostatnio zakupiłem bilet w sklepie, hologram ma wszystko się zgadza. Ale po włożeniu go do kasownika odrzuca go i zapala się czerwona lampka? Próbowałem już w 5 autobusach i w każdym jest tak samo więc nie może to być wina kasownika lecz biletu.

: 31 gru 2010, 22:09
autor: JKTpl
Tahamata pisze:harmonogram ma
Co ma?

Reklamacje wadliwych biletów na Senatorskiej 37.

: 31 gru 2010, 22:17
autor: Wolfchen
Tahamata pisze:Ostatnio zakupiłem bilet w sklepie, hologram ma wszystko się zgadza. Ale po włożeniu go do kasownika odrzuca go i zapala się czerwona lampka? Próbowałem już w 5 autobusach i w każdym jest tak samo więc nie może to być wina kasownika lecz biletu.
Zdarza się, po prostu wymień go w ZTMie ;)
JKTpl pisze:Reklamacje wadliwych biletów na Senatorskiej 37.
Na :mewa: Centrum i :mewa: Świętokrzyska (w POPach) również.

: 31 gru 2010, 22:24
autor: SG
Wolfchen pisze:
Tahamata pisze:Ostatnio zakupiłem bilet w sklepie, hologram ma wszystko się zgadza. Ale po włożeniu go do kasownika odrzuca go i zapala się czerwona lampka? Próbowałem już w 5 autobusach i w każdym jest tak samo więc nie może to być wina kasownika lecz biletu.
Zdarza się, po prostu wymień go w ZTMie ;)
JKTpl pisze:Reklamacje wadliwych biletów na Senatorskiej 37.
Na :mewa: Centrum i :mewa: Świętokrzyska (w POPach) również.
Dziękuje :smile: Ale nie będę robił obciachu za 1,40zł. :smile: