Strona 26 z 28

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 12:00
autor: bartoni722
Wiem że to nie miejsce na konkretne przykłady (nawet nie wiem czy nie było gdzieś tematu ale teraz nie mogę go znaleźć) ale dla mnie hitem jest ciąg Połczyńskiej - takie 197 ma Karolin NŻ w miejscu gdzie 713 ma stały, na Lazurowej która jest mimo wszystko węzłem (od czasów 220 trochę się zmieniło) wszystko ma NŻ a potem Drzeworytników jest dla wszystkiego stały. Dynamika zmiany statusu przystanków NŻ powinna jednak być większa, bo teraz kwestia wybudowania bloku przy przystanku gdzie niedawno nic nie było a teraz będzie wykorzystywany każdym kursem bo jest bardzo bliska strefa dojścia to kwestia paru miesięcy.

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 12:02
autor: reserved
Taki przykład z linii 159. Lindleya jest stały mimo że prawie w każdym kursie tam nikogo nie ma. Szwoleżerów i Zaruskiego są też stałe, a również prawie zawsze tam na marne się zatrzymuję. Za to Białobrzeska jest NŻ mimo że w prawie każdym kursie ktoś tam stoi. Sporo takich przykładów można by dawać. O, druga linia - 149. Kocjana-Sądy. Po co tam jest stały? Ze względu na sądy? No ale przez większość część doby tam żywej duszy nie ma.

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 12:16
autor: bartoni722
Szwoleżerów ma wymiany całkiem niemałe np. na 141 i 162. Jak system powinien funkcjonować gdy jest kilka linii, trzy z nich zatrzymują się niemal zawsze, a dwie-trzy nie (bo relacja inna, bo początek trasy itd.). Białobrzeska zaś chyba głównie obsługuje zagłębie biurowe, więc w weekendy i wieczorami jest zysk gdy od Zawiszy do Zachodniego pomkniesz bez zatrzymania (sprawdzone kilka razy na linii 127 wieczorami).

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 12:19
autor: karmat
A co ciekawe 171 jak jeździło kiedyś objazdem na Legia-Stadion to Zaruskiego miało NŻ

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 12:19
autor: mb112
No to w takim razie takie Lindleya, Szwoleżerów, Zaruskiego czy Kocjana-Sądy też powinny być NŻ. W ogóle dla mnie to nie problem żeby było więcej NŻ, tylko niech to będzie porządnie oznaczone. Generalnie machnięcie ręką czy wciśnięcie guzika naprawdę nie jest jakimś wielkim problemem.
Oczywiście nie ma co też przesadzać w drugą stronę i dawać NŻ np. przystanku Centrum, gdzie zawsze jest tłum, a autobusy potrafią podjechać po 4 (inna sprawa że w stronę zachodnią to ja bym tam w ogóle zrobił 2 osobne przystanki - jeden dla linii kończących na DWC, drugi dla pozostałych).

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 12:26
autor: mb112
karmat pisze:
16 lut 2022, 12:19
A co ciekawe 171 jak jeździło kiedyś objazdem na Legia-Stadion to Zaruskiego miało NŻ
A tego że jest dla części linii (zwykłych) stały, a dla części NŻ to raczej by unikał, bo jeszcze ciężej się w tym ludziom połapać.
Rekord to był kiedyś dawno temu przystanek Ogrody Działkowe Bemowo, który był przez pewien czas stały dla przyspieszonego 406 (niby dlatego że wyjeżdżało z Maczka, więc poniekąd w zastępstwie Conrada jak rozumiem), a NŻ dla wszystkich zwykłych jak obecnie.

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 12:35
autor: karmat
mb112 pisze:
16 lut 2022, 12:19
Oczywiście nie ma co też przesadzać w drugą stronę i dawać NŻ np. przystanku Centrum, gdzie zawsze jest tłum, a autobusy potrafią podjechać po 4 (inna sprawa że w stronę zachodnią to ja bym tam w ogóle zrobił 2 osobne przystanki - jeden dla linii kończących na DWC, drugi dla pozostałych).
No racja bo to nie Minibus, który ma wszystkie po drodze jako NŻ :P

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 19:15
autor: Flash8222
bartoni722 pisze:
16 lut 2022, 12:00
Wiem że to nie miejsce na konkretne przykłady (nawet nie wiem czy nie było gdzieś tematu ale teraz nie mogę go znaleźć) ale dla mnie hitem jest ciąg Połczyńskiej - takie 197 ma Karolin NŻ w miejscu gdzie 713 ma stały, na Lazurowej która jest mimo wszystko węzłem (od czasów 220 trochę się zmieniło) wszystko ma NŻ a potem Drzeworytników jest dla wszystkiego stały. Dynamika zmiany statusu przystanków NŻ powinna jednak być większa, bo teraz kwestia wybudowania bloku przy przystanku gdzie niedawno nic nie było a teraz będzie wykorzystywany każdym kursem bo jest bardzo bliska strefa dojścia to kwestia paru miesięcy.
Bardzo dobrze, że Lazurowa jest przystankiem warunkowym. Tam są tak minimalne wymiany pasażerskie.

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 16 lut 2022, 23:09
autor: TGM
mb112 pisze:
16 lut 2022, 12:26
A tego że jest dla części linii (zwykłych) stały, a dla części NŻ to raczej by unikał, bo jeszcze ciężej się w tym ludziom połapać.
Właśnie problem w tym, że w większości wypadków o popularności wśród pasażerów nie świadczy sam przystanek, a jakość linii. Może powinno się zgrupować drugorzędne linie do przedziału 2xx, a te nieliczne wyjątki jak 217 do 1xx. I dwusetkom zrobić wszystkie przystanki na żądanie.

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 17 lut 2022, 8:30
autor: kajo
mb112 pisze:
16 lut 2022, 9:35
Jednak trochę jest, np. Parowcowa, Zapustna, Stawy, Dojazdowa, Człuchowska (ten to akurat pewnie będzie stały jak bloków jeszcze przybędzie), Połczyńska P+R, Śmigłowca, PKP WKD Al. Jerozolimskie, kilka przy SGGW itp. I dobrze że są NŻ bo są puste w niektórych godzinach.
Ok, są puste w niektórych godzinach, ale jak są całkiem puste to i tak kierowca się nie zatrzyma. Pytanie ile z tego to byłyby sytuacje, że kierowca się zatrzyma i nikt nie wejdzie. Ja na takim PKP WKD Al. Jerozolimskie zwykle są ludzie zaraz po przyjeździe pociągu i wtedy i tak wszystko się zatrzymuje, a potem nic. Przy SGGW też raczej po zajęciach tylko i wtedy wszystko się zatrzymuje.

Nie widzę sensu każdorazowego pamiętania o machaniu jak i tak w 97% sytuacji sam fakt bycia na przystanku przez pasażera i tak oznacza, że wóz musi się zatrzymać.

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 17 lut 2022, 9:57
autor: mb112
TGM pisze:
16 lut 2022, 23:09
Może powinno się zgrupować drugorzędne linie do przedziału 2xx, a te nieliczne wyjątki jak 217 do 1xx. I dwusetkom zrobić wszystkie przystanki na żądanie.
O nie, nie komplikujmy tego jeszcze bardziej ! :o Nie da się jednoznacznie podzielić linii w przedziale 100-299 na pierwszo- i drugorzędne. Zresztą nawet jak takie 164, które pewnie należałoby uznać za drugorzędne, na odcinku 'miejskim' ma prawie wszystko stałe a na 'wiejskim' prawie wszystko NŻ to jest moim zdaniem jak najbardziej ok, nawet jeżeli np. na Sobieskiego ma znacznie mniejsze wymiany pasażerskie niż 116.

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 17 lut 2022, 18:25
autor: Łukasz
To się wszystko też zmienia w czasie… Swojego czasu przyst. Suwak był prawie stały. Od tamtej pory 3 biurowce się wyczyściły, wiec teraz zatrzymań jest może 1/10 - i to w DP. W DŚ oprócz Nowego Mokotowa to praktycznie 218 nie zatrzymuje się nigdzie. To jaki miałoby mieć numer?

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 17 lut 2022, 21:38
autor: reserved
Łukasz pisze:
17 lut 2022, 18:25
W DŚ oprócz Nowego Mokotowa to praktycznie 218 nie zatrzymuje się nigdzie. To jaki miałoby mieć numer?
E18. :P

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 17 lut 2022, 22:18
autor: Łukasz
reserved pisze:
Łukasz pisze:
17 lut 2022, 18:25
W DŚ oprócz Nowego Mokotowa to praktycznie 218 nie zatrzymuje się nigdzie. To jaki miałoby mieć numer?
E18. :P
Biere :) tylko wtedy uwalą go na weekend :(

Przystanki na żądanie - idea, teoria, zasady

: 25 lut 2022, 16:06
autor: Solaris
Łukasz pisze:
15 lut 2022, 17:11
Flash8222 pisze: ...
... W temacie natomiast: jak są przystanki takie jak 218 przez większość czasu, gdzie jest tylko ta linia, a ludzie stoją i patrzą na autobus, który właśnie opuścił rondo i jedzie 10 km/h, to można chyba oczekiwać, że kierowca wykaże się mniej buraczanym podejściem...
Regulamin przewozu osób ZTM Warszawa:
Przepisy porządkowe obowiązujące w lokalnym transporcie zbiorowym
organizowanym przez m. st. Warszawa

§ 6
2. Osoba zamierzająca wsiąść na przystanku oznaczonym „na żądanie” powinna zasygnalizować kierującemu pojazdem ten zamiar poprzez wyraźne podniesienie ręki do czasu zauważenia włączonego kierunkowskazu. Zasygnalizowanie potrzeby zatrzymania powinno być dokonane w sposób umożliwiający bezpieczne zatrzymanie pojazdu na przystanku.
Kto jest większym burakiem :?:
:arrow: Pasażer olewający przepisy, które Jego obowiązują :?:
:arrow: Kierowca, który stosuje się do w/w przepisów :?: