Objazdy tramwajowe 2011

Moderator: Wiliam

wojtor
Posty: 669
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 15 sty 2011, 10:30

Miejscy urzędnicy już trzeci raz zmieniają termin ukończenia prac na linii tramwajowej na Bielanach, w okolicy budowy Mostu Północnego. Tłumaczą się niesprzyjającą pogodą i mozolnymi przygotowaniami projektu sieci trakcyjnej.

Dwa brzegi Mostu Północnego zostaną połączone dopiero w przyszłym roku. W Warszawie wciąż nie ma najważniejszego przęsła nurtowego. Kiedy się pojawi? Gdy... WIĘCEJ »
Inwestor budowy Mostu Północnego zapewnia, że tramwaje wrócą na Marymoncką w połowie tego roku. - Montaż sieci trakcyjnej ruszy w marcu i zakończy się w czerwcu – zapowiada Agata Choińska, rzeczniczka prasowa ZMiD. To już kolejny obiecany termin.
Mozolni urzędnicy...
Tramwaje linii 5 i 17 z ulicy Marymonckiej zostały wycofane we wrześniu 2009 roku. Powodem było rozpoczęcie budowy wiaduktu drogowego w tej ulicy nad trasą tramwajową.
Pierwotnie tramwaje miały wrócić na swoją trasę w lipcu 2010 roku. Później Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych poinformował, że na osiedle dojedziemy na początku 2011 roku.
Najpierw powodem opóźnień były urzędnicze procedury. ZMiD jako inwestor zlecił wykonanie projektu sieci trakcyjnej. Później trafił on na kilkunastotygodniowe uzgodnienia między innymi do Tramwajów Warszawskich. Prace się przedłużyły i projekt nabrał ostatecznego kształtu pod koniec października ubiegłego roku.
Co więc stanęło na przeszkodzie, aby rozpocząć montaż sieci?
... i zła pogoda
ZMiD zazwyczaj odpowiada na pytania szybko, ale tym razem trudno było o informację. Jak zapewniała rzeczniczka, czekaliśmy na konsultację z wykonawcą. Dopiero po tygodniu rzeczniczka prasowa przedstawiła wyjaśnienia. - Budowa jeszcze się nie rozpoczęła z powodu panującej od listopada zbyt niskiej temperatury – powiedziała krótko Choińska.
Wiadukt zgodnie z harmonogramem
Budowa wiaduktu nad przejazdem tramwajowym idzie zgodnie z harmonogramem. Tory tramwajowe pod nim zostały już ułożone i czekają na sieć trakcyjną.
181 zamiast tramwajów
Z powodu budowy wiaduktu linia 17 dojeżdża tylko do przystanku przy ul. Twardowskiej. Linia 5 kończy trasę w zajezdni przy ul. Zgrupowania AK "Kampinos". Zarząd Transportu Miejskiego nie uruchomił linii zastępczej. Pasażerów przejęły autobusy linii 181.
TVNWarszawa

Awatar użytkownika
Don Vito
Posty: 119
Rejestracja: 12 sty 2011, 10:52
Lokalizacja: Wa-wa Ursus
Kontakt:

Post autor: Don Vito » 15 sty 2011, 17:34

Ciekawe ile razy jeszcze zmienią do zakończenia robót. Swoja droga to przez ten czas kiedy temperatury były na plusie mogli coś ruszyć w tym temacie Tym bardziej ze wg. tego co było w artykule reszta już jest gotowa :-k Zresztą to samo tyczy się torów na Boernerowo tyle że tam jest dużo więcej do zrobienia.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 03 lut 2011, 14:24

klik
Gazeta.pl pisze:Największe problemy komunikacyjne zaczną się jednak na początku kwietnia od remontu zrujnowanej linii tramwajowej na Nowowiejskiej. Po trzech miesiącach możemy się tam spodziewać nie tylko nowych torów, ale też równej jezdni, przystanków z eleganckimi wiatami jak w Al. Ujazdowskich, równych chodników i to bez betonowej kostki oraz nowej ścieżki rowerowej.

klik
tvnwarszawa.pl pisze:Ma być nowy asfalt, tory tramwajowe i eleganckie wiaty przystankowe. Wcześniej jednak warszawiaków czekają olbrzymie utrudnienia. Drugiego kwietnia drogowcy zamkną na dwa miesiące ul. Nowowiejską od pl. Zbawiciela do pl. Politechniki.
Właśnie wtedy rozpocznie się remont części tramwajowego węzła rozjazdowego na pl. Zbawiciela oraz ul. Nowowiejskiej wraz z torami. Drogowcy obiecują, że z Nowowiejskiej zniknie kostka brukowa, na całej długości remontowanego odcinka ulicy będą ułożone nowe płyty chodnikowe. Natomiast wjazdy do posesji i miejsca postojowe pokryje szara kostka granitowa.
Nowoczesne wiaty przystankowe
Na wszystkich czterech wysepkach przystankowych remontowanego odcinka Nowowiejskiej staną nowe, przeszklone wiaty, takie same, jak w Alejach Ujazdowskich. Na odcinkach od pl. Zbawiciela do ul. Waryńskiego i od ul. Waryńskiego do pl. Politechniki, wymieniona zostanie cała konstrukcja jezdni. Jest też dobra wiadomość dla rowerzystów: pomiędzy ul. Waryńskiego a pl. Politechniki powstanie ścieżka rowerowa.
Obrazek

wojtor
Posty: 669
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 04 lut 2011, 8:44

Warszawa idzie do remontu. Objazdy przez cały rok
Jarosław Osowski
2011-02-04, ostatnia aktualizacja 2011-02-03 20:14

Obrazek

(...)

Wielkomiejska Nowowiejska

Wyjątkowo obfity worek z objazdami już za miesiąc rozprują tramwajarze, którzy w tym roku zamierzają wymienić aż 20 km torów. W marcu szykują remont na pl. Unii Lubelskiej, gdzie m.in. wyrównają przejazdy dla samochodów. Tramwaje zostaną wtedy wycofane z odcinka między ul. Woronicza a pl. Zbawiciela.

W tym miejscu 2 kwietnia zacznie się rozpisany aż do końca lipca generalny remont Nowowiejskiej. Jej odcinek do pl. Politechniki zmieni się nie do poznania. - Czekaliśmy na to chyba z pięć lat. Kilka razy byliśmy nawet blisko zamknięcia tej linii, bo już nie dawało się tędy jeździć - przyznał prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

Zapowiedział, że nowe torowisko na Nowowiejskiej ma być wyciszone i zostanie wykonane według najnowszych technologii, które wskazali specjaliści z Politechniki Krakowskiej. Znikną dziurawe trotuary z betonowej kostki. Zastąpią ją duże płyty chodnikowe. Na przystankach (większość wysepek znajdzie się blisko torów) spotkamy eleganckie wiaty podobne do tych z Al. Ujazdowskich. Rowerzystów powinna ucieszyć nowa ścieżka od ul. Waryńskiego i wokół pl. Politechniki. Jednak wjazd w Nowowiejską stracą tu kierowcy. Nowa organizacja ruchu przewiduje, że ulica ta stanie się jednokierunkowa - od Waryńskiego do pl. Zbawiciela i od Waryńskiego do pl. Politechniki.

Nowowiejską tramwaje nie będą kursować przez cały kwiecień i maj (wtedy ulica ma być też zamknięta dla samochodów). Do 8 maja tramwajów nie spotkamy dodatkowo w al. Niepodległości, na ul. Chałubińskiego i al. Jana Pawła II (do al. "Solidarności"). W tym czasie służby miejskie muszą zdążyć z wymianą torów, wodociągu w al. Niepodległości i przygotować rondo ONZ do objazdów podczas budowy II linii metra. Dodatkowo w czerwcowy weekend po Bożym Ciele tramwaje znikną z Al. Jerozolimskich - trzeba wymienić skrzyżowanie torów na rondzie przy Dworcu Centralnym.

Również od 2 kwietnia dużego zamieszania powinni się spodziewać pasażerowie na Pradze. Do połowy września potrwa podzielony aż na siedem etapów remont linii tramwajowej w al. Zielenieckiej i na Targowej. Trzeba m.in. przełożyć rozjazdy i tory na skrzyżowaniach przy Teatrze Powszechnym i Kijowskiej. Przy tej ostatniej ich układ zostanie przygotowany do wytyczenia w przyszłości Trasy Świętokrzyskiej, która znajdzie się na przedłużeniu ul. Sokolej (wzdłuż nasypu linii średnicowej). Dlatego na Kijowskiej tramwaje zaczną jeździć nieco na północ od obecnych torów.

Nowe linie w tym roku

Prawdopodobnie w wakacje będzie wyłączany ruch tramwajów na skrzyżowaniach ul. Powstańców Śląskich z Górczewską i Radiową. Trzeba tam podłączyć nową linię, którą z Bemowa na Górce i Jelonki według prezesa Karosa mamy pojechać pod koniec roku. Nie wiadomo jednak, czy wykonawcy uda się do czerwca przygotować jej projekt i zdobyć pozwolenie na budowę.

Dwóch-trzech tygodni dobrej pogody i miesiąca na odbiory techniczne potrzeba zaś, by tramwaje wróciły na Boernerowo, gdzie na długim odcinku wzdłuż ul. Dywizjonu 303 powstał dodatkowy tor.

Pod koniec roku tramwaje znowu zaczną wozić pasażerów na pl. Wilsona i Marymont (ma być w końcu oddany wiadukt przy Dworcu Gdańskim, a już w połowie lutego - podziemne przejście ze stacji metra na Żoliborz i perony kolejowe). Właśnie trwa naprawa wielkiej komory kanalizacyjnej, której fatalny stan techniczny spowodował zwężenie torowiska u zbiegu ul. ks. Popiełuszki i Krasińskiego. Normalny ruch tramwajów w tej części Żoliborza ma być przywrócony w marcu. Jeszcze do wakacji nie będą jednak docierać do końcowego fragmentu Marymonckiej na Wrzecionie, gdzie przejazd już drugi rok uniemożliwia budowa trasy mostu Północnego. Po przywróceniu ruchu w tym miejscu latem trzeba go będzie zamknąć od strony węzła przy stacji Młociny na ul. Zgrupowania AK "Kampinos".

(...)
źródło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... y_rok.html

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |4 Lut 2011|, 2011 08:56 ]
Korekta formatowania.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lut 2011, 9:22

Ja bym jeszcze dorzucił z tego samego artykułu fragment:
Z informacji "Gazety" wynika, że Targową autobusy będą podjeżdżać z Grochowa do Białostockiej, gdzie zawrócą i skręcą w ul. ks. Kłopotowskiego do Jagiellońskiej. Tak ma kursować m.in. linia 125 z Międzylesia, która znowu zacznie jeździć mostem Śląsko-Dąbrowskim. ZTM zdecydował też o połączeniu linii 26 i 28 (os. Górczewska - Trasa W-Z - Jagiellońska - most Gdański - Broniewskiego - Bemowo - Koło).
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... y_rok.html
Ręce mi opadły, gdy przeczytałem o połączeniu 26 z 28.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 04 lut 2011, 10:42

person pisze:Ręce mi opadły, gdy przeczytałem o połączeniu 26 z 28.
Dobre. Może się "kółeczka" z numerem 0 czy O doczekamy jak się linia na Powstańców domknie :)
Popatrz, jaka franca!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2011, 11:01

A co jest złego w linii przez dwa mosty? Gdzieś te tramwaje pojechać muszą, na zoo i tak się nie wjedzie...

Oczywiście powinien był być zaplanowany tor tymczasowy z boczku Targowej - jak kiedyś przy SGGW albo na Woronicza.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 lut 2011, 11:12

MichalJ pisze:A co jest złego w linii przez dwa mosty? Gdzieś te tramwaje pojechać muszą, na zoo i tak się nie wjedzie...
Od północy się wjedzie.

26+26 to absurd nie ze względu na dwa mosty (takie rzeczy się zdarzają, zwłaszcza przy objazdach), a ze względu na mające w międzyczasie nastąpić otwarcie Powstańców Śląskich (przypominam: 28 miało pojechać na Os. Górczewska) :mur:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2011, 11:16

Bastian pisze:
MichalJ pisze:A co jest złego w linii przez dwa mosty? Gdzieś te tramwaje pojechać muszą, na zoo i tak się nie wjedzie...
Od północy się wjedzie.
Ale z Trasy WZ gdzieś trzeba pojechać, nie wszyscy na Żerań przecież...
26+26 to absurd nie ze względu na dwa mosty (takie rzeczy się zdarzają, zwłaszcza przy objazdach), a ze względu na mające w międzyczasie nastąpić otwarcie Powstańców Śląskich
Kiedy to będzie...
(przypominam: 28 miało pojechać na Os. Górczewska) :mur:
No to pojedzie. :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lut 2011, 11:17

26 powinno pojechać po prostu na Bródno wzamian za 25 i 3, a 13 na Żerań FSO za 22. Czy naprawdę trzeba dodatkowo kombinować?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 lut 2011, 11:50

MichalJ pisze:
Bastian pisze:(przypominam: 28 miało pojechać na Os. Górczewska) :mur:
No to pojedzie. :)
I byłoby: 26 OSG - OSG przez most Śląsko-Dąbrowski, most Gdański, 28 OSG - OSG przez most most Gdański, most Śląsko-Dąbrowski :roll:

Wbrew dość kategorycznym stwierdzeniom w gazecie, na ostateczne decyzje jeszcze jest czas - miejmy więc nadzieję, że w końcu jednak wyjdzie z tego coś rozsądniejszego... ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 lut 2011, 11:59

wojtor pisze: Jednak wjazd w Nowowiejską stracą tu kierowcy. Nowa organizacja ruchu przewiduje, że ulica ta stanie się jednokierunkowa - od Waryńskiego do pl. Zbawiciela i od Waryńskiego do pl. Politechniki.
na moje oko kierowcy nic nie stracą? Powinni stracić parkowanie na wschodnim odcinku...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2011, 12:12

Jednokierunkowa (dla samochodów) Nowowiejska jest od otwarcia pierwszego odcinka metra.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 04 lut 2011, 12:27

MeWa pisze:Powinni stracić parkowanie na wschodnim odcinku...
A zwłaszcza tam, gdzie to parkowanie powoduje zatrzymania tramajów. Ciekawe, czy po remoncie postawią słupki tak, żeby to ostatecznie wyeliminować.
Popatrz, jaka franca!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2011, 12:34

Są wizki, jak ma wyglądać parkowanie. Ale niestety słupka miedzy parking a tory nie wstawisz...
Obrazek
Obrazek
(Zakaz zawracania na drodze jednokierunkowej? WTF?)

ODPOWIEDZ