Na lewoskręcie z Gagarina w Belwederską traci sie dużo czasu. A że skrzyżowanie jest przeciążone, to nikt na to nic nie poradzi - priorytetem są relacje najbardziej obciążone. To jest bardzo zła propozycja, bo wydłuża czas przejazdu w obu szczytach o 3-5 minut.man1956 pisze:Tylko wg mnie 141 (jak pisałem wcześniej) powinno jechać Gagarina i Belwederską.
Belwederska/Gagarina/Spacerowa
Moderator: Wiliam
1. 167 i 301 wykonują od lat lewoskręt z Gagarina w Czerniakowską i świat się od tego nie zawalił. Na trasie 301 jest dużo więcej odcinków narażonych na opóźnienia (Al. Krakowska, Hynka, Racławicka, Odyńca, Spacerowa).
2. Jeśli zajrzysz na stronę ZTM-u, do zakładki z rozkładami jazdy, to zobaczysz, że pokonanie trasy Belwederska - Gagarina stronę Witolina wymaga 0 min. więcej czasu, w stronę odwrotną - 1 min. więcej. Czy to aż tak dużo?
3. Pytanie zatem: co ma być priorytetem? Szybsze o 1 min. wożenie powietrza Chełmską, czy więcej pasażerów za cenę 1 dodatkowej minuty? Pytanie o tyle istotne, że na 141 ma być puszczony tak deficytowy towar jak wozy wielkopojemne.
2. Jeśli zajrzysz na stronę ZTM-u, do zakładki z rozkładami jazdy, to zobaczysz, że pokonanie trasy Belwederska - Gagarina stronę Witolina wymaga 0 min. więcej czasu, w stronę odwrotną - 1 min. więcej. Czy to aż tak dużo?
3. Pytanie zatem: co ma być priorytetem? Szybsze o 1 min. wożenie powietrza Chełmską, czy więcej pasażerów za cenę 1 dodatkowej minuty? Pytanie o tyle istotne, że na 141 ma być puszczony tak deficytowy towar jak wozy wielkopojemne.
1. Chodzi tu o lewoskręt GAGARINA/SOBIESKIEGO (Ty czytasz w ogóle to, na co odpowiadasz?)
2. To tylko teoretycznie, praktycznie jak złapiesz wszystkie światła + korek to czas leży
3. Priorytetem ma być sensowność linii w całości, a nie na odcinku, gdzie jest wystarczająca ilość autobusów dla pasażerów
2. To tylko teoretycznie, praktycznie jak złapiesz wszystkie światła + korek to czas leży
3. Priorytetem ma być sensowność linii w całości, a nie na odcinku, gdzie jest wystarczająca ilość autobusów dla pasażerów
ZTM może sobie wpisać do rozkładu, co chce. Ja mówię o stracie czasu na sygnalizacji, która jest niewspółmierna, bo:1. 167 i 301 wykonują od lat lewoskręt z Gagarina w Czerniakowską i świat się od tego nie zawalił. Na trasie 301 jest dużo więcej odcinków narażonych na opóźnienia (Al. Krakowska, Hynka, Racławicka, Odyńca, Spacerowa).
2. Jeśli zajrzysz na stronę ZTM-u, do zakładki z rozkładami jazdy, to zobaczysz, że pokonanie trasy Belwederska - Gagarina stronę Witolina wymaga 0 min. więcej czasu, w stronę odwrotną - 1 min. więcej. Czy to aż tak dużo?
3. Pytanie zatem: co ma być priorytetem? Szybsze o 1 min. wożenie powietrza Chełmską, czy więcej pasażerów za cenę 1 dodatkowej minuty? Pytanie o tyle istotne, że na 141 ma być puszczony tak deficytowy towar jak wozy wielkopojemne.
- przy Belwederskiej masz 8-10s zielonego w 120s cyklu w programie stałoczasowym,
- przy Gagarina masz otwarcie rzędu 20-30s (związane z obsługą pieszych) przy minimalnym ruchu z wlotu przeciwległego (skręt jest quasi-bezkolizyjny) w cyklu 100-120s. do tego masz sterowanie w pełni adaptacyjne, które minimalizuje efekty przeciążeń.
Weź stoper, idź na skrzyżowanie, a przekonasz się, że Twoja propozycja wygląda dobrze tylko na mapie.
Co do skrzyżowań na Gagarina:
Skrzyżowanie z Belwederską jest ustawione na preferencję kierunku od Bagateli w dół, co jest bez sensu, bo przy Łazienkach jest jeden pas, więc dopływ samochodów z góry jest żaden. Podobno to jest takie ułatwienie dla pieszych...
Żałośnie za krótka jest faza na wprost Spacerowa-Gagarina (3-4 cykle się czeka), skręt Gagarina-do Sobieskiego jest przy tym jeszcze jak cię mogę.
Gagarina-lewo w Czerniakowską korek jest od Czerskiej, skręca się na 3 fazie najwcześniej, chyba że ze środkowego pasa (często mandatują). Samochodem objeżdżam przez Nehru.
To wszystko nic przy korkach na Dolnej.
Skrzyżowanie z Belwederską jest ustawione na preferencję kierunku od Bagateli w dół, co jest bez sensu, bo przy Łazienkach jest jeden pas, więc dopływ samochodów z góry jest żaden. Podobno to jest takie ułatwienie dla pieszych...
Żałośnie za krótka jest faza na wprost Spacerowa-Gagarina (3-4 cykle się czeka), skręt Gagarina-do Sobieskiego jest przy tym jeszcze jak cię mogę.
Gagarina-lewo w Czerniakowską korek jest od Czerskiej, skręca się na 3 fazie najwcześniej, chyba że ze środkowego pasa (często mandatują). Samochodem objeżdżam przez Nehru.
To wszystko nic przy korkach na Dolnej.
To prawda...MichalJ pisze:Skrzyżowanie z Belwederską jest ustawione na preferencję kierunku od Bagateli w dół, co jest bez sensu
Codziennie przemierzam to skrzyżowanie i codziennie zachodzę w głowę, po co tak długo świeci się zielone dla Belwederska Dolna i lewoskręt Belwederska Gagarina. Wszystko przejedzie w kilka-kilkanaście sekund, a potem nic 3x dłużej niż zajęło tym samochodom przejechanie skrzyżowania.
Tak, jasne . Od lat ten prosty ciąg zapewniał bardzo szybkie połączenie z centrum z Sadyby/Stegien/Wilanowa. Nie na darmo linie kursowały tamtędy tak często. W tym ekspresy. W 10 minut można było dojechać do Foksalu. A teraz robi się wszystko aby to roz..dolić. Dodatkowe światła przy Bagateli. W dodatku co chwila się zmieniają. To co jest na skrzyżowaniu NŚ ze Świętokrzyską to już w ogóle kpina.
Skrócenie zielonego dla lewoskrętu z Belwederskiej w Gagarina i tak nic nie da, bo skręt z Belwederskiej w Spacerową i tak zawsze będzie za krótki choćby nie wiem jak kombinowali.
Skrócenie zielonego dla lewoskrętu z Belwederskiej w Gagarina i tak nic nie da, bo skręt z Belwederskiej w Spacerową i tak zawsze będzie za krótki choćby nie wiem jak kombinowali.
A jesteś pewien, że faza z Bagateli jest identyczna jak Gagarina/Belwederska, oraz, że slot dla jadących prosto tam trwa tyle, ile zielone przed Gagarina? Jeżeli nie (a takie mam wrażenie), to ta jednopasmowość do Hyatta nie przeszkadza.MichalJ pisze:Skrzyżowanie z Belwederską jest ustawione na preferencję kierunku od Bagateli w dół, co jest bez sensu, bo przy Łazienkach jest jeden pas, więc dopływ samochodów z góry jest żaden.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Wydaje mi się, że przy Bagateli jest podobny udział zielonego w całości, przy jednym pasie, jak przy Gagarina, gdzie pasy są dwa i trzeci do skrętu.chester pisze: A jesteś pewien, że faza z Bagateli jest identyczna jak Gagarina/Belwederska, oraz, że slot dla jadących prosto tam trwa tyle, ile zielone przed Gagarina? Jeżeli nie (a takie mam wrażenie), to ta jednopasmowość do Hyatta nie przeszkadza.
W każdym razie, w jesiennych korkach, jak mi się nie chce stać na Spacerowej, to z Waryńskiego jadę Boya-Klonowa-Belwederska i wychodzi szybciej...
Ale to ciut inna natura. Masz szczęście po prostu, że korek z Placu Na Rozdrożu zatrzymywany jest przy Bagateli. Przepustowość tego skrzyżowania jest aktualnie mniejsza, niż Spacerowej/Belwederskiej, więc z tego korzystasz. Gdyby przy Bagateli nie było świateł, zatrzymanie przed Spacerową/Gagarina byłoby takie same dla Belwederskiej, jak dla Spacerowej.MichalJ pisze:Wydaje mi się, że przy Bagateli jest podobny udział zielonego w całości, przy jednym pasie, jak przy Gagarina, gdzie pasy są dwa i trzeci do skrętu.chester pisze: A jesteś pewien, że faza z Bagateli jest identyczna jak Gagarina/Belwederska, oraz, że slot dla jadących prosto tam trwa tyle, ile zielone przed Gagarina? Jeżeli nie (a takie mam wrażenie), to ta jednopasmowość do Hyatta nie przeszkadza.
W każdym razie, w jesiennych korkach, jak mi się nie chce stać na Spacerowej, to z Waryńskiego jadę Boya-Klonowa-Belwederska i wychodzi szybciej...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Eee... Ale to co napisałem nie ma sensu. Coś mi się pomyliło .Jarek pisze:To się niebawem zmieni. Nowy program czeka na zatwierdzenie u IR.Skrócenie zielonego dla lewoskrętu z Belwederskiej w Gagarina i tak nic nie da, bo skręt z Belwederskiej w Spacerową i tak zawsze będzie za krótki choćby nie wiem jak kombinowali.