422, 501 i 519

Moderator: Wiliam

Zebra
Posty: 306
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 06 lip 2011, 18:27

Wiem że jest temat Dolny Mokotów ale sądzę że to zagadnienie trochę inne. Po ścięciu 501 mamy 501 DWC - Stegny, 519 DWC - Powsin a jeszcze pomiędzy tym pałęta się nieudolna próba w postaci 439 MW - Powsin wreszcie jest 422 z odcinkiem Centrum - Sobieskiego nakładające się na dwie pierwsze. Nieuniknione IMHO jest zrobienie z tym chociaż małego porządku.

Wiem że pomysł od dawna jest czyli wyciąć 519 z Powsina, ale póki co jest on nierealny, nadto nie rozwiązuje zagadnienia 501 i 519.

Do tego mamy 422, które wbrew wszelkim chęciom jest i będzie popularne również na Woli.

Czy w takim razie nie byłoby jakimś rozwiązaniem kombinacja w stylu:

501 -> 1xx DWC - Stegny bardzo często (np. 4-8/10/10)
519 -> EP - Powsin radykalnie rozrzedzone poza weekendem: 30/30/12
422 -> wzmocnione kosztem 519: 10/12/--

W bonusie można jeszcze dorzucić na Spacerowej i Czarnomorskiej wyłącznie zatrzymywanie się pogrobowca 501.

Traci na tym tak naprawdę tylko przystanek Powsinek, Wilanów i Królowej Marysieńki w DP, dalej i tak 519 jeździ puste. Owszem, wbrew polityce i założeniom wzmacniana jest linia przez pół miasta oraz przesiadka na siedemsetki staje się ciut uciążliwa, ale czy ktoś ma na to lepszy pomysł?

Nie bijcie za nie policzenie ilości potrzebnych autobusów na te szacher - macher ale naprawdę, nie mam na to głowy - na pewno bilans jest niestety na minus.

Ewentualnie nie wiem czy zamącenie końcówkami 422 i 501 nie ma uzasadnienia: 501 można ekspediować z Centralnego, 422 zyskuje komfortową i ekspediowalną pętlę gdzie może sobie spokojnie stać. Oczywiście uciążliwość przesiadek i straty Wilanowa pozostają.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 6065
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 06 lip 2011, 19:23

W takim układzie 501 do Wilanowa, a 422 trochę rzadziej - 10/15 lub 12/15.
Bo się trochę zdenerwujoo na KM i Wilanowie i wcale się nie dziwię...

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 07 lip 2011, 0:43

519 co 30 minut stanowczo nie. Mnożenie linii z taką częstotliwością szkodzi i trochę wystarczy linii typu 151 obecnie, z którymi nie wiadomo co począć. Albo jest jakiś pomysł na linię albo go nie ma i wtedy zostawiać bez zmian, ewentualnie zmniejszać tabor obsługujący, natomiast linii poniżej 15/20/20 powinno w Centrum/Śródmieściu praktycznie nie być.

Piottr
Posty: 1303
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 04 sie 2011, 12:43

Już profesor Podoski w latach 80-tych ubiegłego wieku stwierdził, że linie komunikacyjne w takim mieście jak Warszawa, które kursują rzadziej niż co 20 minut, nie są przez pasażerów uwzględniane w planowaniu podróży.

Dlatego pomysł, żeby 519 rozrzedzić do 30 minut, jest pomysłem nagannym.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 04 sie 2011, 13:48

Piottr pisze:Już profesor Podoski w latach 80-tych ubiegłego wieku stwierdził, że linie komunikacyjne w takim mieście jak Warszawa, które kursują rzadziej niż co 20 minut, nie są przez pasażerów uwzględniane w planowaniu podróży.

Dlatego pomysł, żeby 519 rozrzedzić do 30 minut, jest pomysłem nagannym.

Szkoda, że w przypadku "nowego udziadowanego" 151 ZTM wyszedł z innego założenia. Zabrakło pomysłu, żeby zlikwidować i zastąpić czymś innym, a Siedmiogrodzka cierpi.

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 04 sie 2011, 14:05

Na Sobieskiego to by sie przydalo zrobic konkretniejszy porzadek...
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

Zebra
Posty: 306
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 04 sie 2011, 14:16

Tyle że 519 ma specyficzną funkcję, którą nie ma jak za bardzo zastąpić czym innym i jest bardzo przydatne w weekend. 422 z kolei to linia polityczna, która odniosła na dokładkę sukces. Nie podoba mi się pomysł przekształcenia 422 w 519 z kursami wariantowymi Os. Górczewska - Powsin.

Można ewentualnie pomyśleć jeszcze o czymś takim:

501 -> DWC - Stegny bardzo często (np. 4-8/10/--) + kursy wariantowe do Powsina 30/30/10. W weekend linia tylko do Powsina.
422 -> wzmocnione kosztem 519: 10/12/--

Wówczas nie ma 519 co 30' na DWC.

Tracimy możliwość rozprawienia się ze Spacerową powstałą po przekształceniu 501 w 1xx.

A co na Sobieskiego porządkować to doprawdy nie wiem. 107? Wyrzucenie go to nie jest wielki porządek.

wojtor
Posty: 694
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 04 sie 2011, 14:49

Piottr pisze:Już profesor Podoski w latach 80-tych ubiegłego wieku stwierdził, że linie komunikacyjne w takim mieście jak Warszawa, które kursują rzadziej niż co 20 minut, nie są przez pasażerów uwzględniane w planowaniu podróży.
Chyba,że mają unikatową trasę. Jak 306 na Instalatorów czy 1 Sierpnia w kierunku na Puławską lub na Poleczki w kierunku na Włochy i Ochotę.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 6065
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 sie 2011, 15:06

519 do Wilanowa, dostaje częstotliwość taką jak teraz 501 lub minimalnie niższą w szczycie i jeżdżą sobie skoordynowane.
Do Powsina 219 z MW co 15/20 w DP oraz co 20 w DS w zimę i co 15 w DS w okresie wiosenno-letnim.
422 przydałoby się przekształcić w 5XX, ale na pewno nie jest to priorytet i nie można tym cudem zastępować 519, bo regularność jadącego z OsG autobusu będzie żadna. A, no i 422/522 bez zwiększania częstotliwości.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2826
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: tam gdzie tramwaj wciąż nie może dojechać
Kontakt:

Post autor: Colony » 04 sie 2011, 15:27

To się wydaje znacznie rozsądniejsze niż wycinanie 501 z krańcówki na Stegnach w weekendy.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
chester
Posty: 2819
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 04 sie 2011, 15:28

BJ pisze:519 do Wilanowa, dostaje częstotliwość taką jak teraz 501 lub minimalnie niższą w szczycie i jeżdżą sobie skoordynowane.
No i na tym tle zastanawiam się, czy nie lepiej 501 out w ogóle i podbić 519 do Wilanowa. Kawałek Bonifacego bez tego ogryzka sobie doskonale poradzi. Nie sądzę, by podbicie 519 kosztowałoby wszystkie brygady z 501.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2826
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: tam gdzie tramwaj wciąż nie może dojechać
Kontakt:

Post autor: Colony » 04 sie 2011, 15:30

chester pisze:Kawałek Bonifacego bez tego ogryzka sobie doskonale poradzi.
Biorąc pod uwagę, że od pętli jest całkiem spory kawałek to miałbym wątpliwości. Z czym zostają Stegny. Ze 107?
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
chester
Posty: 2819
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 04 sie 2011, 16:06

Colony pisze:
chester pisze:Kawałek Bonifacego bez tego ogryzka sobie doskonale poradzi.
Biorąc pod uwagę, że od pętli jest całkiem spory kawałek to miałbym wątpliwości. Z czym zostają Stegny. Ze 107?
Z mnóstwem linii, z których można urządzić przesiadkę na Sobieskiego (np. 148, 189, 185). A nawet kawałeczek onego mozna podjechać za pomocą 148.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Zebra
Posty: 306
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 04 sie 2011, 18:27

Co do pomysłu 219 z MW - widzę że są jeszcze osoby, które nie wysłuchały uważnie kazania proboszcza z Powsina i nie uważały na naukach ;-). Poza tym mamy już w DS taki twór jak 439, który usilnie wozi powietrze w workach i muchy luzem.

Skoordynowanie 501 i 519 ma szansę przejść, tylko nie wiem czy to jest właściwe rozwiązanie - konserwujemy cały układ.

Generalnie zgadzam się z Chesterem, że można poważnie zastanowić się, czy ma sens fundowanie całej linii dla jednego przystanku jakim są Stegny (bo Batumi to jest w 80% w strefie dojścia Św. Bonifacego), zważywszy, że jest tam taka potęga jak 189. Pewnym pomysłem może być, żeby 501 stała się linią czarną, 422 i 519 z kolei mogłoby zostać wówczas przyspieszone nie tylko poprzez wyrzucenie Spacerowej ale i Czarnomorskiej. Wywalenie 501 całkowicie pozwoliłoby na wymodzenie czegoś takiego:
519 podstawowe DWC - Wilanów b. silne
519 wariantowe DWC - Powsin 20-30/20-30/10 (sezon letni - sezon zimowy).

Co by zostało można śmiało wrzucić na 422.

Georg
Posty: 6202
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 sie 2011, 18:45

Ale obecne 519 omija bardzo mało przystanków więc w zasadzie byłby to czerwony czarnuch.
Co z podjazdami do Starych Kabat? Może brygada jadąca do Starych Kabat tam mogłaby mieć kraniec zamiast mieć tylko podjazdy. W końcu jak ktoś tam jedzie z Centrum to dlaczego ma jechać przez Powsin?

ODPOWIEDZ