Modernizacja linii E75 RembertĂłw - TĹuszcz
Moderator: JacekM
Nie znalazłem na forum tego newsa więc wrzucam:
Dnia 20.09.2011 PLK ogłosiło przetarg o nazwie:
"Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla Modernizacji linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)."
Czas realizacji zamówienia: 36 miesięcy od podpisania umowy
Link do przetargu
Nie załączyli żadnego SIWZu więc do końca nie orientuję się w jakim kształcie ma wyglądać modernizacja. Generalnie podwyższenie prędkości do 160 km/h dla poc. pasażerskich (czyli przejazdy bezkolizyjne itp.), w materiałach przetargowych z poprzednich postępowań była mowa o dobudowaniu dwóch torów na odcinku Wołomin - Zielonka, ale nie wiem czy w dalszym ciągu jest taki plan.
Dnia 20.09.2011 PLK ogłosiło przetarg o nazwie:
"Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla Modernizacji linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)."
Czas realizacji zamówienia: 36 miesięcy od podpisania umowy
Link do przetargu
Nie załączyli żadnego SIWZu więc do końca nie orientuję się w jakim kształcie ma wyglądać modernizacja. Generalnie podwyższenie prędkości do 160 km/h dla poc. pasażerskich (czyli przejazdy bezkolizyjne itp.), w materiałach przetargowych z poprzednich postępowań była mowa o dobudowaniu dwóch torów na odcinku Wołomin - Zielonka, ale nie wiem czy w dalszym ciągu jest taki plan.
Obecnie jest w Rembertowie tak:
3 linie z Centralnej, Śródmieścia i Gdańskiej schodzą się na kilkadziesiąt metrów w dwa tory; następnie dopiero się to rozdziela na Terespol, Zielonkę i tory wojskowe.
Dobudowanie takiego by-pass'u w relacji Centralna-Zielonka pozwoliłoby na bez-przestojowy przejazd pociągów TLK z/do Białegostoku. Co z kolei wpłynęłoby na wydajność wszystkich pozostałych połączeń, także na brak przestojów pociągów Warszawa-Tłuszcz.
To chyba więcej by zmieniło niż dostosowanie odcinka Rembertów-Zielonka do wyższej prędkości...
3 linie z Centralnej, Śródmieścia i Gdańskiej schodzą się na kilkadziesiąt metrów w dwa tory; następnie dopiero się to rozdziela na Terespol, Zielonkę i tory wojskowe.
Dobudowanie takiego by-pass'u w relacji Centralna-Zielonka pozwoliłoby na bez-przestojowy przejazd pociągów TLK z/do Białegostoku. Co z kolei wpłynęłoby na wydajność wszystkich pozostałych połączeń, także na brak przestojów pociągów Warszawa-Tłuszcz.
To chyba więcej by zmieniło niż dostosowanie odcinka Rembertów-Zielonka do wyższej prędkości...
Nie wiem jaki to ma związek z szeroko pojętą "modernizacją", ale póki co przesunięto semafory wjazdowe do Zielonki przed łuk (dawniej ustawione za łukiem - była bardzo zła widoczność), a przy przejeździe kolejowym za p.o. Zielonka Bankowa ustawiono nowe tarcze ostrzegawcze. Oprócz tego wycięli stare semafory SBL przy tymże przystanku i kopali coś przy torowisku, jakieś rowy itp. Może chodzi o uruchomienie na tej liniii SBL, co bardzo by się przydało
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
29.09 uruchomiono blokadę półsamoczynną na odcinku Rembertów - Zielonka. Na wyjazd nie wydaje się już rozkazu pisemnego.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
http://www.zw.com.pl/artykul/10,653151_ ... tacja.html
Rembertów: nowa stacja
Nowy przystanek PKP, tory dostosowane do 200 km/godz. To plan dla nowej linii przez Zielonkę i Wołomin
Rekordowy przetarg rozpisała właśnie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Szacowane koszty remontu torów z Rembertowa przez Zielonkę i Wołomin do Tłuszcza szokują – to ok.
2 mld zł. Dla porównania: podziemny łącznik kolejowy Lotniska Chopina z przystankiem PKP Służewiec kosztuje 234 mln zł (nawet jeśli dodamy do tego modernizację torów do Dw. Zachodniego, wychodzi „tylko" 400 mln zł).
Szansa dla linii grozy
Projekt PKP PLK zakłada modernizację kolejowego odcinka z Rembertowa do Zielonki (to zawijas łączący linię PKP na Siedlce z wylotem na Białystok), a później prostego odcinka aż do Tłuszcza. Łącznie daje to aż 60 km długości, stąd tak zawrotna cena. To newralgiczny odcinek trasy Rail Baltica na Litwę. – Najpóźniej w marcu otworzymy oferty w przetargu. W połowie roku powinniśmy podpisać umowę. Prace mają ruszyć w tym roku – mówi Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PLK.
Dzięki tej inwestycji wyższy standard obsługi pasażerów zawita na owianą złą sławą linię w stronę Małkini. To właśnie tutaj 5 stycznia chuligani brutalnie pobili maszynistę i zdemolowali pociąg Kolei Mazowieckich.
Między Rembertowem i Tłuszczem kolejarze obiecują remont torów, peronów, budynków stacji oraz budowę przejść podziemnych. Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb pasażerów na wózkach. Na zaniedbanych stacjach Zielonka, Ossów, Kobyłka, Wołomin i Wołomin-Słoneczna pojawią się elektroniczne wyświetlacze, megafony i zegary. Kolejarze obiecują montaż oprogramowania, które umożliwi automatyczne przekazywanie komunikatów. Informacje nadawane będą po polsku, angielsku i rosyjsku.
PKP Mokry Ług
Kolej twierdzi, że ta inwestycja to szansa dla Rembertowa, na terenie którego przybędzie nowy przystanek – Mokry Ług. Władze dzielnicy podkreślają, że kolej to dla nich priorytet (20 minut trwa przejazd Kolejami Mazowieckimi albo SKM z Rembertowa do centrum), ale z prezentu cieszą się umiarkowanie.
– Przystanek PKP Mokry Ług bardziej przyda się mieszkańcom Zielonki niż Rembertowa – mówi burmistrz Rembertowa Agnieszka Kądeja. – Od lat gorąco namawiamy za to kolejarzy do budowy innego przystanku: PKP Wygoda-Kawęczyn i połączenia tunelem pod torami
Nowego i Starego Rembertowa w rejonie skrzyżowania ul. Chełmżyńskiej ze Strażacką – podkreśla burmistrz dzielnicy.
Do 2014 r. dzięki UE
Na odcinku między Zielonką a przystankiem Wołomin-Słoneczna PKP PLK przewidują budowę dodatkowej pary torów. Zamiast dwóch torów – jak dotychczas – będą cztery (jak między Warszawą i Grodziskiem Mazowieckim). To umożliwi oddzielenie ruchu dalekobieżnego od pasażerskiego, co ułatwi konstruowanie rozkładów.
W planach dla linii z Rembertowa do Tłuszcza jest budowa skrzyżowań wielopoziomowych, czyli likwidacja wszystkich przejazdów w poziomie szyn. PLK obiecuje też instalację ERTMS, czyli europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym. Dzięki temu chce dostosować trasę do prędkości 200 km/godz. dla ruchu dalekobieżnego.
Budowa ma być dofinansowana z unijnego funduszu ISPA. Prace powinny się skończyć do 2014 r., kiedy PKP PLK muszą się ostatecznie rozliczyć z UE.
Odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz to część linii kolejowej E75. To trasa Rail Baltica, która łączy Warszawę przez Kowno, Rygę, Tallin z Helsinkami. ∑
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Modernizacja obejmuje odcinek Zielonka - Sadowne Węgrowskie. Termin zakończenia nierealny, wobec planów rozpoczęcia prac w terenie we wrześniu-październiku 2012. Mówi się o ok. dwóch latach samych robót. Poza tym PLK nie wie dokładnie, jakie warianty objazdów będą realizowane (chcą upchnąć cały ruch P na linię 10, a nawet do tego jakieś towary - kompletnie nierealny, nawet przy małych remontach na 10).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.