Strona 36 z 55

Przystanki [historia]

: 20 gru 2018, 9:15
autor: KwZ
Ja bym napisał "pętla została otworzona 1.08.1992".

Przystanki [historia]

: 20 gru 2018, 13:56
autor: osa
rudy pisze:
20 gru 2018, 8:41
Wąskie gardło było przy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Szczotkarskiej - osławiona posesja p. Gmurków.
Były 2 wąskie gardła na Powst. Śl. To przy domu rodziny Gaików skutkowało jednotorem tramwajowym i objazdem dla autobusów w stronę Człuchowskiej ulicami Legendy i Drogomilską. Tak to działało przez jakiś czas. Drugie przy domu Gmurków na wysokości Szczotkarskiej przez kilkanaście lat powodowało zwężenie jezdni w stronę Dźwigowej i pokrywanie się 1 pasa ruchu z torem tramwajowym. Byłem w obu domach, Gmurkowie tacy bojowi, że w pewnym momencie myślałem, że nie wyjdę stamtąd cały, jak się zorientowali, że nie zamierzam pisać pod ich dyktando. Stał jeszcze 3. dom, który blokował układanie torów tramwajowych. Teraz przez tę posesję prowadzi też płn jezdnia Górczewskiej. Mieszkała tam w strasznych warunkach starsza, chyba samotna kobiecina. Dzielnica, wtedy jeszcze Wola, w końcu znalazła jej lokum zastępcze. Tramwaje - jak widać - zawsze miały pod górkę z budową nowych tras.

Przystanki [historia]

: 20 gru 2018, 15:00
autor: rudy
osa pisze:
20 gru 2018, 13:56
rudy pisze:
20 gru 2018, 8:41
Wąskie gardło było przy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Szczotkarskiej - osławiona posesja p. Gmurków.
Były 2 wąskie gardła na Powst. Śl. To przy domu rodziny Gaików skutkowało jednotorem tramwajowym i objazdem dla autobusów w stronę Człuchowskiej ulicami Legendy i Drogomilską.
Dzięki za info. O tym wąskim gardle przy domu pp. Gaików nie wiedziałem.
A w którym roku udało się z rodziną Gaików załatwić sprawę i w efekcie zbudować drugi tor tramwajowy :?:

Przystanki [historia]

: 20 gru 2018, 22:21
autor: osa
Musiałbym sprawdzić w archiwum (po świętach), ale z tego, co już ledwo pamiętam, dość szybko. Trasbus nie podaje tego objazdu dla linii 184.

Przystanki [historia]

: 21 gru 2018, 16:33
autor: Piotrek_2274
U moich dziadków był kiedyś plan Warszawy z okolic 1992 roku, który podawał ten objazd, ale nie mam pojęcia czy on jeszcze istnieje... Musiałbym zapytać lub poszukać.

Przystanki [historia]

: 24 gru 2018, 15:28
autor: dev
misiek34 pisze:
19 gru 2018, 22:06
Trasa tramwajowa do pętli Górczewska została otwarta dopiero od 1.08.1992 roku.
Także linie 10, 26 do dnia 31.07.1992 roku kończyły na krańcu Cm.Wolski
http://www.trasbus.com/kal1992.htm
http://www.trasbus.com/liniatram10.htm
Zgadza się ale z tego co widać ma udostępnionym rozkładzie to 506 nadal się przez jakiś czas (jaki?) nie zatrzymywał na tym przystanku, a nawet w czasach przedtramwajowych trzeba było wysiąść na pętli i przejść przez jezdnię zamiast spokojnie wysiąść na Ciepłowni. Tyczyło się to nie tylko przesiadek z linii 713 ale także z 194 i 716.

Co do tego drugiego jednotoru to jest takie czarnobiałe zdjęcie z początku lat 90-tych Marcina Stiasnego http://phototrans.eu/14,909485,0,Konsta ... _1013.html które mówi więcej niż 1000 słów :)
osa pisze:
20 gru 2018, 13:56
rudy pisze:
20 gru 2018, 8:41
Wąskie gardło było przy skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Szczotkarskiej - osławiona posesja p. Gmurków.
Były 2 wąskie gardła na Powst. Śl. To przy domu rodziny Gaików skutkowało jednotorem tramwajowym i objazdem dla autobusów w stronę Człuchowskiej ulicami Legendy i Drogomilską. Tak to działało przez jakiś czas. Drugie przy domu Gmurków na wysokości Szczotkarskiej przez kilkanaście lat powodowało zwężenie jezdni w stronę Dźwigowej i pokrywanie się 1 pasa ruchu z torem tramwajowym. Byłem w obu domach, Gmurkowie tacy bojowi, że w pewnym momencie myślałem, że nie wyjdę stamtąd cały, jak się zorientowali, że nie zamierzam pisać pod ich dyktando. Stał jeszcze 3. dom, który blokował układanie torów tramwajowych. Teraz przez tę posesję prowadzi też płn jezdnia Górczewskiej. Mieszkała tam w strasznych warunkach starsza, chyba samotna kobiecina. Dzielnica, wtedy jeszcze Wola, w końcu znalazła jej lokum zastępcze. Tramwaje - jak widać - zawsze miały pod górkę z budową nowych tras.
Jak pracowałeś w tych latach i pamiętasz tamte czasy, to wiesz może co to był za wielki budynek po drugiej stronie na narożniku ulicy Legendy i Powstańców Śląskich, który został wyburzony?

Przystanki [historia]

: 24 gru 2018, 18:19
autor: Sindbad
Na rogu i wyburzony był komisariat

Przystanki [historia]

: 25 gru 2018, 15:09
autor: dev
Nie jestem pewien czy komisariat to nie jest ten budynek na zdjęciu, czy ten który stał w miejscu robienia zdjęcia.

Przystanki [historia]

: 25 gru 2018, 19:56
autor: osa
Budynku na tym narożniku nie pamiętam i nie kojarzę.

Przystanki [historia]

: 03 sty 2019, 16:22
autor: dev
Bastian pisze:
10 gru 2018, 10:17
Przypominam, że wtedy Ciepłownia nie była węzłem przesiadkowym - nic nie jeździło z Powstańców Śląskich w Dźwigową.
Przypomniało mi się, że jednak jeździło. Było to 394. W czasach, zanim było prostopadłe skrzyżowanie, to na Połczyńskiej w stronę centrum miał taki przystanek ustawiony tylko dla siebie znajdujący się przed przystankiem dla pozostałych linii.

W przeciwną stronę obecny przystanek był używany dla linii skręcających w prawo w Powstańców Śląskich, a dalej za skrzyżowaniem dopiero był przystanek dla linii jadących prosto.

Przystanki [historia]

: 03 sty 2019, 18:57
autor: Kleszczu
dev pisze:
03 sty 2019, 16:22
Bastian pisze:
10 gru 2018, 10:17
Przypominam, że wtedy Ciepłownia nie była węzłem przesiadkowym - nic nie jeździło z Powstańców Śląskich w Dźwigową.
Przypomniało mi się, że jednak jeździło. Było to 394. W czasach, zanim było prostopadłe skrzyżowanie, to na Połczyńskiej w stronę centrum miał taki przystanek ustawiony tylko dla siebie znajdujący się przed przystankiem dla pozostałych linii.

W przeciwną stronę obecny przystanek był używany dla linii skręcających w prawo w Powstańców Śląskich, a dalej za skrzyżowaniem dopiero był przystanek dla linii jadących prosto.
Usiłuję sobie przypomnieć jak to wyglądało wtedy dla linii jadących w kierunku Dźwigowej. Wylot był wówczas jednojezdniowy (dziś urósł do absurdalnych czterech pasów), a 194 miało przystanek jeszcze na Połczyńskiej... Swoją drogą to ciekawe czy wspomniane 394 miało przy Ciepłowni przystanek w czasach gdy skręcało z Dźwigowej w lewo w Połczyńską :-k

Przystanki [historia]

: 03 sty 2019, 22:17
autor: dev
Linia skręcała w lewo w Połczyńską jedynie przez kilka miesięcy w 1982 roku jak powstała, może jakiś słupek postawlili, nie wiem czy ktokolwiek to może pamiętać.

Fotoplan z tych czasów jest bardzo kiepskiej jakości, trudno dojrzeć czy cokolwiek tam stało..., nawet jest dobre zdjęcie ale zdaje się przystanek obecny jest ciut wcześniej, więc ciężko stwierdzić.
Obrazek

Przystanki [historia]

: 29 maja 2019, 16:17
autor: misiek34
Potrzebna pomoc:

723 - (1986.01.11) - Uruchomienie linii z przekształconej linii 803.

TP-LEM
- jaka była odległość pomiędzy ZP-1188.02-STACJA CPN a ZP-1189.02-ZEGRZYŃSKA?

TP-FSO
- jaka była odległość pomiędzy ZP-1190.03-SOBIESKIEGO a ZP-1189.01-ZEGRZYŃSKA?

Mam tez wątpliwości związane z numeracją pozostałych ZP

Załączam trasówkę z tego okresu.
Trasówka jest wykonana na podstawie informacji z TRASBUS

W pozostałych trasówkach sa kompletne braki.

W planach mam stworzenie całej historii linii tramwajowych i autobusowych, oraz stworzenie strony www.
Jeśli komuś jest cenna historia transportu publicznego w Warszawie, zwracam się z gorącym apelem o pomoc.
Pracy jest bardzo dużo.

Obecna praca nad trasówkami:
168 - 1981.09.20 - http://www.trasbus.com/liniabus168.htm
196 - 1986.01.11 - http://www.trasbus.com/liniabus196.htm
411 - 1985.10.01 - http://www.trasbus.com/liniabus411.htm
610 - 1985.08.02 - http://www.trasbus.com/liniabus610.htm
723 - 1986.01.11 - http://www.trasbus.com/liniabus723.htm
801 - 1985.05.31 - http://www.trasbus.com/liniabus801.htm
802 - 1985.05.28 - http://www.trasbus.com/liniabus802.htm
803 - 1985.05.31 - http://www.trasbus.com/liniabus803.htm
804 - 1985.01.01 - http://www.trasbus.com/liniabus804.htm

Przystanki [historia]

: 04 cze 2019, 20:15
autor: misiek34
Kolejne dwie trasówki.
Jedna nieukończona z powodu braku odległości.

Linia 126 - Autobusowa Zwykła Stała

1975.09.07 - 1988.12.30 (Przedłużenie trasy na Bródno wzdłuż przebudowanego odcinka ul. Toruńskiej).
BRÓDNO – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka (powrót: Chodecka – Kondratowicza – Łabiszyńska) – Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Modlińska – DĄBRÓWKA SZLACHECKA.

1988.12.31 - 1992.??.?? (Przedłużenie trasy.)
BRÓDNO – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka (powrót: Chodecka – Kondratowicza – Łabiszyńska) – Wyszogrodzka – Bartnicza – Wysockiego – Toruńska – Modlińska – Główna – BUKÓW (powrót: BUKÓW – Gąsiorowskiej – Przyrzecze – Modlińska).

Przystanki [historia]

: 08 cze 2019, 20:05
autor: misiek34
Może kogoś zainteresuje

207, 723, 727, 731, L11, L17, S9