Przystanki [historia]
: 03 sie 2023, 21:57
Ktoś kojarzy może gdzie dokładnie na terenie giełdy położony był przystanek 5200 BRONISZE-PARKING P7 01?
Dodatkowo w ramach tworzenia spisu ZP poszukuję przystanków kryjących się pod następującymi numerami:AdamKlocusky pisze: ↑22 kwie 2023, 21:03Czy ktoś może orientuje się czy przystanki 1895 PORANNEJ ROSY 01 i 02 (KF-KĄTY WĘGIERSKIE), kiedykolwiek funkcjonowały po uruchomieniu i jednoczesnym zawieszeniem do czasu budowy peronów? W rozkładzie z grudnia 2012 istnieje, ale na Street View nie było tam nigdy słupków.
Ponadto poszukuję nazw zespołów o poniższych numerach z strefy 1:
1485 (PIASTOWSKA [LG]), 1505, 1508, 1516, 1523, 1551, 1552, 1553, 1554 (MILENIJNA [JB]), 1555 (SŁONECZNA POLANA [JB], CM.BRÓDNOWSKI /BALKONOWA/), 1556, 1563, 1564, 1573, 1578, 1584, 1585, 1597, 1598, 1599, 1600, od 1609 do 1680, 1716, 1803, 1816, 1858, 1867, 1886, 1889 (SUWALNA [LG]), 1900, 1912, 1917, od 1931 do 1939, 1941, 1945, 1949, 1987.
Ba! 5140 nadal istnieje podobnie jak otaczające ją zespoły. Z tym że zmienili nazwę na JAWCZYCE a dotychczasowe 5090 JAWCZYCE na MORY. Z danych ustalonych przez misiek34 wynika, że zmiana nazw musiała nastąpić pod koniec lat 80. prawdopodobnie w 1987. ZP 5016 (wtedy MORY; istniejący od reformy) również wtedy zmienił nazwę, na obecną, a 5141 został w tym podobnym czasie uruchomiony.dev pisze: ↑22 sie 2023, 23:40Przypominam o schemacie z 1988 roku dostępnym tu: https://www.trasbus.com/atlasprzystankowy1988.htm
Tak a propos: na nim widać, że istniał ZP 5140 Konotopa pomiędzy przystankami Bronisze a Jawczyce. Ciekawe to, bo odległość (jak na dwupasmówkę i brak zabudowań) między tymi ZP jest dość mała. Ma ktoś jakieś informacje do kiedy istniał ów ZP? Na ortofotomapie z 1987 roku też nie dopatrzyłem żadnych śladów przystanku (wiata, jakaś zatoka itp). Nikt z mojej rodziny jeżdżących tą linią w tamtych czasach też nie pamięta ów przystanku.
Aha przy okazji, co ciekawe nie było wtedy ZP Nizinna i Instytut Energetyki. Jakieś info o datach ich powstania?
Brzmi ciekawie. Czy na tym schemacie z 1994 jest może zaznaczone która linia zatrzymywała się na konkretnym przystanku?MC pisze: ↑18 lip 2023, 20:36Wrzuciłam na mapę przystanki z 1925 roku (opracowane na podstawie publikacji "Tramwaje i autobusy miejskie w Warszawie. Przewodnik oficjalny"), 1994 roku (opracowane na podstawie wewnętrznej "grafiki przystankowej" ze schematami rozmieszczenia przystanków, którą kiedyś opublikuję jak znajdę czas na jej skanowanie) i 2023 roku (przystanki pobrane z Bazy Rozkładów Jazdy 1 czerwca, uzupełnione ręcznie o przystanki na Marszałkowskiej). W dalszej perspektywie będę przekopywać się przez archiwum zleceń, z których być może powstaną jakieś kartoteki przystanków...
Niniejszym zapraszam: www.przystanki.waw.pl
Temat przekopuję ponownie i pojawia się kolejna zagwozdka, gdyż numer 2501... był używany jednocześnie przez dwa zespoły — ANDRIOLLEGO (OT; zmiana nazwy: 2007.11.05; ob. PARK MIEJSKI) oraz WARSZAWA STADION. I to jeśli nie przez kilka miesięcy a właściwie przez dwa lata, zakładając, że od początku SKM stacje posiadały swoje numery. Niedopatrzenie czy świadome zdublowanie?AdamKlocusky pisze: ↑30 lip 2023, 21:47Wykonałem drobny research i wychodzi na to, że stacje kolejowe znikły z rozkładów w okresie 22.02.2008-11.12.2010 (w tym okresie publikowano jedynie kolejowe tabelki rozkładowe). Do 21 lutego 2008 obowiązywał zakres x5yy, zaś od 12 grudnia 2010 - x9yy. Zatem zmiana zakresu musiała nastąpić w tym okresie.AdamKlocusky pisze: ↑01 lip 2023, 17:01Poszukuję numeru ewidencyjnego dla ZP WARSZAWA ODOLANY, obowiazującego dla linii SKM ZS2 w okresie wrzesień-październik 2010. Może ktoś ma zapisane.
Druga rzecz, kiedy dokonano przenumerowania stacji kolejowych SKM z zakresu x5yy na x9yy?
Research v2: SKMki i WKD pojawia się w rozkładach dopiero od 1 czerwca 2010. Analiza numerków zajętych numerków wykazuje, że stacja WARSZAWA ODOLANY musiała nosić numer 5901 (5902 to obecnie W-WA ZACHODNIA, a stacje x900 z reguły nie występują; wyjątkiem jest 2900 W-WA WSCHODNIA).AdamKlocusky pisze: ↑03 wrz 2023, 10:24Temat przekopuję ponownie i pojawia się kolejna zagwozdka, gdyż numer 2501... był używany jednocześnie przez dwa zespoły — ANDRIOLLEGO (OT; zmiana nazwy: 2007.11.05; ob. PARK MIEJSKI) oraz WARSZAWA STADION. I to jeśli nie przez kilka miesięcy a właściwie przez dwa lata, zakładając, że od początku SKM stacje posiadały swoje numery. Niedopatrzenie czy świadome zdublowanie?AdamKlocusky pisze: ↑30 lip 2023, 21:47
Wykonałem drobny research i wychodzi na to, że stacje kolejowe znikły z rozkładów w okresie 22.02.2008-11.12.2010 (w tym okresie publikowano jedynie kolejowe tabelki rozkładowe). Do 21 lutego 2008 obowiązywał zakres x5yy, zaś od 12 grudnia 2010 - x9yy. Zatem zmiana zakresu musiała nastąpić w tym okresie.
Czy ktoś byłby w stanie potwierdzić przypuszczenia, że owy ZP uruchomiono 1 kwietnia 2001? Bo na pewno zlikwidowano go 12 grudnia 2002 (korekta kursów zjazdowych linii 727, gdzie przystanek występował, a zarazem likwidacja R-12 PIASECZNO).Janek1236 pisze: ↑05 sie 2021, 0:273310 ZAJEZDNIA PIASECZNOmisiek34 pisze: ↑07 cze 2021, 22:19Poszukiwane nazwy ZP z 3 strefy:
3302, 3303, 3310, 3316, 3371, 3372, 3374, 3375, 3376, 3378, 3379, 3380, 3381, 3397, 3401, 3402, 3406, 3408, 3417, 3418, 3430, 3432, 3434, 3435, 3436, 3447, 3450, 3457, 3458, 3460, 3461, 3708, 3726, 3758, 3803, 3832, 3864, 3900, 3901, 3958, 3967, 3972.
Dogłębniejsza analiza wykazała, że w 2006 roku, między 2 stycznia a 28 marca, dokonano zmiany numeru ZP ANDRIOLLEGO z 2501 na 2233 (co ciekawe bez korekty rozkładu (sic!); 2233 używany był później przez ZP AL.SZTANDARÓW w 2008 r.), zaś rozkłady SKMki z nr ewid. stacji musiały się pojawić dopiero w okresie między 28 marca a 1 lipca 2006, z czego najpewniejszą datą jest właśnie 1 lipca, kiedy to na stronie ZTM pojawiły się rozkłady SKMki.AdamKlocusky pisze: ↑03 wrz 2023, 10:24Temat przekopuję ponownie i pojawia się kolejna zagwozdka, gdyż numer 2501... był używany jednocześnie przez dwa zespoły — ANDRIOLLEGO (OT; zmiana nazwy: 2007.11.05; ob. PARK MIEJSKI) oraz WARSZAWA STADION. I to jeśli nie przez kilka miesięcy a właściwie przez dwa lata, zakładając, że od początku SKM stacje posiadały swoje numery. Niedopatrzenie czy świadome zdublowanie?AdamKlocusky pisze: ↑30 lip 2023, 21:47
Wykonałem drobny research i wychodzi na to, że stacje kolejowe znikły z rozkładów w okresie 22.02.2008-11.12.2010 (w tym okresie publikowano jedynie kolejowe tabelki rozkładowe). Do 21 lutego 2008 obowiązywał zakres x5yy, zaś od 12 grudnia 2010 - x9yy. Zatem zmiana zakresu musiała nastąpić w tym okresie.
Dodatkowo, czy ktoś w notatkach ma może zapisane, jaki skrót miejscowości w rozkładach nosiły: Grodzisk Mazowiecki, Brwinów, Parzniew, Otrębusy i Milanówek? Dotyczy to okresu 2017-2018, kiedy uruchomiono Zetki ZTM i KM przez/do powyższych miejscowości.AdamKlocusky pisze: ↑19 lis 2023, 23:21Ktoś może ma zapisane, jakie numery ewidencyjne nosiły zespoły:
- PARKING P+R (W-WA PRAGA PŁD-02; ur. 2008.07.07 likw. 2008.08.14 ?; w al. Poniatowskiego na wysokości ul. Wał Miedzeszyński; komunikat: https://web.archive.org/web/20080705155 ... /news.html)
- POWSTAŃCÓW WARSZAWY (PIASTÓW-PT; ur 2014.09.21 od ok. godz. 19:00 do ok. 22:30; w al. Krakowskiej; jako stały dla 716; komunikat: https://web.archive.org/web/20140920231 ... i=5247&l=1)
- WIRAŻOWA (ŁAZY-ŁZ; planowane uruchomienie od 6 (nieudane) oraz 15 lipca 2020 (również nieudane); komunikat: https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/07/1 ... ci-lazy-2/)
Ponadto proszę o potwierdzenie czy ZP APTECZNA (PRUSZKÓW-PR) istniejący w okresie 1 marca 2011-1 sierpnia 2011 nosił nr ewid. 4824.
Ech, żeby tak jeszcze zastosowano prawidłową pisownię w języku polskim, czyli WARSZAWA-WESOŁA...AdamKlocusky pisze: ↑23 kwie 2024, 11:58Z kronikarskiego obowiązku warto wspomnieć o bardzo fajnej, rozkładowej zmianie nazwy ZP 2306-WSPÓLNA na 2306-WSPÓLNA (WARSZAWA WESOŁA), widocznej od 5 stycznia 2024.