Zakup biletĂłw od kierowcĂłw i motorniczych

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2012, 16:02

Chyba ten temat zasługuje na odzielny wątek ;)

Obrazek
ZTM w Warszawie wprowadza pogotowie biletowe

Pasażerowie chcący opłacić przejazd u prowadzącego pojazd często byli odsyłani z kwitkiem z powodu wyczerpania się zapasów biletów. Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego postanowił temu zaradzić, wprowadzając „pogotowie biletowe”.


ZTM w Warszawie rozpoczął 1 lutego br. kampanię „Bilety ZTM – bliżej, niż myślisz” informującą o dostępnych możliwościach opłacania przejazdu. Bilety można również nabyć u kierowców bądź motorniczych, choć jest to wciąż niepewny sposób dla pasażerów – brak możliwości kupna biletu w pojeździe nie zwalnia bowiem podróżnych z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd. Jak dotąd wielu kierowców i motorniczych niechętnie podchodziło do obowiązku sprzedaży, tłumacząc się najczęściej – faktycznym bądź rzekomym – brakiem biletów.

Zarząd Transportu Miejskiego postanowił ukrócić to zjawisko, uruchamiając od początku lutego tzw. pogotowie biletowe. – Pogotowie biletowe ZTM jest odpowiedzią na wiele sygnałów docierających do ZTM-u od pasażerów w sprawie braku biletów u kierowców/motorniczych. Rozwiązanie to polega na dostarczeniu biletów bezpośrednio do kierowcy czy motornicznego, który zauważy, że kończą mu się bilety do sprzedaży – mówi Paweł Olek z zespołu prasowego ZTM-u. Pogotowie biletowe funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godz. 6.00-20.00 oraz w weekendy w godz. 12.00-20.00. W celu uzupełnienia zapasów prowadzący pojazd powinien skontaktować się ze swoim dyspozytorem bądź bezpośrednio z ZTM-em. Następnie Centrala Ruchu ustali kraniec, na który zostaną dostarczone bilety.

Jak zostali pisemnie poinformowani pracownicy jednego z przewoźników, „wprowadzenie powyższego rozwiązania wyklucza wszelkie argumenty uzasadniające brak biletów u prowadzącego pojazd”. Teraz jedynym zwolnieniem z obowiązku sprzedaży biletów przez kierowców bądź motorniczych, przewidzianym w regulaminie przewozów, jest opóźnienie pojazdu wynoszące więcej niż trzy minuty.
http://www.rynek-kolejowy.pl/31002/ZTM_ ... letowe.htm

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |20 Lut 2012|, 2012 18:36 ]
Korekta "litrówki" w tytule :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lut 2012, 16:17

Wydawałoby się, że wraz z wprowadzaniem automatów biletowych sprzedaż u motorniczych i kierowców* będzie raczej wygasać, a tu proszę...

* - swoją drogą, traktowanie identycznie pod kątem sprzedaży biletów wiozącego 200-300 pasażerów tramwaju i trzydziestoosobowej Soliny wydaje mi się pomyłką, ale pewnie się nie znam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 20 lut 2012, 16:33

Glonojad pisze:Wydawałoby się, że wraz z wprowadzaniem automatów biletowych sprzedaż u motorniczych i kierowców* będzie raczej wygasać, a tu proszę...
I to jest idiotyzm. Jak w wozie jest automat biletowy to prowadzący powinien zajmować się tylko bezpieczną jazdą, a nie dodatkowym handlem.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 lut 2012, 16:38

Ooo to znaczy, że MZA już nie będzie zabierać nic z prowizji a jej całość dostanie kierowca? Skoro bezpośrednio będzie kupować bilety u pracownika ZTM to MZA nie powinno dostać ani grosza za taki bilet.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 lut 2012, 16:45

MisiekK pisze:I to jest idiotyzm. Jak w wozie jest automat biletowy to prowadzący powinien zajmować się tylko bezpieczną jazdą, a nie dodatkowym handlem.
Prowadzący to rozumieją, ty to rozumiesz, nawet część pasażerów to pojmuje, tylko do ZTM jakoś objawienie dotrzeć nie może. Przecież nawet próbującego kupić bilet pasażera o istnieniu biletomatu jest wykroczeniem, za które ZTM karze z całą surowością. Traktowane jest to jak odmowa sprzedaży.
dzidek pisze:Ooo to znaczy, że MZA już nie będzie zabierać nic z prowizji a jej całość dostanie kierowca? Skoro bezpośrednio będzie kupować bilety u pracownika ZTM to MZA nie powinno dostać ani grosza za taki bilet.
Kupować, czy po prostu ZTM dostarcza, rozlicza się z przewoźnikiem, a przewoźnik z kierowcą?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 lut 2012, 17:02

No mam nadzieję, że to ja jako kierowca będę je bezpośrednio od ZTM kupował za drobniaki jakie danego dnia mi rzucą pasażerowie a nie będzie to ściągane z mojej pensji przez zakład czy w jeszcze inny sposób rozliczane.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2012, 17:07

A tak w ogóle zostaliście poinformowani przez swojego pracodawcę o tym pogotowiu? Bo motorniczowie ZTCW dostali karteczki z informacją o usłudze.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 20 lut 2012, 17:16

MeWa pisze:A tak w ogóle zostaliście poinformowani przez swojego pracodawcę o tym pogotowiu? Bo motorniczowie ZTCW dostali karteczki z informacją o usłudze.
Np. na R-13 ta informacja została wywieszona na dyspozytorni.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 lut 2012, 17:17

dzidek pisze:No mam nadzieję, że to ja jako kierowca będę je bezpośrednio od ZTM kupował za drobniaki jakie danego dnia mi rzucą pasażerowie a nie będzie to ściągane z mojej pensji przez zakład czy w jeszcze inny sposób rozliczane.
Ja natomiast mam nadzieję, że nie będzie konieczności płacenia gotówką.
U nas nikt nie informował o tym ZTM-owskim pogotowiu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 20 lut 2012, 18:34

Teraz jedynym zwolnieniem z obowiązku sprzedaży biletów przez kierowców bądź motorniczych, przewidzianym w regulaminie przewozów, jest opóźnienie pojazdu wynoszące więcej niż trzy minuty.
Szanownych pasażerów to nie interesuje, że ma się tyle i tyle opóźnienia.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 lut 2012, 18:42

Pawel_ pisze:Szanownych pasażerów to nie interesuje, że ma się tyle i tyle opóźnienia.
Przeszkadza ci to, że część pasażerów nie pojmuje najprostszych treści? Jeśli się tym w jakikolwiek sposób przejmujesz, to zmień pracę, bo wrzodów dostaniesz. Serio. Ignorancja to siła :smile:
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 20 lut 2012, 18:45

Nie, nie przejmuję się tym. To oni bardziej się przejmują tym, że kierowca jest chamem i odchodzą oburzeni. A instrukcja obsługi wisi. :D

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 lut 2012, 18:47

Pawel_ pisze:A instrukcja obsługi wisi. :D
Instrukcja obsługi kierowcy to wisiała (nie wiem, czy jeszcze jest) w A101: Nie palić, nie narzekać, nie rozmawiać o pieniądzach :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 lut 2012, 21:59

Akcja powinna mieć hasło "Nie kupuj u kierowcy, masz do wyboru tysiące innych punktów". Możliwość nabycia biletu u kierowcy powoduje wiele nerwowych sytuacji i w naszej pracy. Gdy autobus ruszy to kierowca nie ma możliwości sprzedania biletu a co i rusz musimy się wykłócać z kimś "kto wbiegł do autobusu i nie zdążył kupić".

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 lut 2012, 1:09

Kupno biletu od pogotowia jest za normalną cenę. Przy okazji wypełnia się formularz o 42 rubrykach. Prościej wyskoczyć do biletomatu i się uzupełnić :D
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ