Strona 290 z 394
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 16:13
autor: Autobus Czerwon
fraktal pisze: ↑24 lut 2020, 15:39
Generalnie gdyby do problemu podejść twórczo, kierowca mógłby mieć w karcie adnotację kiedy doładować autobus (załóżmy podczas przerwy od 14:30 do 15), żeby w miarę możliwości uniknąć ładowania podczas godzin szczytu, gdy są największe korki. I wówczas być może nie będzie trzeba tak często wprowadzać SB.
Każdy z przegubowych solarisów będzie musiał być ładowany najrzadziej co kółko (w przypadku takich linii jak 175, czy 503), więc chyba nie pyknie. Te autobusy mają około 80 kilometrów zasięgu + nie wolno rozładowywać baterii poniżej 40%. Poza tym pojemność baterii z czasem będzie maleć, do tego choćby klimatyzacja w lato.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 16:29
autor: KwZ
A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 16:58
autor: Glonojad
LiIon to chyba w zakresie 25-85% mogą bezpiecznie operować? Drogie te gadżety...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 17:04
autor: Autobus Czerwon
KwZ pisze: ↑24 lut 2020, 16:29
A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 17:26
autor: fraktal
Autobus Czerwon pisze: ↑24 lut 2020, 17:04
KwZ pisze: ↑24 lut 2020, 16:29
A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.
Ja moją komórkę ładuję często przy 10 procentach (chociaż monit o podłączenie ładowarki mam przy około 30 proc) i na razie nie zauważyłem gwałtownej utraty żywotności.
A tak poważnie, to E-2 (Wilanów - Płocka - Szpital) 7100 przejeżdżał bez ładowania, a tam były chyba 2 kółka + dojazd/zjazd do zajezdni. Na przykład takie 111 dałoby chyba radę przejeździć więcej niż jedno kółko, co do 116 - to w sumie nie mam pojęcia jak będzie.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 17:34
autor: Nordyk110
Kierman zamiast mieć przerwę będzie chciał akumulatory doładować, a tu zonk poprzedni jeszcze stoi.
No tak ze trzydziestu ogarniętych ludzi trzeba żeby to jako tako funkcjonowało.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 18:46
autor: Łukasz
Nordyk110 pisze:Kierman zamiast mieć przerwę będzie chciał akumulatory doładować, a tu zonk poprzedni jeszcze stoi.
No tak ze trzydziestu ogarniętych ludzi trzeba żeby to jako tako funkcjonowało.
Albo będzie jak w PKP. KKZ.
A w Jaworznie to pewnie wystarczy postać pół godziny i znów jesteś w swoim czasie.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 18:56
autor: Glonojad
Chyba godzinę przy tamtejszych taktach :pp
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 20:11
autor: Dantte
I na to poszly publiczne pieniadze
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 21:53
autor: Szeregowy_Równoległy
fraktal pisze: ↑24 lut 2020, 15:39
Generalnie gdyby do problemu podejść twórczo, kierowca mógłby mieć w karcie adnotację kiedy doładować autobus
Kierowca MZA, widząc taką adnotację, ładowałby autobus wtedy i tylko wtedy, gdy miałby to zaznaczone w rozkładzie. To się nie uda, zbyt wielu ludziom beton cieknie z uszu.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 22:42
autor: fraktal
Gdyby byli dobrze wyszkoleni, znaczna większość skumałaby pewnie, o co chodzi. Niestety dobra informacja dla kierowców kuleje i to jest istotny problem.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 24 lut 2020, 23:44
autor: KwZ
fraktal pisze: ↑24 lut 2020, 17:26
Autobus Czerwon pisze: ↑24 lut 2020, 17:04
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.
Ja moją komórkę ładuję często przy 10 procentach (chociaż monit o podłączenie ładowarki mam przy około 30 proc) i na razie nie zauważyłem gwałtownej utraty żywotności.
Ja monit mam przy 15 % i oidp mogę sobie go przestawić (a na pewno na kompie).
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 25 lut 2020, 12:03
autor: Szymon
Dziś 5870 został zarejestrowany na warszawskie blachy (koloru zielonego). Czekamy na pierwszy wyjazd liniowo
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 25 lut 2020, 12:18
autor: beni
Szymon pisze: ↑25 lut 2020, 12:03
Dziś 5870 został zarejestrowany na warszawskie blachy (koloru zielonego). Czekamy na pierwszy wyjazd liniowo
WX 5001C o ile dobrze pamiętam.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 28 lut 2020, 13:05
autor: Walas
Jutro debiut 5870 na 503