Strona 1 z 40

: 09 sie 2012, 22:38
autor: Bastian
Matrix2441 pisze:wydłużyć z Chomiczówki do Wilsona przez Broniewskiego (ale tu z 303 się trochę dubluje)
Chyba ze 114 raczej? :twisted:

: 09 sie 2012, 22:45
autor: Matrix2441
A no tyż. Ale od Wilsona do Perzyńskiego z 303 również by się pokrywało, więc opisana przez mnie zmiana 121, a wcześniej pomysł osy na linię całodobową, nie miałyby sensu, czyli pomysł bielańskiej linii upada.
I dobrze. :term:

: 09 sie 2012, 23:29
autor: osa
Co ma do tego 121 (swoją drogą średnio potrzebne poza nielicznymi godzinami w dniach szkolnych)? Myślałem o wycofaniu 156 z prawego brzegu Wisły, co i tak nastąpi po rozpoczęciu remontu mostu Grota, i połączeniu z linią 303 w całotygodniową: Cm Płn. - Młociny - Pułkowa - Marymoncka - Przy Agorze - Kasprowicza - al. Zjednoczenia - Żeromskiego - Perzyńskiego - Broniewskiego i tu nie mam pomysłu na końcówkę, natomiast uważam, że nie powinien nią być pl. Wilsona. Może przez Elbląską na Powązki? A może przez nowe osiedla na Żoliborzu Płd.?

: 10 sie 2012, 0:37
autor: KwZ
Uważam, że na Młocinach UKSW powinny być dwie linie: nowa krótka do M Młociny i 181. I jeszcze jest Ł/Ł Bis. A zatem takie 156 to zbytek, tzn. grozi mu słabość, muchozowatość itd.

: 10 sie 2012, 0:59
autor: osa
Przecież 303 ma swoją klientelę. Do tego stopnia, że to sam ZTM zaczął swego czasu wspominać o ucałotygodniowieniu tej linii. Ona załatwia b. dobrą relację Marymoncka - Przy Agorze - Metro Wawrzyszew. Dzięki temu ludzie ze sporej części Wrzeciona po pierwsze mają dojazd na obleśny bazar przy Wolumenie, a po drugie do metra - tak, że nie muszą się cofać (jak w 103).
Natomiast zgadzam się, że na Młocinach UKSW linii jest zbyt dużo. A czy 181 w obecnej postaci powinna docelowo zostać, to mam od dłuższego czasu duże wątpliwości - jest zbyt nierównomiernie wykorzystana.

: 10 sie 2012, 9:38
autor: JacekM
Moim zdaniem linia obsługująca nowe osiedle co 30/30/- to rozwiązanie na miarę Kielc albo Koszalina.

: 10 sie 2012, 9:47
autor: Paweł D.
osa pisze:Natomiast zgadzam się, że na Młocinach UKSW linii jest zbyt dużo.
Aż dwie? No faktycznie, miejsca leżące gwarantowane... ](*,)

: 10 sie 2012, 9:50
autor: MisiekK
osa pisze:Może przez Elbląską na Powązki?
Łojesu - ile protestów na hałas zaraz będzie!

: 10 sie 2012, 9:51
autor: Georg
osa pisze:Myślałem o wycofaniu 156 z prawego brzegu Wisły, co i tak nastąpi po rozpoczęciu remontu mostu Grota, i połączeniu z linią 303 w całotygodniową: Cm Płn. - Młociny - Pułkowa - Marymoncka - Przy Agorze - Kasprowicza - al. Zjednoczenia - Żeromskiego - Perzyńskiego - Broniewskiego i tu nie mam pomysłu na końcówkę
Jestem przekonany, że pewien stały pasażer linii 103 dodałby propozycję puszczenia jej Broniewskiego - Rondo Babka i na Dw. Wschodni (Kijowska). ;-)

: 10 sie 2012, 10:11
autor: KwZ
Paweł D. pisze:Aż dwie? No faktycznie, miejsca leżące gwarantowane... ](*,)
Obecnie jest 114, 181, 303, (Ł, Ł bis). Nie wiem, jak ty się doliczasz dwóch :-s Liczba tarczek nie świadczy o jakości komunikacji.

[ Dodano: Pią 10 Sie, 2012 10:13 ]
Moim zdaniem linia obsługująca nowe osiedle co 30/30/- to rozwiązanie na miarę Kielc albo Koszalina.
Moim zdaniem osie chodziło o to, że wywalenie 156 z Grota pozwoliłoby tę relację podbić.

: 10 sie 2012, 11:53
autor: Paweł D.
KwZ pisze:
Paweł D. pisze:Aż dwie? No faktycznie, miejsca leżące gwarantowane... ](*,)
Obecnie jest 114, 181, 303, (Ł, Ł bis). Nie wiem, jak ty się doliczasz dwóch :-s Liczba tarczek nie świadczy o jakości komunikacji.
Masz rację nie świadczy.
303 powiadasz? Komentarz Jacka "Moim zdaniem linia obsługująca nowe osiedle co 30/30/- to rozwiązanie na miarę Kielc albo Koszalina." wyjątkowo dobrze to określa.
Ł i Łbis nie są liniami ZTM-u, nie obowiązują w nich wszystkie bilety ZTM-u i kursujące krótkie wozy już są wystarczająco zapchane pasażerami Łomianek, aby wciskać w nie studentów UKSW. Kwestię umiejscowienia przystanków już pominę.

: 10 sie 2012, 11:53
autor: primoż
MisiekK pisze:Łojesu - ile protestów na hałas zaraz będzie!
Przecież oni tam mają autobusy na 1.11. :>

: 10 sie 2012, 12:03
autor: KwZ
Paweł D. pisze:Masz rację nie świadczy.
303 powiadasz? Komentarz Jacka "Moim zdaniem linia obsługująca nowe osiedle co 30/30/- to rozwiązanie na miarę Kielc albo Koszalina." wyjątkowo dobrze to określa.
No to zdecyduj się. Albo zabranie 303 ci przeszkadza, bo to potrzebna linia, albo nie, bo to linia a la Kielce.

: 10 sie 2012, 12:09
autor: Paweł D.
KwZ pisze:No to zdecyduj się. Albo zabranie 303 ci przeszkadza, bo to potrzebna linia, albo nie, bo to linia a la Kielce.
Nie, nie przeszkadza mi. W ogóle jej nie brałem pod uwagę. Nawet nic o 303 nie pisałem :)

: 10 sie 2012, 17:03
autor: ultras
Witam. Mieszkam na Elbląskiej i jakoś nie widzę powodu do narzekania, że będzie hałas od autobusu, pozwolę sobie na więcej przemyśleń:
Narzekać mogą tylko stare babcie, co siedzą w oknie cały dzień - ale czy z tego powodu mają nie jeździć autobusy, nie latać samoloty? Od tego jest życie na wsi, nie miasto.
A odnośnie planów komunikacji - nie widzę sensu kierowania z Bielan 156 - co mieszkańcom po takiej linii? Tu potrzeba przede wszystkim linii do metra lub do centrum. A jeśli to ma być komunikacja lokalna, to do metra, a nie gdzieś na peryferia, takie coś nie będzie miało zainteresowania.
Strzałem w dziesiątkę byłoby połączenie Marymontu i Gdańskiego: po pierwsze z Elbląskiej, Włościańskiej, Przasnyskiej szybciej dojadę do metra Marymont, z kolei odwrotnie mieszkańcy np. Rydygiera, okolic Zajączka, Pl.Grunwaldzkiego, co zapewni ruch pasażerów w obie strony. Dodatkowo dojdzie dojazd do tramwajów na Mickiewicza i pętli na Włościańskiej/budek kupieckich. Nie wspominając, że w ten sposób Żoliborz zyska cenne połączenie do pociągów do Modlina.
Wczoraj rodzina jechała na lotnisko, jedyne wyjście to tłuc się daleko z walizkami do 28, które z roku na rok coraz gorzej jeździ w coraz gorszych godzinach. Późnym wieczorem nie ma jak z Gdańskiego dostać się na osiedla w okolice Powązek, więc tym bardziej wydaje się potrzebne takie połączenie. Jeśli chodzi o przeszkody to jest jeden jedyny próg zwalniający, znajduje się on na Przasnyskiej obok szkoły. Nie powinien być usuwany z uwagi na liczne dzieciaki (które nomen omen nie mają komunikacji). Kolejna bariera to skręt z Włościańskiej w lewo, ale co za problem zrobić linię jednokierunkową lub ostatecznie z zawrotką na rondzie? O komunikację tutaj zabiega się od wielu lat i moim zdaniem przeszkody takie jak jeden próg zwalniający są dla urzędników wygodnymi wymówkami. Jak się naprawdę chciało zrobić komunikację gdzieś indziej, to próg dostosowano dla autobusów (przykład z ul. Stawki).
Co do kwestii 303 i 114 to warto zauważyć, że są różne koncepcje ograniczania dojazdu do Pl.Wilsona. Mieszkańcy Żoliborza z Broniewskiego z pewnością będą "wniebowzięci", jeśli zatarasuje się dwupasmowy obecnie dojazd autobusów do Pl.Wilsona, tym bardziej przyda się dojazd do Marymontu i Gdańskiego. Uważam, że 181 powinno z Chomiczówki jeździć do Pl.Wilsona i tym samym mieć tu pętlę w obie strony, obecnie z Broniewskiego nie ma dobrego dojazdu na Marymoncką i Podleśną.