OC - licencja, dokumenty i karta drogowa

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 31 paź 2012, 7:12

Kiedyś mierzyłem i było coś około 27 cm x 40 cm lub 29cm x 40cm, ale nie za bardzo pamiętam.

Lemon
Posty: 133
Rejestracja: 22 maja 2012, 19:12

Post autor: Lemon » 16 lis 2012, 20:51

Czy mógłby ktoś napisać dokładnie od początku do końca, co robi i gdzie idzie, co bierze kierowca jak przychodzi na zajezdnię i co robi i gdzie idzie jak zjeżdża?

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1513
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 16 lis 2012, 21:10

Chyba dział nie ten. Ale wygląda to tak (na przykładzie dodatku i zmiany B całki)
1. Przyjście na podaną godzinę w grafiku
2. Zameldowanie się przez przyłożenie karty służbowej do czytnika
3. Odebranie karty drogowej i dokumentów oraz kluczyków
4. Pobranie dekoracji (jeżeli jest potrzebna)
5. Szukanie autobusu na placu :D
6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ, świateł, itp oraz zaprogramowanie linii lub PT
7. Podbicie karty na bramie wyjazdowej
8. Dojazd na pętle
9. Jazda na linii (w międzyczasie na pętli wpisywanie uwag, wypełnianie karty)
10. Zjazd na zajezdnie wg rozkładu (na pusto lub po trasie)
11. Meldowanie na bramie wjazdowej
12. Tankowanie
13. OC
14. Parkowanie
15. Zwrot dekoracji
16. Zwrot dokumentów i wypełnionej karty drogowej do dyspozytora
17. Wyjście do domu
A calak różni się tym, że wóz przejmujesz gdzieś na mieście a reszta jest taka sama. Trzeba tylko sprawdzić przy zmianie czy zmiennik dobrze wpisał kilometry.

Lemon
Posty: 133
Rejestracja: 22 maja 2012, 19:12

Post autor: Lemon » 16 lis 2012, 21:16

Kelly pisze:Chyba dział nie ten. Ale wygląda to tak (na przykładzie dodatku i zmiany B całki)
1. Przyjście na podaną godzinę w grafiku
2. Zameldowanie się przez przyłożenie karty służbowej do czytnika
3. Odebranie karty drogowej i dokumentów oraz kluczyków
4. Pobranie dekoracji (jeżeli jest potrzebna)
5. Szukanie autobusu na placu :D
6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ, świateł, zaprogramowanie linii lub PT
7. Podbicie karty na bramie wyjazdowej
8. Dojazd na pętle
9. Jazda na linii (w międzyczasie na pętli wpisywanie uwag, wypełnianie karty)
10. Zjazd na zajezdnie wg rozkładu (na pusto lub po trasie)
11. Meldowanie na bramie wjazdowej
12. Tankowanie
13. OC
14. Parkowanie
15. Zwrot dekoracji
16. Zwrot dokumentów i wypełnionej karty drogowej do dyspozytora
17. Wyjście do domu
A calak różni się tym, że wóz przejmujesz gdzieś na mieście a reszta jest taka sama. Trzeba tylko sprawdzić przy zmianie czy zmiennik dobrze wpisał kilometry.
Ok. Dzięki. Jeszcze jedno: dekoracja wisi na hakach czy jest odpowiednio przydzielona do każdej brygady? , OC i tankowanie wykonuje kierowca?, co się robi podczas OC?.
A teraz zupełnie z innej beczki, ile jest sektorów na Stalowej?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lis 2012, 21:17

Kelly pisze: 6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ,
Jak to właściwie jest wykonywane (w teorii i w praktyce)? Nie w każdym autobusie jest wyjec na cały regulator...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 16 lis 2012, 21:21

Lemon pisze:
Kelly pisze:Chyba dział nie ten. Ale wygląda to tak (na przykładzie dodatku i zmiany B całki)
1. Przyjście na podaną godzinę w grafiku
2. Zameldowanie się przez przyłożenie karty służbowej do czytnika
3. Odebranie karty drogowej i dokumentów oraz kluczyków
4. Pobranie dekoracji (jeżeli jest potrzebna)
5. Szukanie autobusu na placu :D
6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ, świateł, zaprogramowanie linii lub PT
7. Podbicie karty na bramie wyjazdowej
8. Dojazd na pętle
9. Jazda na linii (w międzyczasie na pętli wpisywanie uwag, wypełnianie karty)
10. Zjazd na zajezdnie wg rozkładu (na pusto lub po trasie)
11. Meldowanie na bramie wjazdowej
12. Tankowanie
13. OC
14. Parkowanie
15. Zwrot dekoracji
16. Zwrot dokumentów i wypełnionej karty drogowej do dyspozytora
17. Wyjście do domu
A calak różni się tym, że wóz przejmujesz gdzieś na mieście a reszta jest taka sama. Trzeba tylko sprawdzić przy zmianie czy zmiennik dobrze wpisał kilometry.
Ok. Dzięki. Jeszcze jedno: dekoracja wisi na hakach czy jest odpowiednio przydzielona do każdej brygady? , OC i tankowanie wykonuje kierowca?, co się robi podczas OC?.
A teraz zupełnie z innej beczki, ile jest sektorów na Stalowej?
Co do dekoracji to na R-4 masz tak, że każda brygada ma w swój skórzany "kondom" na deski i brygadówkę czasem jest tak, że niekótre brygady są na DP i DŚ przykład: 114/M17 DP + 114/11:D

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 lis 2012, 21:22

Kelly jak widzę dość pobieżnie potraktował poranne OC. Sprawdzi przyciski NŻ, ale bez oleju na miasto wyjedzie :) Sprawdza się wszystkie płyny eksploatacyjne, przy okazji sprawdza się, czy manometr systemu samogaszącego pokazuje to, co powinien, rzuca się też okiem na paski, a następnie (nigdy wcześniej) uruchamia się silnik. Podczas pompowania powietrza do wszystkich ważnych układów pneumatycznych sprawdza się, czy koła są wszystkie i czy sprawiają wrażenie nadmuchanych. Dobrze jest też furę obejrzeć, czy nie jest walnięta i ewentualnie skonsultować się, czy jest to odnotowane, czy to jakaś świeża rysa, o której nikt nie wie. Plus kontrola szyb, czy nie popękane. Sprawdzamy światełka, bo to ważne. Jeśli jakiejś cieczy brakuje bądź coś nie świeci, to trzeba pofatygować się do osób odpowiedzialnych za utrzymanie taboru w odpowiednim stanie technicznym, żeby braki usunięto. Jeśli brakuje oleju, to wskazane jest, żeby dział techniczny pofatygował się do wozu, chociaż nie brakuje samobójców, którzy z suchym bagnetem jeżdżą po placu w poszukiwaniu mechanika.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 16 lis 2012, 21:27

Szeregowy_Równoległy pisze:(...)Jeśli jakiejś cieczy brakuje bądź coś nie świeci, (...)
Na R-4 podczas zjazdu się sprawdza światła, kiedy wjeżdża się na OC.

Lemon
Posty: 133
Rejestracja: 22 maja 2012, 19:12

Post autor: Lemon » 16 lis 2012, 21:28

A jak jest na innych zajezdniach z dekoracją liniową? Jakie rozmiary mają tablice?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 16 lis 2012, 21:29

Jachim pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:(...)Jeśli jakiejś cieczy brakuje bądź coś nie świeci, (...)
Na R-4 podczas zjazdu się sprawdza światła, kiedy wjeżdża się na OC.
I to oznacza, że można ich nie sprawdzać rano? Kpisz?

[ Dodano: |16 Lis 2012|, 2012 21:31 ]
No i, bo o tym zapomniałem, dobrze jest pomacać wszystkie klapy. Bo zdarza się, że jest niedomknięta i może się otworzyć podczas jazdy. Pierdoła, a szybę stracić można, albo pojazd jadący obok uszkodzić. A w takiej sytuacji winny jest kierowca autobusu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3080
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 16 lis 2012, 21:46

Szeregowy_Równoległy pisze:Sprawdzamy światełka, bo to ważne
A jak sprawdzacie światła STOPU? Kogoś wołacie, żeby wam sprawdził.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 17 lis 2012, 0:29

Kelly pisze: Szukanie autobusu na placu :D
Pytanie od kompletnego laika - czy jest jakiś porządek, w którym autobusy parkują, czy tylko coś w stylu "długie po prawej, krótkie po lewej, wysokie z tyłu"?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 lis 2012, 7:17

vernalisadonis pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Sprawdzamy światełka, bo to ważne
A jak sprawdzacie światła STOPU? Kogoś wołacie, żeby wam sprawdził.
Teoretycznie tak, chyba że jest ciemno, wtedy w lusterkach widać czy działają, ewentualnie jak za wozem jest np. mur czy ściana, to też widać.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Walas
Posty: 17096
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 17 lis 2012, 8:21

Piter232 pisze:
Kelly pisze: Szukanie autobusu na placu :D
Pytanie od kompletnego laika - czy jest jakiś porządek, w którym autobusy parkują, czy tylko coś w stylu "długie po prawej, krótkie po lewej, wysokie z tyłu"?
Na Stalowej jak zjeźdzasz po 23:30 to parkujesz wóz gdzie jest miejsce, a nie tam gdzie powinny(czyt. w swoich sketorach).

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 17 lis 2012, 9:24

Walas pisze:
Piter232 pisze: Pytanie od kompletnego laika - czy jest jakiś porządek, w którym autobusy parkują, czy tylko coś w stylu "długie po prawej, krótkie po lewej, wysokie z tyłu"?
Na Stalowej jak zjeźdzasz po 23:30 to parkujesz wóz gdzie jest miejsce, a nie tam gdzie powinny(czyt. w swoich sketorach).
One nie mają swoich stałych sektorów. Ewentualnie są kierowcy, którzy parkują swoimi wozami często w tym samym miejscu. ;-)

ODPOWIEDZ