Pierwszym przykładem linii zewsząd-dowsząd były Kielce (i Targówek), któremu kiedyś policzyłem, że ma mniej więcej 50 linii jeżdżących co 50 min. Gdyby zamiast tego zrobić 15 linii jeżdżących co 12/15/20, myślę, że byłoby lepiej.
Acz liczba linii jest tylko pewnym wyznacznikiem. Linia 2 ma osiem wariantów, ale linia 40 jest funkcjonalnie kolejnym wariantem.
Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Odrobinę zmian w Kielcach jednak zaszło - 2 ma już tylko cztery warianty i w dni powszednie 3-4 kursy na godzinę na wspólnym odcinku trasy (oczywiście bez taktowania), a 40 została zlikwidowana
-
- Posty: 5089
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Tymczasem po komisji z udziałem ZTM/ MZA i ZDM itd. zniesiono zakaz dla autobusów 18 metrowych wprowadzony w 2014 roku na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. W relacji północ - wschód bez uwag, w relacji wschód- północ z uwagą że należy zachować szczególną uwagę bo autobus nachodzi na jezdnie w przeciwnym kierunku. Jednak ruch 18m dopuszczono z zachowaniem azyli. Za to komisja wykazała problemy na rondzie na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Patriotów na nawrotce dlatego ZDM zaprojektował nową OR którą złożył do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym do zatwierdzenia. Chodzi o usunięcie/ przestawienie barierki, słupka drogowego oraz znaku drogowego.
Jaki to będzie mieć wpływ na funkcjonowanie obecnych linii?
-
- Posty: 5089
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Możliwość wprowadzenia autobusów 18 metrowych na linii 147 oraz ewentualnie kiedyś nocny w tych relacjach skrętnych na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. Co do skrzyżowania z Patriotów to też linia 119 na 18m [ ewentualność] i inne jeśli tam się pojawią w formie nawrotki na rondzie, w celu obsłużenia przystanków blisko PKP Międzylesie.
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
- Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej
Czytałem jakiś czas temu o postulatach mieszkańców Wawra dotyczących kursowania autobusów przez most południowy przez cały tydzień. I pomyślałem o takiej linii 148, która ma bardzo długą i trasę i pracuje odcinkowo (nikt przecież nie jeździ tym z lotniska na Wiatraczną mając 188 czy nawet 175+9). Może skierowanie 148 od Metra Imielin do Międzylesia po trasie 319 jest pomysłem godnym rozważenia? Na zastępstwie relacji Ursynów - Gocław widziałbym 166, ponieważ odchudzanie Sobieskiego z autobusów jest nieuniknione po otwarciu tramwaju. A połączenie P3+ - Ludna - Zieleniecka może 138 przekierowane z Saskiej Kępy?... No ale to już dyskusja na oddzielny temat.
Ale podstawowe pytanie brzmi czy takie połączenie jest w ogóle potrzebne bo obecnie linia najlepiej pracuje na odcinki Ursynów - Wilanów, a po wyjechaniu z miasteczka autobus mocno się opróżnia.
Ale podstawowe pytanie brzmi czy takie połączenie jest w ogóle potrzebne bo obecnie linia najlepiej pracuje na odcinki Ursynów - Wilanów, a po wyjechaniu z miasteczka autobus mocno się opróżnia.
Bez większego gmerania że 138 i 166 się nie obędzie przy takich zmianach, bo Saska Kępa i kawałek Mokotowa potrzebują połączenia z Torwarem/Legią, choć nawet ja jako częsty pasażer 138 z Wołoskiej na Zabkowską uważam, że raczej jest za mocno przeciągnięta z obu stron.Woronicz pisze:Na zastępstwie relacji Ursynów - Gocław widziałbym 166, ponieważ odchudzanie Sobieskiego z autobusów jest nieuniknione po otwarciu tramwaju. A połączenie P3+ - Ludna - Zieleniecka może 138 przekierowane z Saskiej Kępy?... No ale to już dyskusja na oddzielny temat.
W święta to na Pl.Hallera może pojechać 222, ale w DP przydałoby się jakieś 322 do Politechniki, jak dawne 509, bo opieranie Joliot-Curie na korkach z Pragi to średni pomysł.
ŁK
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A to nocny już kiedyś jeździł Zwoleńską.Krzysiek_S pisze: ↑23 kwie 2024, 14:23Możliwość wprowadzenia autobusów 18 metrowych na linii 147 oraz ewentualnie kiedyś nocny w tych relacjach skrętnych na skrzyżowaniu Zwoleńska/ Trakt Lubelski. Co do skrzyżowania z Patriotów to też linia 119 na 18m [ ewentualność] i inne jeśli tam się pojawią w formie nawrotki na rondzie, w celu obsłużenia przystanków blisko PKP Międzylesie.