Strona 1 z 64

128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)

: 23 mar 2013, 10:46
autor: Bywalec
Parę dni temu została podpisana umowa na dostawę 45 tramwajów dwukierunkowych - Pesa Jazz Duo.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 80794.html

: 23 mar 2013, 11:05
autor: Poc Vocem
Imho jeśli Jazz to nie Swing.

W sumie dobrze, że są to kolejne Pesy. Niedobrze jednak, że kolejny, nieco różniący się od 6 poprzedników model. Robi się taki sam bałagan jak z seriami Solarisów w MZA, co podnosi koszty serwisu. A to niedobrze w świetle wszechobecnego jęczenia o kryzysie w miejskiej kasie.

: 23 mar 2013, 11:19
autor: Os0
Jeśli Warszawa ma dostać lepszy model, to czemu nie. Rozumiałbym, jakby to było 5 wagonów, ale 45 to już spora liczba.

: 23 mar 2013, 11:46
autor: Glonojad
6 poprzedników jest ujednolicone ze Świniami, więc w kosztów serwisów znacząco one nie zwiększają.

Natomiast 45 tramwajów to jednak inny kaliber gatunkowy, niż autobusy - ich wartość to więcej, niż pożal-się-Boże autobusowego "kontraktu stulecia". W międzyczasie m.in. przepisy zaczęły dopuszczać brak skosów, na rynek weszły superkondensatory... pięć lat to jednak szmat czasu. Nikt nie wiedział przecież np. ile i jakich projektów unijnych wtedy będzie dofinansowanych, jakie będą możliwości finansowe miasta itd.

: 23 mar 2013, 11:49
autor: Bastian
Pytanie też, na ile PESA stosuje ujednolicone podzespoły. Sądzę, że trochę części będzie paswoać zarówno do Swinga, jak i do Jazza.

: 23 mar 2013, 11:55
autor: Glonojad
Wątpię,by było dużo elementów wspólnych między Swingiem (bez względu na wersje) a Jazzem. Kształt pudła eliminuje wspólnotę dużej liczby części pudła (nawet drzwi przecież), odmienne rozwiązania wózka - wspólnotę części mechanicznych a pewnie i aparatury (inne silniki trakcyjne przekładają się na część elektroniczną, a tu przecież pisano jeszcze o superkondensatorach). To nie będzie segedyński 120Nb+Duo ;)

: 23 mar 2013, 11:57
autor: Dantte
Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?

: 23 mar 2013, 12:01
autor: Glonojad
Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
Producent twierdzi inaczej:

http://pesa.pl/press-room/nowosci/200-w ... as-na-jazz

choć pytanie, jak interpretować równoległość siedzenia (równoległość jego osi symetrii czy oparcia?)

: 23 mar 2013, 13:56
autor: Panna Kajzerka
Kolejną innowacją będzie nowy układ wszystkich siedzeń w tramwaju prostopadle do kierunku jazdy.

– Nasi pasażerowie polubili ten system znany im z pociągów metra – powiedział Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
(klik)

: 23 mar 2013, 14:25
autor: MisiekK
Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
Mają być standardowe bez ustawionych skośnie. Takie ustawienie znajduje się w ofercie przetargowej.

: 23 mar 2013, 14:58
autor: beni
Natomiast dzięki oszczędnościom może będzie kolejny ciekawy przetarg.

Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.

Źródło Gazeta.pl

: 24 mar 2013, 3:10
autor: MeWa
Glonojad pisze:
Dantte pisze:Gdzieś wyczytałem, że siedzenia mają zostać ustawione jak w metrze (tzn. prostopadle do kierunku jazdy, "pod oknami"). Prawda to?
Producent twierdzi inaczej:

http://pesa.pl/press-room/nowosci/200-w ... as-na-jazz
Jeśli przyjąć tę tezę, to znaczyłoby, że siedzenia musiałyby być obracane :P

: 24 mar 2013, 7:19
autor: Glonojad
MeWa pisze:
Glonojad pisze: Producent twierdzi inaczej:

http://pesa.pl/press-room/nowosci/200-w ... as-na-jazz
Jeśli przyjąć tę tezę, to znaczyłoby, że siedzenia musiałyby być obracane :P
Niby dlaczego? Równoległość to zgodność kierunków, nie zwrotów.

: 24 mar 2013, 7:42
autor: Lukasz436
beni pisze:Natomiast dzięki oszczędnościom może będzie kolejny ciekawy przetarg.

Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.

Źródło Gazeta.pl
A większość krzyczała że takie tramwaje są nie potrzebne, jednak TW myśli inaczej.

: 24 mar 2013, 9:48
autor: mkm101
Lukasz436 pisze:
beni pisze:Prezes Krzysztof Karos zapowiedział, że po oszczędnościach na tym przetargu i przy uzyskaniu kolejnej dotacji unijnej będzie można ogłosić kolejny przetarg na 25-30 krótkich 20-metrowych tramwajów, które jeździłyby na mniej uczęszczanych liniach czy między szczytem.
Źródło Gazeta.pl
A większość krzyczała że takie tramwaje są nie potrzebne, jednak TW myśli inaczej.
1. która większość?
2. solówki nagle zniknęły z warszawskich torowisk?