Strona 1 z 67

: 23 kwie 2013, 10:31
autor: Bastian
Będzie więcej pasów rowerowych:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... istow.html


Przy okazji podkreślam: mowa tu o infrastrukturze rowerowej. Nie o rowerze miejskim, a już zwłaszcza nie o zachowaniu rowerzystów, kierowców bądź kogokolwiek innego. Za offtopy w tym kierunku będę wywalał bez litości :idea:

: 23 kwie 2013, 11:29
autor: Wiliam
Zastanawiam się jak to będzie wyglądać na Saskiej, gdzie chyba pół roku temu (?) przy skrzyżowaniu z Walecznych zwężono jezdnię i ustawiono azyl dla pieszych na środku jezdni. W efekcie zrobiło się dosyć wąsko na tym skrzyżowaniu. Oby nie wyglądało to na robotę po linii najmniejszego oporu, czyli linia do wysepki i koniec. Martw się sam rowerzysto...
A tak to chce się powiedzieć: wreszcie. Mam nadzieję że w końcu przestanie się wywalać kasę na idiotyczne ścieżki prowadzone w chodnikach.

: 23 kwie 2013, 14:22
autor: person
Ciekaw jestem planów dla Bonifraterskiej i Miodowej. O ile ta druga nadaje się do frezowania, to nawierzchnia Bonifraterskiej jest w niezłym stanie. Miodową będą frezować, a Bonifraterską "jedynie" przemalują?

Marzyłoby mi się, aby jezdnie obu tych ulic zwęzić. Obecnie Bonifraterska ma nieludzki przekrój 1x4, z której ruch wpada w "spowolniony" plac Krasińskich i w Miodową, która dla ruchu indywidualnego praktycznie kończy się ślepo. Czy obie te ulice muszą być tak szerokie? Miodowej szczerze przez to nie znoszę i unikam.

Ale dywagacje z drugiego akapitu nie do końca mieszczą się w temacie wątku, za co mam nadzieję nie zostanę ukarany :-)

(BTW. Znajomy aktywista rowerowy wielokrotnie m.in. mnie uczulał, że ścieżki (rowerowe) są w lasach. W miastach są drogi dla rowerów (DDR) ;) )

: 23 kwie 2013, 20:20
autor: Wiliam
Wiem że to są drogi, ale w sumie to co się buduje u nas to się śmiało nadaje żeby to nazwać ścieżką Choćby cały Pl.Politechniki, albo to coś w Ujazdowskich na czym stoją co chwila słupki (przyznam się, dwa lata temu jechałem pod Ogrodem Botanicznym i zostałem "zaatakowany" przez słupek, którego zupełnie się nie spodziewałem. Faktem jest że gdybym się nie zagapił to nie było by problemu, ale jakoś nie zauważyłem by stawiano słupki na jezdniach. W efekcie złamałem jedynkę) i każdy wjazd w bramę musi być wyłożony kostką granitową.
Generalnie to kiedyś cieszyłem się z każdego kawałka DDRu, aż zobaczyłem Kopenhagę.

: 23 kwie 2013, 20:41
autor: kajo
Wiliam pisze:Generalnie to kiedyś cieszyłem się z każdego kawałka DDRu, aż zobaczyłem Kopenhagę.
Jaka Kopenhaga, zobacz na Radom.
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery ... lsce_.html
Podobno projektant raz wpadł do Holandii i bez większego wysiłku zaprojektował chyba najlepszą ścieżkę rowerową w Polsce, choć podobno tamtejsi spece nie wiedzieli jak zaprojektować odwodnienie na przejazdach. Podobno w Radomiu woda płynie do góry.

: 24 kwie 2013, 0:13
autor: MZ
kajo pisze:Podobno w Radomiu woda płynie do góry.
:arrow: Podobno. Ale akurat tam nie musi, bo teren jest taki, że są znaczne spadki i wyniesione przejazdy w tym nie przeszkadzają ;).

: 04 maja 2013, 13:29
autor: Wiliam

: 15 maja 2013, 23:14
autor: fik
Nowa ścieżka przy rondzie Pniewskiego, zdjęcia z SSC.

Obrazek
Obrazek

Ktoś w tym mieście naprawdę nienawidzi pieszych.

: 15 maja 2013, 23:32
autor: Solaris U10
A co tu jest nie tak?

: 15 maja 2013, 23:35
autor: Szeregowy_Równoległy
Czy widoczny na drugim zdjęciu znak C-13a oznacza, że przejście dla pieszych nie jest przejściem przez drogę dla rowerów? Bo DDR wg znaku kończy się przed pasami.

: 15 maja 2013, 23:36
autor: fik
Solaris U10 pisze:A co tu jest nie tak?
Liczba kolizji ścieżki rowerowej z chodnikiem.

: 15 maja 2013, 23:37
autor: JacekM
Najprościej i najbardziej ekologicznie chyba będzie zlikwidować chodnik i pieszych.

: 15 maja 2013, 23:49
autor: MichalJ
Droga rowerowa jest sprowadzona z przejazdu przez jezdnię na chodnik tylko po to, żeby dwa razy zrobić na niej przejście dla pieszych i wyprowadzić rowery na jezdnię.
Tam co najmniej powinien być zjazd na jezdnię bezpośrednio z przejazdu, bez pętelki po chodniku, a pewnie więcej by się dało poprawić, gdyby się całość zobaczyło.

A z DDR na Noakowskiego w żaden sposób nie da się pojechać w lewo w Koszykową.

: 16 maja 2013, 0:07
autor: KwZ
To rondo Pniewskiego kiedy się zmieniło? Byłem tam przedwczoraj i niczego nie zauważyłem szczególnego, zwłaszcza świateł. Tylko tyle, że dociągnęli ścieżkę po zachodniej stronie Szczęśliwickiej.

Zresztą, jak się popatrzy na GoogleMapę, to wygląda to jeszcze niezgorzej.

: 16 maja 2013, 8:09
autor: fik
To są akurat zdjęcia ze skrzyżowania Opaczewskiej i Szczęśliwickiej. Światła są tam od *nastu lat :p