Tarchomin i Nowodwory (II)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 maja 2013, 10:41

Wobec licznych postulatów uruchamiam nową odsłonę tego tematu - być może w przyszłości zostanie połączona ze starym tematem (a może nie :P). Enjoy! :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 17 maja 2013, 22:40

Witam serdecznie, to mój pierwszy post tutaj, więc jeśli mój post powinien się znajdować w innym temacie, to bardzo przepraszam i proszę o przesunięcie.

Chciałbym trochę napisać o ostatnich zmianach dot. linii 509, bo są one moim zdaniem tragiczne. Po ostatnim zmniejszeniu ilości kursów o bodajże niemal 20 czy 30 dziennie linia jest zupełnie przeładowana: na odcinku Dworzec Wileński - Konwaliowa liczba chętnych jest tak duża, że w godzinach szczytu (choć i też poza - np. dziś na Żeraniu FSO w okolicy 14.00) przy każdym kursie co najmniej kilka osób nie mieści się do autobusu, a ścisk jest tak ogromny, że jazda w nim coraz bardziej przekonuje o niekompetencji ZTMu. Ale to jeszcze nic! Przecież szykują się nam zmiany, likwidacja 510, czyli linii w której połowa ludzi wysiada przy Arkadii - a jak ludzie będą chcieli dojeżdżać do Arkadii? Ano 509+przesiadka w tramwaj na Starzyńskim. A poza tym - likwidacja 302, i całe 302 przesiada się w 509. Nie mam pojęcia co ZTM ma zamiar z tym zrobić, bo już w tej chwili sytuacja jest tragiczna (ile ja już razy widziałem że nie wpuszczono matki z dzieckiem w wózku czy osoby na wózku inwalidzkim bo "zajmuje za dużo miejsca"), a co będzie potem to sam się boję myśleć...
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 maja 2013, 23:09

ZTM pisze:Linia 302

Z powodu małego wykorzystania linia zostanie zlikwidowana. Relacje przez nią obsługiwane zostaną przejęte przez inne linie.
Czytając ten tekst, ogarnia mnie pusty śmiech... Szczególnie na Nowodworach będzie to atrakcyjne, patrząc na częstotliwość 741. Linię-widmo zastępujemy linią jeszcze rzadszą...

PS. Te dwa kursy przez Czajkę też będą przejęte? :term:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 17 maja 2013, 23:11

winnux8 pisze: Przecież szykują się nam zmiany, likwidacja 510, czyli linii w której połowa ludzi wysiada przy Arkadii - a jak ludzie będą chcieli dojeżdżać do Arkadii? Ano 509+przesiadka w tramwaj na Starzyńskim.
Jest mnóstwo innych opcji. Np. 101+17/33, 186+17, 518 + tramwaj. A może niektórzy ludzie zdecydują się jeździć do Tarasów dzięki 518! Do tego należy pamiętać, że 518≠509 (na odcinku do Konwaliowej), ich trasa nie jest identyczna. Niemniej jednak ZTM ciut przesadził z pocięciem 509. To fakt.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 17 maja 2013, 23:19

winnux8 pisze: całe 302 przesiada się w 509.
I 509 dostaje Hallera, Śliwice, Płochocińską i Ekspresową..
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 17 maja 2013, 23:41

Linię-widmo zastępujemy linią jeszcze rzadszą...
Nie dość że widmo, to kompletnie nietrzymającą się rozkładów - zawsze z co najmniej 10-minutym opóźnieniem na Mehoffera.
PS. Te dwa kursy przez Czajkę też będą przejęte?
Pewnie tak, już nie mogę się doczekać ](*,)
I 509 dostaje Hallera, Śliwice, Płochocińską i Ekspresową..
Nie wiem czy śmiać się czy płakać... poza tym, kto ustalając trasę 509 dał tam przystanek Dyrekcja FSO (na żądanie)? Raz na ruski rok ktokolwiek tam wsiada/wysiada, to już lepiej na Śliwicach by było...
Jest mnóstwo innych opcji. Np. 101+17/33, 186+17, 518 + tramwaj. A może niektórzy ludzie zdecydują się jeździć do Tarasów dzięki 518! Do tego należy pamiętać, że 518≠509 (na odcinku do Konwaliowej), ich trasa nie jest identyczna. Niemniej jednak ZTM ciut przesadził z pocięciem 509. To fakt.
Oczywiście, ale już w tej chwili część ludzi wracając z Arkadii zamiast brać 510 podjeżdża na Starzyński i łapie 509... zresztą białołęczanie wyjątkowo upodobali sobie Arkadię (ze mną włącznie ;-))
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 18 maja 2013, 0:18

Na Śliwicach nie powinien stawać, na Dyrekcji również. Są tramwaje. Dyrekcja FSO to dobry przystanek dla wariantowych kursów 516, nie 509.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 maja 2013, 0:51

sprinter pisze:Na Śliwicach nie powinien stawać, na Dyrekcji również. Są tramwaje. Dyrekcja FSO to dobry przystanek dla wariantowych kursów 516, nie 509.
Było już o tym...
Tramwaje nie zapewniają komunikacji na północ a przesiadanie się na 509 na węźle Żerań FSO z tramwaju jest mega uciążliwe. Z relacją południową też nie jest najlepiej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 18 maja 2013, 1:10

510 do Arkadii był wykorzystywany to fakt.
winnux8 pisze:a jak ludzie będą chcieli dojeżdżać do Arkadii?
518 do Gdańskiego. Najlepsza opcja.
winnux8 pisze: zresztą białołęczanie wyjątkowo upodobali sobie Arkadię (ze mną włącznie)
Bo to w sumie najbliższa duża galeria na całego Tarchomina i Nowodworów.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2274
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 18 maja 2013, 8:21

MisiekK pisze:
winnux8 pisze: całe 302 przesiada się w 509.
I 509 dostaje Hallera, Śliwice, Płochocińską i Ekspresową..
Dobre stare 509 do Politechniki... wrrr

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 18 maja 2013, 9:53

Ja to zupełnie nie rozumiem logiki cięć ZTM. Obiecano, że silne i dobre linie typu 509 nie będą cięte - i co z tego wyszło? Mamy 509 niezabieralne w szczycie popołudniowym - czyli w pewnym sensie wygaszanie popytu, bo pasażerowie będą szukać innych alternatyw. Oczywiście muchowoza 516 nikt nie ruszy - toż to linia z jakiegoś powodu polityczna (fenomen 521), a przecież wystarczyłoby ją gdziekolwiek wydłużyć (np. do Marymontu lub Młocin) i byłoby to z pożytkiem dla pasażerów ](*,) Nie rozumiem też dlaczego ZTM wygasza popyt na relacji Marymont - Modlińska - Tarchomin - było 508, 510, 511, a zostało samo 511 które ledwie daje sobie radę w godzinach szczytu. Czy 510 nie dałoby się skrócić do Arkadii czy nawet do Marymontu :?: Ta linia naprawdę szczególnie w DS nie narzeka na brak chętnych (przegubowe Many wypełnione w 70-80%). Poza tym od razu inaczej można to przedstawić mieszkańcom - nie likwidacja linii a optymalizacja jej trasy z zyskiem dla pasażerów (bo brygady na pewno się da jakieś oszczędzić przy skróceniu trasy).
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 maja 2013, 10:12

zeus pisze:Nie rozumiem też dlaczego ZTM wygasza popyt na relacji Marymont - Modlińska - Tarchomin - było 508, 510, 511, a zostało samo 511 które ledwie daje sobie radę w godzinach szczytu.
Bo 101 jest krótsze, a do metra wiezie i tak.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 18 maja 2013, 11:47

To w takim razie jak ogromnym kretynizmem jest argumentacja dla trasy nowego 518, które koniecznie musi jechać przez Plac Wilsona "bo jest to połączenie z metrem", talinia albo powinna jechać przez Most Gdański albo być skierowana przez Metro Marymont i Trasę AK (w zastąpieniu chcoiaż minimalnie 510). BTW tylko idiota jadąc z Tarchomina na pl. Wilsona wybierze 503/518, skoro ma częste i regularniejsze 101 + metro ](*,) ](*,)
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 maja 2013, 11:55

Dla mnie to 518 jedzie przez pl. Wilsona jako spadek po 503. Chociaż można by się zastanowić, czy nie mogłoby wspierać 509 do Starynkiewicza.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 18 maja 2013, 12:51

Miałem tutaj na myśli całą durną ideę 503 z trasą przez Most Grota i Krasińskiego - skoro 500 może jeździć przez Gdański, a do tego jest linią silną, to miejsce 518 jest tylko i wyłącznie na Moście Gdańskim
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Zablokowany