Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 13 lut 2016, 18:03

Tak, też uważam, że skręcanie w lewo powinno być dostępne z drugiego pasa tylko autobusom. Wtedy mielibyśmy przynajmniej jakieś uprzywilejowanie komunikacji. Samochodów z centrum trzeba się raczej pozbyć...
Glonojad pisze:Jeśli już, to zezwolić na taki manewr autobusom, skoro już muszą jeździć na pusto do Centrala, bo komuś się ubzdurało, że plan Hitlera się powiódł i Warszawa została stotysięcznym, niemieckim miasteczkiem... :-?
Jak mi znajdziesz tam pusty autobus (w szczycie, nie o 5 rano w niedzielę), to pogadamy...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 lut 2016, 18:27

Proszę bardzo, drugi pas od lewej jako buspas do skrętu...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2016, 18:43

Poc Vocem pisze:Tak,
Glonojad pisze:Jeśli już, to zezwolić na taki manewr autobusom, skoro już muszą jeździć na pusto do Centrala, bo komuś się ubzdurało, że plan Hitlera się powiódł i Warszawa została stotysięcznym, niemieckim miasteczkiem... :-?
Jak mi znajdziesz tam pusty autobus (w szczycie, nie o 5 rano w niedzielę), to pogadamy...
Wiele razy jechałem tam z siedzącymi zajętymi w połowie, które opróżniały się po skręcie (czyli gdyby autobus jechał prosto, to pasażerowie jechaliby krócej do celu).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 lut 2016, 19:04

Gdyby jechał prosto to by nie miał gdzie zawrócić, a gdyby nie miał gdzie zawrócić, to by musiał daleko jechać, a więc w zasadzie powinien kończyć na Politechnice i oferować przesiadkę do M1 / tramwajów. :term:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 13 lut 2016, 19:18

Zaraz. Centralny to albo cel, wtedy ludzie jadą z torbami i sugerowanie zasuwania po kretowisku w centrum jest wręcz śmieszne, albo punkt przesiadkowy i sugerowanie zasuwania po kretowisku w centrum, żeby podjechać jeden przystanek a potem znowu pobiegać po kretowisku również jest niepoważny. Czym innym jest przesiadka jednoperonowa, a czym innym propozycja biegania po schodach w miejscu, w którym przesiadka zajmuje kilka minut. Dogmaty to jedno, życie to drugie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 lut 2016, 19:22

No tak. Dlatego 131, "140" i 525 jak najbardziej powinny dostać ten lewoskrętny buspas. W zasadzie nie tylko ze względu na cele podróży, ale też w ramach infrastruktury do zawacania. Bo na Politechnice i tak nie ma gdzie zawrócić i zgasić na parę minut tylu pojazdów.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 lut 2016, 10:38

Na potrzeby bloga od pewnego czasu zastanawiam się nad różnymi wariantami objazdów na Woli podczas budowy metra i docelowym układzie linii po jego otwarciu. Może to paradoks, a może nie, ale wychodzi mi to w połączeniu ze zmianami na Dolnym Mokotowie (167, 171 itp.). Miałem tu pewne wątpliwości, ale teraz zainspirował mnie pomysł wydłużenia 187 do Wilanowa i skrócenia 131 do skrzyżowania Nehru/Wisłostrada. Zwłaszcza to ostatnie uważam za świetny ruch. W dodatku rozwojowy ze względu na szykowaną budowę al. Polski Walczącej (Czerniakowskiej-bis) - obsługa nowych osiedli między Wisłostradą a Siekierkami.

Woronicz
Posty: 206
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 14 lut 2016, 15:54

osa pisze:wydłużenia 187
Wydłużanie ciągnącego się przez całe miasto potwora? To należy skrócić, a nie wydłużyć. W dodatku skracanie 131, którego obecna trasa wcale nie jest zbyt długa. To się nie trzyma kupy.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 lut 2016, 16:07

187 należy podzielić po prostu. I tyle w temacie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lut 2016, 16:52

Szeregowy_Równoległy pisze:Zaraz. Centralny to albo cel, wtedy ludzie jadą z torbami i sugerowanie zasuwania po kretowisku w centrum jest wręcz śmieszne, albo punkt przesiadkowy i sugerowanie zasuwania po kretowisku w centrum, żeby podjechać jeden przystanek a potem znowu pobiegać po kretowisku również jest niepoważny. Czym innym jest przesiadka jednoperonowa, a czym innym propozycja biegania po schodach w miejscu, w którym przesiadka zajmuje kilka minut. Dogmaty to jedno, życie to drugie.
Tyle, że to nie jest ani cel, ani punkt przesiadkowy, bo ludzie wysiadają z tego 131 czy 519 na "Centrum".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lut 2016, 17:51

Z WC wiele razy jechałem (i to w godzinach typu niedziela wieczór) wraz z ludźmi stojącymi.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25790
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lut 2016, 17:58

W niedzielę wieczór przy DWC są relatywnie duże tłumy w porównaniu z całym weekendem. Stąd kiedyś w tramwajach była różnicą w godzinach końca szczytu w soboty i niedziele.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lut 2016, 5:54

Dokładnie. 10 potrafi być niezabieralne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 15 lut 2016, 8:51

A może 187 do Siekierki-Sanktuarium przez Bartycką, 131 do Nehru, a 159 do Wilanowa?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 lut 2016, 9:25

Uporczywe kombinacje, żeby pozbawić ciąg Chełmska-Sadyba połączenia z Patelnią i metrem... Co to ma być?

ODPOWIEDZ