Obwodnica Śródmiejska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lut 2016, 0:19

msg84 pisze:Powiem tak: Jako mieszkaniec Burakowskiej 16 będę pierwszy, który zapali opony na placu Bankowym.
Możesz sobie zmienić nicka na NIMBY. A, i poczytaj sobie o wiadukcie nad rondem Wiatraczna.

Moja wersja. Poprowadzona po północnej stronie torów; mam nadzieję, że się tam znajdzie miejsce. Najwęziej jest przy ul. Duchnickiej, ok. 30 m; w taką szerokość chyba wejdzie tylko 2x2. Zakładam, że nie będzie żadnego węzła z Powązkowską. Trzeba by się też pożegnać z ulicami Duchnicką, Kozielską i może Dygata oraz skrzyżowaniem ul. Pamiętajcie o Ogrodach ze Słomińskiego. ~920 m tunelu może się wydawać dużo, lecz dla porównania najoszczędniejszy wariant dla Okopowej, który wisi na Siskomie zakłada dwa razy więcej tuneli. Zresztą może warto by przedłużyć nieco tunel na zachód, aby zmniejszyć oddziaływanie na osiedle przy Rydygiera. Za to zakładam, że T-1 pozostanie, pod estakadami.
Minimalny promień skrętu 170 m na estakadach i 200 m w tunelach. Cały korytarz jest narysowany za wąsko, ma ok. 11 px czyli ze 22 m, zamiast ok. 36 m, ale już mi się nie chce przerabiać.
Załączniki
tn_Babka - Prymasa Tysiąclecia.jpg
Łączenie ul. Słomińskiego z al. Prymasa Tysiąclecia, ok. 2,6 km.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

mgs84
Posty: 137
Rejestracja: 28 sie 2006, 21:20
Lokalizacja: Korzona street

Post autor: mgs84 » 21 lut 2016, 1:20

KwZ pisze:
msg84 pisze:Powiem tak: Jako mieszkaniec Burakowskiej 16 będę pierwszy, który zapali opony na placu Bankowym.
Możesz sobie zmienić nicka na NIMBY. A, i poczytaj sobie o wiadukcie nad rondem Wiatraczna.
Może inaczej. Chodzi o zaufanie do ogólno pojętej władzy. Gdyby istniały jakiekolwiek plany dotyczącej takiej inwestycji (droga o przekroju 2x3???), planowana rezerwa etc. - nie kupował bym tutaj mieszkania, a nawet jeżeli to bym nie protestował wg zasady - widziały gały co brały. Z tego co mi wiadomo w planie zagospodarowania rejonu Burakowskiej który trafił do konsultacji tej zimy (październik chyba), też nie bylo żadnej wzmianki. Jeśli już będzie budowa, to widziałbym to jako drogę miejską - nie estakady i zaczynającą się raczej przed Arkadią. Nie zmienia to również postaci rzeczy - czy na prawdę są potrzebne drogi przekroju 2x3 na estakadach/tunelach? Uważam, że głównym celem przedstawionej koncepcji jest uwolnienie Towarowej oraz placu Zawiszy z budowy tunelów - koncepcja jak najbardziej słuszna. Realne wybudowanie czegokolwiek włożyłbym między bajki.

Poza tym Wiatrak był zawsze w osi obwodnicy śródmiejskiej.

Tunel to jeszcze ok. Ale jest kilka problemów - okolica wygląda inaczej niż na mapach Google - wzdłuż ulicy Kłopot budowane są 2 bloki przez Dantex i są one wkopane dwa poziomy w dół. Dodatkowo jeden z nich ma być na 14 pięter a drugi znajduje się dokładnie na twojej linii tunelu. I są to tereny prywatne, bez dzierżawy od Skarbu Państwa.



Pytanie też co z planami budowy nowej stacji PKP przy Powązkowskiej. Zmieści się tam 6 pasów?

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1537
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 21 lut 2016, 3:31

A czemu nie można zostawić układu Gdański -> Towarowa -> Grójecka -> TŁ? Na Prymasa jakieś rezerwy przepustowości będą do czasu wybudowania tych wszystkich węzłów? I wreszcie - nawet jeśli takie wezły jakie rysujecie da się wybudować, jest to potrzeba konieczna do zaspokojenia w pierwszej kolejności? Jak domkną odcinek prawobrzeżny, wystarczy.
(Dobrze mi się wydaje, że to co rysujecie ma koszt budowy rzędu trasy tramwajowej na Wilanów/Gocław/cokolwiek?)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 2864
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 21 lut 2016, 10:11

Bastian pisze:Dantte, czy ja dobrze widzę nad torami kolejowymi jeszcze trzy poziomy drogowe?! :shock:

I rozumiem, że wszystkie kondygnacje zaekranowane, bo przecież tam zaraz po obu stronach są bloki, których mieszkańcy niekoniecznie się ucieszą z estakad na poziomie czwartego piętra.

Co ja robię tu... :cry:
Przykro mnie Bastianie ze tak to odebrałeś.
Tak, nad torami kolejowymi, które powinny być schowane w tunelu. Wtedy to wszystko odbywaloby sie o wiele niżej. Nie wyobrażam sobie swoją drogą funkcjonalnie wezla nad torami kolejowymi nad ziemia.
2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13 14
15 17

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lut 2016, 12:29

A czemu nie można zostawić układu Gdański -> Towarowa -> Grójecka -> TŁ? Na Prymasa jakieś rezerwy przepustowości będą do czasu wybudowania tych wszystkich węzłów? I wreszcie - nawet jeśli takie wezły jakie rysujecie da się wybudować, jest to potrzeba konieczna do zaspokojenia w pierwszej kolejności? Jak domkną odcinek prawobrzeżny, wystarczy.
Na pewno prawy brzeg ważniejszy - tam jest tylko Targowa (i niedługo Tysiąclecia). Jeśli chodzi o przepustowość, to imo lepiej jej szukać na Prymasa niż na Towarowej.
(Dobrze mi się wydaje, że to co rysujecie ma koszt budowy rzędu trasy tramwajowej na Wilanów/Gocław/cokolwiek?)
Od tramwajowych to zapewne droższe. Porównywałbym szybciej z metrem, i to raczej połowa odcinka śródmiejskiego III linii.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lut 2016, 13:05

Towarowa dlatego nie, że Pl.Zawiszy to już prawie ścisłe centrum - poza tym co to za obwodnica, która już teraz ma przekroczoną przepustowość. Mam tylko nadzieję, że kiedyś wypełni się czas i powstanie wiadukt nad Grójecką.
ŁK

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 21 lut 2016, 14:10

Daniel_FCB pisze:A czemu nie można zostawić układu Gdański -> Towarowa -> Grójecka -> TŁ? Na Prymasa jakieś rezerwy przepustowości będą do czasu wybudowania tych wszystkich węzłów? I wreszcie - nawet jeśli takie wezły jakie rysujecie da się wybudować, jest to potrzeba konieczna do zaspokojenia w pierwszej kolejności? Jak domkną odcinek prawobrzeżny, wystarczy.
Nie można, bo Grójecka leci raczej do zwężenia (choć na tle wizji Domaradzkiego odnośnie pl. Narutowicza mam co do tego wątpliwości), ponadto ma być odcięta od pl. Zawiszy na rzecz al. Jerozolimskich. Na Ochotę, dzielnicę o wcale gęstej zabudowie, nie powinno się przy tym ładować więcej ruchu do centrum niż jest go teraz. Raszyńska jest pod tym względem zaś jeszcze gorsza.
Daniel_FCB pisze:(Dobrze mi się wydaje, że to co rysujecie ma koszt budowy rzędu trasy tramwajowej na Wilanów/Gocław/cokolwiek?)
KwZ pisze:Od tramwajowych to zapewne droższe. Porównywałbym szybciej z metrem, i to raczej połowa odcinka śródmiejskiego III linii.
Odcinek POW pod Ursynowem + trasa od Ursynowa do Wału Miedzeszyńskiego + most + 4 węzły to 2,7 mld zł. Tu wyjdą koszty gdzieś między 1/3 a 1/2 tego, niezależnie od konkretnego rozwiązania.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1537
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 21 lut 2016, 15:17

KwZ pisze:
(Dobrze mi się wydaje, że to co rysujecie ma koszt budowy rzędu trasy tramwajowej na Wilanów/Gocław/cokolwiek?)
Od tramwajowych to zapewne droższe. Porównywałbym szybciej z metrem, i to raczej połowa odcinka śródmiejskiego III linii.
Tja... stać nas na takie zabawy? Dla mnie bardziej kuszące jest ogarnąć najpierw zbiorkom na prowincję (tram na Zielona Białołękę itp.) niż budować takie autostrady.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lut 2016, 15:54

Zależy do czego porównasz. Jeśli do tramwajów - to jakikolwiek projekt tramwajowy w Warszawie, o którym słyszałem, wygrywa. Jeśli do metra, linia III odcinek śródmiejski, to... wychodzi, że to i tak futurologia. Jeśli do wariantów przerabiania Okopowej-Towarowej-Raszyńskiej na trasę klasy TŁ, to będzie to duże uproszczenie i oszczędność.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lut 2016, 16:06

Toteż mi się powoli zaczyna wydawać, że jeśli chodzi o Obwodnicę Śródmieścia, to na koncepcjach się wszystko zakończy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 21 lut 2016, 16:34

Przede wszystkim wypada sobie przypomnieć ile lat grzebaliśmy się z przebudową Al. Jerozolimskich. Tutaj tempo prac byłoby podobne, tylko odcinek kilka razy dłuższy. Niemniej od tego jest chyba forum, żeby rozmawiać także o koncepcjach...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ktr2013
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2013, 0:47

Post autor: ktr2013 » 21 lut 2016, 17:47

Cała ta dywagacja to trochę science-fiction w obliczu tego ile lat zwleka się z obwodnicą Pragi. Wywalenie ruchu z Okopowej i Towarowej na Prymasa to byłby jednak dobry gest... Miasto się rozrasta a Towarowa i Pl.Zawiszy są praktycznie w centrum Warszawy.
mgs84 pisze:
osa pisze:Jest trochę miejsca między torami a Arkadią i dalej w stronę Powązkowskiej, choć tam stoją już bloki i nowy Żoliborz nie będzie pewnie zachwycony obwodnicą za oknami.
Powiem tak: Jako mieszkaniec Burakowskiej 16 będę pierwszy, który zapali opony na placu Bankowym.
O ile wiem większość budynków przy tej ulicy to budynki komunalne. Czy miasto nie może zrekompensować budowy przenosząc lokatorów do jakichś innych mieszkań, w innej lokalizacji, nawet budując nowe budynki komunalne? Błędem było w ogóle dopuszczanie do jakiejkolwiek zabudowy mieszkaniowej w tym za przeproszeniem bałaganie między JPII i Powązkowską. Najpierw trzeba było jasno określić plany dróg. Wiadome było, że są tam planowane jakieś nowo-Błońska, nowo-Duchnicka tylko czort wie co do czego miało i ma służyć.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lut 2016, 18:20

Jeśli chodzi o przepustowość Prymasa Tysiąclecia, to ile ruchu zdejmie trasa NS?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 21 lut 2016, 18:40

Zapewne sporo, wszakże będzie alternatywą dla Prymasa przy jeździe Jerozolimskimi, a także z dalszych części Ochoty i całego Ursynowa. Na jakiekolwiek skonkretyzowanie danych bym się nie poważył, bo za te ~20 lat Warszawa może wyglądać zupełnie inaczej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lut 2016, 19:06

KwZ pisze:Jeśli chodzi o przepustowość Prymasa Tysiąclecia, to ile ruchu zdejmie trasa NS?
Prawdopodobnie dokładnie nic. Nikt w mieście nie wierzy w jej powstanie. Ja też wątpię - nie ma jej w żadnych planach inwestycyjnych, więc raczej nie zdąży powstać przed obudowaniem jej przebiegu zabudową, której mieszkańcy skutecznie ją zablokują. W każdym razie szans przed 2040 raczej nie ma.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ