Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 17 lut 2016, 23:25

aaa pisze:Czy ja dobrze widzę, że czas przejazdu Wawer - Falenica rozkładowy dla tego pociągu to 11,5 minuty, ale już bez rezerw to zaledwie 5? Dlaczego tak jest?
Bo od Wawra do Falenicy ciągnie się za SKMką, którą w Falenicy rozkładowo wyprzedza. A dalej za Falenicą ciągnie się za Dęblinem do Celestynowa, gdzie jest potrójne krzyżowanie i też go wyprzedza. Stąd takie, a nie inne czasy jazdy. Ogółem na linii otwockiej właśnie tak się jeździ pośpiechami. Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwość co do potrzeby trzeciego toru dalekobieżnego...
(btw, jakie jest na ten czas profesjonalne określenie)
Skrócony czas jazdy.
zxcvbnm pisze:Dobrze, że pośpiechy wróciły na Otwock. Jest szybciej niż przez Stojadła
Nie jest. Stosując same wyżyłowane czasy jazdy, czyli bez rezerwy - do Pilawy (BEZ postoju w Otwocku) dojedziesz w 43 minuty. A jadąc przez Stojadła - 37 minut. I żeby nie było, wyliczyłem to dla tych samych parametrów pociągu (zestawienie, brutto itd).

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 17 lut 2016, 23:42

MJ pisze:Dziś (po ok. półroku) został oddany północny tor na moście Gdańskim. Natomiast dotychczas używany tor został zamknięty.
Spoko, 3 kilometry torów w 8 miesięcy. Ciekawe, że na drugi tor zostawili sobie ich tylko 7. Czyżby jakieś opóźnienia?

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2234
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 18 lut 2016, 0:10

plunio7 pisze:
MJ pisze:Dziś (po ok. półroku) został oddany północny tor na moście Gdańskim. Natomiast dotychczas używany tor został zamknięty.
Spoko, 3 kilometry torów w 8 miesięcy. Ciekawe, że na drugi tor zostawili sobie ich tylko 7. Czyżby jakieś opóźnienia?
A co jest planowane po tych 7 miesiącach?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 18 lut 2016, 1:27


Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2016, 22:18

Atapi pisze:Ale mowa była o Czartoryskim, który przez Otwock też jeździ, lecz postoju nie ma ;)
Bo podstawowa trasa tego pociągu biegnie przez Grzebowilk.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 21 lut 2016, 22:28

Na podstawie czego stwierdzasz co jest jego podstawową trasą, a co nie? ;) I tak, wiem że teraz od marcowej korekty będzie jeździł przez Grzebowilk.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lut 2016, 10:10

Na podstawie zamówienia rocznego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lut 2016, 9:00

Obrazek

Niestety, wciąż nie została powołana spółka pkp matematyka ani pkp czas.

One żyją swoim życiem i dopłyną tam, gdzie chcą. Od wtorku.
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 lut 2016, 21:30

Czy może ktoś z linii Otwockiej zauważył pewien mankament? Na torze w kierunku Warszawy Wschodniej, po wyjeździe z przystanku Międzylesie pociągi mocno zwalniają i przez krótki odcinek toczą się 20 km/h. Czyżby małe uszkodzenie toru?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 28 lut 2016, 0:58

No przeciez tam buduja nadal tunel?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 lut 2016, 7:40

Przepraszam za wielkk błąd. Po wyjeździe z Radości w kierunku Międzylesia.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 lut 2016, 19:22

Wydawać by się mogło, że obietnica zrobienia kolei do Zegrza to błahostka do ogarnięcia od ręki - bo wszystko jest, wystarczy wysupłać trochę grosza. Tymczasem:
Legionowski: Kolej do Zegrza nadal w sferze marzeń?
Niestety wszystko wskazuje na to, że szumnie zapowiadana podczas kampanii wyborczej do samorządu w 2014 roku linia kolejowa do Zegrza w dalszym ciągu pozostaje w sferze marzeń lokalnych włodarzy. Od jesieni 2014 roku niewiele się w tej sprawie zmieniło, no może poza tym, że podpisano dwa listy intencyjne, a prace wstępnie zaplanowano, o ile starczy pieniędzy, na lata 2017-2020.[...]
http://www.legio24.pl/legionowski-kolej ... ze-marzen/
Redakcja pokusiła się o podpytanie sygnatariuszy listu jak się sprawy mają. I tak ZTM ma pociągi i ruszą jak tylko linia będzie gotowa, UM Warszawy ma pieniądze i czeka jak tylko linia będzie gotowa, Powiat Legionowski w sumie jest zdziwiony, ale też czeka jak PLK zrobi projekt, a PLK odpowiada nowomową urzędniczą, z czego można mieć jakąś nadzieję bo prace zaplanowano na 2017-2020.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 lut 2016, 20:06

plunio7 pisze: bo wszystko jest
Powiat Legionowski pisze: czeka jak PLK zrobi projekt
To co w końcu jest?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 29 lut 2016, 20:13

Szczere chęci, dobra wola, zapotrzebowanie i marzenia, a ponadto nie trzeba bawić się wykupowanie gruntów, wywłaszczenia, przekładanie infrastruktury czy inne cuda przy budowie linii od nowa. To mam na myśli, projekt zwarty jest w sformułowaniu "błahostka do ogarnięcia od ręki". PLK jakoś się nie pali, chociaż o tej rewitalizacji pisano od lat, a takie jednoznaczne sygnały zaczęto dawać od 1.5 roku.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 lut 2016, 21:17

Zastanawia mnie czy utrzymywanie tego połączenia poza sezonem ma jakiś sens

ODPOWIEDZ