Komunikacja w Legionowie i okolicach
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A jak nie, to co?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Więc jaki interes ma ZTM w wydłużaniu 741?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
I dostaje dowolne przedłużenie linii za darmo? To dopiero jest chore.
Trzeba by o to spytać. Władze Nieporętu dopłacają za to, by ich "siedemsetki" przejeżdżały za Wisłę do metra. Ja się temu nie dziwię - dla pasażerów, którzy snują się przez kilkadziesiąt minut autobusem pod miastem, liczy się jak najszybszy przejazd w Warszawie do centrum. Plus wygodniejsza przesiadka do metra i na stacji Marymont, i na stacji Młociny niż do tramwajów na Żeraniu FSO.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Podejrzewam, że Nieporęt równie dobrze mógłby wypowiedzieć umowę z ZTM i wozić swoich mieszkańców sprinterami prosto na Pl. Defilad. Pewnie byłoby taniej i jeszcze mieliby nieporównywalnie większą elastyczność rozkładu. Otwock tak robi, tylko jest większy, więc i autobusy ma większe.
Nieporęt płaci więcej ale na pewno nie dopłaca 80% stawki wiec dwukrotne zwiększenie częstotliwości nie ma sensu. Poza tym przesiadką 741/511 ma systemowo małą wartość dodana bo generuje straty czasu w podróży a i tak w tych samych korkach odstać trzeba. Stąd wydłużania akurat 741 w czambuł bym nie potępiał. To jednak nie jest 723/731 z Legionowa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ale też tylko do końca tego roku.Emyl pisze:Podejrzewam, że Nieporęt równie dobrze mógłby wypowiedzieć umowę z ZTM i wozić swoich mieszkańców sprinterami prosto na Pl. Defilad. Pewnie byłoby taniej i jeszcze mieliby nieporównywalnie większą elastyczność rozkładu. Otwock tak robi, tylko jest większy, więc i autobusy ma większe.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tłumacza!!!pawcio pisze:generuje stare czasu w podróży a i tak w tych danych kotkach ostać trzeba
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
To może by wystarczyła przesiadka do 17/2?
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Odnosząc się do tej części zawartości posta Pawcia, która jest jednak jakkolwiek zrozumiała ( ) chciałbym jednak się nie zgodzić. Po pierwsze oczywiście wiem, że przesiadka na Dąbrówce jest kiepska, ale już na Tarchodworach umożliwienie przesiadek nie powoduje nagłego wypełnienia jednego konkretnego kursu linii dometrowej. Toteż daleki jestem od proponowania takich rozwiązań, ale posłużyłem się tym skróceniem w ramach próby wizualizacji niegospodarnego podejścia (czyjekolwiek by nie było). Natomiast jeśli już mowa o wartościach dodanych systemowo, to w wydłużaniu 741 nie widzę ich wcale. Są, owszem, korzyści dla pasażerów, którzy mogą dopasować się do kiepskiego rozkładu i mają kłopoty z poruszaniem się przy przesiadkach (inaczej bowiem sprawa wygląda w trakcie walki o towar przy zajebistych promocjach w Lidlu).
A może chodzi o to, że 511 coś tam jednak pomija, i może z tych pomijanych były głosy, że chcą do metra. To dostaną...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
To jeszcze zależy od częstotliwości. Jeżeli 741 miałoby dalej jeździć co godzinę z hakiem to takie wydłużenie nie ma sensu. Ale i 741 z Dąbrówki co 30 minut zysk czasowy daje znikomy skoro M1 2 czy nawet 511 jeździ wielokrotnie częściej wiec i tak trzeba celować w konkretne kursy do przesiadki.
Wydaje mi się ze tu kluczowe jest jednak 731. Z punktu widzenia Jabłonny to jest dodatkowy kłopot w układance. Tylko pewnie Legionowo będzie go bronić jak niepodległości.
Wydaje mi się ze tu kluczowe jest jednak 731. Z punktu widzenia Jabłonny to jest dodatkowy kłopot w układance. Tylko pewnie Legionowo będzie go bronić jak niepodległości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
A po co 741 ciągle podjeżdża do Czajki, skoro równie dobrze może to robić 900? Byłaby to oszczędność czasu i mniej wariantów trasy.
Generuje stratę czasu w podróży, a i tak w tych samych korkach ostać się trzebaBastian pisze:Tłumacza!!!pawcio pisze:generuje stare czasu w podróży a i tak w tych danych kotkach ostać trzeba
Nieporęt to by chciał pociąg, ale przepisy PLK nie pomagają w tym.
Wtedy pewnie z autobusów by zrezygnowali. Przez Zegrze już się tak średnio opłaca.
ŁK