Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3102
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 05 sty 2016, 23:19

Skoro 2x45WE się mieszczą, to można sobie policzyć.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 sty 2016, 11:17

U źródła faktycznie nie ma, ale na Śródmieściu wyznacznikiem jest zmieszczenie się swobodne (z zapasem) 3xEN57 (nieco mniej niż 200m). Jakieś 210-220 metrów długości peronu obstawiam.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 sty 2016, 15:31

Jak większość przystanków na WWK.

A w źródle nie ma, bo perony WC i WŚ nie są w zarządzie PKP PLK - jako jedyne w całym kraju i właściwie nie wiem, dlaczego. Z czego m.in. wynika fakt, że postój przy nich jest za darmo.

Pamar
Posty: 104
Rejestracja: 10 cze 2011, 11:13

Post autor: Pamar » 01 kwie 2016, 14:46

Taka sobie wiadomość na 1 kwietnia.:)
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76052.html

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 01 kwie 2016, 21:09

O 4 torach na Śródmieściu i burzeniu mostu czytałem już wcześniej, więc to chyba jednak nie wiadomość na 1 kwietnia. Czy betonowy most, oprócz oszczędności w utrzymaniu, niesie za sobą jakieś usprawnienia w ruchu pociągów (np. wyższa dopuszczalna maksymalna prędkość)?

Lynx
Posty: 31
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:49
Lokalizacja: Bedfordshire / (Warszawa)

Post autor: Lynx » 01 kwie 2016, 22:16

Raczej płyta mostu betonowa bo przęsła i tak będą stalowe przy tych długościach (4x93m +73m). Jedyna zaleta do redukcja hałasu pod mostem jeśli płyta będzie dość gruba a torowisko zaizolowane. Wtedy nie będzie tak dudnić na plaży i bulwarach jak pociąg będzie jechał ;P.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 kwie 2016, 23:30

Betonowy most betonowym mostem, ale 4 tory na Śródmieściu to byłaby rewolucja.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 kwie 2016, 23:35

Bałagan ogromny i niepotrzebny chyba.
Średnicy bardziej przydałyby się rozjazdy na Śródmieściu i połączenie z dalekobieżnymi koło Ochoty.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 kwie 2016, 23:44

To dopiero byłby bałagan.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 kwie 2016, 0:04

4 tory na Śródmieściu chyba nic by nie rozwiązały skoro Stadion, Powiśle i Ochota zostały by z tym samym.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 kwie 2016, 0:05

Mniejszy niż pociąg kursuje z pominięciem stacji tylko dlatego, że na Stadionie stoi flirt, co w konsekwencji sprowadza się do 50 minut postoju na Wschodnim i szukanie jednego wolnego slotu dla 10 pociągów.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 kwie 2016, 0:23

No, i z pewnością paraliż ruchu dalekobieżnego w przeciwnym kierunku jest fenomenalnym rozwiązaniem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 kwie 2016, 17:28

Zdarza się w takich sytuacjach puszczanie podmiejskich po niewłaściwym od Centralnego do Zachodniego (jechałem, zresztą chyba inaczej nie da się zjechać na postojowe KM na Zachodnim, a na 2 peron to już w ogóle), więc sama przelotka nie musi go aż tak bardzo paraliżować.
Poza tym dokładnie ten sam paraliż jest przy przecinaniu na Wschodnim - jak podmiejskie puszczają dalekobieżnymi, to właśnie w przeciwnym kierunku przed Wschodnim robi się kolejka.

Ale rozumiem, że kolejna rzecz, ktorej się nie da w xxi wieku, to sterowanie przelotką bez paraliżu.

Poza tym nie musi to być używane akurat w tym momencie, gdy podmiejskie jeżdżą co 3.5 minuty.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 kwie 2016, 6:22

Wiliam pisze:4 tory na Śródmieściu chyba nic by nie rozwiązały skoro Stadion, Powiśle i Ochota zostały by z tym samym.
Na żadnym z tych trzech nie ma takich wymian i tak długich postojów (w szczycie) jak na Śródmieściu, więc wiesz... ;)

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 kwie 2016, 12:26

No ale jednak bardziej przepustowość średnicy ograniczają systemy sterujące niż wymiany na Śródmieściu.
Obrazek

ODPOWIEDZ