Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
- vernalisadonis
- Posty: 3107
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Skoro 2x45WE się mieszczą, to można sobie policzyć.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
U źródła faktycznie nie ma, ale na Śródmieściu wyznacznikiem jest zmieszczenie się swobodne (z zapasem) 3xEN57 (nieco mniej niż 200m). Jakieś 210-220 metrów długości peronu obstawiam.
Jak większość przystanków na WWK.
A w źródle nie ma, bo perony WC i WŚ nie są w zarządzie PKP PLK - jako jedyne w całym kraju i właściwie nie wiem, dlaczego. Z czego m.in. wynika fakt, że postój przy nich jest za darmo.
A w źródle nie ma, bo perony WC i WŚ nie są w zarządzie PKP PLK - jako jedyne w całym kraju i właściwie nie wiem, dlaczego. Z czego m.in. wynika fakt, że postój przy nich jest za darmo.
Taka sobie wiadomość na 1 kwietnia.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76052.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 76052.html
O 4 torach na Śródmieściu i burzeniu mostu czytałem już wcześniej, więc to chyba jednak nie wiadomość na 1 kwietnia. Czy betonowy most, oprócz oszczędności w utrzymaniu, niesie za sobą jakieś usprawnienia w ruchu pociągów (np. wyższa dopuszczalna maksymalna prędkość)?
Raczej płyta mostu betonowa bo przęsła i tak będą stalowe przy tych długościach (4x93m +73m). Jedyna zaleta do redukcja hałasu pod mostem jeśli płyta będzie dość gruba a torowisko zaizolowane. Wtedy nie będzie tak dudnić na plaży i bulwarach jak pociąg będzie jechał .
Bałagan ogromny i niepotrzebny chyba.
Średnicy bardziej przydałyby się rozjazdy na Śródmieściu i połączenie z dalekobieżnymi koło Ochoty.
Średnicy bardziej przydałyby się rozjazdy na Śródmieściu i połączenie z dalekobieżnymi koło Ochoty.
ŁK
4 tory na Śródmieściu chyba nic by nie rozwiązały skoro Stadion, Powiśle i Ochota zostały by z tym samym.
Mniejszy niż pociąg kursuje z pominięciem stacji tylko dlatego, że na Stadionie stoi flirt, co w konsekwencji sprowadza się do 50 minut postoju na Wschodnim i szukanie jednego wolnego slotu dla 10 pociągów.
ŁK
Zdarza się w takich sytuacjach puszczanie podmiejskich po niewłaściwym od Centralnego do Zachodniego (jechałem, zresztą chyba inaczej nie da się zjechać na postojowe KM na Zachodnim, a na 2 peron to już w ogóle), więc sama przelotka nie musi go aż tak bardzo paraliżować.
Poza tym dokładnie ten sam paraliż jest przy przecinaniu na Wschodnim - jak podmiejskie puszczają dalekobieżnymi, to właśnie w przeciwnym kierunku przed Wschodnim robi się kolejka.
Ale rozumiem, że kolejna rzecz, ktorej się nie da w xxi wieku, to sterowanie przelotką bez paraliżu.
Poza tym nie musi to być używane akurat w tym momencie, gdy podmiejskie jeżdżą co 3.5 minuty.
Poza tym dokładnie ten sam paraliż jest przy przecinaniu na Wschodnim - jak podmiejskie puszczają dalekobieżnymi, to właśnie w przeciwnym kierunku przed Wschodnim robi się kolejka.
Ale rozumiem, że kolejna rzecz, ktorej się nie da w xxi wieku, to sterowanie przelotką bez paraliżu.
Poza tym nie musi to być używane akurat w tym momencie, gdy podmiejskie jeżdżą co 3.5 minuty.
ŁK
Na żadnym z tych trzech nie ma takich wymian i tak długich postojów (w szczycie) jak na Śródmieściu, więc wiesz...Wiliam pisze:4 tory na Śródmieściu chyba nic by nie rozwiązały skoro Stadion, Powiśle i Ochota zostały by z tym samym.
No ale jednak bardziej przepustowość średnicy ograniczają systemy sterujące niż wymiany na Śródmieściu.