W takim razie proponuję doszkolić obsługę. Na prawdę trudno trafi na przypadek, że jest super komfort termiczny. W Bombardierach czy Flirtach jest z tym mniejszy problem.Atapi pisze:Nawet w starszych AL jest to opanowane. I nigdy nie zdarzyło się, żeby to "maksymalne gorąco od dołu" było złe. Jak już, to kwestia złego dopasowania temperatury do tej na zewnątrz oraz ilości ludzi w środku. Ale to już zależy niestety od człowieka, który prowadzi pojazd. Naprawdę załączenie klimy na te 22 stopnie w AL rozwiązuje temat w zupełności, o ile załącza się ją z głowąprzewoz pisze: Czy opanowano wentylację, czy dalej mamy opcję dmuchania maksymalnie zimnym powietrzem po głowie, albo gorącym od dołu?
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Na R6 trafi 14 sztuk AL:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27 ... kinia.html
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27 ... kinia.html
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
... oraz 16 nowych pięcioczłonowych ezt.
Przy okazji, może ktoś bardziej obeznany potwierdzić lub zaprzeczyć temu komentarzowi:
Przy okazji, może ktoś bardziej obeznany potwierdzić lub zaprzeczyć temu komentarzowi:
Na tej trasie tylko pociągi pośpieszne będą mogły jeździć 160 km/h. Dla składów podmiejskich prędkość maksymalna to 120 km/h.
- vernalisadonis
- Posty: 3101
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Jak jest jeden maszynista, to pociąg maksymalnie może jechać 130km/h. Wątpię aby KM dawały podwójne obsady na tę linię.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Do Wołomina będzie oddzielna para torów podmiejska, może ona będzie na 120.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zgadza się. Jeżeli będzie to nowszy sprzęt i rozkład wytrasowany właśnie pod nowy pociąg, który może jeździć 130 i więcej, to te zwykłe osobowe będą miały Vmax = 130 km/h. Jak będzie rozkład pod EN57AL, to 120 km/h. Jak pod stare, to 100...vernalisadonis pisze:Jak jest jeden maszynista, to pociąg maksymalnie może jechać 130km/h. Wątpię aby KM dawały podwójne obsady na tę linię.
Te 16 nowych pięcioczłonowych ezt (a tak w ogóle ma ich być 55) to jeszcze odległa perspektywa. Za kilka lat dopiero.
Czy któraś z partii turbokibli z klimatyzacją nie miała wkładu finansowego UE ?
W/g mnie należało by sie spytać która nie miała?xavee pisze:Czy któraś z partii turbokibli z klimatyzacją nie miała wkładu finansowego UE ?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Ta jednostka to EN57-1756 - ksywka KREDKA ... z powodu tych prototypowych wyświetlaczyŁukasz pisze:Na jakimś kibello Ostrołęka - Tłuszcz (nominalnie) widziałem jakieś mega wyjechane wyświetlacze, niebieskie, czytelne. To norma będzie, czy już była?
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Taka ciekawostka.... zamiast pociągów piętrowych PUSH-PULL, Koleje Mazowieckie/SKM ... moim zdaniem powinny rozważyć możliwość zakupu jednostek piętrowych 6-cio wagonowych... oczywiście produkcji polskiej. W załączniku produkt KISS STADLER`a, oznaczenie jednostki: RABe-515 szwajcarski przewoźnik BLS,
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Rodzimi producenci najpierw niech się nauczą budować tabor piętrowy. Na razie jesteśmy testerami produktu typu SunDeck - głowy i nogi pasażerów cierpią ze względu na skopaną ergonomię wnętrza.
Może KM, ale w SKM to wogóle odpada. W skm potrzeba składów: długich, pojemnych, z duża ilością drzwi. Wagon piętrowy jest jak dwa wagony zwykłe i na nie mają przypadać tylko dwie pary drzwi?
Z Sundeckiem nie jest tak źle. Ergonomia wnętrza wynika z przepisów i regulacji.
Z Sundeckiem nie jest tak źle. Ergonomia wnętrza wynika z przepisów i regulacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Czeskie CityElefanty to najgorszy nowy tabor, jakim w życiu jechałem, wyjątkowo antypasażerskie, niewygodne, nieergonomiczne gówno. Wąziutkie korytarzyki łamiące się pod kątem prostym w wagonie silnikowym śnią mi się po nocach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Hmm, znaczy się nie jechałem wagonem silnikowym.
Ok, moje obserwacje były "bardzo" jednostkowe, ale jakoś miło wspominam te pociągi. Nawet lepiej niż nasze push-pulle.
Ok, moje obserwacje były "bardzo" jednostkowe, ale jakoś miło wspominam te pociągi. Nawet lepiej niż nasze push-pulle.
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)