Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 maja 2016, 15:23

Atapi pisze:
przewoz pisze: Czy opanowano wentylację, czy dalej mamy opcję dmuchania maksymalnie zimnym powietrzem po głowie, albo gorącym od dołu?
Nawet w starszych AL jest to opanowane. I nigdy nie zdarzyło się, żeby to "maksymalne gorąco od dołu" było złe. Jak już, to kwestia złego dopasowania temperatury do tej na zewnątrz oraz ilości ludzi w środku. Ale to już zależy niestety od człowieka, który prowadzi pojazd. Naprawdę załączenie klimy na te 22 stopnie w AL rozwiązuje temat w zupełności, o ile załącza się ją z głową
W takim razie proponuję doszkolić obsługę. Na prawdę trudno trafi na przypadek, że jest super komfort termiczny. W Bombardierach czy Flirtach jest z tym mniejszy problem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 cze 2016, 6:06

Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 03 cze 2016, 22:04

... oraz 16 nowych pięcioczłonowych ezt.
Przy okazji, może ktoś bardziej obeznany potwierdzić lub zaprzeczyć temu komentarzowi:
Na tej trasie tylko pociągi pośpieszne będą mogły jeździć 160 km/h. Dla składów podmiejskich prędkość maksymalna to 120 km/h.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3101
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 03 cze 2016, 22:46

Jak jest jeden maszynista, to pociąg maksymalnie może jechać 130km/h. Wątpię aby KM dawały podwójne obsady na tę linię.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 cze 2016, 8:17

Do Wołomina będzie oddzielna para torów podmiejska, może ona będzie na 120.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 04 cze 2016, 15:16

vernalisadonis pisze:Jak jest jeden maszynista, to pociąg maksymalnie może jechać 130km/h. Wątpię aby KM dawały podwójne obsady na tę linię.
Zgadza się. Jeżeli będzie to nowszy sprzęt i rozkład wytrasowany właśnie pod nowy pociąg, który może jeździć 130 i więcej, to te zwykłe osobowe będą miały Vmax = 130 km/h. Jak będzie rozkład pod EN57AL, to 120 km/h. Jak pod stare, to 100...

Te 16 nowych pięcioczłonowych ezt (a tak w ogóle ma ich być 55) to jeszcze odległa perspektywa. Za kilka lat dopiero.

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 25 cze 2016, 15:51

Czy któraś z partii turbokibli z klimatyzacją nie miała wkładu finansowego UE ?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 cze 2016, 22:41

xavee pisze:Czy któraś z partii turbokibli z klimatyzacją nie miała wkładu finansowego UE ?
W/g mnie należało by sie spytać która nie miała?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 30 cze 2016, 13:10

Łukasz pisze:Na jakimś kibello Ostrołęka - Tłuszcz (nominalnie) widziałem jakieś mega wyjechane wyświetlacze, niebieskie, czytelne. To norma będzie, czy już była?
Ta jednostka to EN57-1756 - ksywka KREDKA ... z powodu tych prototypowych wyświetlaczy
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 07 lip 2016, 7:12

Taka ciekawostka.... zamiast pociągów piętrowych PUSH-PULL, Koleje Mazowieckie/SKM ... moim zdaniem powinny rozważyć możliwość zakupu jednostek piętrowych 6-cio wagonowych... oczywiście produkcji polskiej. W załączniku produkt KISS STADLER`a, oznaczenie jednostki: RABe-515 szwajcarski przewoźnik BLS,
Załączniki
BLS_RABe_515_Bürglen.jpg
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 07 lip 2016, 7:39

Rodzimi producenci najpierw niech się nauczą budować tabor piętrowy. Na razie jesteśmy testerami produktu typu SunDeck - głowy i nogi pasażerów cierpią ze względu na skopaną ergonomię wnętrza.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 lip 2016, 11:00

Czeskie CityElefanty są też w porządku jeśli chodzi o piętrowe EZTy.
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 lip 2016, 11:03

Może KM, ale w SKM to wogóle odpada. W skm potrzeba składów: długich, pojemnych, z duża ilością drzwi. Wagon piętrowy jest jak dwa wagony zwykłe i na nie mają przypadać tylko dwie pary drzwi?

Z Sundeckiem nie jest tak źle. Ergonomia wnętrza wynika z przepisów i regulacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 lip 2016, 11:06

Czeskie CityElefanty to najgorszy nowy tabor, jakim w życiu jechałem, wyjątkowo antypasażerskie, niewygodne, nieergonomiczne gówno. Wąziutkie korytarzyki łamiące się pod kątem prostym w wagonie silnikowym śnią mi się po nocach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 lip 2016, 11:14

Hmm, znaczy się nie jechałem wagonem silnikowym.
Ok, moje obserwacje były "bardzo" jednostkowe, ale jakoś miło wspominam te pociągi. Nawet lepiej niż nasze push-pulle.
Obrazek

ODPOWIEDZ