Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 cze 2016, 19:15

Trochę ... ciekawe ujęcie porannego bajzlu na 8. Przerwa w ruchu i zwiazane z tym ,,atrakcje"
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 cze 2016, 20:24

TLK 10109 Wigry (do Suwałk) wpuszczony w Wieliszewie na tor niezelektryfikowany.
Ten pociąg za daleko nie pojechał, pozostałe albo czekały, albo skrócone, a jedną parę "białystoków" popchnięto na Grzebowilk.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 cze 2016, 21:09

Naprawdę po takim czymś trzeba sprzątać 5 (czy więcej) godzin?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 cze 2016, 21:21

Jak to się w ogóle stało...

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 14 cze 2016, 21:43

Emyl pisze:Jak to się w ogóle stało...
Źle ułożony przebieg + jazda na sygnał zastępczy.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 cze 2016, 22:31

Wydawało mi się, że tory bez druta w Wieliszewie nie są w ogóle używane i powinny być zaszpuntowane na głucho - jakim cudem ktoś wajchę przełożył?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 cze 2016, 1:58

Właśnie o to mi chodziło :twisted:

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1863
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 cze 2016, 10:22

Cóż, rozjazd 14 (http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... liszew.png) jest krzyżowy i nawet jeśli była zablokowana możliwość przestawienia go tak, by z toru 1 jechać w stronę rampy, to taka już natura "anglików", że są to rozjazdy "podwyższonego ryzyka" i w miarę możliwości się je eliminuje (nie bez powodu nawet na sygnał zezwalający nie jeździ się przez "angliki" na wprost więcej niż 100 km/h). Skoro wyjazd był na Sz, to widać był jakiś problem z doleganiem iglicy, a dyżurna (w pośpiechu, bo "Wigry" i tak już były opóźnione) pewnie zamiast pójść sprawdzić położenie "na gruncie" to wyjrzała tylko przez okno i uznała, że brak kontroli położenia to problem w urządzeniach zależnościowych, a nie w rozjeździe (pewnie od dawna nie ruszanym). Mówiąc krótko - widać niektórych Szczekociny niewiele nauczyły i dobrze, że tu skutki były raczej niewielkie...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 cze 2016, 11:08

A może właśnie był po 100 latach nieużywania raz odblokowany i użyty, żeby postawić przy rampie jakiś barakowóz czy coś? Bywają takie historie...

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1863
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 cze 2016, 18:58

Mało prawdopodobne. Po pierwsze na zdjęciach z miejsca, które widziałem, nic przy rampie nie stoi (wiem, marny argument, mogli zabierać ;)), ale, co ważniejsze, kolejarska intuicja podpowiada mi, że robionoby to z toru stacyjnego nr 3, a nie nr 1.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 cze 2016, 19:42

Ta konkretna sytuacja ze względu na dość komiczny rezultat wydaje się być drobnostką, ale... W obu przypadkach, o których mówicie, rezultat ów byłby przecież dokładnie taki sam jak był - pociąg znajdujący się na torze, na którym się znaleźć nie powinien. Gdyby tam, nadjeżdżając z przeciwnej strony, na stacji koniec trasy miał np. szynobusik, to mogłyby już być straty w ludziach. Toteż, o bogowie, konsekwencje dla osób, które sprawę zaniedbały, powinny być ze wszechmiar surowe.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 cze 2016, 20:10

Jeżeli faktycznie podano zastępczy bez sprawdzenia położenia rozjazdu, to równie dobrze pociąg mógł się wykoleić - jazda na ostrze przy nieprzylegającej iglicy jest bardzo niebezpieczna.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1863
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 cze 2016, 20:13

Nie wiem, czy rezultat można nazwać komicznym, a z pewnością nie był taki dla pasażerów tego pociągu, którzy zaliczyli nieplanowane parę godzin w Wieliszewie. Co do meritum, nie bez powodu porównałem sytuację do Szczekocin, bo dla mnie wielkiej różnicy, poza samym finałem, nie ma...

Łukasz
Posty: 11093
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 cze 2016, 23:12

Równie dobrze tego toru mogło tam nie byc w ogole. A co, nie ma takich rozjazdów, ze toru juz nie ma? Są!
ŁK

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 15 cze 2016, 23:30

ZTM pisze:23:13
Awaria pociągu PKP pomiędzy stacjami WARSZAWA GDAŃSKA i WARSZAWA ZOO. Występują opóźnienia w kursowaniu pociągów spółki Koleje Mazowieckie oraz SKM linii S9.

Pociąg SKM linii S9 (odjazd z Legionowa o godz. 22:50) został skierowany przez stację WARSZAWA WSCHODNIA, WARSZAWA CENTRALNA z pominięciem stacji WARSZAWA ZOO, WARSZAWA GDAŃSKA, WARSZAWA KOŁO, WARSZAWA KASPRZAKA.
http://www.ztm.waw.pl/utrudnienia.php?c ... m=facebook

ODPOWIEDZ