Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

webtom
Posty: 322
Rejestracja: 29 cze 2009, 21:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: webtom » 04 lis 2016, 17:25

Cat pisze:
zxcvbnm pisze:Z drugiej strony Gdańsk kupił Citaro, masa miast Urbino IV, ITS kupuje Many (fakt, opłaca mu się), a Warszawa jest tak biedna, że nie może sobie pozwolić na takie autobusy? A potem płacz, że III po najniższej cenie, albo Solbus po jeszcze niższej cenie się psują... Kryterium niskiej ceny zabija.
Czy ty masz problemy z myśleniem policz ile te miasta wymienione przez ciebie mają na stanie autobusów.
MZA ma na stanie 1367 szt. autobusów z których ponad 100 powinno być skasowanych natychmiast.
w Solarisie IV generacji oprócz zewnętrznego designu i silnika Euro VI nic dla pasażera się nie zmieniło miejsc niskopodłogowych nie przybyło.

Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
osa pisze:Białe wyświetlacze wyglądają lepiej niż pomarańczowe. Jakoś nie mogłem się przekonać do tego koloru.
Poczekaj do lata jakie one są czytelne jak świeci słońce i patrzysz na nie pod słońce.
Był testowany jeden na 1521 i właśnie na to zrezygnowano z nich
Silnik Euro 6 masz też w starych solarisach. Nie wiem, nie jechałem, ale podobno znacznie poprawiła się jakość produktu.

chudy5d
Posty: 311
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 04 lis 2016, 17:38

Cat pisze:w Solarisie IV generacji oprócz zewnętrznego designu i silnika Euro VI nic dla pasażera się nie zmieniło miejsc niskopodłogowych nie przybyło.
Rozumiem, że jechałeś IV generacją i policzyłeś dokładnie?

Jalerb
Posty: 208
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 04 lis 2016, 18:41

Cat pisze:
osa pisze:Białe wyświetlacze wyglądają lepiej niż pomarańczowe. Jakoś nie mogłem się przekonać do tego koloru.
Poczekaj do lata jakie one są czytelne jak świeci słońce i patrzysz na nie pod słońce.
Był testowany jeden na 1521 i właśnie na to zrezygnowano z nich
A nie jest przypadkiem tak, że to ZTM zażyczył sobie białych wyświetlaczy?
(Zresztą kontrast większy, a więc powinny być bardziej czytelne od bursztynowych).

Michalk001
Posty: 1228
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 04 lis 2016, 21:32

Cat pisze:
zxcvbnm pisze:Z drugiej strony Gdańsk kupił Citaro, masa miast Urbino IV, ITS kupuje Many (fakt, opłaca mu się), a Warszawa jest tak biedna, że nie może sobie pozwolić na takie autobusy? A potem płacz, że III po najniższej cenie, albo Solbus po jeszcze niższej cenie się psują... Kryterium niskiej ceny zabija.
Czy ty masz problemy z myśleniem policz ile te miasta wymienione przez ciebie mają na stanie autobusów.
MZA ma na stanie 1367 szt. autobusów z których ponad 100 powinno być skasowanych natychmiast.
w Solarisie IV generacji oprócz zewnętrznego designu i silnika Euro VI nic dla pasażera się nie zmieniło miejsc niskopodłogowych nie przybyło.

Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
osa pisze:Białe wyświetlacze wyglądają lepiej niż pomarańczowe. Jakoś nie mogłem się przekonać do tego koloru.
Poczekaj do lata jakie one są czytelne jak świeci słońce i patrzysz na nie pod słońce.
Był testowany jeden na 1521 i właśnie na to zrezygnowano z nich
Według mnie to dobrze że wreszcie po ponad 10 latach wchodzą białe wyświetlacze. Ten pomarańczowy to kompletnie do niczego nie pasował. Tak jak kiedyś w komputerach bywały pomarańczowe ekrany, i patrzyło się na to koszmarnie. A co do linii przyspieszonych to może nie cały wyświetlacz, ale jedynie numer mógłby być czerwony.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 lis 2016, 22:16

A te ledy mają taką możliwość? Białe ledy to nie to samo co ledy trójkolorowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2331
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 lis 2016, 22:26

Wyświetlacze OLED są przyszłością - one pozwolą na dynamiczną zmianę koloru.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 04 lis 2016, 22:27

zxcvbnm pisze:Z drugiej strony Gdańsk kupił Citaro, masa miast Urbino IV, ITS kupuje Many (fakt, opłaca mu się), a Warszawa jest tak biedna, że nie może sobie pozwolić na takie autobusy? A potem płacz, że III po najniższej cenie, albo Solbus po jeszcze niższej cenie się psują... Kryterium niskiej ceny zabija.
Mądra polityka to kupowanie droższych autobusów na rynku w mniejszej ilości jak miasta nie stać.Taki autobus zawsze można sprzedać nawet po 12 latach, Natomiast stawianie na ilość gdzie kryterium jest cena skutkuje tylko tym ,że stolica Polski ma Solbusy , Solarisy III generacji albo kebaby . A powinni stawiać tylko na Mercedesy Citaro, MAN-y i jako uzupełnienie Solarisy ale IV generacji. 15 letnie autobusy MAN czy Mercedes Citaro na wtórnym rynku schodzą bez problemu. Natomiast taki 15 letni Solaris ciężko będzie sprzedać , chyba ,że za pół darmo. Przykład Many z 2003 roku Michalczewskiego poszły za granicę, natomiast Lionsy z 2005 roku są sukcesywnie leasingowane przez miasta w Polsce (Radom 19 sztuk, ostatnio następne 2 sztuki któreś miasto zamówiło).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 lis 2016, 22:37

Ale przecież to nie ten sam rachunek. ZTMu nie obchodzi, co stanie się z autobusem po kontrakcie. Uważasz, że powinno?


W dodatku uważam, że wolę mieć starszy autobus co 10 min niż nowszy co 15.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

fraktal
Posty: 5655
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 lis 2016, 22:44

Mercedesy Citaro, MANy czy Solarisy IV generacji dodałyby być może warszawie większego prestiżu. Ale czy ja wiem, czy faktycznie jest aż taka różnica co do jakości? Te nieszczęsne mercedesy conecto, których nikt nie lubi, bo są z Turcji, dużych problemów nie sprawiają chyba ani Mobilisowi, ani MZA. Solarisy III generacji też nie. Co innego, Solbusy. Chciałbym w Warszawie jeszcze zobaczyć 12-metrowego MANa (maxi) i mam wielką nadzieję, że Michalczewski kupi je, jak obiecał, bo mają fenomenalnie rozplanowane wnętrze. Za to ich 10-metrowych kuzynów nie cierpię, bo mają wnętrze do chrzanu. Każdy producent ma lepsze i gorsze modele.

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 102
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 04 lis 2016, 22:52

fraktal pisze:Te nieszczęsne mercedesy conecto, których nikt nie lubi, bo są z Turcji, dużych problemów nie sprawiają chyba ani Mobilisowi, ani MZA.
Dziurawe podłogi i zardzewiałe kabiny, Conecto!
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2331
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 lis 2016, 22:54

Conecto to powinien mieć blokadę na Polski rynek... choćby za wygląd nowej wersji, która odpowiada standardom Maza :D
Przed Mazami, Zazami, Bydami i nowymi Conectami chroń nas Panie.
Twmastersky pisze:Dziurawe podłogi i zardzewiałe kabiny, Conecto!
To nie dziury, to kanały klimatyzacyjne :) I żadna rdza tylko czerwony środek antykorozyjny. Produkowane to nie wiadomo gdzie, nie ma co się dziwić. Tylko unikać.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 5655
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 lis 2016, 23:11

Twmastersky pisze:
fraktal pisze:Te nieszczęsne mercedesy conecto, których nikt nie lubi, bo są z Turcji, dużych problemów nie sprawiają chyba ani Mobilisowi, ani MZA.
Dziurawe podłogi i zardzewiałe kabiny, Conecto!
Dziur w podłodze nie zauważyłem. Wnętrze jest kiepsko wykończone to prawda, ale uwierz mi do MANów 34xx też są uwagi krytyczne za jakość wykonania. Takie czasy. Dziurawe podłogi zaś widziałem tylko... no wiadomo gdzie. :P W innych kultowych pojazdach. :P

px33
Posty: 1653
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 04 lis 2016, 23:25

A te ledy mają taką możliwość?
Na pewno nie. RGB LED zwiększa koszt tablicy bo wymaga bardziej precyzyjnego sterowania - 3 kanały z niezależną regulacją napięcia (albo raczej PWM) dla każdego kanału.
Wyświetlacze OLED są przyszłością - one pozwolą na dynamiczną zmianę koloru.
Dioda OLED koncepcyjnie się od zwykłego LED-a nie różni, a w obecnych wyświetlaczach (tj. panelach do komórek i telewizorów) stosuje się odpowiednio ułożone diody jednokolorowe albo wszystkie białe z nałożonym filtrem barwnym. I diod OLED (a tym bardziej matrycy jak w TV) zbyt prędko w tablicach zewnętrznych nie zobaczymy, o ile w ogóle.
15 letnie autobusy MAN czy Mercedes Citaro na wtórnym rynku schodzą bez problemu.
Użytkowane w Polsce? Z zachodu przychodzą takie wozy, bo po prostu takie się tam kupuje, Solarisy w większych ilościach zaczęto kupować dość późno.

ashir
Posty: 27973
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lis 2016, 9:17

Jalerb pisze:A nie jest przypadkiem tak, że to ZTM zażyczył sobie białych wyświetlaczy?
Dokładnie tak, wszystko jest zgodnie z SIWZ. ;)

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 05 lis 2016, 9:57

fraktal pisze: Chciałbym w Warszawie jeszcze zobaczyć 12-metrowego MANa (maxi) i mam wielką nadzieję, że Michalczewski kupi je, jak obiecał, bo mają fenomenalnie rozplanowane wnętrze. Za to ich 10-metrowych kuzynów nie cierpię, bo mają wnętrze do chrzanu. Każdy producent ma lepsze i gorsze modele.
Jeśli wygra Michalczewski to będą MANY. 5 sztuk jest rozważana pomiędzy CNG, HYBRYDĄ a Elektrycznym (Miasto teraz stawia na elektryczność).

ODPOWIEDZ