Solbus Solcity
15 Solbusów padło na Kleszczowej. Nie wytrzymują trudów pracy.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Rzeczywiście Solbus się popisał... padają zarówno LNG jak i ON. Jak tak dalej pójdzie, to MZA wycofa SM18.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Ale SM 10 na Woronicza też się sypią. A na czy konkretnie polegają problemy?
To może MZA nie potrafi zadbać o Solbusy? Gdyby KDD Trans (użytkujący dużą ilość SM12 i SM18 w Bydgoszczy oraz SM12 LNG w Olsztynie) miał takie problemy z Solbusami to marnie by skończyli, a jako ajent raczej rezerwy mają skromne i każdy wóz jest na wagę złota.
Pamiętaj jednak, że KDD to po prostu firma Solbus w przebraniu (Szef KDD - Gackowski jest/był dyrektorem w solbusie), więc produkowali te autobusy de facto "dla siebie", dlatego prawdopodobnie jakość montażu była inna. Dodatkowo kwestie związane z serwisem, częściami czy zwłaszcza uznawaniem gwarancji producenta w takiej sytuacji są mocno "uproszczone". I zakład może funkcjonować płynniej.ashir pisze:To może MZA nie potrafi zadbać o Solbusy? Gdyby KDD Trans (użytkujący dużą ilość SM12 i SM18 w Bydgoszczy oraz SM12 LNG w Olsztynie) miał takie problemy z Solbusami to marnie by skończyli, a jako ajent raczej rezerwy mają skromne i każdy wóz jest na wagę złota.
To dla "prestiżowej" Warszawy się nie postarali z montażem?
Te z Kleszczowej padają na m.in na pompy paliwa. Ktoś wie co dolega pozostałym?man1956 pisze:Ale SM 10 na Woronicza też się sypią. A na czy konkretnie polegają problemy?
185 - najlepsza linia w mieście!
Może MZA wyciągnie nauczkę z tej historii i zmniejszy udział kryterium ceny w SWIZ w przetargach na autobusy. Unikniemy w ten sposób produktów z niskiej półki, takich jak wspomniane solbusy, budżetowe mercedesy, solarisy schodzącej generacji czy wynalazki typu elektryczny ursus. Zainwestowanie w dobre jakościowo produkty wyjdzie przewoźnikowi tylko na dobre,
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Rzecz w tym, że tego praktycznie nie da się zapisać w kryteriach. Nie ma chyba istotnej różnicy między Solarisem III, a Solarisem IV (może waga?), przy nowym Conecto (tym brzydkim) producent chwali się, że oferuje wszystkie opcje możliwe dla Citaro.
Poprawę jakości przewoźnik może uzyskać rygorystycznymi odbiorami i/lub klauzulą o odroczonym odbiorze (jak TW - odbiór po przejechaniu 1000 km bez istotnej awarii). Najpierw producent dokręci wszystko żeby przejść pierwsze odbiory, a potem zapłaci ewentualną karę za awaryjność. Oczywiście, taka polityka nie pozostanie bez wpływu na wyższy koszt w przyszłości, ale producenci raczej będą się pilnować.
Poprawę jakości przewoźnik może uzyskać rygorystycznymi odbiorami i/lub klauzulą o odroczonym odbiorze (jak TW - odbiór po przejechaniu 1000 km bez istotnej awarii). Najpierw producent dokręci wszystko żeby przejść pierwsze odbiory, a potem zapłaci ewentualną karę za awaryjność. Oczywiście, taka polityka nie pozostanie bez wpływu na wyższy koszt w przyszłości, ale producenci raczej będą się pilnować.
W ogóle na Conecto powinna być nieformalna blokada - jak na zachodzie, a produkty Solbusa, Autosana i Ursusa przyjmować właśnie po przejechaniu 1000 km bez awarii. Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
A co Ci zrobił Mercedes? A Solarisy IV generacji mają też inaczej zaaranżowane wnętrze, gdzie można wstawić dużo miejsc z poziomu podłogi.
Za pisanie takich bzdur powinien być z automatu ban.zxcvbnm pisze:Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
Przepraszam za karmienie i rozbudowę OT (ja bym pewnie dawno zamkną temat na trzy zdrowaśki), ale muszę:
Na jakiej podstawie?zxcvbnm pisze:W ogóle na Conecto powinna być nieformalna blokada
Znowu: na jakiej podstawie? Zamawiający w Specyfikacji ma rozróżniać: w razie podpisania umowy z X, Y oczekujemy testu niezawodności, w razie podpisania umowy z producentem Z nie oczekujemy testu niezawodności?a produkty Solbusa, Autosana i Ursusa przyjmować właśnie po przejechaniu 1000 km bez awarii.
15/12/2005-12/7/2019
Posty przeniesiono z tematu o rozdysponowaniu wozów.
Na domniemane bzdury nie powinno odpowiadać się wykluczeniem z dyskusji, ale naprostowaniem jej, czytaj: wyjaśnieniem dlaczego delikwent się myli.Domas pisze:Za pisanie takich bzdur powinien być z automatu ban.zxcvbnm pisze:Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Proszę bardzo, pierwszy przykład z brzegu - w SU12 IV w 3. drzwiach jest niższy od SU12 III, wzięty z resztą z katalogu obu autobusów, w prasie branżowej można również poszukać kilku innych porównań, a nie klepać bez sensu w klawiaturę, co regularnie zxcvbnm czyni, co już jest zdecydowanie recydywą.JacekM pisze:Na domniemane bzdury nie powinno odpowiadać się wykluczeniem z dyskusji, ale naprostowaniem jej, czytaj: wyjaśnieniem dlaczego delikwent się myli.